Blomsten89

Forældre ved "hovedbordet"..?

33 indlæg i dette emne

Jeg vil lige tjekke jeres temperatur på om ens forældre SKAL sidde ved hovedbordet...??

Vores problem er at:

1: Mine forældre kan ikke sammen med min svigerfamilie og min H2B.

2: Jeg har ikke et godt forhold med mine forældre :pokey: , men jeg ønsker stadig, at de skal med til mit bryllup, på betingelse af, at de ikke laver nogen scene og ødelægger vores bryllup.

Vi skal sidde ved runde borde og jeg ønsker ikke at hovedbordet skal være aflangt, men derimod også rundt. Vi har overvejet at sidde med vores bedste venner, fordi det er det vi har mest lyst til, men skal man følge traditionen eller skal man være ligeglad med hvad andre synes lige den dag og så gøre det man har lyst til..?? (y) Kommer forældrene til at følge sig udenfor..?? og hvad ville I sige til at være til sådan et bryllup..??

Håber I kan komme med nogle gode input.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal da gøre lige præcis hvad man selv ønsker, og ønsker I at sidde med venner, jamen så er det da det I skal :)

Vi skal sidde med vores forældre, men det er fordi vi gerne vil det, jeg kunne slet ikke forstille mig at have andre ved min side, end min far :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er stadig i tvivl! Jeg ville helst sidde med en masse venner, mens min kæreste holder fast i det traditionelle højbord med os og vores forældre. Hans grund er, at min svigermor ville blive rigtig ked af det hvis hun blev sat ved et almindeligt bord, mens jeg holder på at vi får den sjoveste fest hvis vi er omringet af dem vi helst vil...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix det behøver forældre ikke. Det bestemmer I jo som brudepar. Vi skal sidde ved runde borde og vores forældre skal ikke sidde ved det samme bord som os. Vi har valgt at sidde ved siden af henholdsvis ældste venner og forloveren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så langt er vi nu ikke kommet endnu, men når det så er sagt, så tror jeg ikke at vi har begge mine forældre par siddende ved samme bord som os, da mine forældre ikke kan sidde sammen,svigerforældre har jeg ingen af, så det bliver nogle andre fra familien eller venner der kommer til at sidde sammen med os

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad med de venner som vi ville få det bedst med, og vi satte vores familier sammen med dem som de ville få det bedst med. Min far var vist lettere overrasket da jeg meddelte at de ikke skulle sidde sammen med os, men sagde aldrig noget andet end der. Og de hyggede sig på en måde som de aldrig ville have kunnet med os - og omvendt.

Så jer der vil sidde med jeres venner - gør det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom vi har et fantastisk forhold til vores forældre, sad vi med søskende og venner. Og har aldrig fortrudt. Og min mor forslog det faktisk selv så der var stor forståelse fra vores forældres side. Min mors eneste "krav" var at hun sad et sted hun kunne se mig og ikke havde ryggen til os.

Så gør som i føler for - måske jeres forældre synes det er helt ok

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sad også ved runde borde, men ikke sammen med vores forældre, de var placeret ved et andet bord i nærheden. Ved vores bord sad min ene bror, mandens bror med kæreste, min grandkusine med kæreste og en fælles veninde, som ikke kendte andre. Det fungerede rigtig godt og der var ingen sure miner. Heller ikke fra den af mine brødre som blev placeret ved et helt tredje bord.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B's forældre er skilt og ingen af dem kommer hvis den anden favoriseres og de kan ikke sidde ved samme bord. De kan dog sagtens være til samme fest ude at skabe scener og kan oveni købet have en god aften.

Vi har derfor valgt at sidde med søskende og venner. Jeg ville dog gerne have haft min far ved vores bord, men for ikke at gøre forskel at vi valgt at han skal sidde ved et andet bord.

Tror at vi får den fedeste fest på den måde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal sidde ved runde borde og vores forældre skal IKKE sidde sammen med os.

Det skal vores bedste venner :-)

Vi er ikke til det traditionelle og jeg ved jeg vil hygge mig meget mere med vores venner end med vores forældre til bords (og det er ikke fordi vi ikke har et fint forhold til hinanden for det har vi og selvom mine forældre er skilt kan de sagtens sidde sammen men vi har valgt ud fra hvad VI vil og syns passer os bedst)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efterhånden er der ikke så mange forventninger til at traditioner holdes til bryllupper. Mange par gør det til deres fest og sætter et personligt præg på. Man tænker mere på hvad man selv har lyst til, og mindre på "flokken". Det kan jeg egentlig godt lide. Det er jeres fest. Det er dog nok en god ide at tage snakken med de der kan have forventninger til at sidde til højbords, men jeg synes at i skal holde fast i at det er jeres fest, jeres regler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal I sidde med jeres venner, når det er det I ønsker. Men fortæl dem det inden brylluppet så de ikke bliver overraskede, hvis de forventer at skulle sidde ved hovedbordet.

Når det er sagt så ved jeg at mine forældre ville blive meget kede af det hvis vi havde "hovedbord" og de blev placeret ved et andet bord (vi skifter mellem 4-5 borde og kommer derved til at sidde sammen med både vores forældre og venner). De synes det er fint at vi rykker rundt så længe vi kommer forbi dem.

Svigerforældrene kender ikke til vores plan med bordopstillingen og aner ikke hvordan de vil have det med at vi ikke skal have traditionelt hovedbord. De plejer dog at være meget large

Men vi er også begge meget tætte på vores forældre, jeg snakker stort set dagligt med min mor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver en fræk løsning. Alle gæsterne sidder ved borde af 12 personer - og så er planen at vi får lavet et rullebord som vi sidder ved (gerne formet som et skib, så der er en reference til Sømandens arbejde.. plus at den maritime metafor for et forhold etc er ret fin), det vil vi så flytte fra bord til bord, så vi kommer til at sidde for enden af flest mulige borde.

Vi har en del "dine, mine, vores" familiemedlemmer. Fx har min mor og far ikke mødt hinanden i 15 år, han er gift igen og kender ikke andre end sin kone, mig og Sømanden... min mor har INGEN situationsfornemmelse men vil gå meget op i det hvis far ryger til højbords og hun ikke. Samtidig har sømanden sine forældre + sin tidligere kærestes forældre (hans tidligere kæreste døde - så hendes familie er også vores familie nu)... Det giver nogle mennesker som af forskellige årsager skal til "højbords" men som ikke rigtig kan sidde sammen..

For Sømanden og jeg, er det helt essentielt at vi får en fest vi selv har lyst til at være til. Det ville vi ikke få, hvis alle dem vi mest har inviteret fordi de er familie - partout skal sidde ved siden af os.. det er jo strengt taget vennerne vi ser mest i hverdagen og har det største fælleskab med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er jeg glad for at så mange vælger at undlade traditionen med forældre der skal sidde ved højbord. Personligt ville jeg ikke bryde mig om at mine forældre og mine svigerforældre skulle sidde til bords med os. Ikke fordi jeg har dramaer med mine forældre eller for den sags skyld med svigermekanikken, men den dag skal jeg da have det sjovt... jeg skal grine og smile og hygge mig... Ej, ok, det lyder som om jeg ikke kan det med de gamle, men det er bare noget andet.

Jeg vil f.eks. skulle sidde ved siden af min svigermors kæreste (hvis vi holdte fast i traditionerne og da H2Bs far er død) som jeg absolut ikke har noget at snakke med om og som jeg har hørt sige 20 ord, max i al den tid jeg har været sammen med H2B. Og hvis jeg skulle sidde ved siden af min svigermor, jamen så ville jeg SLET ikke ane hvad jeg skulle sige. Hun er en sød dame, ikke noget ondt der, men jeg har bare intet at snakke med hende om. Hun er ikke til følelser, hun har sine meninger og mener at andre har det bedst hvis de bare følger hendes meninger, hun er til have arbejde og jeg hader (ej måske ikke hader, men har bare ikke et godt forhold til) havearbejde.

Jeg og H2B er ret enige om at vi ikke vil have vores forældre til bords, men at vi vælger folk som vi svinger godt med og har det sjovt med.

Så jeg vil også anbefale dig at i vælger hvad i vil og har det bedst med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også også sidde ved runde borde og sammen med venner.... og vi har ikke forældre som hverken er skilt eller ikke kan sammen :):tunge: Men vi har simpelthen bare valgt denne løsning, da vi tror vi får den bedste fest på denne måde. Så I kan helt klart gøre, som I har lyst til - det er jeres dag! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Oprindeligt ville vi også sidde ved venner, men vi kunne ikke helt finde ud af, hvem det så skulle være :unsure: Vi har derfor valgt den "nemme" løsning og sidder sammen med vores forældre, HC's forlover og min brudepige + kæreste.

Jeg vil nok også helst sidde sammen med mine forældre - jeg har bare et lidt anstrengt forhold til min svigerfar nogle gange, så derfor var vennerne i spil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes da helt sikkert, at I skal sidde med jeres venner, hvis det er det, I har lyst til. Jeg tænker, at det da præcis er den dag, hvor man skal gøre, som man har lyst til, også med bordplan :)
Da min søster blev gift, var det de nærmeste venner og søskende, som sad med ved hovedbordet, fordi det var det, de havde lyst til - og alle sag godt :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er jeg glad for at så mange vælger at undlade traditionen med forældre der skal sidde ved højbord. Personligt ville jeg ikke bryde mig om at mine forældre og mine svigerforældre skulle sidde til bords med os. Ikke fordi jeg har dramaer med mine forældre eller for den sags skyld med svigermekanikken, men den dag skal jeg da have det sjovt... jeg skal grine og smile og hygge mig... Ej, ok, det lyder som om jeg ikke kan det med de gamle, men det er bare noget andet.

Jeg vil f.eks. skulle sidde ved siden af min svigermors kæreste (hvis vi holdte fast i traditionerne og da H2Bs far er død) som jeg absolut ikke har noget at snakke med om og som jeg har hørt sige 20 ord, max i al den tid jeg har været sammen med H2B. Og hvis jeg skulle sidde ved siden af min svigermor, jamen så ville jeg SLET ikke ane hvad jeg skulle sige. Hun er en sød dame, ikke noget ondt der, men jeg har bare intet at snakke med hende om. Hun er ikke til følelser, hun har sine meninger og mener at andre har det bedst hvis de bare følger hendes meninger, hun er til have arbejde og jeg hader (ej måske ikke hader, men har bare ikke et godt forhold til) havearbejde.

Jeg og H2B er ret enige om at vi ikke vil have vores forældre til bords, men at vi vælger folk som vi svinger godt med og har det sjovt med.

Så jeg vil også anbefale dig at i vælger hvad i vil og har det bedst med.

Den "traditionelle" opstilling er med brudens forældre rundt om brudeparret og så gommens forældre på hver side af brudens forældre, hvis det giver mening:) Så du ville ikke skulle sidde ved siden af din svigermor eller svigermors kæreste.

Er også overrasket over at høre, at det nærmest er helt unormalt med forældrene til højbords. Hmm, ved ikke rigtig hvad vi gør, nok noget med aflange borde og forældre ved siden af og venner over for os. Ved mine forældre forventer at være til "højbords" og vi har heller ikke lige en gruppe venner det ville være oplagt at sidde sammen med. Vi har ikke så mange "par-venner" og er stort set de første i alle vores omgangskredse, der skal giftes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker at sidde ved siden af min kommende kone og mine veninder - men min mor insisterer på at sidde ved siden af mig, hvilket er rigtig rigtig irriterende. Så jeg ved ikke hvad jeg gør. Min mor siger hun vil bytte rundt på bordkortene hvis hun ikke sidder ved siden af mig :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker at sidde ved siden af min kommende kone og mine veninder - men min mor insisterer på at sidde ved siden af mig, hvilket er rigtig rigtig irriterende. Så jeg ved ikke hvad jeg gør. Min mor siger hun vil bytte rundt på bordkortene hvis hun ikke sidder ved siden af mig :huh:

Ved godt det ikke er sjovt med drama i forbindelse med ens bryllup. Men er det ikke bare at banke i bordet, og hvis hun så bytter om på dagen, så må du ganske enkelt bede hende flytte sig. Syntes godt nok det er fuldstændig respektløs, hvis hun virkelig mener det, og ikke bare joker :td:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi piller alt det formelle ud. Laver ikke højbord. Min kommende mands forældre er skilt, og ikke at de ikke kan tåle synes af hinanden, så skal de ikke sidde ved samme bord. Tror måske vi skiller alle tre forældre par ad så ingen bliver højbord eller favoriseret. Vi fik anbefalet af hende der har stedet, hvor festen skal holdes, at man kan arrangere bordene således at vi som brudepar har et lille tomandsbord som kan flyttes.

På denne måde kan vi rykke rundt til alle bordene i løbet af maden og få snakket med alle gæsterne. Det skal vi lige arbejde i hvordan det kan lade sig gøre i praksis. Tanken er god i hvert fald :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker at sidde ved siden af min kommende kone og mine veninder - men min mor insisterer på at sidde ved siden af mig, hvilket er rigtig rigtig irriterende. Så jeg ved ikke hvad jeg gør. Min mor siger hun vil bytte rundt på bordkortene hvis hun ikke sidder ved siden af mig :huh:

Ved godt det ikke er sjovt med drama i forbindelse med ens bryllup. Men er det ikke bare at banke i bordet, og hvis hun så bytter om på dagen, så må du ganske enkelt bede hende flytte sig. Syntes godt nok det er fuldstændig respektløs, hvis hun virkelig mener det, og ikke bare joker :td:

Åh desværre ved jeg hun mener det. Og jeg kan jo godt forstå at hun ønsker at sidde ved siden af mig, det jo slet ikke fordi jeg ikke forstå hende. Men den er svær, for som du siger, så magter man ikke drama.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer