cbnpnj

Overvejer at aflyse

26 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder... Vi overvejer kræftigt at aflyse det hele. Grunden er at en del har meldt afbud og vi derfor næsten kun står tilbage med "den ældre generation". Stort set ingen af vores venner deltager enten fordi den ene eller den anden ikke vil være i samme lokale hvilket åbenbart skal gå ud over os... Men man kan jo ikke tvinge folk.. Vi vil komme til at bruge omkring 90.000 på de 36 inviterede gæster hvoraf under halvdelen har svaret og mange har sagt nej. Vi ender formentlig med omkring 20 gæster... Derfor, hvad ville i gøre i denne situation... Vi overvejer bare at rejse og bruge pengene på det istedet... Stadig blive gift i kirken men så droppe festen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, den var hård :pokey: Jeg ville prøve at snakke med nogle af gæsterne (de vigtigste) om det, det er da bare ikke i orden overfor jer. Hvis de fortsat "skaber sig", så ville jeg holde et eller andet for dem, der har sagt ja, og så tage på en FED bryllupsrejse :loveshower: Kram til dig/jer, det må ikke være nemt at stå i

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det var en svær en.

Tror jeg ville gå til de personer som har sagt nej, men som er vigtige for jer at have med og sige nogle borgerlige ord :pokey: . Synes bare det er SÅ barnligt at opføre sig sådan. Der er da mange mennesker (36 er mange i mine øjne) med til et bryllup og man behøver da ikke placere dem ved hinanden, hvis man ved at det vil gå galt.

Jeg ville nok bare gifte mig som hele tiden planlagt, måske holde en "have"-fest for dem der sagde ja tak (spare udgifter) og så nøjes med at bruge måske halvdelen af pengene på fest og den anden halvdel på jer selv.

Er ked af jeres situation og håber alt det bedste :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det bare dårligt! :( Øv jeg kan godt forstå I er kede af det :( Jeg synes ligesom de andre at I skulle prøve at tage nogle alvorsord med jeres venner - sig at de ikke bliver placeret ved siden af hinanden og få dem til at overveje om de ikke bør deltage under alle omstændigheder. Ellers er de satme nogle dårlige venner :(

Men hvis nu situationen bare er som den er - så synes jeg da bestemt ikke I skal aflyse festen. Kan læse at I har brugt lang tid på at planlægge den og det vil da være rigtig ærgerligt at aflyse den :( Det tror jeg I vil fortryde... Men I kan jo godt ændre den - som det bliver foreslået. I stedet for at bruge 90.000 så brug det halve (burde være ligetil når der ikke er flere gæster) og så brug resten på en fed rejse bare jer to? :) Selvom det kun er de gamle, som deltager, så er det jo så stadig de mennesker som virkelig elsker jer og mon ikke I kan få en dejlig dag med dem også?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg er også meget skuffet. Vi vidste godt at det ville blive et problem, og havde derfor fra starten forventet lidt problemer, men at folk helt vælger at blive væk chokerer mig, og gør mig ked. Rent prismæssigt tæller det ikke halvdelen for feststedet er halv-dyrt og det tæller ikke antal personer. Vi har brugt så længe og så meget energi. Samtidig synes jeg også at det er tarveligt overfor dem der gerne vil med at melde afbud, men jeg vil ikke bruge så mange penge på en middelløsning på en dag.

Jeg føler ikke at jeg vil snakke med folk, jeg vil ikke tvinge personer til at komme, det er voksne mennesker. Vi har svarfrist om få dage og mangler stadig fra nogen, og når folk trækker det til sidste øjeblik fortæller det mig at de ikke er interesserede... Så vil jeg altså hellere noget som jeg får glæde ud af... MEN, kjolen er hjemme og skal også bruges, for vi skal giftes i kirken. Nogen der har en god ide til hvad vi kan bagefter? Vil ikke ud og spise offentligt i en brudekjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender godt dit/jeres problem. Ca. halvdelen af gæsterne meldte afbud til vores bryllup. Vi havde så en del flere inviterede end I har, så vi valgte at revidere lidt i festen (vi inviterede alle med til mad og børn med, hvilket vi ikke havde oprindeligt).

Hvad I gør, synes jeg afhænger af, hvor meget I har lyst til den store dyre fest endnu eller om det helt røg, da alle afbuddene kom. I kan jo vælge at invitere til kage og kaffe hjemme hos jer selv og så bruge pengene på en fed bryllupsrejse, som der blev foreslået længere oppe.

Jeg håber I finder ud af noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en ubehagelig situation, I er havnet I.

Hvis du ikke vil ud at spise, kunne I jo overveje at få en kok hjem til jer og lave en fantastisk middag. Enten bare til jer eller de nærmeste.

Men vi har nu været til bryllup med kun et par og tyve gæster (nærmeste familie), og det var så hyggeligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok svær, men der er kommet mange gode bud.

Jeg synes at I skylder dem der har meldt positivt tilbage en fest. Det er muligt at du anser det som en mellemløsning, men det er fejringen af jeres bryllup og det skal nok blive super hyggeligt hvis brudeparret kan slippe naget.

Og 20 gæster er da også en del. Så kan man nå rent faktisk at tale med sine gæster. Det er da et kæmpe plus.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld mig, men nu må de altså klemme ballerne sammen og forstå at de skal fejre et bryllup og lige den dag glemme alt andet. De behøver jo ikke sidde på skødet af hinanden, men være voksne nok til at være i samme rum.

Vi har også venner der ikke snakker sammen, men har da heldigvis så meget respekt for at begge lejrer kom... og festen forløb uden problemer.

Jeg syntes du skal ringe og forklare dem at lige den dag burde de tænke på jer. De er vel inviteret fordi de betyder noget for jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor tarveligt! Ville blive så skuffet at jeg ville overveje om alle stadig var mine venner efter sådan en opførsel.

Jeg ville holde noget et andet (billigere sted) en restaurant el. lign. for dem der har sagt ja, og så tage på en skøn bryllupsrejse :-)

Kram herfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg er også meget skuffet. Vi vidste godt at det ville blive et problem, og havde derfor fra starten forventet lidt problemer, men at folk helt vælger at blive væk chokerer mig, og gør mig ked. Rent prismæssigt tæller det ikke halvdelen for feststedet er halv-dyrt og det tæller ikke antal personer. Vi har brugt så længe og så meget energi. Samtidig synes jeg også at det er tarveligt overfor dem der gerne vil med at melde afbud, men jeg vil ikke bruge så mange penge på en middelløsning på en dag.

Jeg føler ikke at jeg vil snakke med folk, jeg vil ikke tvinge personer til at komme, det er voksne mennesker. Vi har svarfrist om få dage og mangler stadig fra nogen, og når folk trækker det til sidste øjeblik fortæller det mig at de ikke er interesserede... Så vil jeg altså hellere noget som jeg får glæde ud af... MEN, kjolen er hjemme og skal også bruges, for vi skal giftes i kirken. Nogen der har en god ide til hvad vi kan bagefter? Vil ikke ud og spise offentligt i en brudekjole.

Ej hvor er det bare langt ud :kiss:

Jeg synes i skal holde receptionen evt. lidt større med noget mad og så stikke af i brudetøj og hele molevitten og rejse et sted hen i lyster og tilbringe tiden sammen :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg forstår dig så udmærket, da vi står lidt i samme situation...dog var vores bryllup lille fra starten, 22 gæster inviteret (som alle havde STD sidste sommer)

frafald og nu er vi på 12-14 gæster. Jeg var grædefærdig, men har efterhånden affundet mig med det og holder en fest for os, med de folk der virkelig vil være sammen med os på den store dag.

Receptionen bliver større og glæder mig til at hygge med naboer og kollegaer mv der.

Så kommer den familie og de venner (som er inviteret) der har lyst til at komme til festen om aftenen.

Desværre er det familien der har meldt mest fra pga de ikke kan sammen, og mener også de burde tage sig samme denne ene dag. Det kan alle da hvis ellers man har lyst til at komme...

en stor forståelig krammer herfra

Monica

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er dybt forarget. Jeg ville ikke være et sekund i tvivl om at hvis vi fik afbud fordi der er nogle der ikke vil være sammen med hinanden, så var de ikke længere en del af mit liv. Den dag er en dag man har en gang i livet og en kæmpe oplevelse, og hvis man ikke kan se udover sit eget latterlige behov i sådan en situation og være der for dem der skal giftes, så er man heller ikke interesseret i at være en del af deres liv.

Hvis jeg var jer ville jeg da nok også bare ændre planer. Måske et telt i haven, en restaurant eller noget helt tredje som gør at dem som stadig ønsker at dele dagen med jer ikke bliver udelukket fra det pga. nogle meget egoistiske mennesker.

Jeg håber at jeres venner/familie som har meldt afbud af den grund, sidder med en meget dårlig smag i munden og forhåbentligt kommer til fornuft.

- Mich

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille opdatering på hvad der er sket siden indlægget.

Først en KÆMPE tak for jeres indput. Både dejligt at få "bekræftet" at det ikke er os der er snærpede...

Vi har også valgt at lukke dem ude, det gider jeg ikke bruge min tid og energi på.

Vi har overvejet mange modeller, men helt at droppe festen, når vi nu havde lavet så meget til den af både DIY og mental forberedning og glæde, det kunne jeg ikke klare.

Når men vi har valgt at ændre lokation. Vi har afbestilt præstegården og istedet gået igang på egen gård med at shine den op.

Det er en utrolig smuk gård og det ligger så flot, så det er egentlig oplagt at vi skal være der, der var bare ikke plads til alle dem vi havde inviteret da jeg ikke vil have telt.

Men nu kan vi være der, så der skal lige ryddes ud i salen hvor vi skal være, og pyntes op.

Tror det bliver rigtig hyggeligt og intimt. Lige som vi rigtig gerne vil have det.

Og et kæmpe plus er at vi sparer en MASSE penge.....

Der er dog en del arbejde med at gøre det ekstra smukt udenfor, ikke mindst fordi der blev gravet ny vandledning ned i efteråret at uduelige entreprenører der ikke kunne finde ud af det de lavede, så græsplanen har lignet en byggeplads indtil vi selv gik igang i påsken, men nu bliver den fin når græsset kommer....

Så skal der plantes lidt blomster hist og her og så lige males lidt hegn...

Kæmpe knus til jer for opbakningen.

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:cheerleader3: Det lyder bare rigtig godt.. har lige læst din tråd og hvor var det hele bare ØV..

Den løsning I har fundet er bare super.. og hvor er det fedt det hele blev vendt til noget positivt..

Ville ønske vi havde plads til at holde det hjemme.. Hvis man gerne vil lave noget selv er det bedste at man kan gå og lave tingene løbende ..

Jeg går og venter med en masse kasser DIY bordpynt og kan først Fredag finde ud af om:

Jeg har købt nok dug?..

Kan bordene kan stå som jeg gerne vil?..

Om de chair covers jeg har syet passer stolene?..

Vente Vente :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint, bare i har en god mavefornemmelse, så er det fuldstændigt ligegyldigt med de personer der ikke orker at komme fordi de ikke kan se længere end til deres egen næsetip.

Nu skal du bare nyde forberedelserne og glæde dig, ja sådan set jer begge to.

Redigeret af snuske
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo så også et andet plus ved at vælge den løsning fremfor præstegården (eller et vilkårligt andet feststed). I er ikke afhængige af andre, herunder aftaler med et feststed om at festen skal slutte klokken det og det, eller at det koster så og så meget at fortsætte efter et bestemt tidspunkt. Det står jer helt frit for at fortsætte festen så længe I vil .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder da til at være et fantastisk sted I bor cbnpnj, det skal nok blive en intim og hyggelig fest. Jeg er glad for, at I vælger at gennemføre festen.... Den glæde skal jeres egoistiske indbudte gæster ikke have lov at tage fra jer. Vil du ikke lægge nogle billeder ind af lokationen? :cheerleader3: Jeg bliver meget nysgerrig, for det lyder vildt smukt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg lige har er dette, og det er et meget gammelt og dårligt billede...

http://www.heste-nettet.dk/lodge/46658/

Her er stedet, men det er også meget gammelt...https://maps.google.dk/maps?q=brimegaarden&nfpr=1&ie=UTF-8&ei=1llXU9aqMqOGywOskIEQ&ved=0CAkQ_AUoAg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt du har fået det løst nu og hvor er det dejligt at læse!! Havde jeg boet på en gård med mulighed, havde jeg taget den mulighed! Det kan blive så festligt og stort, samt være intimt!
- Jeg havde ikke engang kontaktet de folk der havde sagt nej. Hvis ikke de kan sammen dén dag, skal de ikke med og ikke være en del af MIN dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt du har fået det løst nu og hvor er det dejligt at læse!! Havde jeg boet på en gård med mulighed, havde jeg taget den mulighed! Det kan blive så festligt og stort, samt være intimt!

- Jeg havde ikke engang kontaktet de folk der havde sagt nej. Hvis ikke de kan sammen dén dag, skal de ikke med og ikke være en del af MIN dag :)

Lige præcis, derfor vi også valgte det. Men dengang vi inviterede var der for mange til at vi ville kunne være der, derfor søgte vi "udenbys"...

Jeg har den helt rigtige mavefornemmelse omkring det, og selvom det også betyder en masse mere arbejde til os, i form af at gøre "klar" og ekstra lækkert, så får vi selv rigtig meget ud af det, da "alle de småting" man aldrig får gjort nu BLIVER gjort...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer