Finebruden

Hjælp! Fugtskadet brudekjole!

21 indlæg i dette emne

Hjælp!

Min brudekjole er blevet fugtskadet i form af små gul/orange plamager rundt omkring på min kridhvide brudekjole. Krise!

Jeg har ringet til Lilly hvor kjolen er købt og har fremlagt problemet. Ekspedienten jeg talte med sagde til min store overraskelse at jeg kan maskinvaske kjolen på uldprogram. Dette garanterede hun at den sagtens kan holde til, men kunne tilgengæld ikke garantere for at pletterne vil forsvinde, da det ikke er nogen hun har kendskab til, så hun rådede mig til at tale med et renseri inden jeg gjorde noget.

Renseriet rådede mig til at få den renset, men kunne heller ikke garantere noget resultat, på trods af en pris på 400-500 kr.

Så hvad skal jeg gøre? Maskinvask kombineret med iblødsætning i vanishbad eller biotexspray eller???

Eller rensning.

Jeg har ikke lige 500 kr der står rensning på hvis det kan undgås, men pengene er der slet ikke til en ny brudekjole, og da slet slet ikke begge dele.

Er der nogen pleteksperter til stede, og hvad ville I andre gøre???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej dog! det må bare ikke ske.... det er godt nok svært at sige når jeg ikke ved hvordan din kjole er i stof osv... og er slet ikke pletekspert!... Umiddelbart ville jeg forsøge mit ved renseriet, men er pengene små kan jeg godt se det er svært...
Maskinvask ville jeg være meget forsigtig med, især hvis kjolen har stivere i.. men det er jo igen svært at sige...

Håber godt nok du finder en løsning, inden din store dag, som jo er meget snart! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste kjole jeg har hørt om, der har haft det problem er min mors brudekjole.

Den er i thaisilke og har været en tur forbi renseriet, uden at det hjalp. Nu skal hun jo ikke bruge den mere og har derfor accepteret, at den aldrig bliver ren.

Ved godt det ikke er den mest opløftende besked at få :( Det er jeg ked af.

Tænker at du må gøre hvad du kan for at rede kjolen, men det kan være en god ting at være forberedt på, at den måske ikke kan reddes. Evt. have en back-up plan. Krydser fingrer og håber på, at du finder en løsning :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså prøv at kigge på anvisningen i kjolen. Min er i satin lignende stof... og har være vasket 3 gange i maskinen. Det gik fin. Jeg ville dog ikke putte vanish eller andet i. Jeg vendte vrangen ud på min af hensyn til perler og sten og gav den laveste centrifugering.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm... Jeg prøvede det med en gallakjole. Jeg snakkede med mit lokale renseri og hun forslog at jeg smed den i vaskemaskinen i et dynebetræk så kjolen ikke blev skadet og så hang den op til tørring MEN jeg måtte ikke centrifuge den. Og min blev ren.. Nu var den så ikke kridhvid, men det gik af.

Så ville nok også prøve det, men kig på hvad kjolens anvisning siger først!!!

Held og lykke med det. Jeg krydser fingre for at det fjerner sig.... :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er kjolen kommet ud af vaskemaskinen så hvid som aldrig før :-)

Tusind tak for råd, kram og kærlige tanker.

I er bare de bedste! :-)

Fedt! Dejligt at høre det gik! Kan godt forstå hvis du var nervøs omkring det, men det kan jo ikke været gået bedre!

Tak for opdateringen, har da tænkt på om det lykkes for dig!

Tillykke - og så kan du bare glæde dig til den store dag, som jo er lige om lidt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er kjolen kommet ud af vaskemaskinen så hvid som aldrig før :-)

Tusind tak for råd, kram og kærlige tanker.

I er bare de bedste! :-)

HURRA.... Ihh hvor er det bare dejligt at du fik pletterne af. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer