Frulauridsen

Dem der gør det selv.... Tips fra hinanden?

22 indlæg i dette emne

Laver lige en tråd herinde, til dem af os der selv ligger make-up, sætter hår osv... :)

Jeg har ikke budgettet til at få frisør og make-up artist ud, så jeg må (Med hjælp fra min veninde) ordne det selv... :)

Jeg er dog lidt i tvivl... Jeg har langt (Ned til lænden) mørkt (Næsten sort) hår.... Jeg har hele tiden gerne ville have halvt opsat, med krøller... MEN MEN, jeg KAN bare ikke få krøller til at holde i mit hår.. Mit hår er fra naturens side helt glat, så krøllerne glider simpelthen ud i løbet af en halv time-time... :/ Nogle der har gode råd til krøller der holder i så langt hår?

Derudover mangler jeg en flydende sort eyeliner, der HOLDER... Jeg har prøvet lidt forskellige... De vandfaste/smudgeproof eyelinere jeg har prøvet, bevares de holder, men de smitter så også af på øjenlåget i flere timer efter... Nogen der har et super godt mærke??

Alle er velkomne til at svare eller stille deres egne spørgsmål herinde... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at se igennem disse 16 steps og se om der er noget af det du kan bruge - http://hair.allwomenstalk.com/tips-to-help-you-curl-pin-straight-hair - der er en knap til at gå videre til næste tip, og den er lidt amerikansk i det, men der lader til at være et par gode pointers. :)

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God idé med en tråd hvor vi kan udvikle tips:)

Jeg kender til problemet med eyelinere der ikke holder, og den eneste jeg har fundet som VIRKELIG holder er Gosh extreme art eyeliner. Det er en flydende vandfast eyeliner som bare bliver hvor den skal - til gengæld kræver den lidt øvelse. Men det er noget af det eneste der virkelig fungerer for mig, så den kan anbefales.. Jeg aner dog ikke om den stadig fås i butikkerne her i dk, men ellers er den sikkert at finde på ebay :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé med en tråd hvor vi kan udvikle tips:)

Jeg kender til problemet med eyelinere der ikke holder, og den eneste jeg har fundet som VIRKELIG holder er Gosh extreme art eyeliner. Det er en flydende vandfast eyeliner som bare bliver hvor den skal - til gengæld kræver den lidt øvelse. Men det er noget af det eneste der virkelig fungerer for mig, så den kan anbefales.. Jeg aner dog ikke om den stadig fås i butikkerne her i dk, men ellers er den sikkert at finde på ebay :)

Den vil jeg kigge efter...:D Bruger tit flydende eyeliner, så har rimelig godt styr på at ligge den på... Det er mere den med at finde et mærke der holder, uden man skal rundt og prøvekøbe alle mærker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er dog noget med at vandfast makeup ikke gør sig så godt på billeder, vær lige Obs på det. Det er noget med at det giver et hvidt skær.. Eller var det foundation med solfaktor... Argh for søvsen da også... Jeg må google det senere..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er dog noget med at vandfast makeup ikke gør sig så godt på billeder, vær lige Obs på det. Det er noget med at det giver et hvidt skær.. Eller var det foundation med solfaktor... Argh for søvsen da også... Jeg må google det senere..

åh det har jeg ikke hørt... men det er heller ikke fordi den nødvendigvis behøver være vandfast... dem har jeg netop haft dårlig erfaring med ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at give makeuppen en tur med hårlak? Det får resten af makeuppen til at holde, så jeg tænker om det ikke også får stregen til at holde??

Ja har jeg prøvet, men lige med de vandfaste hjælper det ikke meget... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er dog noget med at vandfast makeup ikke gør sig så godt på billeder, vær lige Obs på det. Det er noget med at det giver et hvidt skær.. Eller var det foundation med solfaktor... Argh for søvsen da også... Jeg må google det senere..

Det er solfaktor, der kan give genskær, så det er en fordel ikke at anvende creme eller make-up med spf den dag.

Edit: Vandfast make-up er tilgengæld det du skal gå efter den dag :)

Har du prøvet at give makeuppen en tur med hårlak? Det får resten af makeuppen til at holde, så jeg tænker om det ikke også får stregen til at holde??

Ja har jeg prøvet, men lige med de vandfaste hjælper det ikke meget... ;)

Har du forsøgt dig med en god øjenskygge primer også? Synes urban decays er god, men har ikke prøvet den med flydende eyeliner.

Redigeret af Fru.Frøken
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er dog noget med at vandfast makeup ikke gør sig så godt på billeder, vær lige Obs på det. Det er noget med at det giver et hvidt skær.. Eller var det foundation med solfaktor... Argh for søvsen da også... Jeg må google det senere..

Det er solfaktor, der kan give genskær, så det er en fordel ikke at anvende creme eller make-up med spf den dag.

Edit: Vandfast make-up er tilgengæld det du skal gå efter den dag :)

Har du prøvet at give makeuppen en tur med hårlak? Det får resten af makeuppen til at holde, så jeg tænker om det ikke også får stregen til at holde??

Ja har jeg prøvet, men lige med de vandfaste hjælper det ikke meget... ;)

Har du forsøgt dig med en god øjenskygge primer også? Synes urban decays er god, men har ikke prøvet den med flydende eyeliner.

Jeg holder mig væk fra spf så ;) Ja jeg bruger primer... Har fundet en eyeliner der fungerer nu... Den er ikke som sådan vandfast, men den er smudgeproof, nem at ligge og holder hele dagen... :)

Den bedste flydende eyeliner jeg kan bruge er fra Rimmel. Den er nem at lægge og så holder den hele dagen/aftenen.. Og så er det jo et billigt mærke :) Jeg bruger en primer fra Gosh til øjenlågene. Så holder hele make-uppen hele dagen. Den er uundværlig for mig :)

Jeps bruger også primer.. Mit problem med eyelineren var ikke at den ikke holdt, men at den smittede af på øjenlåget, når jeg åbnede øjet.. Ikke så smart med såden en sort bue henover øjet :wink::tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht håret, bruger du noget produkt i det inden du krøller og hvad bruger du til at krølle det med??

Jeg ville bruge enten en føncreme eller lidt saltvands spray til at føntørre håret i dagen før( vask ikke håret på dagen, da det gør det sværere at sætte og mere levende), og når jeg så ska krølle det, så spray et tynd lag lak på hver enkelt tot hår lige inden du krøller det. Og brug evt sylen I... Den er ret tynd og laver flotte krøller. Jeg ville bruge den tynde, da du har langt hår og krøllet vil 'falde' lidt undervejs, så hellere at de er lidt mere spændstige fra start ;) Og lak hvert lag af krøller ;) Jeg taler af erfaring(er frisør ;))

Håber det virker for dig :):cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht håret, bruger du noget produkt i det inden du krøller og hvad bruger du til at krølle det med??

Jeg ville bruge enten en føncreme eller lidt saltvands spray til at føntørre håret i dagen før( vask ikke håret på dagen, da det gør det sværere at sætte og mere levende), og når jeg så ska krølle det, så spray et tynd lag lak på hver enkelt tot hår lige inden du krøller det. Og brug evt sylen I... Den er ret tynd og laver flotte krøller. Jeg ville bruge den tynde, da du har langt hår og krøllet vil 'falde' lidt undervejs, så hellere at de er lidt mere spændstige fra start ;) Og lak hvert lag af krøller ;) Jeg taler af erfaring(er frisør ;))

Håber det virker for dig :):cheerleader3:

Jeg har ikke prøvet med det du nævner... Har prøvet med gele inden og lak undervejs og efter... Overvejer lidt om jeg skulle prøve med et bad aftenen inden og så op i curlere som jeg kan sove med... det tænker jeg må holde? (Har hvertfald "krøl" hele dagen, hvis jeg har sovet med våd fletning)... og så gå håret efter med krøllejern og godt med lak? ;)

Uha ja mit krøllejern er noget gaaaaammelt lort... ;) Kunne da godt være man skulle overveje at skifte det ud :lol: ...

Mange tak for rådene!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Angående krøller, så har min frisør vist nok et tip på sin hjemmeside: www.rockyourhair.dk

Det er noget med MASSER af skum i håret. Tør det. Og gør det igen. Først da kakan du gå i gang med at krølle op :-)

Tak det vil jeg da lige kigge på... Skal vidst igang med at prøve mig frem igen!... ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du mangler en flydende eyeliner, der VIRKELIG holder, så skal du prøve denne fra Lancome. Den vil jeg godt stå inde for. Da jeg købte den selv, prøvede jeg den på hånden (jeg har også haft problemer med eyelinere, der flyder ud og generelt ikke holder ret godt). Dagen efter, mange håndvaske senere, så sad den der stadig, man kunne næsten ikke se, at der var gået 24 timer :blink::o

Det er et produkt, der rent faktisk holder hvad det lover. Kan dog anbefale at investere i en rigtig god bifasisk øjenmake-up fjerner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du mangler en flydende eyeliner, der VIRKELIG holder, så skal du prøve denne fra Lancome. Den vil jeg godt stå inde for. Da jeg købte den selv, prøvede jeg den på hånden (jeg har også haft problemer med eyelinere, der flyder ud og generelt ikke holder ret godt). Dagen efter, mange håndvaske senere, så sad den der stadig, man kunne næsten ikke se, at der var gået 24 timer :blink::o

Det er et produkt, der rent faktisk holder hvad det lover. Kan dog anbefale at investere i en rigtig god bifasisk øjenmake-up fjerner.

Fedt tak! Den vil jeg da prøve! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogen som kan anbefalde en god vandfast mascara?

Jeg bruger MaxFactor Masterpiece mascara... Den er ikke dyr - men den holder! Den har en rigtig god børste til at påføre med... og den holder sågar til en badetur i poolen... ;) (Jep den er prøvet af)... Har kun oplevet at den begynder at "smuldre" hvis man ikke lige får den af inden sengetid og vågner op med den næste dag ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm. Jeg har tidligere haft ret langt hår, og haft ret svært ved at få krøllerne til at holde. Mit primære problem var, at krøllerne svandt ud pga tyngden. Hvis du har langt, tykt og tungt hår er det noget af en opgave. Men vil helt klart også komme masser af skum i håret, lade det tørre ind, og krølle det efterfølgende. Held og lykk med det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart anbefale Lingren Cosmetics eyeliners og gelpens - de går ikke af , tværer ud eller lignende selvom jeg dyrker sport med dem og SVEDER :D! så forestiller mig at de holder til alle tårer :7himmel: der udover er deres duoliner som kan bruges som en cream øjenskygge også super lækker :D kan varmt anbefale mærket - og så er det jo kun fedt at have god makeup bagefter det er billigt og sundt makeup! uden parabener, parfume og talcum osv osv. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil helt klart anbefale Lingren Cosmetics eyeliners og gelpens - de går ikke af , tværer ud eller lignende selvom jeg dyrker sport med dem og SVEDER :D! så forestiller mig at de holder til alle tårer :7himmel: der udover er deres duoliner som kan bruges som en cream øjenskygge også super lækker :D kan varmt anbefale mærket - og så er det jo kun fedt at have god makeup bagefter det er billigt og sundt makeup! uden parabener, parfume og talcum osv osv. :loveshower:

Skulle nok lige huske at sige jeg har fundet det på www.LingrenCosmetics.dk /facebook ! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer