Frk. Tine

Januarbryllup - god eller dårlig idé?

16 posts in this topic

Hej alle :)

Da min kæreste og jeg har talt lidt om et januarbryllup, søger jeg erfaringer af enhver art fra folk, som er blevet gift eller har været med til et bryllup i januar måned - hvilke fordele og ulemper er der ved det?

Vejret kan jo være mange ting i den måned, så det er jo selvfølgelig en faktor, man måske bør tænke lidt over, men på den anden side kunne sådan noget som hvid sne da også være lidt hyggeligt, tænker jeg? :)

Byd meget gerne ind!

0

Annonce ♥

Jeg kan faktisk kun komme i tanke om fordele til de bryllupsfester jeg har været ude til i januar måned (og december). Den første fordel er at der ikke er så mange og i det hele taget ikke sker så meget i den måned og det gør at I har større udvalg. Det næste er at et festlokale bliver meget varmt når der er mange folk i og den er særlig slem om sommeren. Og så er der selvfølgelig det med muligheden for at lave et vintertema. Om der er sne har I ingen garanti for.

0

Jeg har været til et januarbryllup, og det var den fedeste fest!

Alt foregik indendørs i et stort, flot lokale uden så mange vinduer, men med meget fin belysning. Det havde ikke betydet noget for gæsterne om det havde været januar eller maj.

Brudeparret fik forresten taget billeder på Aros - de blev supergode og meget unikke med den fantastiske arkitektur.

0

Annonce ♥

Hvis man vil være sikker på godt vejr skal man ikke holde bryllup i Danmark.

Bare fordi vi har planlagt at holde vores bryllup ultimo august, er der jo ingen garanti for godt vejr. Med det danske vejr skal man altid have en back-up plan. Så det er ikke vejret I skal lade jer slå ud af.

0

Jeg siger klart go til januarbryllup!

Risikoen for at der er nogen af ens venner, der skal giftes lige oveni er mikroskopisk, samt at man kan vælge og vrage mellem de steder man vil holde brylluppet, da der jo som bekendt ikke er ret mange der holder bryllup i januar.

Derudover er der nogen fotografer, der giver rabat, når det er off-season, så der kan potentielt være penge at spare på at holde brylluppet i den måned.

0

Det er vel ikke kun fotograferne der giver rabat i de stille perioder. Det kan også være tilfældet hos mange feststeder m.v. og det er da typisk også i de stille perioder at vi går mere på kompromis med den faktor der hedder transport .:)

0

Annonce ♥

Det er vel ikke kun fotograferne der giver rabat i de stille perioder. Det kan også være tilfældet hos mange feststeder m.v. og det er da typisk også i de stille perioder at vi går mere på kompromis med den faktor der hedder transport . :)

Jeg tænkte godt, at det gælder mere bredt, men har mest hørt om det med fotograferne, men det giver mening, at det gælder for de fleste ting :)

0

Annonce ♥

Altså en oplagt ulempe er jo kulden og vejret, men det ville jeg nu være ligeglad med - hvor hyggeligt vil det ikke lige være at sidde og holde sit livs fest, mens det sner, stormer eller regner udenfor? :) Tror det kunne give en rigtig romantisk stemning.

Januar er også en måned hvor der "alligevel ikke sker noget", så jeg ville synes det var fedt at blive inviteret til et januarbryllup

0

Jeg ville også sige go for et januar-bryllup. Som alle de andre siger så har man jo næsten frit valg på location og kok og og og og og....

Den eneste ulempe jeg ser, er at det godt kan blive dyrt for gæsterne. Hvis de skal have nyt tøj, gave, polterabend og alt hvad der hører sig til som gæst (selvfølgelig er det forskelligt hvad man gør ud af det), så kan det godt blive en dyr fornøjelse, da man tit har brugt mange penge i julemåneden og januar kan for mange (sådan er det ihvert fald i vores familie) være en sparemåned, fordi man måneden inden har brugt en del penge og gerne lige vil se et plus på kontoen.

Men med det sagt, så synes jeg ideen om et januar bryllup er cool... det er ikke noget man ser meget....

0

Altså jeg syntes man kan holde bryllup alle måneder, så er det bare at vælge den måned man selv syntes er bedst. Jeg kan finde fordel/ulemper ved stort set alle måneder. Vi har f.eks valgt juni-juli-August fra, da jeg ikke gider have en mand der er total svend sved, og jeg selv ligner en kogt tomat :lol:

Den eneste ulempe jeg kan se hvad januar ( ja og vinteren generelt), er at man risikere der er sjappet, og det er måske ikke så fedt i forhold til kjolen. Men altså det kan jo løses ved at sørge for at løfte kjolen godt op, og er jo ikke fordi man skal være ude særlig meget :) . Ja og så den minimale chance for snestorm, så gæster ikke kan komme frem, men altså hvor tit sker det lige, med mindre man skal være på bøhlandet :tunge:

0

Jeg synes at det kunne være så fint og smukt med en helt særlig vinterstemning (elsker vinteren) Og vejret om sommeren er jo heller ikke med garanti godt på bryllupsdagen. Så go :)

0

Annonce ♥