Helbech

DIY indbydelser / Pocketkort... i creme og lys brun.

41 indlæg i dette emne

Annonce ♥

post-53384-0-18381900-1394274260_thumb.j

Jeg brugte mange forskellige materialer...

Stort karton 64 x 46... som jeg delte i to aflange. Derefter skar jeg dem til så de kunne foldes som et pocketkort.

Jeg brugte præget papir (papir med guld og sølv stykker i ) til selve papiret med indbydelsen. Det er hæftet på selve pocketkortet med dobb.klæbende tape.

De tre indstikskort er lavet på A4 karton. Jeg printede så mange "kort" på et A4 som muligt, for at spare på papiret. Kanterne på indstikskortene har jeg påført en lille kant med kobberfarve vha en lille stempelpude i kobber.

Der er påsat små "halve" perler på kanten af selve pocket-lommen. De er købt med klister på bagsiden.

Al skriften er printet i brun for at passe til resten. Syntes det blev for mørkt med sort skrift.

Jeg købte en hel masse blonde, hos Båndsalonnen i København. Disse blev klippet i passende stykker og vinklet om det færdige pocketkort. Det blev hæftet sammen med en lille hæftemaskine (jeg var doven og gad ikke sidde og sy det.)

På blonden har jeg påsat en lille sløjfe i lysebrun satinbånd med en perle-brad. (jeg har lavet godt 100 sløjfer, da de skal gå igen på menu/bordkortet)

På fronten af pocketkortet påsatte jeg de små guldringe (peel-off fra Panduro, samt ordet "Indbydelse" printet på transperant etikkette-papir til inkjet-printer. Det er købt på nettet. (søg på google efter transperant etikkette papir i A4 størrelse)

Dvs du lægger papiret i printeren. Printer dine egne tekster. Herunder adresser og feks som jeg gjorde - eget frimærke. Når du så har printet, kan du fjerne papiret på bagsiden og så har du klister derunder, så selve det papir du påsætter, er gennemsigtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik hjælp til monogram fra en fyr er her på siden.. :) Det blev brugt til selve indbydelsen... samt mit hjemmelavede frimærke.

Og på sigt skal jeg have lavet et tattovering på min ringfinger - da jeg ikke må ha smykker på når jeg arbejder.

post-53384-0-11975200-1394275219_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have at de små detaljer til mit bryllup hænger lidt sammen. At der er en lille rød tråd.

Så blonden med sløjfen der holder sammen på selve indbydelsen, den kommer til at gå igen på menu-bordkortet. Hvor den igen på samme måde holder sammen om kortet. Dertil tilføjes dog et lille manillamærke, hvorpå gæsternes navne bliver påklistret. Igen på det transperante etikette papir.

Desuden har jeg selv lavet de små lysestager som skal stå på bordene og rundt om i festlokalet.

De ser sådan her ud :)post-53384-0-42094700-1394276030_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selve glas stagen er købt i IKEA. 4 stk for 8 Kr.

Båndet er købt hos stof2000 (Kan ikke huske prisen men det har max været 20 øre for de 20 cm der er brugt pr stage.

Det lille sølv-spænde er af plastik og købt i LIDL for 16 kr. for 10 stk.

Lysene er 4 x 6 cm.. De er købt i Fakta - 4 for 12 kr.

Dvs hver stage med lys har kostet ca. 7 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Må man spørge hvilken str karton brugte du til selve indbydelsen, for er selv vild med den type indbydelser , men da vi har lang tid endnu, så er jeg ikke gået i gang

Har du en skabelon til indstik's kortene ?

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Karina.

Hjertelig tillykke med det forestående bryllup.

Det er nogle virkeligt smukke invitationer du har lavet...kæmpe arbejde. :cheerleader3: Jeg har set nogle lignende på Magnetstreet, som jeg planlægger at gøre efter, når min tur kommer, men det kan være du har en skabelon på selve kortet du vil dele? Meget gerne med mål - også gerne mål på indstiks-kort osv... det ville være en KÆMPE hjælp :-)

Mange hilsner, enkenoguniformen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Marie og Enkenoguniformen :)

Tak for rosen.. og ja det har været langt og hårdt arbejde.. men HVERT ET MINUT har været det hele værd :)

post-53384-0-83165000-1394740859_thumb.j

Jeg gik udfra denne skabelon som jeg fandt på nettet.

Jeg har dog rettet lidt på målene så de passer til den størrelse om jeg ville have :)

Dvs selve det færdig kort (foldet sammen) fylder 15 x 20 cm. Således at det passer til en konvolut på 15,6 x 22 cm.

Konvolutten hedder "Elegance" og er købt i Panduro Hobby.

Karton'et som jeg skar selve kortet i , er 64 x 46 cm.. og også købt hos panduro :) Farven hedder ivory.

Mit næste projekt er nu en hjemmelavet serviet-ring.. den blir lavet af resterne fra karton'et.. samt samme brune satinbånd -fra sløjferne.. og så med samme spænde som det jeg brugte til lysestagerne. (Ja der skal være en "rød" tråd igennem :) )

Håber det hjalp lidt..

Mvh Karina (Helbech)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-53384-0-25502900-1394741905_thumb.j

Her ses mit næste projekt :)

Jeg har taget resterne af karton'et fra pocketkortet.. og skåret i aflange strimler af 5 cm i breden.

Derefter har jeg brugt en bortstanse - købt i panduro hobby - og stanset hjerte-mønstret på den ene siden.. og klippet med en special-saks i den anden.

Dertil har jeg så påsat satinbåndet med dobb.klæbende tape. sammen med det lille plastspænde.

Nu skal det bare lige godkendes af den kommende mand hehe :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Karina. Tusind tak for svar. Det er en kæmpe hjælp! Og sikke en flot servietfoldning, kan rigtig godt lide farvekombinationen. Jeg tænker selv lidt på 'den franske lilje' som foldning, når vi engang kommer dertil.

Mange hilsner, enkenoguniformen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ses selve indstiks-kortene :)

attachicon.gifindbydelse 6.jpg

Hvor er det bare superflotte. Jeg kan godt se, at du har været på dobbelarbejde ift. os, da vores er meget mere enkle. Det sjoveste var faktisk at sidde til sidst sammen med H2B og lægge sidste hånd på dem - superhyggeligt. Nu er jeg i gang med gæstebogen :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her ses selve indstiks-kortene :)

attachicon.gifindbydelse 6.jpg

Hvor er det bare superflotte. Jeg kan godt se, at du har været på dobbelarbejde ift. os, da vores er meget mere enkle. Det sjoveste var faktisk at sidde til sidst sammen med H2B og lægge sidste hånd på dem - superhyggeligt. Nu er jeg i gang med gæstebogen :loveshower:

har du billeder af dine invitationer SRHansen:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer