Guest Maria1977

Tillader I babyer til bryllupsfesten?

96 posts in this topic

Vi har valgt at holde børnefrit bryllup, bortset fra vores egne 2 der gerne vil være en del af dagen.

Jeg kan se at mange herinde tillader babyer til bryllupsfesten ofte i et tilstødende lokale, hvilket jeg jo egentlig godt kan forstå.

På den anden side har jeg også hørt fra nogen der har haft egne babyer med til bryllup at de har fortrudt pga. man går til og fra hele tiden.

Hvis man tillader babyer i tilstødende lokale, Hvem skal man sætte ved samme bord? Det er jo ikke fedt at være den der har en borddame der er væk halvdelen af aftenen?

Jeg synes det vil ødelægge festen hvis der er nogle af gæsterne der er væk halvdelen af tiden, og jeg synes ikke en baby hører til ved bordet.

Vi har selv børn så det er ikke af uvidenhed mht børn, men blot at jeg ønsker at mine gæster er til stede og at de ikke bare går hjem kl. 21 fordi baby græder hele tiden....

Uhh jeg synes det er svært!!

0

Annonce ♥

Ja vi havde en baby med. Det var intet problem. Baby sov, blev ammet og var også med inde ved bordet hvis det var nødvendigt.

Ofte er det jo ikke kun mor, der kan passe baby, men også far. Så det er jo ikke fordi at der hele tiden mangler en borddame.

For mange er alternativet med baby eller at blive væk

0

Min veninde skal føde 1 måned før vores bryllup, så enten kommer baby med, eller også bliver hun hjemme.. Bortset fra det er der ingen børn med til vores fest.. Vores egen datter er kun med til kirke og reception festen er kun for voksne.. :)

0

Tak for input :-)

Fantastisk at det er gået så smertefrit, hvor gammel var babyen?

Mit problem er vel også at jeg ville være rigtig irriteret på dagen hvis det ikke går smertefrit, og derfor tænker at det er bedre at folk ikke kommer hvis de ikke kan/vil få passet. Det er ikke en nyfødt, men et barn på 6 måneder. Vores unger har ikke sovet ret meget om aftenen, og de har begge grædt meget, så det er nok det scenarie jeg frygter :-)

0

Annonce ♥

Vi tillader bestemt babyer! :heart: Nu er det forskelligt hvor længe folk ammer og hvornår de føler de kan få barnet passet - så vi vil på ingen måde gøre os til herre over hvor de er store nok til at blive passet..

Er det ikke at gøre det til et større problem end det er?

Hvad med rygere - de rejser sig også hele tiden hvor at gå ud og ryge....? Sætter du dem ved samme bord så? I så fald kan du sætte kvinderne med babyer ved samme bord :)

? :lol:

0

Ok, vi har 1 ryger blandt gæsterne. Normalt er rygere ikke væk længe eller mange gange, ihvertfald ikke den ryger vi kender :-)

Forskellen er at flere af dem der har fortalt og skrevet om at have baby med til bryllup, selv skriver at de gik glip/var væk fra 90% af festen.. det ville jeg nok synes var ærgerligt....

Men tænker at det må være op til folk at vurdere om de mener de får noget ud af festen.

Vi har altid respekteret folks ønsker om børn/ikke børn, og har aldrig følt at folk gjorde sig til herre over os, blot at de fik deres fest som de synes, også hvis det indebærer at barneskrig ikke er ønsket, så har vi respekteret det.

0

Haha okay :lol: Vi har nogle stykker :rolleyes: Og de ryger en del og det tager en del tid ...

Jamen det kan jeg da godt forstå - men så som du selv skriver, så må folk selv vurdere hvad de helst vil :) For ja der er da nok en del, som helst bare vil have dem passet og så skal de jo bare gøre det :happy: Jeg synes bare det er synd, hvis folk føler de skal blive hjemme, fordi de ikke må få deres baby med ..

Vores fest er også børnefri (som udgangspunkt) og det tror jeg også den ender med at blive, fordi alle vi har talt med ikke vil have deres børn med - både de små og store. Men min moster skal føde en måned inden, så hun skal jo have min nye kusine/fætter med :heart:

0

Jamen måske er det mig... men helt ærlig ville jeg også blive irriteret over hvis rygerne havde deres egen fest udenfor, fordi de skulle ryge 3 gange i timen a 10 minutters varighed... det synes jeg er mangel på pli og god opdragelse.

Hvis man er inviteret til en fest så deltager man bortset fra at man selvfølgelig ind i mellem er på toilet eller tager en hurtig smøg....

0

Annonce ♥

Jeg synes også det kan være lidt træls - det er vi flere der synes, især til fester hvor halvdelen eller flere er rygere... Men på den anden side, så er det alle folk som har røget for evigt og sådan har det altid været. Egentlig er jeg taknemmelig for at de i det mindste går udenfor og ryger :wink: De får dog heller ikke lov til andet når vi holder fest! :wink:

Jeg tror dog ikke at de vil være væk længe til en bryllupsfest - jo det så efter maden nok :) Og hvis det er det der skal til for at de også har en god fest, så fred være med det :)

Har i vært fald besluttet mig for at sådan nogle ting ikke skal irritere mig den dag :)

Edited by Rose90
0

Vi tillader babyer og børn:) kan slet ikke forestille mig et bryllup uden den underholdning de også er med til at give<3 og ved fra mig selv af, at er min datter ikke velkommen, så vil jeg måske også være tilbøjelig til at melde fra.

Men det kommer nok også meget an på hvilken slags fest man holder:)

1

Det kommer an på så meget... Som udgangspunk tillader vi ikke børn til vores bryllup. Men er det en helt lille en, der skal ammes, eller der er en anden MEGET GOD grund til at baby ikke kan passes, så finder vi ud af det. Men som udgangspunkt er det uden børn. Jeg er sådan en legetante, at jeg ville bruge alt for meget krudt på at lege med ungerne, og det er ikke helt det der er meningen med denne fest.

0

Annonce ♥

Har 2 veninder med babyer. Her var det spørgsmålet om de skulle komme til brylluppet der afgjorde det. Det ene par ville ikke komme uden baby, og selvfølgelig skal de da med. Det har aldrig været på tale at de ikke måtte have børn med, men jeg snakkede med dem om hvad de ville. Det andet par vil helst af sted uden baby så det gør de

0

til vores bryllup har vi tænkt at skulle være børnefri( mine piger er så 14 og 19 på det tidspunkt, så ser dem ikke som børn) men vi ved allerede nu at der kan være et par stykker der kommer med ( min niece og min kusines datter) da det er familie og hele familien er hos os...men jeg ser ikke problemstillingen i det, men vi lader det være op til forældrene og så tager vi den derfra :wink:

0

Vi holder børnefri fest, men hvis der nu var babyer der skulle ammes, så ville jeg tillade at de kom med, da de jo ligesom skal have deres mad :)

Jeg har dog sagt til kærestens kusine, at hvis hun ikke kan finde en barnepige til hendes den mindste, så finder vi ud af det. Men hun regner ikke med at det bliver noget problem.

Nu har vi ikke selv børn, og det spiller klart en rolle i vores valg. Mange syntes det er festligt og giver liv at der er børn med, jeg ved at jeg ville syntes det var larmende, og en ting der ville irritere mig, hvis der var børn der skreg, løb rundt osv. Og det gider jeg ganske enkelt ikke til mit bryllup.

0

Vores er børnefrit.

Og det er valgt med fuldt overlæg, og fordi det er 1. prioritet

Vi er velvoksne mennesker og de fleste af vores gæster har store børn , 8 år og op af.

Har så 4 børnebørn på henholdsvis 2 og 4 år. men de er ikke inviteret med, og forældrene er rigtig glade for det, de trænger til at få en aften som VOKSNE mennesker og slippe for at være mor og far. og snakke om andet end dagplejepriser , pottetræning og hvad deres hverdag ellers går op i.

Og som den ene sagde : Det er dejligt der ikke kommer nogle, så skal man ikke veje frem og tilbage Skal/ skal ikke. Sådan er det bare.

Lyder nok som en tvær trunte nu. men børn fylder rigtig meget til fester og det påvirker alle gæster om man vil det eller ej.

Så skal der laves børneborde, så der ikke bliver huller når de begynder at løbe rundt .. OG DET GØR DE.. ingen børn kan sidde stille så længe som spisningen tager med sange taler osv.

Og laver man børnebord skiftes mor og far til at rende ovre ved bordet hele tiden. for der bliver de da slet ikke siddende.

Når vi snakker helt små , om de så er ved siden af eller ej bliver det altså det samme. der mangler altid nogle.

Helt små børn mærker uroen, og så bliver de urolige, vil ikke spise, vil ikke sove og mor og far prøver på skift. og når det heller ikke virker tager en af dem til sidst hjem midt i festen.

Sådan er det altså bare.

Ved at skaffe barnepige hygger Mor og Far sig ved festen, bebsen er derhjemme i vante omgivelser og får spist ( man kan få modermælkserstatning der er fint nok den ene aften, eller malke ud på forhånd, har selv gjort det uden problemer ) og sovet og næste dag er alle glade.

De større børn er ude og blive passet og bliver med garanti møj forkælet og hygger sig helt vildt.

Så vi har det helt fint med at holde vores børnefrit.

0

Annonce ♥

Fr Thomsen. Du har sikkert ret i meget du skriver. Men det er virkelig generaliserende når du skriver hvor nemt det er bare at give modermælkserstatning eller malke ud. Måske har det været fjong for dig, men sådan er det absolut ikke for alle. I øvrigt kan man risikere at ødelægge fremtidig amning ved at give modermælkserstatning i en sutteflaske.

I øvrigt vil en ammende mor alligevellet skulle forlade festen flere gange for selvom baby ikke er der producerer brystet jo mælk. Bliver det ikke tømt gør det rigtig ondt og lidt af en partystopper.

0

Hvis jeg skal være helt ærlig så ville jeg ønske at vi kunne holde et 100% børen/baby frit bryllup. Kan slet ikke overskue skrig og skrål på den dag. Alle dem der har børn over amme-stadiet er helt forstående og glæder sig netop til en fest hvor de kan drikke sig upassende fulde som en af dem har sagt at hun vil :)

Desværre føder en af mine bedste veninder i maj og vi skal giftes i juli, så vi har været nød til at tillade amme-bebser. Dog har veninden allerede gjort det klart for mig, at de nok ikke kommer for baby har nok kolik :blink::blink: :blink: Ja lad os endelig tager sorgerne på forskud. Der ud over er hun blevet det mest egoistiske menneske efter at hun er blevet gravid, så hvis hun ikke kommer ser jeg det ikke som det store tab.

0

Miss Lena

Sådan vil det jo altid være, ingen er jo ens, hvad der virker for den ene duer måske slet ikke for en anden. :)

mht sutteflaske kontra amme man skal i hvert fald sørge hullet ikke er for stort så barnet stadig skal arbejde for at få noget. min erfaring

men netop sådan en begivenhed var måske chancen for at prøve om det virker , i stedet for at udelukke det på forhånd.

Og det er rigtigt at man ville skulle forlade stedet for at malke ud engang imellem, men det ville man jo kunne gøre lidt mere planlagt end hvis det var for at gå ind og amme fordi barnet var uroligt eller græder. Det kan jo ske midt i Bruden eller Gommens tale. og så er det svært at smutte lidt diskret.

0

mms8777

:blink::blink: WHAT??

Hvordan i alverden kan hun sige den nok får kolik????

Er du sikker på hun ikke skal vaske hår den dag.. Eller at det desværre er lige den dag Fakta har tilbud på flåede tomater. :floejt:

Lyder som en lidt tam undskyldning. :td:

Men det er måske bare mig :blush:

0

Annonce ♥

Vores er børnefrit.

Og det er valgt med fuldt overlæg, og fordi det er 1. prioritet

Vi er velvoksne mennesker og de fleste af vores gæster har store børn , 8 år og op af.

Har så 4 børnebørn på henholdsvis 2 og 4 år. men de er ikke inviteret med, og forældrene er rigtig glade for det, de trænger til at få en aften som VOKSNE mennesker og slippe for at være mor og far. og snakke om andet end dagplejepriser , pottetræning og hvad deres hverdag ellers går op i.

Og som den ene sagde : Det er dejligt der ikke kommer nogle, så skal man ikke veje frem og tilbage Skal/ skal ikke. Sådan er det bare.

Lyder nok som en tvær trunte nu. men børn fylder rigtig meget til fester og det påvirker alle gæster om man vil det eller ej.

Så skal der laves børneborde, så der ikke bliver huller når de begynder at løbe rundt .. OG DET GØR DE.. ingen børn kan sidde stille så længe som spisningen tager med sange taler osv.

Og laver man børnebord skiftes mor og far til at rende ovre ved bordet hele tiden. for der bliver de da slet ikke siddende.

Når vi snakker helt små , om de så er ved siden af eller ej bliver det altså det samme. der mangler altid nogle.

Helt små børn mærker uroen, og så bliver de urolige, vil ikke spise, vil ikke sove og mor og far prøver på skift. og når det heller ikke virker tager en af dem til sidst hjem midt i festen.

Sådan er det altså bare.

Ved at skaffe barnepige hygger Mor og Far sig ved festen, bebsen er derhjemme i vante omgivelser og får spist ( man kan få modermælkserstatning der er fint nok den ene aften, eller malke ud på forhånd, har selv gjort det uden problemer ) og sovet og næste dag er alle glade.

De større børn er ude og blive passet og bliver med garanti møj forkælet og hygger sig helt vildt.

Så vi har det helt fint med at holde vores børnefrit.

Det er netop pga. alt uroen at vi har valgt børn fra. Nogle elsker det liv som børn giver, andre er mindre begejstret ( og der er jeg/vi) . Kærestens ene niece er sådan et barn der fylder MEGET, hun laver ballade, larmer, spæner rundt osv osv osv, og altså i en højere grad end de fleste andre børn. Og det magter jeg simpelthen ikke til mit bryllup , og jeg gider heller ikke skrig og skrål, fordi børnene keder sig, ikke får deres vilje osv.

Jeg ER tante skrap mht. børn lige i dette tilfælde, jeg gider det simpelthen ikke. Jeg vil have en dejlig dag, uden at skulle være irriteret over børn der larmer osv ( det er jo så heller ikke deres skyld jeg ikke gider høre på dem) . Er vi til fødselsdag osv, jamen så er det hvad det er, det er jo heller ikke så mange timer som et bryllup :)

0

Tak for alle jeres bidrag.

Der er åbenbart stor forskel på hvad folk gør, om det er alle børn, spædbørn eller ingen-børn konceptet :-)

Jeg afventer nok lige hvad forældrene siger/gør når vi taler om det. Der er jo ingen tvivl om at vi helst ønsker at folk får børnene passet, men at det må komme an på situationen.

Umiddelbart er der nok også nogle af vores gæster der bliver lidt sure over at deres store børn ikke er inviteret, men det er jo så helt og holdent vores valg.

Alle er velkommen til receptionen, men om aftenen er det kun for voksne (og evt. spædbørn, hvis det ikke kan være anderledes), så der er mulighed for at børn kan deltage noget af dagen. Synes igen også at der er stor forskel på om det er en der er meget tæt på brudeparret om man skal acceptere spædbarn fordi man ellers ikke får dem med som gæst, eller om det er nogle af de gæster man sagtens kan undvære på den store dag :-)

mms8777.... synes bestemt din veninde lyder som en der tager sorgerne på forskud. Men tænker faktisk at det er bedst hun bliver væk. Hendes barn vil helt sikker skrige hele aftenen, ikke pga. kolik, men fordi ungen kan mærke at hun ikke slapper af!!

0

Jamen som jeg siger så er hun simpelthen gået fra forstanden efter hun er blevet gravid.

0

mms8777: De der hormoner forvandler visse kvinder til fornuftsforladte babyovne. Det er godt du har indstillingen at det er ok hvis hun ikke kommer, for når hun allerede melder ud på den måde nu, så er der nærmest med garanti noget "galt" når tiden til brylluppet oprinder. Min veninde meldte fra til min fødselsdag da hendes førstefødte var 3 mdr. fordi - og hold nu fast - fordi hun, kæresten og bebs gerne ville hente dåbsbilleder den dag. Og da jeg gav udtryk for at jeg blev lidt skuffet over den beslutning flejnede hun en kriger af de helt store og beskyldte mig for at komme imellem hende og hendes barn og derfor ikke skulle være en del af deres liv NOGENSINDE. Hun bad mig desuden om ikke at diskutere det med de to andre veninder i den flok, men diskuterede det selv med dem (fandt jeg senere ud af), men der fik hun at vide at hun overreagerede, og endte med at sende mig en sms om at hun synes vi skulle glemme det, for venindegruppens skyld.... Øhm..... det er nok ca. 5 år siden, og der er ingenting galt mere på den konto, hun er blevet normal igen, og jeg har givet hormonerne skylden for det... Giv tid, giv tid - det kan være hun bliver normal igen på et tidspunkt....

0

Vi har inviteret uden børn til festen - mens receptionen er åben for børn.

undtagelsen er så lige præcis babyer - og det er med fuldt overlæg. Der vil være et enkelt forældrepar med en baby til festen og vi placerer dem smart i nærheden af døren ud til terassen - så kan de have baby derude uden problemer.

Det bekymrer mig ikke -det er deres opgave at få det til at lykkes :-)

0