SRHansen

Fødselsdag samme dag som vores bryllup afholdes

11 posts in this topic

Hej - vi skal giftes den 30.8. Samme dag fylder een af mine nære veninder fødselsdag - dog ikke rundt - men jeg vil gerne på en god måde vise hende den opmærksomhed, da hun er inviteret med til festen sammen med hendes mand. Kunsten er at vise hende opmærksomhed uden at det virker for meget eller for lidt, når nu vi har vores store dag.

Jeg vil høre om I har nogle gode råd til dette?

Mange hilsner

Sonja

0

Annonce ♥

En af de gange du går ud af lokalet, så kunne du få din mand til at løbe ned til veninden og give hende et kys på kinden og opfordre de andre mænd til det samme.

En alternativ kysserunde

Det synes jeg kunne være en sjov gimmick - men kun hvis det var en af mine meget gode veninder, som jeg ved ville have det ok med opmærksomheden.

:)

0

jeg tænker også, at man på et tidspunkt kunne synge fødselsdagssang for veninden, og lige gøre opmærksom på at der faktisk sidder en fødselar til selskabet.

MIn far valgte at holde sin 60 års fødselsdag på min fødselsdag ( det var den lørdag, som lå tættest på hans rigtige fødselsdag) og der blev i en tale fra en af min fars venner lige gjort opmærksom på, at jeg ret faktisk havde fødselsdag denne dato, og så sang de lige fødseldagssang for mig også, og så fyldte min fødselsdag ellers ikke mere til den fest.

0

Annonce ♥

Jeg holdt 50 års fødselsdags fest på min venindes fødselsdag.

Jeg holdt ikke tale for min mand til brylluppet og det ville jeg gøre som overraskelse til ham på denne dag. Det gjorde jeg og da vi havde skålet for ham og folk satte sig igen... holdt jeg en lille tale for min veninde og gav hende et par sko (en fælles svaghed) og vi skålede for hende. Så blev hun også husket.

0

Min moster havde fødselsdag på den dag hvor mine forældre holdt kobberbryllup og de rejste sig på et tidspunkt - slog på glasset, fortalte at hun havde fødselsdag og gik hen og overrakte hende en lille gave (jeg husker ikke om der var fødselsdagssang, men jeg tror det ikke) det var et fint lille indslag og fjernede ikke fokus fra kobberbrudeparret :)

0

Jeg er tit ude for at der lige er en der skal fejres med en fødselsdagssang ved bryllupsfester og så får vedkommende typisk en fødselsdagsssang på foranledning af brudeparret eller toastmasteren. Som regel når man at afvikle brudevalsen og de første 3-4 numre så tidligt at man kan servere den kl.24 når det er en søndags-fødselar. Det er derimod sjældent at jeg oplever fødselsdagssange under middagen

0

Annonce ♥

Vi var sidste år på weekend med mine svigerforældre , de havde lejet 4 hytter i en ferieby og havde inviteret hele familien til deres 65 og 70 års fødselsdag + deres sølvbryllup.

Jeg havde fødselsdag om Lørdagen men vi takkede selvfølgelig ja tak, og nævnte ikke noget.

Da vi sad ved morgenbordet Lørdag morgen rejste min svigerfar sig pludselig og sagde han gerne ville alle lige rejste sig op, så det gjorde vi selvfølgelig ,så kiggede han på mig og sagde Ikke dig.. .huh:

Så begyndte han at synge fødselsdagssang og pludselig sang alle med. og så kom Svigermor med en gave. :)

Det var meget specielt og jeg blev helt rørt. :blush:

Og det var så det, men det var også rigeligt. :)

0

Min søsters kæreste bliver 25 den dag vi skal giftes, og han er glad for at han ikke behøver holde fødselsdag og blive slået halvt ihjel med kanel af vennerne. Vi har snakket om at han får en fødselsdagssang og en lille gave... Han er ikke så glad for opmærksomhed og det respekterer vi, jeg havde ellers planer om at han skulle have "Stripper Åse", men det vil han blive rigtig ked af, så han må "nøjes" med en fødselsdagssang fra alle gæsterne :)

0

Tusind tak for alle jeres gode råd - jeg vil informere toastmasteren om hendes fødselsdag og så må han bestemme, hvornår vi skal synge for hende :loveflag:

Edited by SRHansen
0