Guest Maria1977

Tillader I babyer til bryllupsfesten?

96 indlæg i dette emne

Om man vil have børn med til festen eller ej er en individuel sag men jeg syntes at mange har en tendens til at overdrive børns tilstedeværelse som larmende væsener der skaber en masse uro. Jeg har oplevet adskilige bryllupsfester hor der har været børn med uden at det har kunnet bemærkes på en negativ måde. Det er klart at sætter man ved et bord og forventer at de skal sidde der under hele middagen uden andet at tage sig til så beder man om larm men er der aktivitetsmuligheder for dem (i et andet rum) og sætter man dem ved et børnebord der er placeret sådan at de kan komme ind og ud af lokalet uden at genere de andre så har man skabt nogle gode rammer. Det er så heller ikke helt ligegyldigt hvor man holder det. Det er ikke alle steder der er børnevenlige. . Ofte oplever jeg at børnebordet står tæt på hvor jeg står og det er en rigtig god ide for så er det netop et af de borde som typisk skal fjernes efter middagen. At man så har et en mulighed for lige at holde et øje med dem er noget andet. Naturligvis kan der komme noget støj under en tale men hvordan er det lige med de voksne ? Men som sagt børn er eller er en individuel sag.

Taler vi spædbørn angår er det for mig at se noget helt andet. I mine øjne kan man ikke forvente at forældre vil overlade en nyfødt baby til andre og da de ligger i deres barnevogne det meste af tiden og kun lige skal tilses en gang imellem er det også begrænset hvor meget "skade" de kan gøre. Så kan man tale om urolige forældre som lige skal ud og kigge til barnet i ny og næ. Er forældrene mindre urolige hvis de ved at spædbarnet bliver passet af andre for måske første gang. Så er der gang i SMS aktiviteten og uanset om de har spædbørn med eller ej er det typisk dem der forlader festen som de første. At der er et eller flere spædbørn er jo udtryk for at familien eller vennekredsen er inde i den fase hvor de begynder at få børn og dermed overgang til "et ny liv". Siger man nej til spædbørn så siger man et eller andet sted også nej til vennerne. :lol:

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om man vil have børn med til festen eller ej er en individuel sag men jeg syntes at mange har en tendens til at overdrive børns tilstedeværelse som larmende væsener der skaber en masse uro. Jeg har oplevet adskilige bryllupsfester hor der har været børn med uden at det har kunnet bemærkes på en negativ måde. Det er klart at sætter man ved et bord og forventer at de skal sidde der under hele middagen uden andet at tage sig til så beder man om larm men er der aktivitetsmuligheder for dem (i et andet rum) og sætter man dem ved et børnebord der er placeret sådan at de kan komme ind og ud af lokalet uden at genere de andre så har man skabt nogle gode rammer. Det er så heller ikke helt ligegyldigt hvor man holder det. Det er ikke alle steder der er børnevenlige. . Ofte oplever jeg at børnebordet står tæt på hvor jeg står og det er en rigtig god ide for så er det netop et af de borde som typisk skal fjernes efter middagen. At man så har et en mulighed for lige at holde et øje med dem er noget andet. Naturligvis kan der komme noget støj under en tale men hvordan er det lige med de voksne ? Men som sagt børn er eller er en individuel sag.

Taler vi spædbørn angår er det for mig at se noget helt andet. I mine øjne kan man ikke forvente at forældre vil overlade en nyfødt baby til andre og da de ligger i deres barnevogne det meste af tiden og kun lige skal tilses en gang imellem er det også begrænset hvor meget "skade" de kan gøre. Så kan man tale om urolige forældre som lige skal ud og kigge til barnet i ny og næ. Er forældrene mindre urolige hvis de ved at spædbarnet bliver passet af andre for måske første gang. Så er der gang i SMS aktiviteten og uanset om de har spædbørn med eller ej er det typisk dem der forlader festen som de første. At der er et eller flere spædbørn er jo udtryk for at familien eller vennekredsen er inde i den fase hvor de begynder at få børn og dermed overgang til "et ny liv". Siger man nej til spædbørn så siger man et eller andet sted også nej til vennerne. :lol:

Det kommer jo også an på hvordan man er som person, og om man kan lide børn eller ej . Jeg erkender gerne at jeg ikke er synderlig begejstret for andres børn, vi har også valgt børn fra i vores eget liv. Misforstå mig nu ikke, jeg hader ikke børn, men jeg syntes ofte de larmer og ender med at irritere mig.

Hvis man elsker børn, selv har børn osv, så syntes man nok bare det er hyggeligt og giver festen lidt liv, men hvis man nu ikke er synderlig begejstret med børn, så ender de let med at blive en ting man bliver irriteret over, og netop derfor har vi valgt en børnefri fest. Jeg gider netop ikke have den larm/uro som børn altså giver, uanset hvordan man så vender og drejer det. Hvis "fætter Kaj" bliver lidt for træls at høre på, så kan man bede ham knytte sylten, det kan man altså ikke på samme måde med børn, så udbryder der nærmest krig :tunge:

Nu ønsker vi som sagt ikke børn til vores fest, heller ikke selvom der så var et ekstra rum de kunne smutte ind i. Men altså den mulighed er der så slet ikke der hvor vi skal holde fest, der er kun et rum, og det er ikke synderlig stort. Og i sådan et lokale vil børnene komme til at fylde ret meget, især når der er et barn som altid fylder afsindig meget, både i støjniveau og sådan med at styrte rundt, lave ballade osv. Det kan jeg acceptere til fødseldage, jul osv, men lige til mit bryllup gider jeg det simpelthen ikke.

Men som sagt, hvis nu kærestens kusine ikke kan få passet den mindste, jamen så kommer hun selvfølgelig bare med, hun er heldigvis ikke det barn der fylder afsindig meget :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om man vil have børn med eller ej, må man selv om. Der er stor forskel på hvad der generer en eller om man bare synes det er hyggeligt. Jeg mener dog at hvis man siger nej til små/spædbørn, så skal man ikke blive fornærmet, hvis nogen melder fra. Det er forældrene, der egenrådigt bestemmer om deres barn kan passes. Forældre har altså heller ikke en god fest, hvis man tror at lille trolden græder derhjemme.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ser meget gerne, at folk har deres børn med. Vi har fået en aftale med en barnepige, som kommer og underholder børnene med diverse lege osv. i et lokale, som ligger ved siden af det lokale, hvor bryllupsfesten bliver holdt. På den måde er børnene beskæftiget og underholdt samtidig med, at de er tæt på deres forældre og os andre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal det jo heller ikke være en diskussion om for eller imod børn til bryllupsfester for det der spørges til er spædbørn og det er noget helt andet. Men beder man fætter Kaj om at knytte sylten så kunne det jo ske at han blev lidt mopset. Det kan man ikke bede børn om men man kan sørge for at de bliver beskæftiget/aktiveret med noget andet. Men helt fair at man siger nej til børn hvis det man ønsker er en børnefri fest (og det er heller ikke fester og feststeder der egner sig til børn) men spædbørn og babyer er som sagt noget andet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI skal holde børnefrit bryllup, på nær min datter som er 13 på daværende tidspunkt. Som det er lige nu, kan jeg ikke sige om den bliver babyfri. Så vidt jeg ved så er det kun min ene kusine/hjertesøster som skal nedkomme med en lille ny, men det er i år i juni eller juli. Så på det tidspunkt forventer jeg da at barnet kan passe ude, da det jo så er omkring et år gammelt....

Men hvis det skulle ske at der er babyer på daværende tidspunkt, så må vi jo tage det op igen. Men pt så er det ikke noget problem at vi har valgt uden børn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk kun 2 små børn til vores bryllup, min kusines på 1 og 4 og de er meget gode til at være stille, men min kusine regner nu alligevel med at få dem passet for at hun selv kan nyde dagen fuldt ud, men det må de gøre helt som det er bedst for dem børnene er velkomne hvis det er det de vælger :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er slet ikke så mange børn blandt vores gæster- min gode ven har en som til brylluppet vil være lidt over 1 år og så har min H2Bs søster en dreng der vil være 2 og hun får en ny ca 2 måneder inden brylluppet. Vi tænker at hun selvfølgelig kan tage den nye med, men jeg vil helst ikke have den første med til selve festen. Jeg ved at det er min H2Bs nevø, men jeg kan for det første ikke se hvorfor de skulle ønske at have ham med da der ikke kommer andre børn overhovedet, og for det andet er han meget krævende! Jeg har det noget svært med den familie da H2Bs søster altid er midtpunkt og især nu hvor hun har leveret første barnebarn. Vi har allerede ændret vores bryllup for deres skyld fordi hun skulle lave drama! Jeg VED at de 2 vil tage alt fokus og være til irritation for mig på dagen.

MEN vi var inviteret til et sølvbryllup (også aftenfest) hvor de var sure over at han ikke var inviteret med. Så jeg ved ikke helt hvordan vi gør. Vi vil jo gerne at de kan tage ham med i kirken. Min H2B mener at vi bare skal skrive dem alle på invitationen, men så er jeg bange for at de forventer at han skal med til festen også.. Ja, det er ikke altid så nemt! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er en svær situation. Jeg synes ikke I skal invitere den store, når I ikke ønsker børn med.

Børn vil helt sikker gøre at det bliver en anden sags fest end ellers.

Mht den lille så kan en 2 mdr. nok ikke passes, så det er jo nødvendigt og fair nok, en 2 mdr. sover sikkert meget af tiden.

Vi har heller ikke inviteret børn med, men hvis det var meget tæt familie eller venner ville vi helt sikkert også acceptere det, men det er ikke tilfældet til vores fest. Faktisk har vi kun af omveje hørt at hun er gravid og vi har aldrig været inviteret til noget hos dem, de er inviteret for familiefredens skyld, og derfor synes jeg ikke deres baby skal med (hvis hun når at føde... )

Det er noget anden for dem der skriver: hellere at de kommer med baby end slet ikke kommer....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom lige til at tænke på denne tråd her i lørdags da jeg var ude til et bryllup, som var børnefrit, men hvor der var en enkelt baby med. Når pladsen er til det opbevarer jeg typisk mine flightcases (transportkasser) i et depotrum der typisk bruges til borde og stole (ellers ryger de ud i bilen). I det her tilfælde var der en lille gang mellem festlokalet og depotrummet hvor der akkurat lige var plads til at man kunne få kasserne ind, herunder en kasse på hjul med 2 store lyseffekter. Den røg ind til sidst så den lige var til til at køre ind efter desserten. Da vi så når dertil tænker jeg ubs. Der stod så ige en barnevogn med en sovende baby i, med det resultat at jeg hverken kunne komme ind eller ud med noget. Den hurtige løsning var så at køre barnevognen over mod døren til festlokalet så der var fri passsage, få bokset kassen ud af yderdøren ind gennem en anden dør og få barnevognen på plads. Det larmer jo noget og undervejs kigger jeg selvfølgelig til babyen og der var bare ingen reaktion overhovedet. Han (eller hun) sov trygt og det samme kunne jeg sige til moderen da hun lige kom op for at kigge til babyen. . :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup kommer der en baby på 4 mdr og en på 1,5 måned med. Jeg ville ikke undvære nogle af vores gæster, så babyer er selvfølgelig velkomne. Det er begrænset, hvor meget de larmer. Og skulle der komme skrig og gråd er jeg sikker på, at mødrene tager de nødvendige hensyn. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores egne børn skal ikke med til brylluppet (de er knap 2 og 4,5 år til den tid). Vores datter på knap to får intet ud af hun ikke kommer i seng til normal tid, så derfor har vi valgt, de ikke skal med.

Langt de fleste vi inviterer har børn, men stort set alle har allerede nu meldt ud, at de ikke har børn med. Derfor har vi valgt at skrive følgende i indbydelsen:

"Vi har efter mange overvejelser besluttet, at børn er hjerteligt velkomne i kirken og til reception, men festen om aftenen er kun for voksne."

Den eneste dispensation der gives, er min bedste veninde, der har født 7 uger for tidligt (han er 7 uger nu, og vil være 7 måneder til den tid). Han skal selvfølgelig med, da han er ammebarn; det står slet ikke til diskussion. Men ellers er festen uden børn

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores fest står vi selv med en nyfødt; har termin 8-9 uger før vores bryllup, så hun er nødt til at komme med :) derudover har vi et vennepar der har en på 1-2 år, men hende regner vi med at hun bliver passet hjemme, ikke fordi hun ikke er velkommen men fordi forældrene trænger til en dag som voksne og have det sjovt, ellers er det yngste barn 13år så det har vi ikke talt som et barn..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at der ikke kommer børn ned, vi har rigtig mange børn i familien og ved, at det vil give støj og en anden slags fest end den vi ønsker. (Alle er selvfølgelig velkommen i kirken)

Vi kommer måske til at have en baby med.. Vi har valgt at sige, medmindre ungerne er afhængige af mors lunger, så skal de ikke med.. Har flere andre i familien gjort, så vi træder ikke nogen over tæerne hvad det angår :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have børn med til festen, men nok en lille baby som til den tid er halvanden mdr. Når de er så små hører man jo næsten intet fra dem. Og hellere en lille baby med end at vi skal mangle en

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at det kun er familiens børn der skal med, min kusine vil være 8 på det tidspunkt og min kærestes kusines søn på 6, mine andre kusiner og fætter er teenagere, så dem ser vi ikke som børn og de er altid med når familien er samlet så vi ville synes det var mærkeligt hvis de ikke var med - og de er jo så gamle at de ikke skriger op i kirken eller under festen. Og skulle der komme amme-børn til den tid, så er de selvfølgelig velkommen :)

Vi har nogen venner der har tre (forfærdelige) børn og de spurgte med det samme om det var med eller uden børn, de blev faktisk glade da vi sagde at det kun var familiens børn der blev inviteret og de glæder sig til en dag uden børn :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup var der en baby på en 2-3 måneder med. Vi havde placeret forældrene så de sad så de nemt kunne smutte ud til ham hvis han havde brug for det. Vi lagde overhovedet ikke mærke til hvor meget de var ude, om de gik og hvornår de gik. Bettemanden var først med inde til brunchen dagen efter, ellers havde han stået på deres værelse, som efter aftale med feststedet var tæt på festsalen.

Jeg havde ellers også inden vores bryllup været rigtig træt af tanken om baby, og "stjæler" den nu opmærksomhed og larmer den. Alle mine tanker blev gjort til skamme, vi lagde slet ikke mærke til ham og aner faktisk ikke om forældrene havde en babyalarm med ind til festen - og de sad altså ved bordet ved siden af os. (og en lille sød historie er da at han er produktet af det forrige bryllup de var til inden vores)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke læst alle svar, men til vores fest bliver vi ca. 50 og de 11 er børn fra et par uger gammel, en er 7mdr. til den tid og det ældste barn vil være 10 år, de 8 stk. er 3år og yngre. Jeg ved ikke hvor længe vores venner med deres nyfødte bliver, men vielsen VIL min veninde med til :loveshower: Jeg har slet ikke et overblik over hvordan vi gør med bordplanen, det bliver et puslespil, men ungerne SKAL der være plads til. Vores søn Adrian er lige blevet 3år, og han skal være med så længe han gider, min mor og svigermor er "på" ham. Der bliver lavet et legehjørne og stillet fodboldbaner op, og så kan ungerne gå lidt til og fra. Min vi holder også det uformelle bryllup med udevielse i en spejderhytte, så det gør lidt en forskel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har slet ikke læst alle svar, men til vores fest bliver vi ca. 50 og de 11 er børn fra et par uger gammel, en er 7mdr. til den tid og det ældste barn vil være 10 år, de 8 stk. er 3år og yngre. Jeg ved ikke hvor længe vores venner med deres nyfødte bliver, men vielsen VIL min veninde med til :loveshower: Jeg har slet ikke et overblik over hvordan vi gør med bordplanen, det bliver et puslespil, men ungerne SKAL der være plads til. Vores søn Adrian er lige blevet 3år, og han skal være med så længe han gider, min mor og svigermor er "på" ham. Der bliver lavet et legehjørne og stillet fodboldbaner op, og så kan ungerne gå lidt til og fra. Min vi holder også det uformelle bryllup med udevielse i en spejderhytte, så det gør lidt en forskel

Når man selv har børn, er det også forståeligt at man gerne vil have sine børn med, selvom der også er nogle der vælger at de ikke skal med :)

Vi holder også et uformelt bryllup, men vi ønsker ikke børn som en del af vores dag. Men vi har så heller ikke selv børn, og skal ikke have det. Og jeg har et lidt anstrengt forhold til den støj/uro nogle børn kan lave, så det ønsker jeg ikke på lige den dag. Til fødselsdage osv er jeg meget mere "large", og der er børn selvfølgelig altid velkommen. Jeg kan også sagtens lege med familiens børn osv når vi ses, så er altså ikke fordi jeg er total børnehader :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt at læse om alle de forskellige holdninger.

Vi har selv børn 5 og 11 år. De skal med, det er en stor dag for dem også. Men vi har valgt at det kun er vores børn. Vi ønsker ikke larm uro og løben rundt. Vores børn vil gerne sidde og snakke med gæsterne og vi ønsker ikke at det som sådan skal være en børnefest Dagen er stor for pigerne og i mine øjne er det også deres dag.....

De har fået valget at blive hentet tidligt eller være med hele tiden. De glæder sig til det og vil være med hele aftenen. Da vi selv sover der kan vi putte dem hvis de bliver trætte ellers tager de med bedsteforældrene hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sjovt at læse om alle de forskellige holdninger.

Vi har selv børn 5 og 11 år. De skal med, det er en stor dag for dem også. Men vi har valgt at det kun er vores børn. Vi ønsker ikke larm uro og løben rundt. Vores børn vil gerne sidde og snakke med gæsterne og vi ønsker ikke at det som sådan skal være en børnefest Dagen er stor for pigerne og i mine øjne er det også deres dag.....

De har fået valget at blive hentet tidligt eller være med hele tiden. De glæder sig til det og vil være med hele aftenen. Da vi selv sover der kan vi putte dem hvis de bliver trætte ellers tager de med bedsteforældrene hjem.

Åh det er altså lidt rart at høre en forældre sige at de heller ikke ønsker uro og løben rundt. For uanset hvordan man vender og drejer det, så vil det altså give en form for uro, når der er børn med til en fest. For nogle er det noget de ikke lægger mærke til, og noget de bare syntes er hyggeligt. For andre er det en ting man bare ikke ønsker, og som måske som mig kan irritere . Og det vigtigste er da trods alt, at man gør hvad man selv føler er rigtigt. Vi har ingen sure miner oplevet, ved at frabede os børn på dagen.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveboard:Selvfølgelig er det helt forskelligt hvad folk ønsker, det ser jeg bestemt slet ikke noget galt i. Adrian er nu meget godt opdraget, hvis vi selv skal sige det, og det er de resterende unger i vores omgangskreds vist også :cheerleader3: Så for os er det helt naturligt, at børnene er med denne dag. Jeg er slet ikke god til smalltalk og være for meget i fokus, derfor synes jeg det er lidt hyggeligt med børnene, og vi har selv lagt op til, at alle ikke bliver trommet sammen til taler osv, da børnene skal have lov at lege (mest i rummet ved siden af og udenfor), så jeg tror det bliver uformelt og afslappet. Heldigvis er det helt op til det enkelte par, hvordan de ønsker deres bryllup :balloons: Det er da skønt om noget! Cirka halvdelen af vores selskab er pædagoger, Sosuer, sygeplejersker eller psykologer, så er sikker på, at ungerne kun er med i det omfang som de har brug for, og der er sovepladser til alle gæster, så de kan puttes, når det passer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer