Glitter

Glitters planlægningstråd - 16-5-2015 - Beretning er igang

325 posts in this topic

Uuuuuha, så må jeg hellere begynde at samle tankerne i min egen lille planlægningstråd! Jeg glæder mig til at se hele mit bryllup folde sig ud og blive til en dejlig fest i den sidste ende :loveshower:

Om os:

Vores forhold

Frieriet - Billeder

Vielsen:

Sæt en dato - 2. maj 2015 - 16. maj 2015

Book en kirke/lokation - Sankt Hans Kirke i Hjørring

Gæsteliste - Færdig!!

Brudepige - Min skønne veninde <3

Forlover - Gommens bedste ven

Toastmaster - Gommens søster

Gavekoordinator - Vi har valgt, at vi ikke skal have en.

Festen:

Book et lokale - Lokale booket!

Mad - Annettes Festservice - Menu

Serveringsfolk - Personale fra Annettes Festservice

Drikkevarer - Vin er bestilt, sodavand skal hentes over grænsen

Bryllupskage - Bestilt! - Idé

Bordplan - Færdig!

Tøj og tilbehør:

Brudekjole - Inspiration - Inspiration 2 - Kjolen er købt! - Dem det ikke blev

Slør og tilbehør - Slør og skørt er købt!

Skiftekjole - Idé her

Sko - Inspiration - Så er de købt

Tøj til gommen - Ordner han selv - Er købt

Sko og tilbehør - Ordner han selv - Er købt

Brudebuket - Ordner gommen

Lingeri - Købt!

Noget nyt, noget gammelt, noget lånt, noget blåt - Her.

Hår - Rikke fra Miss Stahl, Hjørring - Inspiration - Mit endelige valg

Makeup - Rikke fra Miss Stahl, Hjørring

Negle - Jeg lakerer dem selv. Formentlig med La Vie En Rose fra Deborah Lippmann - Swatch her

Vielsesringe - Ikke bestilt endnu, men bliver et sæt fra Aagard - Det blev nogle fra Fredberg i stedet - Så kom vores hjem

Diverse:

Fotograf - Lea fra Memorable.dk

Musik - Anna fra Memorable.dk

DIY:

Invitationer - Inspiration - Første udkast

Borddekoration - Første testere - Endnu en idé - Første stage

Lokaledekoration - Planer - Lyskæder

Grøn = Ordnet

Gul = Igang

Rød = Ikke ordnet

Edited by Glitter
0

Annonce ♥

Til en start vil jeg fortælle lidt om min søde H2B og mig.

Vi mødte hinanden på netdating i september 2010 hvor vi tog på date efter 2 ugers skriveri, d. 1. oktober 2010. Jeg faldt for ham med det samme, og det samme skete åbenbart for ham. Vi var ude at spise og gik en tur på stranden i Lønstrup. Derefter gik der ikke længe inden vi officielt var kærester (7. oktober) og jeg stoppede snart med at sove hjemme hos mig selv. Vi fik fast adresse sammen efter 5 måneder.

Vi elsker at rejse sammen, og har i løbet af vores 3½ sammen været i Frankrig, Spanien, Emiraterne, Holland og Belgien. Til sommer tager vi på endnu en tur til Spanien, og meningen var egentlig at vi skulle til Japan i år også, men der kom et lille frieri "i vejen", så nu sparer vi pengene op til vores bryllup i stedet! :loveshower:

189220_10150103349991631_5912860_n.jpg

11-8-2012.jpg

DSC00162.jpg

0

FRIERIET:

Vi blev forlovet d. 1. marts 2014 på stranden i Lønstrup, samme sted som vi var på vores 1. date og hvor vi blev kærester. Så det var en rigtig sød tanke af ham!

Jeg anede ingenting om det, så jeg troede bare at vi skulle gå en hyggelig tur på stranden, som vi ofte gør. Da vi så kommer over på de del af stranden hvor vi fandt sammen, så falder han pludselig på knæ og frier. Det blev selvfølgelig et ja, og kort efter afslører han, at vores nærmeste familie ser med oppe fra klitterne, og så dukker de pludselig op med flag og det hele. Hold nu op hvor var det godt planlagt og en dejlig overraskelse! Så vi kunne nyde den første tid som forlovede sammen med vores familie, og vi har tilmed både fotos og video fra hele seancen. Så fint, og rigtig godt udtænkt af min kommende mand! :a1221:

0

Vi har endnu ikke booket et lokale til festen. Det er sværere end jeg troede at få det hele til at gå op i en højere enhed. Men lige nu kigger vi på Restaurant Svanelunden i Hjørring og Løkkens Vejkro. De har det vi ønsker, og ligger indenfor et rimeligt prisleje. Svanelunden er desuden et rigtig smukt sted at få taget billeder, og H2B og jeg bor i Hjørring, så på den måde et det et oplagt og ligetil valg.

Der er lidt mere transport hvis vi vælger Løkkens Vejkro, men det er også bare et smukt sted, dog uden umiddelbart mulighed for at få taget smukke parbilleder.

Vi har også mulighed for at holde det hele udendørs i en stor have, så det overvejer vi også. Dog kan man jo ikke rigtig regne med vejret, så tænk nu hvis det regner... Og hvis vi holder festen på den måde, så skal vi selv stå for alt, hvorimod vi stort set intet skal stå for hvis vi vælger en af de to første muligheder.

Det er lidt svært at tage stilling til. Men nu begynder vi at tage rundt og se på steder, og så håber jeg at min mavefornemmelse fortæller mig hvor vores bryllup skal stå! :wink:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Sikke nogle fine tyldrømme du har fundet :)

Kan specielt godt lide de 2 første og den aller sidste du har fundet..

Især den sidste er jeg også heeelt vild med. Og ja, jeg har åbenbart hang til prinsesse-looket, men nu får vi se - jeg har ikke været ude og prøve kjoler endnu, så egentlig aner jeg ikke hvad der klæder mig. Det er bare den type kjoler jeg umiddelbart er mest forelsket i :loveshower:

0

Her er lidt billeder af nogle forskellige frisurer som jeg drømmer om. Mit eget er desværre ret tyndt og fint, og går kun til brystet, så jeg overvejer at få clip-on extensions, for at kunne få en mere lækker frisure :)

6c2fbeb6df27ee9ebffb8341f92fd97d.jpgd71dd6d5f24484a6e56bfe110248630d.jpg

f21f9d2bb229a4d0d4750d508846433e.jpg9920e9affad2b5681fe1d6a4969d2e8f.jpg

700d5fbd8285ed01fe8a71587c689d5d.jpg429d5df6db9cad6fcb73c9b6b2a4d6dc.jpg

0

Mht. sko, så kommer det naturligvis an på kjolen, men jeg har en fiks idé om at få sko i en lækker rosaguld-farve. Det kunne være så smukt til en ivory kjole. Mintgrønne sko kunne også være en mulighed. Men helt klassiske hvide/ivory sko er stadig med i kapløbet :)

1fcfbedb7aca7699de30ea46dae48bd4.jpgrose-gold-wedding-shoes-Badgley-Mischka-ZBGM247_OUT_LG.jpg

1924657_10152310800289516_28644042_n.jpg

a573d571863308f3c672e85fc2428094.jpg

0

Annonce ♥

Især den sidste er jeg også heeelt vild med. Og ja, jeg har åbenbart hang til prinsesse-looket, men nu får vi se - jeg har ikke været ude og prøve kjoler endnu, så egentlig aner jeg ikke hvad der klæder mig. Det er bare den type kjoler jeg umiddelbart er mest forelsket i :loveshower:

Jeg havde det på præcis sammen måde. Var total forelsket i de der tyldrømme, hvor overdelen var af blonde og ligesom fadede ud i et tylskørt.. Da jeg så var ude og prøve kjoler, prøvede jeg en masse forskellige, både med pas for og med materialer.. Man skal jo være sikker i sin sag, om at det nu også skal være tyl :wink:

Endte med en kjole der har lidt tylskørt og satin top med broderier på, så ikke helt hvad jeg regnede med, men heller ikke langt fra synes jeg selv.. Du kan se min kjole på modellen her.

Ved det er en lidt speciel kjole (i hvert fald efter min egen mening :tunge: ), og jeg har ikke set andre kjoler som umiddelbart ligner den.. Og når jeg tænker på den i mit hoved, bliver jeg nogen gange i tvivl om det er kjolen, men så ser jeg billedet af mig selv i den på min mobil, og så kommer følelsen tilbage til mig om, hvordan jeg havde det i den og hvordan den nu præcis ser ud.. :loveshower:

Synes desuden den er pænere i virkeligheden, end på modellen..

0

Jeg havde det på præcis sammen måde. Var total forelsket i de der tyldrømme, hvor overdelen var af blonde og ligesom fadede ud i et tylskørt.. Da jeg så var ude og prøve kjoler, prøvede jeg en masse forskellige, både med pas for og med materialer.. Man skal jo være sikker i sin sag, om at det nu også skal være tyl :wink:

Endte med en kjole der har lidt tylskørt og satin top med broderier på, så ikke helt hvad jeg regnede med, men heller ikke langt fra synes jeg selv.. Du kan se min kjole på modellen her.

Ved det er en lidt speciel kjole (i hvert fald efter min egen mening :tunge: ), og jeg har ikke set andre kjoler som umiddelbart ligner den.. Og når jeg tænker på den i mit hoved, bliver jeg nogen gange i tvivl om det er kjolen, men så ser jeg billedet af mig selv i den på min mobil, og så kommer følelsen tilbage til mig om, hvordan jeg havde det i den og hvordan den nu præcis ser ud.. :loveshower:

Synes desuden den er pænere i virkeligheden, end på modellen..

Øøøøj, hvor er det en smuk kjole! En rigtig prinsessedrøm :D Den ligner heller ikke noget jeg lige er stødt på, så det er jo bare super fedt at finde sådan en kjole.

Det bliver så skønt at komme ud og prøve kjoler, og bare mærke hvornår man har fået fat i den helt rigtige kjole :loveshower:

0

Annonce ♥

Vi skal ud og snakke med Vrå Slotshotel på torsdag! Det er så fint et sted. Det er godt nok i den dyre ende, men hvis vi kan få det perfekte bryllup derude, så er det jo hver en krone værd. Det tiltaler mig rigtig meget at vi kan holde alt derude. Vielse, reception, fest og overnatning. Der ligger tæt på motorvejen så folk let kan komme hjem og der er mulighed for at de kan blive og sove hvis de vil. :thumbsupsmileyanim:

Er der mon nogen der har erfaringer med dem?

Edited by Glitter
0