WeddingAddict

Motivation fundet (tror jeg)

29 posts in this topic

Så er jeg tilbage efter 14 dage i USA. Hold nu op, jeg føler jeg har spist og spist og spist... især alt det jeg ikke skal... men ifølge vægten har jeg ikke taget på. 140,2 kg, så har måske taget 200 gram på og det er ret godt når jeg ikke har passet videre godt på derovre.

Men vi skal op til "hesten" igen, så jeg skal til træning på tirsdag og fredag og så skal jeg lige have gang i den "gode" mad :loveshower: ....

Men jeg er glad for at jeg ikke har taget på... det er lidt en lettelse.... :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Det er ALTID en lettelse, når en frygtet/forventet vægtøgning udebliver. Tillykke med det. :)

0

Hvor er du bare super sej og hold nu fast 30 kg er ikke for sjovt og tabe, jeg smed selv 30 kg over 3 år, desværre har jeg taget dem alle på igen så nu skal jeg starte forfra og det der var så nemt dengang da jeg var singel er slet ikke nemt denne gang når der er mand og børn.. Og jeg kan virkelig relatere til det med at trøstespise, og selvom man står og kigger på det sunde og hjernen skriger at man skal spise det sunde så er det bare ikke det der ryger ned. Jeg synes også den periode med menstruation super svær at komme igennem uden sukker det er som om kroppen bare er sulten konstant.. Men igen så synes jeg bare du er så sej du kæmper en hård kamp, men når jeg læser igennem det her så kan jeg se at motivationen og lysten virkelig er der. Min mand siger altid at man skal rejse sig ved det træ man faldte så når man falder i de søde sager så er det bare og fortsætte det sunde liv igen dagen efter :)

For et par år siden var jeg på livsstilcenter og det foregik sådan at man kom afsted af 3 omgange med 3 måneders interval. På første modul fik vi målt blodsukker, kolesterol og blev målt og vejet. på 3 måneder og det var bare ved at få sparket gang i motionen så gik mit kolesterol fra at være lidt for højt til at være normalt, vildt hvad bare lidt motion kan gøre, plus der var røget en del cm. Men vægten havde bare nærmest stået stille, øv.. Men fedt hvad motion gør for ens krop og så den dejlige følelse man har bagefter. Hold fast i den glædes følelse jeg tror at det kan være en stor motiovation og så lad være og blive skuffet og ked af dig selv når du har dage hvor du falder i, nyd i stedet det stykke chokolade eller hvad det nu er og så op på hesten igen.. Med glæde og godt humør tror jeg på man når længst. OG det du allerede har gjort er jo sindsygt flot.. :)

0

Har et par tips, som jeg håber du kan bruge:)

Hvis du får lyst til noget sødt, så spis mandler, det tager den søde trang! - du kan evt. salte dem, det er en lækker snak. Vær dog OBS på ikke at spise for mange.

Undgå kulhydrater, så skift brød, ris og pasta ud med noget grønt. Alene det, burde du tabe dig af ( det er tomme kalorier og gør intet godt for dig). Og selvom det er hårdt, så prøv at undgå sukker. Jeg har selv været lidt af en sukkergris, men nægtede mig selv at spise slik (spiste et par mandler i stedet) indtil jeg følte at jeg havde så meget selvkontrol ift. slik, at jeg kunne tage et par stykker, uden at spise hele posen.

Der findes en bog om stenalderkost der forklarer hvad sukker har af betydning for din krop, kan være at det kan bruges som motivationsfaktor. Ved dog ikke hvad bogen hedder.

HUSK at tro på dig selv, du kan godt:) - du er allerede på rette vej!

Godt råd - kan også anbefale dig at bage stenalderbrødet (blandingen kan bl.a. købes i REMA1000), som består af en masse kerner og hurtigt stopper sukkertrangen. Og så mætter det også godt :wink:

0

Annonce ♥