Regitze.spenner

R & J - 23/8 - lykkeligt gift - start på beretning! <3

317 posts in this topic

Hvor kan man dog blive skuffet!!!!!

Har i dag fået det første afbud til vores bryllup, og hold nu kæft hvor er jeg skuffet!

Afbuddet kommer fra min morbror, som synes at jeg er egoistisk og bevidst vælger at såre mine bedsteforældre ved ikke at invitere min mors moster og onkel, 2 kusiner plus den enes mand!!!

Det er nogle mennesker vi ikke rigtig har noget forhold til og som vi har valgt fra af økonomiske og praktiske årsager (meget lille lokale).. Jeg er rystet og skuffet over at voksne mennesker opfører sig sådan!!!

Han ved udemærket godt at vi har et minimalt budget og at vi derfor har måttet sætte grænsen et sted i forhold til gæster.. Og der har vi altså valgt at prioritere de mennesker som vi reelt har noget til fælles med!

Ud over det mente han at det var mangel på respekt at vi har inviteret min stedmoders familie (som jeg har et tæt forhold til og ses ofte med OG har kendt de sidste 15 år!!!) med til brylluppet når nu jeg ikke inviterer HELE min mors familie med, for så er det jo flere fra min fars familie end fra min mors!!!!!!!!!

Er det kun mig som synes at det er nogle ualmindeligt små sko at gå i?!??!?

Jeg er så sur lige nu at jeg ikke engang gider tænde min computer så jeg kan lave en ordentlig røvfuld sure og skuffede smileys!!!! Så i må nøjes med en masse udråbstegne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg bliver sgu lidt zilla når folk prøver at fortælle mig hvordan jeg bør holde mit bryllup!!!!!

0

Annonce ♥

Kan udemærket forstå dig.

Det er super ærgerligt, at andre mennesker kan se det som om man genere dem.

I min verden skal man kun tage dem med man ser og gerne vil have med til ens store dag.

Jeres bryllup, jeres gæster.

:bearhug:

0

Jeg er også nået dertil at jeg synes han er et uforskammet menneske som jeg faktisk ikke gider dele min dag med - og heldigvis er Jakob 100% enig.. Det ærgerlige er bare at min mors familie er rigtig lille og jeg er bange for at det kommer til at skabe en masse splid som jeg ikke ønsker for min mormor og morfar :( iiih det er bare en rigtig træls situation!!

0

Hvor er din kjole smuk... Og dine sko er også rigtig flotte (og lidt frække)

Jeg tænker at når folk brokker sig op til et bryllup er det en masse frustrationer, der har hobet sig op gennem tiderne. Ikke nødvendigvis mod dig, men i dette tilfælde måske omkring dine forældres skilsmisse, hvordan det blev håndteret den gang, hvem sagde engang hvad etc. Altså alle mulige ting, som du ikke har haft indflydelse på. Det er bare et gæt selvfølgelig.

0

Annonce ♥

Min mors familie bærer desværre rigtig meget nag, så ja det handler stadig om mine forældres skilsmisse OG alt andet der er sket de sidste 20 år! Det er super anstrengende og enormt barnligt! Men samtidig er det enormt svært ikke at synke ned på deres niveau når der sker sådan noget her! Håber virkelig at jeg når til et punkt hvor jeg bare tænker pyt og ikke bliver ked af det når jeg tænker på det:(

Tusind tak for komplimenterne på min kjole og sko, jeg er selv helt pjattet med dem :)

0

Hold da op … Sikke noget .. :(

Håber da at de får ro i sjælen og måske ændre mening? Har du snakket med dine bedsteforældre om det?, hvad siger din mor til alt det?

Man skal selvfølgelig ikke bare invitere for at invitere .. :) - Men nogle mennesker er sgu ikke altid så "kloge" .. ;-)

0

Min mor ville snakke med min mormor og morfar i dag, hun vil ikke have at jeg selv ringer til dem - jeg er nok lidt rigeligt emotionel lige pt.. Så hun vil forsøge at mægle... OG hun er heldigvis enig i at hendes moster og onkel IKKE skal med, mest fordi hendes onkel altid bliver fuld og dermed pinlig, arrogant, ubehagelig og ofte ondskabsfuld til sådan nogle fester!!

De er alle inviteret med til reception så det er jo ikke fordi jeg udelukker dem 100%!!

0

Annonce ♥

Nå, prøver at skubbe det negative i baggrunden og se lidt fremad i stedet.

Vi overvejer en lidt utraditionel festmiddag, da vi gerne vil have lækker mad til ingen penge og derfor ikke har et kæmpe udvalg..

Vi har derfor taget kontakt til en kok jeg tidligere har serveret for og som laver noget super lækkert tapas inspireret mad.. Nu har vi så fået et menu forslag fra ham, som lyder rigtig lækkert.. Meeeen, jeg er i tvivl om hvorvidt det bliver FOR utraditionelt.. Og her kommer I søde damer ind i billedet! Kom gerne med feedback og tanker, alt modtages med kyshånd! :)

Menu:

Laksetatar på pommes rösti

Gazpacho m/ristede tigerrejer

Salte stubbe m/ æg & tun (saltet pandekage)

Bruchetta m/ kapers, soltørret tomat

& parmesan

Seranoskinkeroulade m/olivenpuré

Grillet chorizo m/ syltet peberfrugt

Kyllingeterrin med soltørret tomat

Grøn salat m/ peanuts, brødcroutoner & græskarkerner

Salte kartofler m/ mojo (stærk peberfrugtpure)

Aioli, pesto & olivenolie

Hjemmebagt brød

Dessert:

Desserttallerken m/mørk chokoladekage, hindbærsorbet, hvid chokolademousse og marineret jordbær.

Vi overvejer som supplement at bage nogle forskellige tærter samt nogle mini empanadas...

Hvad siger I!

Er det mad nok? Bliver det for casual? Kommer man til at savne kartofler, kød og sovs?

0

Annonce ♥

Jeg synes absolut ikke det bliver for casual - tvaertimod synes jeg det lyder enormt laekkert og ogsaa cool med noget helt andet end "standard" maden man faar til et bryllup.

Saa jeg siger helt sikkert GO!! :cheerleader3:

0

Det er faktisk også det min bekymring går på.. Min familie (og noget af Jakobs) er MEGET traditionelle og forventer 3 retter samt kød og kartofler... Vi vil selvfølgelig gerne have at alle er glade og mætte på dagen.. Samtidig er jeg enormt træt af at planlægge vores fest efter hvad gæsterne forventer!!!!

0

Det skal da heller ikke være efter jeres gæsters ønsker... det er jeres dag og ikke deres... det skal du huske... i skulle næ dig sidde og fortryde det meste af dagen senere i livet.... :( selvom jeg godt kan følge dit dilemma...

Og btw du får lige en virtuel krammer for det med familien... H og er det bare øv sådan noget... :(

0

Annonce ♥

Nej, det er virkeligt svært! Men har faktisk lige fået kontakt til en anden kok som lever af at kombinere traditionel dansk mad og moderne gastronomi, så ham skal vi mødes med søndag :)

Så nu må vi se hvad det bliver til..

Tak for krammer! Jeg er stadig max skuffet, men har besluttet at være den voksne i denne klemme og ikke gøre noget som eventuelt kunne forværre situationen.. Så det bliver til at jeg kommer til at ignorere ham indtil han kommer til fornuft...

0

Uh hvor lækkert... sådan er vores kok heldigvis også.... må snart få aftalt nyt møde med ham... hihi...

Det var da så lidt... :) ja, selvom det kan Være svært at være den voksne ind i mellem.... men synes det er et fornuftigt valg og så tag den hen ad vejen og se om han falder ned igen... hvilket jeg håber han gør...

0

Øv med familie drama:( Kender virkelig godt til det med, at andre synes de skal blande sig i, hvem man skal invitere. Vi er så priviligerede, at mine forældre vil spæde til med et beløb pr person OG vi har næsten uanet mængde plads, der hvor vi skal holde vores bryllup. Så der har ikke rigtig været nogen "undskyldning", hos os er det vitterligt bare "dig ønsker vi ikke at have med"-agtigt. Vi har ikke sendt invitationer ud endnu, men er da spændt på, hvordan vores beslutninger bliver modtaget. Håber det løser sig i din familie. Det er dejligt din mor er enig med dig. Måske forstår din morbror så også på et tidspunkt, at han ikke behøver være "fornærmet på hendes vegne", som det lidt lyder som om.

Ang menuen, så har vi netop selv besluttet os for, at vi vil have en tapas menu!! :D Vi eeeeelsker tapas og synes det er sådan en hyggelig måde at spise på. Vi havde ellers sat os på en hummerbisque - kronhjort - kage "klassiker", men synes det bliver for traditionelt og lidt for meget det alle forventer. Synes ikke jeres menu lyder så eksotisk, at man ikke kan være med. Go for it:)

0

Jeg er meget spændt på hvad han kan tilbyde! :)

Ja, nogle gange har jeg svært ved at tøjle mit temperament, men i denne situation vil jeg ikke lade en enkelt bitter mand gøre mig i dårligt humør! Vores bryllup vil jeg se frem til med glæde og kærlighed :loveshower:

0

Annonce ♥

Puuh, har lige haft brug for en pause fra det hele! Vores økonomi er ikke i top - 4 måneder med kun én indtægt er ikke sjovt! :(

Så jeg har været frustreret og irriteret over at tingene ikke kunne blive ordnet med det samme! Der er så mange ting jeg gerne ville gøre i forhold til brylluppet, som jeg bare ikke kan lige nu pga. vores økonomi! Det stinker :(

Men en dejlig påskeferie med svigerfamilien har hjulpet på humøret, så nu er optimismen vendt tilbage :)

Vi har ihvertfald fået taget en masse beslutninger!

- vi har snakket med ny kok, så ud med tapas og ind med super lækker mad som er lige efter vores hjerte!

- vi har besluttet at erstatte bryllupskage med mini cupcakes og kransekage :) svigerfar som er gammel bager blev meget beæret over at måtte lave kransekage :)

- og h2b har besluttet at han nu er så langt i specialet at han også kan tage del i bryllupsplanlægningen! I like! :loveshower:

- på onsdag er der 4 måneder til den store dag så nu kan vi snart få styr på papirdelen af brylluppet! Det er stort! :)

Så selvom økonomien stadig er stram, så er vi optimistiske og så småt begyndt at glæde os til den store dag! :loveshower:

0

Menu!

H2b blev aldrig helt vild med min tapas ide, så jeg skyndte mig at finde frem til en anden dygtig kok, som vi så har haft møde med..

Og han er genial!! Tror at maden gjorde at brylluppet blev lidt mere virkeligt for h2b :)

Så vores nye menu er:

Forret :

Gravad kalve inderlår med hytte ost, mandler og hertil grov sennep

Varmt røget laks med rygeost creme , ramsløg , spæde salater og crouditer

Hovedret:

Lamme culotte med timian og hvidløg

Langtids braiseret ball tip med pommes fondant

Røget svampe

Perlebyg salat med Masser af krydderurter

Timian demi glace

Blomkåls croudite med hindbær vinegrette

Dessert:

Fransk chokolade kage med dulce de leche , hertil bær og braiseret ananas i rom .

Og det bedste er:

pris pr pers. 259,- :)

1