Chris27

Bryllup og baby!

20 indlæg i dette emne

Der er så småt et par indlæg fra mig her inde, men i er så gode til at bidrage med hjælp.

Jeg er lidt i et dilemma, men forlovede og Jeg har nu i 8 måneder forsøgt at bliver gravide uden held. Vi skal giftes i april 2015 og et hurtig regnestykker fortæller at vi snart ramler sammen med den dato, skulle jeg blive gravid snart. Vi har begge besluttet at vi fortsætter, da det må være vores 1. priotet.

Det er sådan at stedet vi skal giftes er godt booket og derfor vil det være svært at finde en alternativ dato og desuden har jeg allerede købt kjolen. Den er absolut ikke tyk mave venlig. Er simpelthen så meget i dilemma.

Er der nogen af Jer som er blevet gift, med en nyfødt på armen?

Jeg er ikke bekymret for ingen alkohol osv. da jeg spiser LCHF, så det er ikke meget jeg får af det i forvejen, men kan simpelthen ikke finde ud af om det er helt hen i vejret, at satse på at blive gravid nu og med det resultat bliver gift med en 2-3 måneder gammel baby.

Det er to store ting og det er så svært at priotere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby er første prioritet.... Skulle du være så heldig at blive gravid så skal det med garanti løse sig.

Hvis du er gravid på bryllupsdagen må det jo bare være sådan at du finder en smuk graviditetsbrudekjole, og sælger den du har købt videre.

Bryllup med baby kan også sagtens lade sig gøre. Måske er det svært hvis baby er under 1 måned, men er sikker på at alle ville tage hensyn, og der sover baby meget. Men du vil nok være træt, men festen ville jo så bare være lidt mere stille og rolig. Mange holder jo faktisk bryllup og barnedåb sammen og det er da en fin ide hvis baby er under 1/2 år til jeres bryllup :-)

Jeg var engang til barnedåb/bryllup hvor de havde fået en der ikke skulle med til festen til at være på feststedet med baby og så gik bruden til og fra for at amme... det fungerede fint om end der blev nogle pauser hvor vi fik kysset godt på brudgommen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigtig betryggende at hører. Tanken om at have en med har også strejfede mig. Men kan ikke lige komme i tanke om hvem det skulle være, men den tid den sorg. Det er heller ikke sikkert at det ender sådan!. Men elsker at være struktureret, det er bare enormt svært med dette her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger præcis det samme: fortsæt med projekt baby, og skulle det ramle sammen, så finder i en løsning på det!

Et bryllup med et spædbarn vil være lidt anderledes end den traditionelle "vi sidder en masse voksne ved bordet i 6 timer"-festen - og jeg skrev anderledes, bestemt ikke dårligere! Jeres bryllup vil nok blive lidt mere afslappet med et spædbarn. Du vil formodentlig skulle amme nogle gange, men helt ærligt - spædbørn sover mange timer i døgnet, og jeg er da helt sikker på der er nogle stolte bedsteforældre og andre familiemedlemmer som med glæde vil tage sig af barnet når det ikke skal spise. Måske orker du ikke fest til den lyse morgen; men helt ærligt, hvad gør det???

Bare sørg for at du ikke skal stå med en masse selv op til brylluppet hvis du bliver gravid og skal føde kort tid før brylluppet - drop ambitionerne om selv at lave bryllupskage e.lign., og tag imod den hjælp familie og venner tilbyder. Så får i en helt fantastisk fest, som i slet ikke kunne ønske jer anderledes :)

PS. At blive gift er stort - at få børn er FANTASTISK! Sådan er det bare...

Held og lykke med det!

Kh pleazure (mor til 3 dejlige unger :))

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er måske af en lidt anden opfattelse. Jeg tænker at det vil være vildt ærgeligt at to så store begivenhedder kommer til at ligge oveni hinanden. Ikke at det ikke kan lade sig gøre for det kan det helt sikkert og man kan få de fineste graviditetskjoler, hvis bebs ikke kommer før den store dag. At få et barn, især den første, er en fantastisk begivenhed, som kan være svært at forudse hvordan det påvirker jer. Der er også stor forskel på hvilket barn man får, hvis det bliver en kollik-bebs kan planlægningen af et bryllup samtidig blive en stressfaktor.

Det vil være så ærgeligt at sidde bagefter og ærge sig over at man ikke havde overskudet til at give sig fuldt ud til begge projekter. Der er kun et bryllup og jeres kommende bebs er også kun lille en gang, så det gælder om at nyde det :)

Sagde en mor til 3, som har valgt først at blive gift efter projekt småbørn...

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens lade sig gøre - selvom jeg nok egentlig deler samme opfattelse som Winn. Jeg har altid sagt, at jeg ikke ville være gravid/have nyfødt baby til mit eget bryllup.. Det er en dag der handler om min kæreste og jeg.. Men, at få et barn trumfer bare et bryllup big time! Da vores mindste søn var 10 dage gammel havde jeg (vi) ham med til vores vennepars bryllup - vi var der fra kl. 13.00-01.00 og han sov stort set det meste af dagen, under middagen og til festen.. Havde jeg ikke været så træt, så var jeg sikker på, at det ikke havde været noget problem at feste videre ;-)

Det var vidst ikke noget brugbart råd, men hvis I virkelig ønsker baby, så fortsæt med at prøv.. Der er virkelig ingen større kærlighed end kærlighed til sine børn :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var absolut ikk planen at de to ting skulle ramle sammen. Stedet vi skal giftes er optaget lang ud i fremtiden og derfor blev det april 2015. Det blev planlagt august 2013. Vi har nu forsøgt lidt over et år på at blive gravide og desværre er det ikke lykkedes endnu. :-(

Der er nogen ældre familie medlemmer som det betyder alverden for mig at få med til brylluppet, så tør heller ikke vente for længe. Øv det er mange beslutninger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det har været booket længe og det er drømmestedet for jeres bryllup, så synes jeg du/I skal holde ved planerne! Det lyder til at begge ønsker (bryllup og baby) er så stærke, at jeg synes at I skal fortsætte.. Både med at prøve og med at planlægge! Det kan sagtens lade sig gøre :) Hvis du alligevel ikke har planer om at drikke til brylluppet og det ikke skal være "abefest", så hold ved..

Ja, jeg har nok skiftet mening over natten :blush: Bare fordi JEG ikke ønsker graviditet/spædbarn til MIT bryllup, er det jo ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade sig gøre :wink: Håber at det hele lykkedes for jer :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for de gode råd! Første tanke var også det kommer ikke til at ske, da vi var klare på en fest med gang i den. Men når det er sagt, så er det jo udelukket bare fordi mor er træt :-)

Vi må tage en ting af gangen og planlægge videre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare dejligt for jer at i prøver at blive gravide. Det er så smuk en ting at blive forældre.

Jeg ved ikke helt hvilken holdning jeg har til den slags. Jeg har ikke prøvet bryllupper hvor folk havde spædbørn med, men jeg vil sige at man da sagtens kan gøre det sådan at man både får bryllup og barn. Som andre siger, babyer sover jo meget... de første par måneder af deres liv omhandler mad, ren ble og sove! Og hvis i skulle være så heldige at bebs vælger at komme før, så kan man jo evt have babyalarm på og når bebs så skal have mad, så har de andre kvinder en god mulighed for at få kysset på din mand :cheerleader3: og ja, hvis man alligevel ikke planlægger en abefest, så går det nok at man måske trækker sig tilbage noget før :wink:

Synes i skal fortsætte med projekt baby og holde fast i jeres bryllupsplaner også. Gravide kvinder er smukke og man kan få mange flotte brudekjoler til gravide. Og skulle bebs komme før, så kan man også få mange flotte kjoler som netop tager hensyn til at man skal amme. Så go go go... begge dele er en stor og dejlig ting. Men kan sagtens kombineres :tunge::tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold fast I det I gør som 1. prioritet. Jeg har været ude til rigtig mange kombinerende barnedåbe og bryllupsfester eller fester hvor bruden var nybagt mor. Selvfølgelig er det ikke det samme for bruden men det samme vil være tilfældet efterfølgende. Det at få børn (hvis man er så privilegeret at kunne få det) er en ny livsstil og med mindre man venter i mange år vil det jo heller ikke være det samme når man ved at der er en barnepige som passer barnet for måske første gang. . :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber projektbaby lykkes for jer :loveshower:

For os tog det seks år, så da hun meldte sin ankomst var bryllupsdatoen allerede bestemt.

Vi ville ikke udskyde brylluppet så vores datter var ½ år og det var ikke noget problem.

Der var massere der hellere end gerne ville lege og underholde hende og da kl. var 21 sov hun og vågnede først igen kl. 7 næste morgen, så hun var rigtig nem at have med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er så småt et par indlæg fra mig her inde, men i er så gode til at bidrage med hjælp.

Jeg er lidt i et dilemma, men forlovede og Jeg har nu i 8 måneder forsøgt at bliver gravide uden held. Vi skal giftes i april 2015 og et hurtig regnestykker fortæller at vi snart ramler sammen med den dato, skulle jeg blive gravid snart. Vi har begge besluttet at vi fortsætter, da det må være vores 1. priotet.

Det er sådan at stedet vi skal giftes er godt booket og derfor vil det være svært at finde en alternativ dato og desuden har jeg allerede købt kjolen. Den er absolut ikke tyk mave venlig. Er simpelthen så meget i dilemma.

Er der nogen af Jer som er blevet gift, med en nyfødt på armen?

Jeg er ikke bekymret for ingen alkohol osv. da jeg spiser LCHF, så det er ikke meget jeg får af det i forvejen, men kan simpelthen ikke finde ud af om det er helt hen i vejret, at satse på at blive gravid nu og med det resultat bliver gift med en 2-3 måneder gammel baby.

Det er to store ting og det er så svært at priotere.

Fortsæt med babyprojektet - det er nemmere at få et bryllup end at få en baby :)

Vi er samme situation og har gjort os rigtig mange tanker omkring det, men er nået til den konklusion at det er vigtigere for os at få en baby end at holde bryllup... Men hvis jeg bliver gravid næste gang vi skal i behandling, vil babyen være 2 måneder til brylluppet og det kan vi sagtens klare.

Jeg har en kollega/veninde der arbejder på en børneafdeling på et sygehus, og hun har sagt at hun nok skal passe baby til brylluppet. Vi vil få et værelse der hvor festen holdes og hun vil passe baby på værelset og så må jeg gå til og fra for at amme og hvad man nu ellers skal.

Og skulle du være gravid til brylluppet, så må du finde en anden kjole!

Håber jeres projekt lykkes og i både kan have baby og bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber projektbaby lykkes for jer :loveshower:

For os tog det seks år, så da hun meldte sin ankomst var bryllupsdatoen allerede bestemt.

Vi ville ikke udskyde brylluppet så vores datter var ½ år og det var ikke noget problem.

Der var massere der hellere end gerne ville lege og underholde hende og da kl. var 21 sov hun og vågnede først igen kl. 7 næste morgen, så hun var rigtig nem at have med.

Hehe... Og nogle babyer vågner hver halve time natten igennem og er vågne i mange timer i træk. Det er ikke til at forudse... Jeg selv kunne IKKE holde til bryllup med baby på armen, men vi fik heller ikke en nem sovebaby, desværre... Max 4 timers søvn i døgnet (men ikke sammenhængende) sætter sine spor på humøret, og ikke mindst hukommelsen. Kan ikke huske meget fra de første mdr. med baby:(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg byder lige lidt ind her :)

Jeg blev gravid efter vi var blevet enige om at vente til efter brylluppet, vi prøvede omkring et år for der skete noget..

Jeg er sat til 25. juli og vi skal giftes d. 20. september.. og jeg er slet ikke bekymret om noget som helst.. der er rigeligt med hænder at hjælpe med at tage den, og regner med at malke godt og grundigt ud et par gange eller hvor meget det nu bliver til.. Jeg regner også med at have styr på hele brylluppet undtagen kjole inden bebs kommer og drikker heller ikke så meget og nu er vores familier ikke sådan til abefest langt ud på natten alligevel..

Jeg havde godt nok ikke regnet med at sidde med en nyfødt til mit bryllup men nu var det sådan at universet ville have det :)

regner ikke med at holde dåb sammen med bryllup for hun vil ikke være særlig gammel til den tid..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også I skal blive ved med "projekt Baby" og så tage de udfordringer der kommer.. når de kommer.. :)

Nu ved jeg ikke om I er i behandling eller sådan noget men kan sige at netop det at du begynder at have dit focus på Bryllupsplanlægning fremfor babyplanlægning er nok lige det der skal til..

Da jeg skulle have den første prøvede vi i 1 1/2 år uden der skete noget.. Jeg var ved at blive skør til sidst.

Så fandt vi ud af vi ville flytte .. langt væk fra min familie.. venner osv.. ned til Århus hvor Faren var født og havde hans familie..

Vi fandt en stor lækker lejlighed og så begyndte alle mine tanker af dreje sig om indretning.. nye møbler.. arbejde osv.

og BOOM første mens. efter vi var flyttet udeblev og var blevet gravid..

En veninde prøvede det samme .. 2 år uden held.. så fik de en lille hundehvalp da de mente det nok bare ikke var dem velundt at blive forældre.. Focus på den "lille ny" og BOOM så var hun pludselig gravid.. :biggrin:

Så klø på og bliv ikke overrasket hvis du midt i den vildeste planlægning er blevet gravid.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer