Stinahc131284

hjælper Jeres kommende mand med brylllups planlægningen

31 indlæg i dette emne

mmh er noget i vildrede.... min kommende mand gør seriøst intet med det planlægning af brylluppet...medmindre jeg nærmest diktere det.... føler bare jeg står med alt selv, og det er ligesom lige om lidt det skal gå løs.....

hvordan er det hos jer..............????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kalder min H2B groomzilla, han har en mening om alt! Han har dog også gode ideer. Men jeg ved, at det langt fra er hos alle, det er sådan det forholder sig.

Måske han bare føler, at der er meget lang tid til, og det ikke betyder så meget hvad i skal have at spise, eller om der skal være toiletkurve. Det kan også være, at han synes det er en kvinde ting at planlægge?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kommer helt an på hvad det er. Synes også jeg står meget selv med det, men tror bare man skal nævne det overfor ham. Gjorde jeg med min, da jeg følte at jeg stod meget alene i forhold til budget m.v.

Samtidigt er der nogle ting som han ligesom har sagt at jeg bare må stå for, for det interessere ham ikke med f.eks. borddekoration, lave invitationer m.v., men når jeg viser ham idéer er han meget lyttende og kommentere også på det. Han mener at det er noget jeg har styr på.

Men han har da været med ude og kigge på feststeder, hvor vi også valgte et i fælleskab. Snakket om budget m.v.

Jeg tror at når det nærmere sig noget mere at han måske bliver mere interesseret. I forhold til valg af musik, køretøj, mad, bryllupskage ved jeg at han kommer lidt mere på banen. Han er bare ikke typen der ligesom mig godt kan lide at sidde og kigge på internettet i flere timer og få idéer, kigge priser m.v.

Vi er dog enige om at det skal være en fælles dag og at vi beslutter de fælles store ting sammen, for har sagt til ham at det er vigtigt at det ikke kun bliver min dag, men vores begges dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror det er meget normalt

Mænd og Kvinder ser meget forskelligt selve planlægningen.

De fleste Mænd går ikke særligt meget op i "de små detaljer" så som farver, bordpynt, osv . :rolleyes:

plus at det " er jo lannnng tid til endnu, det går nok" :a1221:

Min H2B var helt fremme i skoen da vi skulle finde stedet, vælge menuen og lave budgettet.

Men da det var på plads og jeg begyndte at snakke kjoler, slør/ ikke slør, farvetema osv så han helt tom ud i blikket :floejt:

så efter han flere gange har sagt " Det bestemmer du bare skat, det betyder mest for dig" er jeg stoppet med at spørge, viser bare hvad jeg har besluttet mig for, men er det så helt hen i vejret melder han godt nok ud..

Han står så ene og alene med ringene, dem skal han nemlig lave, vi er blevet enige om designet men så er resten helt op til ham. og det tror jeg passer ham fint.

Vi har nok lavet en arbejdsfordeling herhjemme, planlægningen er min opgave, men på selve dagen kommer han rigtig meget på banen, ( vi holder festen et stykke tid efter vi er blevet viet) han skal stå for at sætte borde op, koble musikken til , kører frem og tilbage med alt det vi skal have ud på stedet.

imens jeg skal hygge mig med at pynte bordet, bade, lakere negle og have frisør besøg og ellers slappe af og glæde mig til festen om aftenen. :7himmel:

Og det passer mig faktisk rigtig fint. Så ved jeg det bliver lige som jeg gerne vil have..

Så i stedet for at være bekymret over hans manglende deltagelse har jeg valgt at glæde mig over hans indsigt i hvor vigtigt det er for MIG at det bliver som jeg ønsker og at han er helt rolig , for han tror på at det styre jeg til UG..

Når jeg præsenter ham for mine små finurlige ideer, smiler han bare og siger " Du er sgu go Min skat" og det betyder lige så meget for mig som hvis han havde været med inde over. :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er ikke rigtig med i planlægningen, nu er vi så heller ikke kommet så langt endnu, da vi jo har lang tid tilbage. Altså jeg spørger ham selvfølgelig, når jeg får en ide, og nævner hvad jeg tænker at tanker, og så kan han ligesom sige om han syntes det er okay eller ej.

For mig er det HELT fint, jeg tror helt ærligt jeg ville få flip, hvis jeg havde en kæreste der bare ville være med indeover alt, og hele tiden havde en mening :tunge:

Jeg tænker også at for mange mænd er det hip som hap, om man vælger den ene type karton eller den anden, om man vælger den ene blomst eller den anden osv. Jeg har så min mor go svigermor, som meget gerne vil hjælpe, komme med råd osv. Det er super fint for mig, for hvis jeg så føler jeg har brug for råd, hjælp osv, jamen så ringer jeg dem bare op og så er de der. Og når planlægningen sådan kommer rigtig igang, jamen så tager de også gerne med ud og kigger på ting/køber ting, henter ting osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er han med i de store ting som musik, mad og sted. Ellers tager jeg mig af detaljerne, det gider mange mænd ikke.

Jeg tror nemlig også det er de færreste mænd, som gider gå op i alle de små detaljer, som hvilke bordkort man skal have, hvilke blomster, hvilke stearinlys osv osv osv. Jeg kender personligt i hvert fald ikke nogle mænd som går op i sådan noget. Selvfølgelig findes der sådanne mænd, men tror det er et fåtal.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er selvfølgelig rigtig lang tid til vi skal giftes, så emnet er for vores vedkommende ikke så super aktuelt som det er for dig/jer. (Jo, man kan godt planlægge noget nu, men der er selvfølgelig meget mere når man kommer tættere på).

Jeg har kendt min H2B i over 10 år, så jeg ved fuldstændig hvordan det bliver: jeg kommer til at planlægge 98% - og de resterende 2% bliver noget med at jeg finder 3-4 alternativer og så vælger han derudfra.

Jeg inddrager et par veninder i processen - og selv om det helt sikkert er et stort stykke arbejde, så tillader jeg mig at nyde, at jeg kan få det som jeg gerne vil.

Jeg tror det er helt normalt at de der mænd tænker: Det er da bare at booke kirken og så bestille et sted at få noget at spise - og så er den i vinkel. Sikke nogle ensformige bryllupper der ville blive uden os kvinder ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var også meget alene med det i starten, og endte med at sige til ham, at hvis det kun var mig, der skulle lave alt, så blev det på rådhuset med en tur i pølsevognen bagefter. Så vågnede han op!

Da jeg altid godt kan lide at være i god tid, og han laver alt i sidste øjeblik, har vi lavet en fælles kalender (excel ark), hvor tingene er fordelt over månederne, så vi ikke skal fokusere på det hele på en gang. Så kan han bedre være med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, jeg er nødt til at planlægge et 'møde' med min h2b nogle gange, for at sikre mig, at han også kommer lidt ind over :tunge: .. Jeg lufter mine idéer for ham, og han har også holdninger til det hele.. Men der sker heller ikke så meget lige nu på planlægningsfronten, andet end jeg går og frygter, at vi ikke kan nå at spare alle de planlagte penge sammen :help: Men vi har styr på kirke, feststed, kage og fotograf.. Så er det 'bare' alt det andet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget normalt at det er brudens projekt at planlægge bryllup. Her er h2b efterhånden som vi kommer tættere på så småt begyndt at komme med flere og flere input. Vi har dog været sammen så længe og jeg kender ham så godt (og deler den samme smag), at jeg allerede har planlagt de fleste af hans ideer og så skal der bare lidt kvindelist til at få ham til at tro at det var ham der kom på ideen først :)

Ellers er det mest praktiske ting h2b bidrager med. Ledninger til lamper, køleskabe til drikkevarer osv. Det er jeg ganske godt tilfreds med for det er ikke der mine interesser eller kompetencer ligger.

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget normalt at det er brudens projekt at planlægge bryllup. Her er h2b efterhånden som vi kommer tættere på så småt begyndt at komme med flere og flere input. Vi har dog været sammen så længe og jeg kender ham så godt (og deler den samme smag), at jeg allerede har planlagt de fleste af hans ideer og så skal der bare lidt kvindelist til at få ham til at tro at det var ham der kom på ideen først :)

Ellers er det mest praktiske ting h2b bidrager med. Ledninger til lamper, køleskabe til drikkevarer osv. Det er jeg ganske godt tilfreds med for det er ikke der mine interesser eller kompetencer ligger.

jeg allerede har planlagt de fleste af hans ideer og så skal der bare lidt kvindelist til at få ham til at tro at det var ham der kom på ideen først :)

HA HA, way to go! GPGPGP Godt at høre, at jeg ikke er den eneste som kan finde på at gøre sådan!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget normalt at det er brudens projekt at planlægge bryllup. Her er h2b efterhånden som vi kommer tættere på så småt begyndt at komme med flere og flere input. Vi har dog været sammen så længe og jeg kender ham så godt (og deler den samme smag), at jeg allerede har planlagt de fleste af hans ideer og så skal der bare lidt kvindelist til at få ham til at tro at det var ham der kom på ideen først :)

Ellers er det mest praktiske ting h2b bidrager med. Ledninger til lamper, køleskabe til drikkevarer osv. Det er jeg ganske godt tilfreds med for det er ikke der mine interesser eller kompetencer ligger.

jeg allerede har planlagt de fleste af hans ideer og så skal der bare lidt kvindelist til at få ham til at tro at det var ham der kom på ideen først :)

HA HA, way to go! GPGPGP Godt at høre, at jeg ikke er den eneste som kan finde på at gøre sådan!

Det lyder enormt dominerende kan jeg godt se nu hvor jeg læser mit indlæg igen :) men det er altså sket et par gange at h2b har præsenteret en ide uden at vide at den allerede er på tegnebrættet og så har jeg ikke nænnet at sige at jeg allerede havde fået ideen. Vælger bare at rose ham for hans deltagelse og arbejder videre med projektet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B er inde over de store ting, feststed, kirke, menu osv. Men de mindre ting/detaljer kan han ikke forholde sig til, han synes der er laaaaangt tid til så han kommer med i slutspurten som han siger :-)

Jeg havde ikke forventet at han pludselig skulle gå vanvittig meget op i servietter og kirkehæfter, men jeg ved at han på dagen sætter vildt meget pris på det jeg har lavet og det er han god til at sige

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld; findes der overhovedet nogle mænd herinde?

(ud over os sælgere ;-)

Det er vel svar nok?

Der findes faktisk et par mænd herinde, som er her som ganske alm. bruger . Men af hvad jeg lige har set, så er det vist par hvor der er to gomme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer an på, hvad det er. Min kæreste er simpelthen 1 milliard år om at tage én beslutning, så nu har vi delt tingene op mellem os, så der er noget han skal klare, noget jeg skal klare og ting vi skal gøre i fællesskab. Det fungerer, indtil videre, rigtigt godt.

Vi har hentet en app der hedder Trello, hvor vi så har delt emnerne op. Når man så er færdig med noget, kan man bare fjerne emnet :) Det hjælper for ham at vide, hvad han skal tage stilling til og hvad han ikke behøver.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige, at min kommende mand er med i planlægningen af de store ting som han kom med datoen og var med til at se på feststed, maden ( bestemmer han) og vielsen, ja der er vi slet ikke enige, så tror det er godt at der er et stk tid endnu .....

MEN de små detaljer som pynt mv går han ikke så meget op i, ( mit område, som han kalder det) men men alligevel vil han gerne være med til at bestemme farver mv .....så helt ligeglad er han ikke, hvilket jeg er glad for, så føler jeg ikke jeg sidder med det hele selv ....

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B har været super aktiv og deltagende lige her i begyndelsen da vi blev forlovet (han friede juleaften). Så den første måneds tid var han på banen hele tiden da vi skulle lægge budget, sætte en dato, booke feststed og dj/fotograf m.m.

Vi har nu alle de store ting på plads og så kan jeg mærke at hans engagement også er faldet lidt ;) Der er lang tid til vi skal giftes jo, så jeg synes det er naturligt nok, men uanset hvor tæt på vi kommer vil min kæreste aldrig være typen der har en stærk mening om bordkort/blomster/hvilken nuance af rosa vi skal bruge :tunge:

Jeg er super tilfreds med hans deltagelse indtil nu, han har en mening om tingene når jeg spørger ham og han er bestemt ikke ligeglad, og han har også nogle ting som han vil holde på fx når det kommer til maden og drikkevarer og sådan..

Jeg tror også det handler om at man som kvinde/Zilla accepterer at bare fordi man skal giftes så betyder det ikke at ens kæreste pludselig ændrer sin personlighed - jeg mener.. hvor mange af vores mænd har førhen interesseret sig for hvilken slags servietter vi lagde på bordet til den store familiefødselsdag og lign.? ;) Min har ikke ihvertfald! Så derfor forventer jeg det heller ikke af ham nu..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Sømand er lidt atypisk på nogle områder. Han går faktisk ret meget op i at ting er pæne og har en del holdning til bordpynt etc. Til gengæld har jeg mange holdninger til økonomi - så på den måde matcher vi ret godt ;-)

Jeg tror slet ikke han kender til vores budget - men han ved at jeg holder hånd i hanke med at det ikke løber løbsk.

Han accepterer at bestiller hvad jeg synes - og hvis jeg er i tvivl så spørger jeg.

Vi har også den lidt særlige situation, at han kommer til at være en del væk op til selve brylluppet. Så det har været meget vigtigt for mig, at få de store poster på plads som jeg synes man skal være to om, når det er den fælles økonomi det trækker på - mens alt muligt småtteri det kører jeg bare derudaf med :-)

Fx har jeg har jeg over et par mdr. indkøbt store mængder slik til vores softicebuffet - og det er han slet ikke inde over, så han bliver overrasket når vi nærmer os. Den øvrige forplejning har han derimod været med inde over og var med til mødet med kokken. Selvom det var mig som forhandlede og egentligt også besluttede - så var det vigtigt for mig at vide han var med inde over og tilfreds.

En enkelt gang har han sagt nej.. det var da jeg havde opdaget kysseklokker og servietter med monogram.. det mener han simpelthen er for tåbeligt.. og det må jeg jo respektere ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Thomas har en del meninger, hvis jeg spørger ham. Han har også hygget sig en del på etsy i deres bryllupsafdeling, så jeg vil bestemt mene at han er interesseret og har holdninger til næsten alt. Til gengæld ved han også godt at hans organisatoriske gen er underudviklet, så det har vi aftalt at jeg fikser. Og så står han for vores bryllupsrejse, som jeg nok kommer til at punke ham for at reservere flybilletter til så snart vi har pengene / så snart der er kort tid nok til at man kan booke fly (hvad der end kommer først). Vi skal nok snart have en snak om hvad vi vil have der skal ske på selve dagen. Hvilken type fest det skal være osv. Jeg ved Thomas er langsom i optrækket, så hvis han skulle stå for det ville alt blive i sidste øjeblik og fuld af hovsa-løsninger. Derfor er det mig som gør det, selvom det er ham der vil have fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En enkelt gang har han sagt nej.. det var da jeg havde opdaget kysseklokker og servietter med monogram.. det mener han simpelthen er for tåbeligt.. og det må jeg jo respektere ;-)

Dejligt at høre andre også har fået nej til deres zillaideer, troede kun det var mig :) Her er det gæstetræ og papirsugerør der er blevet nedstemt .... overvejer dog alligevel at bestille nogle billige papirsugerør og så prøve at overtale ham ..... :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kommende mand er med i beslutningerne omkring feststed, musik, kirke og sådan. Når tiden kommer ved jeg, at han vil have noget at sige om maden, vinene og sådan. Der er jo lang tid til, men vi har faktisk allerede kirke og feststed på plads. Resten kommer jeg vidst til at ligge og rode med.. Heldigvis ordner stedet sådan noget som bordpynt og sådan, så det slipper jeg for ;)
Mit store problem bliver at min kommende mand nok tror jeg er bindegal når jeg er ude i så god tid og at der er laaaaaaaang tid til alting, og vupti før vi ved af det, så er vi tæt på brylluppet, og så er han ikke kommet ud af starthullerne.. Nogen andre der er kommet til at drive sin kommende mand til vanvid ? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En enkelt gang har han sagt nej.. det var da jeg havde opdaget kysseklokker og servietter med monogram.. det mener han simpelthen er for tåbeligt.. og det må jeg jo respektere ;-)

Dejligt at høre andre også har fået nej til deres zillaideer, troede kun det var mig :) Her er det gæstetræ og papirsugerør der er blevet nedstemt .... overvejer dog alligevel at bestille nogle billige papirsugerør og så prøve at overtale ham ..... :floejt:

Haha - her blev ideen om en rugbrødslagkage som bryllupskage mødt med et rungende nej fra gommens side :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer