Camilla_krøier

Hvad gør I med forlovers tøj?

20 indlæg i dette emne

Kom lige til at tænke på lidt forskelligt i forbindelse med forlover....

Min lillesøster (på 21) skal være brudepige og da hun er på SU og der kommer polterabend, gave osv oveni har vi besluttet at betale hendes kjole (har fundet en på ebay til 300 kr)

Min H2B har så valgt en af sine venner til best man og der havde jeg faktisk bare tænkt på at købe et slips der matcher min søsters kjole (og vores bryllupsfarve) og så at han selv skulle sørge for jakkesæt og hvid skjorte (han er ejendomsmægler), men er det fedtet? Uretfærdigt?

Vi har fundet en lille gave som tak for tjansen til både brudepige, best man og toastmaster...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror da det er ret normalt, at bestman "bare" tager et jakkesæt på, han har i forvejen? Har da ikke skænket det en tanke, at vi skal betale noget af det, andet end en butterfly eller et slips i en bestemt farve. Det bliver nok svært at finde et jakkesæt til 300kr:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber ikke tøjet til Bestman... det er min h2bs bror, så mon ikke de finder ud af noget sammen , men køber til brudepigerne, da det er mine børn

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer an på om man har krav til at brudepiger og forlover skal have noget bestemt tøj på og i bestemte farver - om kjoler til brudepigerne er ens m.v., så er det ofte for brudeparrets regning. F.eks. hvis i kræver at han har et bestemt farve slips på, en speciel farve skjorte på etc. Men det er meget forskelligt hvad man gør og hvad der lige er penge til. Synes ikke det er fedtet at i ikke køber tøj til forloveren - også når han i forvejen er ejendomsmægler. Vi køber ikke tøj til hverken brudepiger eller forlover, da vi ikke har pengene til det i vores budget, men det er brudepiger og forlover også indforstået med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber heller ikke til min H2Bs forlover. Det kan jeg ikke se hvorfor vi skulle, medmindre min H2b beslutter at hans forlover også skal være i klit eller morningdress (alt efter hvad H2B beslutter sig for), så ville vi nok finde penge til at give det, for jeg mener ikke at de skal have ekstra udgifter når vi "kræver" særligt tøj, især da hans forlover ikke ville gå med det bagefter.

Min brudepige regner jeg med, bliver min datter og så skal vi alligevel købe kjolen, så der er der ingen problemer. :wink:

Så nej, det er ikke fedtet. Synes dog at hvis i f.eks kræver en bestemt farve skjorte eller jakkesæt eller noget i den stil, at man måske skulle overveje at give et "tilskud". Men hvis det kun drejer sig om en kjole til 300 kr og et jakkesæt til ham, som nemt løber op i 1000 og op, så mon ikke han forstår det. Og hvis i køber et slips til ham, så han kan matche jeres brudepige, jamen så ser jeg ingen problemer i det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

H2B har ikke bestemt sig for hvad han selv skal have på, men under alle omstændigheder synes jeg ikke best man skal matche gommen udover evt brystbuket så havde egentlig bare tænkt sort/gråt/blåt jakkesæt med hvid skjorte og slips der matcher vores navy blå tema, jeg tror egentlig heller ikke at han forventer at vi betaler noget, somme tider går man bare i bridezilla selvsving ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi betaler forloverens slips og sandsynligvis også skjorten, da jeg "kræver", at han har en skjorte på i ivory + at slipset matcher gommens. Jeg betaler ikke noget tøj til brudepigen (altså den voksne - den bette betaler jeg selvfølgelig til), men jeg stiller så heller ikke krab om, hvad hun skal have på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At I vælger at betale brudepigens kjole fordi hun er på SU er jo en fin gestus. Men den gestus synes jeg på ingen måde forpligter jer til at betale noget for forlover eller andre deltagere også. Vi har bestilt slips til forlover og min far i samme stof som min kærestes vest/slips hos den designer, der syr det. Vi har ikke lige snakket om, hvorvidt det er noget vi eller de selv betaler for. Men det ligger i prisklassen 200 kr pr stk så det er nok ikke lige noget der vælter budgettet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde oprindelig planlagt, at betale noget af sættet, da min h2b ønsker at de skal være næsten ens sammen med min far. Desværre bliver det for dyrt for os og min forlovede har derfor spurgt hans forlover, om han selv ville betale, hvilket han gerne ville.

Havde han sagt at det ikke var muligt, havde det selvfølgelig været helt i orden, så vi er bare super glade for, at han gerne vil betale selv :)

Vi har betalt mine fem brudepigers tøj - Ca. 500,- per person, da vi gerne ville have indflydelse på, hvilket tøk, som de skulle have på.

Redigeret af Josephine<3
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi betaler forlovers tøj. Han er også toastmaster og synes han skal have lidt for den tjans. Oveni får han en lille ting.

Min veninde hjælper lidt og har lidt rollen som brudepige men skal ikke gå ind med mig og vi har valgt hun selv betaler kjole

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi køber ikke tøj til forlover - selvom han godt nok udbrød: "Fedt så skal I betale mit tøj!" - Men det gør vi ikke, der er meget andet vi hellere vil bruge penge på, det kunne han også godt forstå...

Forlover er min kærestes bror, og de vil købe tøj sammen og tænker at hvis de tager deres far med, så betaler han sikkert :) Jeg har så godt nok stillet et krav, og det er at de ikke kommer til at ligne hinanden for meget med tøjet - de er tvillinger og jeg vil ikke i et hurtigt øjeblik tage fejl af dem, det er sket et par gange :oops:

Synes på ingen måde man er "fedtet" hvis man ikke betaler tøj til forlover/brudepiger - det er forhåbentlig ikke derfor de siger ja til at tage den rolle, og en gave som tak synes jeg må være nok :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi køber ikke tøj til forlover - selvom han godt nok udbrød: "Fedt så skal I betale mit tøj!" - Men det gør vi ikke, der er meget andet vi hellere vil bruge penge på, det kunne han også godt forstå...

Forlover er min kærestes bror, og de vil købe tøj sammen og tænker at hvis de tager deres far med, så betaler han sikkert :) Jeg har så godt nok stillet et krav, og det er at de ikke kommer til at ligne hinanden for meget med tøjet - de er tvillinger og jeg vil ikke i et hurtigt øjeblik tage fejl af dem, det er sket et par gange :oops:

Synes på ingen måde man er "fedtet" hvis man ikke betaler tøj til forlover/brudepiger - det er forhåbentlig ikke derfor de siger ja til at tage den rolle, og en gave som tak synes jeg må være nok :)

-HAHA- Kunne da ellers være kønt, hvis du lige napper svoger i måsen, og derefter giver ham en ordenligt tungeslasker :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber ikke tøj til forlover - selvom han godt nok udbrød: "Fedt så skal I betale mit tøj!" - Men det gør vi ikke, der er meget andet vi hellere vil bruge penge på, det kunne han også godt forstå...

Forlover er min kærestes bror, og de vil købe tøj sammen og tænker at hvis de tager deres far med, så betaler han sikkert :) Jeg har så godt nok stillet et krav, og det er at de ikke kommer til at ligne hinanden for meget med tøjet - de er tvillinger og jeg vil ikke i et hurtigt øjeblik tage fejl af dem, det er sket et par gange :oops:

Synes på ingen måde man er "fedtet" hvis man ikke betaler tøj til forlover/brudepiger - det er forhåbentlig ikke derfor de siger ja til at tage den rolle, og en gave som tak synes jeg må være nok :)

-HAHA- Kunne da ellers være kønt, hvis du lige napper svoger i måsen, og derefter giver ham en ordenligt tungeslasker :lol:

:oops: Den ville være sjov for andre og blive snakket om længe... Tvivler bare på det er knapt så sjovt for bruden... men kan godt se humoren i det :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik lige snakket med forlover og han synes jeg var en underlig fisk at jeg overhoved spurgte, han udnytter nok at vi bor hvor vi bor (Sverige) og bestiller et nyt skræddersyet jakkesæt når H2B alligevel skal bestille (når han engang får bestemt sig) og så regner jeg med at finde et slips der passer i farven til min lillesøsters brudepigekjole :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer