Regitze.spenner

R & J - 23/8 - lykkeligt gift - start på beretning! <3

317 posts in this topic

Nå! Nu har jeg efterhånden luret rundt herinde i mange måneder! Faktisk siden maj sidste år... :tunge: Vi (jeg) er efterhånden nået til et punkt i planlægningen, hvor en planlægningstråd vil kunne hjælpe med at skabe overblik - en ganske udemærket anledning til at melde mig på banen herinde :cheerleader3:

Ganske kort om os, så er jeg 26 og pædagog, h2b er 30 og i fuld sving med sit speciale i historie.. Vi har kendt hinanden i snart 10 år (årsdag 20/8) og har en skøn pige på snart 5 år...

Inden jeg kommer alt for godt i gang, tror jeg at jeg vil prøve at lave en oversigt over vores planer, og hvor langt vi er nået..

grønt - er der styr på, gult - er sat igang, rødt - mangler vi...

Frieriet!

Datoen - 23. august bliver vores store dag

Kirke - Lundby Kirke er reserveret, vielsen bliver kl. 13.00

reception - Svigerforældre lægger hus/have til og betaler mad + drikke!!

feststed - Folkedanserhuset i Nykøbing Falster er reserveret og betalt (af min far :7himmel: )

Gæsteliste - er ordnet, vi har inviteret 66 (plus os selv :tunge: )

Invitationer - er sendt ud i starten af marts

Mad - lækker menu fra restaurant Travbanen mums!

servering - tidligere naboer som vi stadig har god kontakt til er reserveret

Drikkevarer - skal købes i tyskland med hjælp fra h2b's bartender svoger

Musik - hmm H2b's ansvarsområde... Han er selv musiker og har derfor strenge krav :pokey: så strenge at vi pt overvejer dj, da han ikke kan finde nogle livebands han kan lide, som ikke involverer folk som skal med til festen.... Nu må vi se hvad han finder på.... DJ ER BESTILT!!!

Farvetema: Grøn (i alle afskygninger) og hvid, let og sommerligt, samt kan godt gå sammen med lokalets gule vægge :wink:

Bryllupskage: vi bager den selv, skal spises til receptionen..

Bestman: jakobs barndomsven

Toastmaster: bassisten i jakobs band

brudepiger: Vores datter, min veninde, min kusine, jakobs søster

gavekoordinator: min stedmor

Vidner i kirken: min mor og h2b's far.

Blomster: købes igennem toastmaster - hvide roser, brudeslør og en masse grønt fra skov og haver...- buket til mig og vores datter er bestilt!

Frisør: er bestilt

Makeup: det klarer jeg selv

oppyntning: samler syltetøjsglas i alle størrelser som skal bruges til vaser og fyrfadsstager - muligvis med en lille blonde på. løse blomster i vaser, hvide duge, grøn løber (evt. nogle grene eller lignende på løberen), grønne servietter..

bordplan - er lavet

bordkort - manillamærker og hæklede blomster..

Budget: Sparebryllup!! max 25.000!!

ringe - tak til bk og Bartoli!

morgengaver

Kørsel - vores lille aveo bliver pyntet med tyl

Fotograf - sparet væk..... Svigerforældrene har givet heldagsfotograf i tidlig bryllupsgave!

babysitter - min ene kusine(har 16!!! Det er derfor ikke muligt for os at invitere alle med) og dennes kæreste passer trunten

Tøj!!!!

Bruden:

Kjole: Købt! afventer næste prøvning og tilpasning

slør: skal/skal ikke? Skal!! blev købt sammen med kjolen

Sko: er købt og ved at blive gået til!

undertøj: fine hvide blondetrusser.. Ingen bh!

Strømpebånd: tjek :)

Gommen:

Har ikke styr på noget endnu, men det bliver nok et gråt jakkesæt.. - jakkesæt er købt! Det blev et gråt Van gils.. Prøver at lokke billeder ud af h2b :)

Brudepiger:

Esthers tøj: skal ud og kigge sammen med min stedmoder som meget gerne vil betale..

Resterende brudepiger køber selv tøj inden for farvetemaets rammer..

prøvelses attest og navneændring - mangler navneændring, skal bare lige have fundet en dåbsattest først! :oops: navneændring er indsendt!

Edited by Regitze.spenner
0

Annonce ♥

Valg af dato..

Vi har jo efterhånden kendt hinanden en del år og har da også snakket om bryllup en del gange (igen nok mest mig :tunge: ) men der er dog en dato som har spøgt i mit hoved som værende drømmedatoen.. I min h2bs familie har tallet 23 en helt særlig betydning, hans søster har fødselsdag 2/3, far 23/4, kusine 23/5, mor 23/6 og h2b 23/7, derfor ville d. 23/8 være en ret nem dato for ham at huske.. At den så i år falder på en lørdag og at vi i år har kendt hinanden i 10 år gjorde det endnu mere specielt, så jeg lod en hentydning (eller tusind) falde :oops:

0

Frieriet!! :loveshower:

Jeg blev færdig som pædagog i januar 2013 og var så heldig at få arbejde næsten med det samme, så jeg havde faktisk så travlt i foråret at jeg slet ikke havde tid til at plage om bryllup!
Men på min fødselsdag d. 29.maj (hvor jeg egentlig bare skulle have lidt morgenmad inden jeg skulle på arbejde kl 11) stod han vildt tidligt op og bagte rundstykker og dækkede fint morgenbord..
Jeg lå pænt i min seng og ventede på at vores datter skulle vække mig og undrede mig over at de lige pludselig kørte..
Da de kom tilbage blev jeg vækket med sang og flag.. Og efter morgenmad fik jeg gaver og vi hygge snakkede.. Lige pludselig rejser Jakob sig og får Esther til at gå med ud i bryggerset, jeg undrer mig for jeg har jo fået mine gaver, men ind kommer de med Esther bærende på en buket blomster som er større end hende selv og Jakob kommer hen til mig og falder på knæ!!!
Efter den fineste tale om at han hverken havde et eiffeltårn, vandfald eller andet romantisk men at han havde hjemmebagte rundstykker(meget typisk os :7himmel: ) fandt han den smukkeste ring frem...
Jeg fik fremstammet et ja og begyndte at stortude!! Behøver jeg at sige, at det var en meeeeeget lang dag på arbejde? :a1221:

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup :) Og din egen tråd! Velkommen til :-)

Er vild med jeres dato :-) (det er min datters fødselsdag) Så i får med garanti masser af sol og godt vejr :))))

0

Annonce ♥

Iiih altså! Tusind tak for jeres varme velkomst! Føler næsten jeg kender jer alle sammen, har jo efterhånden nærlæst maaaaaange planlægningstråde! Så nu må jeg jo give lidt igen :tunge: næste etape må dog vente til i morgen hvor jeg gider tænde computeren og forsøge mig med billeder efter en laaang 10 timers vagt er jeg simpelthen for træt til at sidde op :wink:

0

Annonce ♥

Nå, jeg må hellere komme videre i teksten..

Da jeg kommer hjem efter 12 timers arbejde har Jakob dækket om med champagne og lidt mere hjemmebag og vi får ret hurtigt aftalt både dato, kirke, bestman, brudepiger og toastmaster! Så vi synes egentlig vi har ret godt styr på det på trods af at jeg er fuldstændig smadret og beslutter at vi hellere må gå i seng! :bed:

Bestman bliver Jakobs bedste ven

Toastmaster er bassisten i Jakobs band

Brudepiger: Vores skønne datter, min veninde, min kusine og jakobs søster..

0

Kirken! :loveshower:

Vores lokale kirke er super fin, det er i den vi kommer hver jul, h2b er konfirmeret der og hans forældre er gift der, så det var et naturligt valg og den er selvfølgelig allerede booket! :7himmel:

Præsten dernede er helt ny, hun blev ansat september 2013, hvor hun lige var blevet færdig med sin uddannelse! så vi er meget spændte på at snakke med hende.

post-66965-0-86929700-1395221427_thumb.p

post-66965-0-38600200-1395221447_thumb.j

0

Annonce ♥

Invitationer!

Nøj hvor har jeg haft kæmpe krise over invitationer! Jeg er simpelthen det modsatte af kreativ så et DIY projekt af denne størrelse syntes jeg hverken jeg havde tid eller lyst til.. så efter mange overvejelser blev jeg enig med mig selv om at vi da skulle bestille nogle istedet.. Så de blev bestilt fra optimal print og er i postkort form med en enkelt hvid rose som dekoration...

Jeg tænkte meget over at jeg gerne ville have at invitationen på en eller anden afspejlede den fest vi har tænkt os at holde. Derfor kom jeg frem til at eftersom det bliver et budget bryllup og meget enkelt i sit udtryk gjorde det ikke noget at invitationen også var enkel... så for den sølle sum af 293 kr. fik jeg "overstået" invitations-posten..

min mor betalte porto og sørgede for at få dem sendt så det var jo bare fantastisk! :cheerleader3:

0

Feststedet var næste hovedpine.. Vi havde udset os et par steder som vi var interesserede i, men da vi så var ude og se dem var de bare overhovedet ikke os :td:

Men en dag ringer min far og spørger om vi har overvejet folkedanserhuset i Nykøbing F (hvor jeg kommer fra og min familie bor), der ligger nemlig både vandrehjem og campingplads ved siden af så folk har mulighed for overnatning! Ydermere foreslog han at hvis vi ville holde det der, så ville han og min stedmoder gerne betale! :biggrin:

Så vi tog ud og kiggede på det og var vilde med det! det ligger lige ved en skov, men stadig ret tæt på byen og så er det bare et hyggeligt sted.. Eneste minus er mikrotoiletterne (dvs INGEN stor kjole til mig!), men det kan vi leve med :)

Så lokalet er bestilt og betalt, og jeg fik en post mindre på budgettet :super:

post-66965-0-82272800-1395239190_thumb.j

post-66965-0-16993900-1395239211_thumb.j

0

SÅ er kjolen bestilt og betalt!!!!

Det er bare den vildeste fornemmelse at vide, at nu har jeg min kjole (altså når den engang er syet)!

Jeg har været inde hos Karim design, og har fået fantastisk service og en kjole der bare var helt perfekt til mig!

Har desværre ikke nogle billeder endnu, men skal nok sørge for at de kommer herind når jeg får dem! :)

0

Annonce ♥

super sød kirke og lækkert med feststedet :loveshower::loveshower: fedt at det bliver betalt, så er der en post mindre

uuh spændende med kjolen :cheerleader3::cheerleader3: glæder mig til at se billeder når tid er

1

Så er det tid til billeder af kjolen!! :bunny_4::bunny_4:

Jeg havde simpelthen den dejligste dag i lørdags! vi havde bestilt tid hos Karim design og kom anstigende 7 mand høj!! Men der blev hurtigt fundet ekstra stole frem og gjort plads til alle :cheerleader3:

Vi fandt en bunke kjoler som jeg gerne ville prøve (også nogle som bestemt ikke var mig, men som de andre mente jeg burde prøve :pokey: )..

Men det blev hurtigt tydeligt at de kjoler jeg selv godt kunne lide også var dem som klædte mig bedst, og vi endte da også med at købe min favorit, selvom det var den der var mest debat om.... Vi fik grinet, grædt og krammet, alt i at var det bare perfekt.. og at dagen så slutter af med at min mor vælger at betale kjolen!! :super: det var bare prikken over i'et!

Nå, men her er et par billeder af favoritterne..

Kjole 1(billede 2): var rar at have på, og blonderne var flotte.. Men jeg syntes ikke den gjorde noget super godt for min figur...

Kjole 2 (billede 1&3): Blonderne kradsede, men jeg eeeeeelsker ryggen og det fine slæb..

Kjole 3 (billede 4): er pjattet med udskæringen, som gjorde at jeg ikke følte mig bar.. Desværre var det også en "kradseblonde"

post-66965-0-80192100-1395665193_thumb.j

post-66965-0-52196100-1395665262_thumb.j

post-66965-0-22921200-1395665277_thumb.j

post-66965-0-21593500-1395665297_thumb.j

0

KJOLEN!!!! :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Ja, jeg fandt jo til sidst kjolen, og den skal i da også se!!

Der skal laves nogle ændringer, men det bliver bare den helt perfekte kjole til mig..

Kjolen er med en i ivory, men med en hvid blonde.. det lyder skørt, men giver et fantastisk farvespil.. Der bliver så ændret på udskæringen så den får en bådudskæring, med et lille bitte ærme, og ryggen bliver som på billede 3 i forrige indlæg! Så jeg er bare glad!

Synes den fremhæver min figur og de ting ved den som jeg er glad for! Og det bedste er; Blonden kradser ikke!! :thumbsupsmileyanim:

Udover kjolen bestilte jeg også et slør, det når ned til numsen og er helt enkelt med en tynd satinkant..

Kan næsten ikke vente til jeg skal prøve den igen!!

post-66965-0-79614900-1395665497_thumb.j

post-66965-0-80014500-1395665516_thumb.j

1