Rikke aka rapanden

" Sådan er traditionen, så det gør man altså bare" !

55 posts in this topic

Har altså lige brug for at lufte ud , men jeg er med garanti den eneste der har det sådan :floejt:

Jeg er simpelthen ved at få spat over kommentarer som " Sådan er traditionen", " sådan er det bare" , " man må tage det som det kommer" og " det plejer man til et bryllup" . STOOOOOOOOP, plejer er død (y)

Jeg gider ikke have ting til mit bryllup, som jeg ikke ønsker, bare fordi at "sådan er traditionen" . Vi vælger det VI ønsker, og det VI har lyst til, og så vil jeg ærlig talt *biiiip* på , om det falder i andre folks smag, om folk syntes det er fesen , for det er VORES dag og VORES bryllup.

Vores familier har heldigvis ikke sagt så meget af sådan noget, det er vist kun lige svigermor der har nævnt en eller to ting, men når jeg så har forklaret at det vil vi ikke, så er den ikke længere. Men syntes tit man høre folk sige sådan, ja man læser det faktisk også herinde ret ofte. Vi er jo allesammen forskellige, og derfor har vi også allesammen forskellige holdninger og ønsker. Men burde vi ikke alle være enige om, at man kun skal have ting til ens bryllup som man selv ønsker? At hvis man af den ene eller anden årsag blander sig i sin polter, så er det HELT okay hvis det er det rette for en ? At hvis man fravælger traditioner, eller bare nogle af dem, så er det også HELT okay?

Jeg vil f.eks IKKE have strømpebånd på, VI ønsker ikke sange hvor vi skal deltage aktivt i, eller have klistret ting på os , VI ønsker ikke en toastmaster, VI fravælger livemusik/DJ osv osv osv. Og hvorfor gør vi det? Fordi det er det rette for os, og burde alle ikke vælge sådan, uden at skulle have tvunget ting ned over hovedet, bare fordi at "sådan gør man til et bryllup'" .

Ja måske jeg lyder total sur, men bliver bare så irriteret over sådan noget. Det kan virkelig sætte mit blodtryk i vejret . Så nu ryger jeg en smøg, og falder heeeelt ned igen :lol:

0

Annonce ♥

Det sjovt, jeg synes jeg læser det modsatte herinde :) Og dét synes jeg kan blive en tand for meget - nogen gange lyder det lidt som om at man kan slippe afsted med hvad som helst i brudens navn.. Det jeg ikke enig i.. Det er brudeparrets fest og ja man skal gøre hvad man vil, men man skal også tage hensyn til sine omgivelser :)

Alt med måde :rolleyes:

0

Det sjovt, jeg synes jeg læser det modsatte herinde :) Og dét synes jeg kan blive en tand for meget - nogen gange lyder det lidt som om at man kan slippe afsted med hvad som helst i brudens navn.. Det jeg ikke enig i.. Det er brudeparrets fest og ja man skal gøre hvad man vil, men man skal også tage hensyn til sine omgivelser :)

Jeg syntes nu også der er størstedelen, som mener man skal gøre hvad man vil. Det var nu ikke fordi jeg siger at størstedelen er omvendt :)

Jeg er så bare typen der ikke gider gøre noget, for at please andre den dag. Det er den ENE dag som er MIN ( Vores) dag, og derfor skal det være 200 procent som vi ønsker, og så er jeg , ja undskyld mig, bedøvende ligeglad med om det skuffer gæsterne. Ting jeg ikke kan lide, ting jeg ikke bryder mig om osv, det skal ikke være en del af MIN ( vores) dag.

Normalt er jeg en KÆMPE pleaser, men lige den dag, der vil jeg have lov til at vælge ting som JEG vil og som JEG kan lide. Så må folk kalde mig egoist alt det de lyster, hvilket jeg da heldigvis ved familien ikke gør, for de har bnetop også ytret at vi skal gøre lige præcis det som VI vil :)

0

Kunne bare ikke være mere ENIG. For pokker det er jo vores dag.

Vi har også fravalgt sange - gider bare ikke høre på en forsamling kæmpe sig igennem ofte fuldstændig umulige sange :wink:

Overvejer også at fravælge brudevalsen - det er ikke rigtig os. Men vil på en måde også gerne have bare denne ene dans med H2B. Men hvis det bliver til noget, så bliver det på VORES præmisser.

JA det er i orden at gå fuldstændig bridezilla - for det er vores dag.

Så må den kære familie/omgangskreds/div. sælgere sejle deres egen sø - sku :tunge:

0

Annonce ♥

Kunne bare ikke være mere ENIG. For pokker det er jo vores dag.

Vi har også fravalgt sange - gider bare ikke høre på en forsamling kæmpe sig igennem ofte fuldstændig umulige sange :wink:

Overvejer også at fravælge brudevalsen - det er ikke rigtig os. Men vil på en måde også gerne have bare denne ene dans med H2B. Men hvis det bliver til noget, så bliver det på VORES præmisser.

JA det er i orden at gå fuldstændig bridezilla - for det er vores dag.

Så må den kære familie/omgangskreds/div. sælgere sejle deres egen sø - sku :tunge:

Har lige sagt til kæresten, at jeg tror at jeg har fundet min indre egoist :lol:

Jeg er normalt typen der hjælper andre, før jeg hjælper mig selv. Altid prøver at løse andres problemer, for så at glemme mig selv osv. Men lige den dag, der vil jeg dælme have lov til at have det, som JEG/VI vil have det. Vi holder heller ikke fest for at imponere nogen, vi holder ikke fest fordi det skal være årets fest, et brag af en fest osv, vi holder fest, fordi vi ønsker at være sammen med vores nærmeste.

Selvfølgelig kunne jeg ikke finde på at servere noget, hvor jeg ved at mange ikke vil kunne lide det. Altså mener servere jo ikke østers, selleri trio og kaffeis :tunge: Men vi vælger altså menuen udfra hvad vi kan lide, og hvad vi gerne vil have at spise. Ligesom dagen bliver som VI ønsker det, ikke hvad traditionerne siger, eller hvad man plejer at gøre ( han er DØD). Og jeg vil hellere være på forkant, og frabede mig ting vi ikke ønsker, fremfor at "tage det som det kommer", og så få en øv oplevelse ud af det.

0

Jeg syntes nu også der er størstedelen, som mener man skal gøre hvad man vil. Det var nu ikke fordi jeg siger at størstedelen er omvendt :)

Jeg er så bare typen der ikke gider gøre noget, for at please andre den dag. Det er den ENE dag som er MIN ( Vores) dag, og derfor skal det være 200 procent som vi ønsker, og så er jeg , ja undskyld mig, bedøvende ligeglad med om det skuffer gæsterne. Ting jeg ikke kan lide, ting jeg ikke bryder mig om osv, det skal ikke være en del af MIN ( vores) dag.

Normalt er jeg en KÆMPE pleaser, men lige den dag, der vil jeg have lov til at vælge ting som JEG vil og som JEG kan lide. Så må folk kalde mig egoist alt det de lyster, hvilket jeg da heldigvis ved familien ikke gør, for de har bnetop også ytret at vi skal gøre lige præcis det som VI vil :)

Det findes jo i forskellige grader :wink: Jeg synes heller ikke at man skal vende vragen på sig selv for at please folk (selv det synes jeg er svært), slet ikke... Hvis der er traditioner I ikke vil følge, så skal I ikke følge dem :) Er der nogen som bliver skuffede over det - så går det nok :wink: Men jeg mener ikke man kan slippe afsted med hvilken som helst opførsel bare fordi man skal giftes - som skrevet, alt med måde :)

0

Det findes jo i forskellige grader :wink: Jeg synes heller ikke at man skal vende vragen på sig selv for at please folk (selv det synes jeg er svært), slet ikke... Hvis der er traditioner I ikke vil følge, så skal I ikke følge dem :) Er der nogen som bliver skuffede over det - så går det nok :wink: Men jeg mener ikke man kan slippe afsted med hvilken som helst opførsel bare fordi man skal giftes - som skrevet, alt med måde :)

Det er ikke for at være flabet, men kan du komme med et eksempel på hvad du f.eks mener man ikke kan slippe afsted med? Bare så jeg ligesom forstår 100 procent hvad du mener? :)

0

Det er ikke for at være flabet, men kan du komme med et eksempel på hvad du f.eks mener man ikke kan slippe afsted med? Bare så jeg ligesom forstår 100 procent hvad du mener? :)

Jeg vil jo helst ikke træde på nogen herinde (og det bliver en del). Men et meget konkret eksempel, som har været rigtig meget oppe herinde - jeg synes fx. ikke at man kan vælge at skille faste par ad, bare fordi man ikke synes man kender partneren godt nok. Jeg synes det er respektløst overfor vennen/familiemedlemmet. I min verden ville det være enten eller - hvis jeg ikke ville have partneren med, så ville det være indikator på at vennen/familiemedlemmet ikke var så vigtig igen for mig at have med til vores bryllup -> ingen af dem ville blive inviteret.

0

Annonce ♥

Jeg vil jo helst ikke træde på nogen herinde (og det bliver en del). Men et meget konkret eksempel, som har været rigtig meget oppe herinde - jeg synes fx. ikke at man kan vælge at skille faste par ad, bare fordi man ikke synes man kender partneren godt nok. Jeg synes det er respektløst overfor vennen/familiemedlemmet. I min verden ville det være enten eller - hvis jeg ikke ville have partneren med, så ville det være indikator på at vennen/familiemedlemmet ikke var så vigtig igen for mig at have med til vores bryllup -> ingen af dem ville blive inviteret.

Hertil kommer også bare tonen hos flere herinde - det lyder virkelig som om at de mener at de kan tillade sig hvad som helst. Det jo ikke sikkert at de så opfører sig sådan,. Det vælger jeg at tro de ikke gør :) Det lyder bare hårdt..

Og ja det er brudeparrets fest, men jeg synes faktisk ikke at det udelukkende er det - i så fald ser jeg ingen grund til at invitere gæster :) Hos os er det en familiefest - vi digterer de overordnede rammer, men derfra ønsker vi bare at alle får en fed fest :)

0

Haha, det har vi netop valgt at gøre :tunge: For os var det ganske enkelt et spørgsmål om plads og økonomi. Vi har valgt min venindes mand fra, jeg spurgte hende dog først, om det ville skabe total drama, men hun var HELT okay med det, og sagde også at hendes mand ville være bedøvende ligeglad, han kender alligevel ikke andre end hende til festen ( jeg har kun mødt ham 2 gange, og den ene gang var til deres bryllup) . Min lillesøsters kæreste bliver heller ikke inviteret med, vi har aldrig mødt ham, det har ingen på min side af min familie, han har behandlet hende af lort til et hav af gange , han er en skidt fyr, og ja ham vil jeg bare IKKE have med til mit bryllup. Hvis de to skulle have været med, så ville vi skulle vælge 2 fra fra nærmeste familie, eller et vennepar fra, og det har vi på ingen måder lyst til.

0

Haha, det har vi netop valgt at gøre :tunge: For os var det ganske enkelt et spørgsmål om plads og økonomi. Vi har valgt min venindes mand fra, jeg spurgte hende dog først, om det ville skabe total drama, men hun var HELT okay med det, og sagde også at hendes mand ville være bedøvende ligeglad, han kender alligevel ikke andre end hende til festen ( jeg har kun mødt ham 2 gange, og den ene gang var til deres bryllup) . Min lillesøsters kæreste bliver heller ikke inviteret med, vi har aldrig mødt ham, det har ingen på min side af min familie, han har behandlet hende af lort til et hav af gange , han er en skidt fyr, og ja ham vil jeg bare IKKE have med til mit bryllup. Hvis de to skulle have været med, så ville vi skulle vælge 2 fra fra nærmeste familie, eller et vennepar fra, og det har vi på ingen måder lyst til.

Ja men du har så i det mindste talt med hende - så længe man kommer forsigtigt og forklarer og spørger, så synes jeg egentlig det er okay - når hun siger ok for det :wink: Det kommer jo an på hvilket forhold man har.. Vi kender ingen vi kunne finde på at splitte ad og vi arbejder også udfra økonomi, så vi kender alt til det :) Lige når det gælder familie, så virker det ikke så fast, når du ikke har set din søsters kæreste.. Hvis det virkelig er en fast kæreste, så ville det måske være en ide at lære ham at kende - kan jo være han har forbedret sig..

0

Ja men du har så i det mindste talt med hende - så længe man kommer forsigtigt og forklarer og spørger, så synes jeg egentlig det er okay - når hun siger ok for det :wink: Det kommer jo an på hvilket forhold man har.. Vi kender ingen vi kunne finde på at splitte ad og vi arbejder også udfra økonomi, så vi kender alt til det :) Lige når det gælder familie, så virker det ikke så fast, når du ikke har set din søsters kæreste.. Hvis det virkelig er en fast kæreste, så ville det måske være en ide at lære ham at kende - kan jo være han har forbedret sig..

Han har ikke forbedret sig, de slår op i tide og utide, flytter sammen og flytter fra hinanden osv. Han er bare ikke en jeg har lyst til at have et forhold til. Min søster og jeg er heller ikke sådan super tætte. Vi har kun kendt hinanden i 10 år ( vi har samme far). Altså vi elsker hinanden, det er slet ikke det. Men vi er bare ikke sådan voldsomt tætte. Deres forhold har været sådan i 3 år nu eller sådan noget, og tvivler på det nogensinde ændre sig. Så ja han er i hvert fald ikke velkommen til vores bryllup, og det VED min søster godt. Jeg forklarede hende det sidste gang vi planlagde bryllup, og hun havde fuld forståelse. Jeg ved så heller ikke om min søster kommer, så skal det være hvis hun kan køre med vores far, ellers tror jeg ikke hun dukker op.

Og ja jeg tog snakken med min veninde, for ville jo ikke skabe drama. Men samtidig tænkte jeg også, at han ville komme til at RØV kede sig, netop fordi han ikke kender en eneste, udover hans egen kone. Tror egentlig min veninde syntes det er skønt, med en aften uden mand og barn :tunge:

Edited by Rikke aka rapanden
0

Annonce ♥

Han har ikke forbedret sig, de slår op i tide og utide, flytter sammen og flytter fra hinanden osv. De måtte flytte til den anden ende af landet, fordi han skylder narko penge osv osv. Han er bare ikke en jeg har lyst til at have et forhold til. Min søster og jeg er heller ikke sådan super tætte. Vi har kun kendt hinanden i 10 år ( vi har samme far). Altså vi elsker hinanden, det er slet ikke det. Men vi er bare ikke sådan voldsomt tætte. Deres forhold har været sådan i 3 år nu eller sådan noget, og tvivler på det nogensinde ændre sig. Så ja han er i hvert fald ikke velkommen til vores bryllup, og det VED min søster godt. Jeg forklarede hende det sidste gang vi planlagde bryllup, og hun havde fuld forståelse. Jeg ved så heller ikke om min søster kommer, så skal det være hvis hun kan køre med vores far, ellers tror jeg ikke hun dukker op.

Og ja jeg tog snakken med min veninde, for ville jo ikke skabe drama. Men samtidig tænkte jeg også, at han ville komme til at RØV kede sig, netop fordi han ikke kender en eneste, udover hans egen kone. Tror egentlig min veninde syntes det er skønt, med en aften uden mand og barn :tunge:

Øv med din søsters kæreste - det er en dum situation. Men igen, så har du talt med hende og hun har fuld forståelse :) Jeg håber da for dig og hende at jeres far kan tage hende med. Du jo jo evt. spørge din far om han ikke vil sørge for at få hende med? :)

Så selvom det lyder som om at I bare må trampe jer frem, som det passer jer, så har du jo stadig taget hensyn til dine gæster :) Hul i om du har strømpebånd eller ej, DJ eller ej, alt sådan noget er jo lige meget :)

Edited by Rose90
0

Han har ikke forbedret sig, de slår op i tide og utide, flytter sammen og flytter fra hinanden osv. De måtte flytte til den anden ende af landet, fordi han skylder narko penge osv osv. Han er bare ikke en jeg har lyst til at have et forhold til. Min søster og jeg er heller ikke sådan super tætte. Vi har kun kendt hinanden i 10 år ( vi har samme far). Altså vi elsker hinanden, det er slet ikke det. Men vi er bare ikke sådan voldsomt tætte. Deres forhold har været sådan i 3 år nu eller sådan noget, og tvivler på det nogensinde ændre sig. Så ja han er i hvert fald ikke velkommen til vores bryllup, og det VED min søster godt. Jeg forklarede hende det sidste gang vi planlagde bryllup, og hun havde fuld forståelse. Jeg ved så heller ikke om min søster kommer, så skal det være hvis hun kan køre med vores far, ellers tror jeg ikke hun dukker op.

Øv med din søsters kæreste - det er en dum situation. Men igen, så har du talt med hende og hun har fuld forståelse :) Jeg håber da for dig og hende at jeres far kan tage hende med. Du jo jo evt. spørge din far om han ikke vil sørge for at få hende med? :)

Så selvom det lyder som om at I bare må trampe jer frem, som det passer jer, så har du jo stadig taget hensyn til dine gæster :) Hul i om du har strømpebånd eller ej, DJ eller ej, alt sådan noget er jo lige meget :)

Det vil nok kræve at hun kommer hjem til vores far, da min far ellers skal køre et godt stykke ned, for at køre op igen. Men altså det må de selv finde ud af. Regner med at sige at hun jo kan spørge far, om hun kan køre med dem :) Han skal også have mine to brødre fra den side med, med mindre min ældste bror låner en bil. Men altså igen, det er jo ikke mit problem at sørge for at folk kan komme frem, det har svigermor også prøvet at forklare mig, at det må folk altså selv finde ud af, jeg har jo 500 andre ting jeg skal holde styr på :)

0

Måske det var en idé at arbejde med at nedtone pleaseren i hverdagen så der ikke er behov for at gå helt i den anden grøft med MIG MIG MIG, bare fordi man er brud?

Det er ok at definere rammerne omkring ens bryllup. Ingen tvivl om det. Er I ikke til traditioner, så ok. I må bare ikke glemme at I er værter for jeres gæster. De er ikke bare publikumer.

Vi ser nu heller ikke vores gæster som publikum . Men vi ønsker nok en anden stemning, end de fleste brudepar gør. Vi vil egentlig helst bare have, at det er så stille og roligt som muligt, og mest af alt minder om stemningen til en familiemiddag/fødselsdag. Vi har ikke et stort behov for at være i centrum eller at der skal ske en masse ting, at det skal være en kæmpe fest osv. Og så har vi ting som vi bare IKKE vil være med til, fordi det ganske enkelt ville ødelægge dagen for os, og det har vi af gode grunde ikke lyst til sker :)

0

Det vil nok kræve at hun kommer hjem til vores far, da min far ellers skal køre et godt stykke ned, for at køre op igen. Men altså det må de selv finde ud af. Regner med at sige at hun jo kan spørge far, om hun kan køre med dem :) Han skal også have mine to brødre fra den side med, med mindre min ældste bror låner en bil. Men altså igen, det er jo ikke mit problem at sørge for at folk kan komme frem, det har svigermor også prøvet at forklare mig, at det må folk altså selv finde ud af, jeg har jo 500 andre ting jeg skal holde styr på :)

Det kan din svigermor have ret i - men hvis det betyder noget for dig at have dem med, kan det jo være en god ide at gøre det lidt lettere for dem :)... Når nu de ikke selv er villige til at gøre den store indsats.. Men det afhænger jo af dit overskud - hvis du er presset og det stresser dig, så lad være.. Bare det ikke er stædighed som holder dig tilbage - det ville være en skam :)

0

Annonce ♥

Det kan din svigermor have ret i - men hvis det betyder noget for dig at have dem med, kan det jo være en god ide at gøre det lidt lettere for dem :)... Når nu de ikke selv er villige til at gøre den store indsats.. Men det afhænger jo af dit overskud - hvis du er presset og det stresser dig, så lad være.. Bare det ikke er stædighed som holder dig tilbage - det ville være en skam :)

Jeg kan ganske enkelt ikke overskue, hvis jeg skal sørge for at alle uden bil, eller alle der komme langvejs fra, har en transport mulighed. Jeg syntes der er rigeligt at skulle stå med i forvejen. Der kommer en del , som ikke har bil. Men altså så kommer der også en del, hvor de f.eks kun er to personer i bilen, og så må folk altså lige hjælpe hinanden , hvilket jeg da også regner med de gør indenfor de forskellige familiegrene :)

0

Jeg kan ganske enkelt ikke overskue, hvis jeg skal sørge for at alle uden bil, eller alle der komme langvejs fra, har en transport mulighed. Jeg syntes der er rigeligt at skulle stå med i forvejen. Der kommer en del , som ikke har bil. Men altså så kommer der også en del, hvor de f.eks kun er to personer i bilen, og så må folk altså lige hjælpe hinanden , hvilket jeg da også regner med de gør indenfor de forskellige familiegrene :)

Nårh ej det jo også alt for meget.. Nu tænkte jeg bare fordi det var din søster :rolleyes: Vi sørger heller ikke for kørsel til alle, men enkelte familiemedlemmer (2), vil vi prøve at gøre det lettere for :)

0

Louise G

Der sagde du noget jeg rigtig tit har tænkt når jeg læser de forskellige tråde herinde. Gæsterne skal være gæster og IKKE publikum..

Mange af de bryllupper herinde handler lige nøjagtig om at Brudeparret skal være i centrum i den grad at det lyder som en forestilling som gæsterne skal overværer men egentlig ikke tage særlig meget del i..

Jeg har det lige nøjagtig modsat, for mig handler mit bryllup om jeg gerne vil dele min store dag med de mennesker jeg føler betyder allermest for mig i hverdagen.

Fair nok man ikke ønsker at invitere nogle man tror vil skabe uro- scener osv men det er jo lige så meget fordi det vil sætte sit præg på festen som til hvilken som helst fest.

Jo mere festen er planlagt i parrets ånd, jo mere afslappet er de og jo bedre værter, og det vil være til gavn for alle. :)

0

Hertil kommer også bare tonen hos flere herinde - det lyder virkelig som om at de mener at de kan tillade sig hvad som helst. Det jo ikke sikkert at de så opfører sig sådan,. Det vælger jeg at tro de ikke gør :) Det lyder bare hårdt..

Og ja det er brudeparrets fest, men jeg synes faktisk ikke at det udelukkende er det - i så fald ser jeg ingen grund til at invitere gæster :) Hos os er det en familiefest - vi digterer de overordnede rammer, men derfra ønsker vi bare at alle får en fed fest :)

...Det er ok at definere rammerne omkring ens bryllup. Ingen tvivl om det. Er I ikke til traditioner, så ok. I må bare ikke glemme at I er værter for jeres gæster. De er ikke bare publikumer.

Præcis :) Det er lige netop også min opfattelse :)

Edited by Rose90
0

Annonce ♥

Traditioner for traditionens skyld synes jeg er mærkeligt.Vi får f.eks. ikke traditionel julemad, fordi jeg ikke kan lide hverken and, gås eller flæskesteg. Det har jeg fået mange mærkelige kommentarer på.. :rolleyes:

Jeg skal helst have et eller andet forhold til en tradition før jeg følger den. Juletræ, f.eks., er en af mine yndlingstraditioner og jeg bliver helt deprimeret hvis jeg ikke har et træ at pynte. :rolleyes:

I forhold til bryllup har jeg ikke noget forhold til nogen af traditionerne, og synes bestemt ikke det lyder hyggeligt ret meget af det.

Når det så er sagt, så synes jeg heller ikke man kan slippe af sted med alt, for hvis der ikke skal være bare en smule hensyn til gæsterne, så skal man ikke invitere gæster. Men tror ikke jeg kan komme på et eksempel på noget jeg aldrig vil synes er ok, for det er jo nærmest altid situationsspecifikt.

Men jeg synes af og til at Bridezilla (som fællesbetegnelse) går for meget bag om ryggen på sin kommende mand i forbinelse med planlægningen og enten køber/gør noget han decideret har modsat sig, med attituden at det skal han bare finde sig i, plager indtil han giver efter, eller bevidst ikke spørger ham fordi hun ved han ville være imod det. Det bryder jeg mig ikke så meget om. Et er, hvis manden har givet frie tøjler, så er det jo ikke nødvendigt at inddrage ham i alt, men den såkaldte kvindelist er af og til lige i overkanten udspekuleret. Nogle gange må man forsimple tingene for de kære mænd, fordi de simpelthen ikke kan overskue de mange detaljer, derfor overlader de det til kvinden, men det betyder ikke nødvendigvis, at de ikke har en holdning tll det, men kan også bare betyde at de føler sig overvældede på et tidspunkt hvor det hele er alt for lang tid ude i fremtiden for dem.

0

Louise G

Der sagde du noget jeg rigtig tit har tænkt når jeg læser de forskellige tråde herinde. Gæsterne skal være gæster og IKKE publikum..

Mange af de bryllupper herinde handler lige nøjagtig om at Brudeparret skal være i centrum i den grad at det lyder som en forestilling som gæsterne skal overværer men egentlig ikke tage særlig meget del i..

Jeg har det lige nøjagtig modsat, for mig handler mit bryllup om jeg gerne vil dele min store dag med de mennesker jeg føler betyder allermest for mig i hverdagen.

Fair nok man ikke ønsker at invitere nogle man tror vil skabe uro- scener osv men det er jo lige så meget fordi det vil sætte sit præg på festen som til hvilken som helst fest.

Jo mere festen er planlagt i parrets ånd, jo mere afslappet er de og jo bedre værter, og det vil være til gavn for alle. :)

Det er jo netop sådan som du beskriver, at vi har det. Vi ønsker jo netop heller ikke at være midtpunkt, altså selvfølgelig vil man på et eller andet punkt være det, når man nu er brudeparret. Men altså vi ønsker ikke den der højtidelige fancy stemning, vi ønsker en fest HELT nede på jorden, og helt afslappet og i vores ånd. Men for at vi kan få en god fest, så bliver vi jo også nød til at vælge/fravælge, efter hvad vi nu ønsker. Det bliver IKKE en god fest for os, hvis vi bare " tager det som det kommer", for så vil vi jo netop blive udsat for flere af de ting, som vi af den ene eller anden årsag, overhovedet ikke ønsker. Men at vi har ting vi ikke vil have, og ting vi gerne vil have betyder jo ikke at gæsterne skal være publikum.

0

Gybbelgobbel Totalt HØRT :cheerleader3:

Jeg er dybt forelsket i min H2B og dermed sagt jeg kunne aldrig drømme om at træde på hans meninger eller synspunkter bare for at få min vilje på MIN dag.. Det er VORES dag.. og hvilken måde er det at starte vores fælles liv på med at starte ud med trumle totalt hen over ham.. Vi herhjemme går meget ind for gensidig respekt for hinanden. Som vi plejer at sige måske er vi ikke enige om alting.. men så er vi trods alt enige om at være uenige.. :)

0

Traditioner for traditionens skyld synes jeg er mærkeligt.Vi får f.eks. ikke traditionel julemad, fordi jeg ikke kan lide hverken and, gås eller flæskesteg. Det har jeg fået mange mærkelige kommentarer på.. :rolleyes:

Jeg skal helst have et eller andet forhold til en tradition før jeg følger den. Juletræ, f.eks., er en af mine yndlingstraditioner og jeg bliver helt deprimeret hvis jeg ikke har et træ at pynte. :rolleyes:

I forhold til bryllup har jeg ikke noget forhold til nogen af traditionerne, og synes bestemt ikke det lyder hyggeligt ret meget af det.

Når det så er sagt, så synes jeg heller ikke man kan slippe af sted med alt, for hvis der ikke skal være bare en smule hensyn til gæsterne, så skal man ikke invitere gæster. Men tror ikke jeg kan komme på et eksempel på noget jeg aldrig vil synes er ok, for det er jo nærmest altid situationsspecifikt.

Men jeg synes af og til at Bridezilla (som fællesbetegnelse) går for meget bag om ryggen på sin kommende mand i forbinelse med planlægningen og enten køber/gør noget han decideret har modsat sig, med attituden at det skal han bare finde sig i, plager indtil han giver efter, eller bevidst ikke spørger ham fordi hun ved han ville være imod det. Det bryder jeg mig ikke så meget om. Et er, hvis manden har givet frie tøjler, så er det jo ikke nødvendigt at inddrage ham i alt, men den såkaldte kvindelist er af og til lige i overkanten udspekuleret. Nogle gange må man forsimple tingene for de kære mænd, fordi de simpelthen ikke kan overskue de mange detaljer, derfor overlader de det til kvinden, men det betyder ikke nødvendigvis, at de ikke har en holdning tll det, men kan også bare betyde at de føler sig overvældede på et tidspunkt hvor det hele er alt for lang tid ude i fremtiden for dem

Du glemte kalkunen :tunge:

Jeg bryder mig heller ikke om traditioner, bare fordi det er en tradition. Jeg mener at man skal følge de traditioner man kan lide, og skabe sine egen traditioner ( sådan efter hvad vi lige taler) . Men mange af bryllupstraditionerne er ganske enkelt ikke os, og en del af dem er direkte angst provokerende for mig. Og derfor fravælger vi dem. Og det har intet at gøre med at være trodsig, at gæsterne skal være publikum eller noget i den dur, det har noget at gøre med at dagen bliver så behagelig som mulig for alle. Det er næppe i nogens interesse at jeg enten får et angst anfald, eller får et hysterisk flip, fordi det kammer over for mig inde i mit hoved, og jeg ikke længere selv kan følge med, og være til :)

0