Pleazure

hvilken champagne?

13 indlæg i dette emne

Hvilken champagne drikker i til jeres bryllup? Ud fra hvilke kriterier bliver den valgt? Og hvilken en vil i anbefale? (vi skal i gang med at prøvesmage, men der findes jo et hav, så et par hints til nogle gode ville være super godt!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt eeeelsker jeg rigtig god og dyr champagne, men erfaringen siger at de fleste faktisk foretrækker den sødere af slagsen som f.eks. Asti, Crement eller lign.

Du kan jo også godt få en sødere champagne - uden det klistrer på tænderne.. Jeg eeeelsker også god champagne (men kan så åbenbart ikke tåle at drikke det haha).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt eeeelsker jeg rigtig god og dyr champagne, men erfaringen siger at de fleste faktisk foretrækker den sødere af slagsen som f.eks. Asti, Crement eller lign.

Du kan jo også godt få en sødere champagne - uden det klistrer på tænderne.. Jeg eeeelsker også god champagne (men kan så åbenbart ikke tåle at drikke det haha).

Jeg er helt enig, men vores gæster er (desværre) mere til sukkervands varianten, vi overvejer dog at få vores ynglings cava (der ikke er så sød) sendt op fra Barcelona

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Asti smager også rigtig godt - men jeg synes altså at der skal champagne til et bryllup.

Vi søger en sød champagne, som skal drikkes sammen med bryllupskagen til receptionen om eftermiddagen. Og jeg er altså lidt på bar bund mht. mærker - jeg er typen der tænker "uhm, denne skal jeg huske" når jeg smager noget godt - og har glemt det 15 sek efter :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så er min måske ikke sååå god til. Fordi selvom den er demi sec (og jeg ved altså ikke så meget om champagne i det hele taget), så er den ikke vildt sød - og passer fantastisk til sushi.

Det er en Veuve Pelletier & Fils demi sec - det er vist også dem der laver den Gule Enke, men den smager rædsomt i min mund. Jeg mener den normal koster omkring 200 kr. flasken, men jeg var så heldig at finde den i Metro til jul til 89 kr. tror jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min absolutte favorit er Möet, men den er et dyrt bekendtskab, hvis man ikke har den helt store præference så kan det absolut betale sig at finde et sted hvor man kan få lov til at smage lidt forskelligt...

De rosa champagner er generelt lidt sødere og mere frugtagtige

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer