EaCathrine

Endelig vores bryllup! 20.09.14 - BILLEDSPAM location

247 posts in this topic

Så nu fik jeg altså lyst til også at lave en planlægningstråd. Tænk engang!

Men man bliver så dejligt inspireret af at kigge alle I andres skønne tråde,

og da det alligevel er i tankerne konstant kan jeg jo prøve at få det hele noteret ned her :biggrin:

I skal være meget velkomne til at følge med! :)

Kort om os:

Jeg er 24 og H2B er 26.

Vi studerer begge på Aalborg universitet; H2B studerer medialogi

og jeg studerer kort sagt immigration og etniske relationer.

Jeg bliver kandidat til Juni og han til September.

Jeg sidder hjemme og er i gang med specialet, hvilket kan være svært når man sidder på BK hele tiden! :oops:

Vi mødte hinanden i 2006 mens vi begge gik i gymnasiet

og til sommer har vi været sammen i 8 år!

Jeg har lææænge drømt om at blive gift,

så nu han endelig friede kom vi hurtigt i gang med planlægningen :)

Frieriet <3

Er klaret; Undervejs; ikke klaret endnu

Vielsen

Dato:20.09.14

Kirken:Hammer kirke

Vielsesringene: vores fine ringe

Salmer

Præ- og postludium

Fotograf: Lea fra memorable er booket hele dagen!

Finde location

Ægteskabserklæring og navneændring

Kirkehæfter

DIY invitationer: første invitation, endeligt design, blærerækken

Reception

Lokale: Vester Hassing sognegård (gratis gennem mors arbejde)

Bryllupskage: tidligere kollega som er konditor har sagt ja til at lave den

Drikkevarer

Mad

Skilte

Festen

Sted: Vodskov Kro

Menu + drikkevarer

Blomster/dekorationer: sørger kroen for efter vores idéer

Musik: overvejer at nøjes med playliste

Toastmaster: min onkel

Gavekoordinator: H2Bs mor

Bordplan

Bordkort

Bruden

Kjolen: Inspiration, her er så Kjolen!

Hår og make-up: Inspiration

Slør

Sko: mine sko, så kom skoene

Smykker

Brudebuket

Strømpebånd: har lånt min svigerindes

Brudepige: min yngre søster på 21

Gommen

Forlover: bedste ven

Tøj

Sko

Morgengaven til H2B: Boudoir tanker

Edited by EaCathrine
0

Annonce ♥

Frieriet!

Som nævnt har jeg længe håbet at han ville fri. Jeg har altid gerne ville giftes inden jeg fik børn, og også gerne inden jeg fyldte 25. Der kommer vi så lige for sent (fylder 25 d. 31 August!). Jeg er bange for at jeg har fablet alt for meget om at blive gift de sidste 2 år og var nok ved at blive en anelse utålmodig. Haha.

Nå, men det skete så endelig d. 14 marts! Jeg havde været ude for at synge til en bisættelse (vikarierer som kirkesanger) og da jeg kom hjem var der pludselig god musik, dækket flot op med dug, chokolade og blomster på bordet. På det tidspunkt anede det mig nu nok hvad der skulle ske, men at det blev lige på det tidspunkt havde jeg aldrig regnet med. Så jeg blev da overrasket! :biggrin: Han bad mig om lige at sætte mig ned og så gik han ellers på knæ! Så dejligt :) At det lige blev der var vist også ret tilfældigt og impulsivt. Han sagde at han havde tænkt seriøst på at fri i omkring et halvt år, og så synes han lige det passede. Så mens jeg var afsted til bisættelse i 2 timers tid havde han været ude for at købe ring og få styr på det hele til jeg kom hjem! Det var jeg lidt imponeret over :biggrin:

Jeg havde bedt ham købe noget toast eller lignende til da jeg kom hjem og trængte til frokost. Så efter jeg havde sagt ja, så lavede han toast til mig og vi spiste det :lol: han havde andre aftaler om aftenen, da det jo ikke havde været så planlagt, så der blev ikke gjort noget helt stort ud af det den dag! Men skønt at det endelig skete og gjorde en kedelig hverdag lidt sjov :)

post-73257-0-70989200-1396440797_thumb.j

0

Annonce ♥

Kirken

Noget af det nemmeste at vælge har været kirken - har altid vidst det skulle være Hammer kirke :biggrin:

Det største problem har næsten været at finde en ledig lørdag!

Kirken og den kirkelige vielse betyder meget for mig på vores bryllupsdag - har altid sagt at det og så kjolen er det vigtigste; så skal resten nok komme!

Jeg er vokset op i en meget lille by og er både døbt og konfirmeret i sognet. Jeg har altid haft en ret tæt tilknytning til kirken da jeg er vokset op i kirkens børne/ungdomskor, min mor var kirkesanger der og de seneste par år har jeg selv ofte vikarieret som kirkesanger der! Heldigvis har min H2B ikke rigtig tilknytning til nogen kirke, så det har jeg fået som jeg vil!

Kirken er meget gammel (år 1100) og meget lille! Men super hyggelig :biggrin:

Derudover så ligger kirken midt i skoven (Hammer Bakker) og er i det hele taget utrolig populær til bryllupper da der er så smukt! Så selvfølgelig var det oplagt :) Vi havde egentlig tænkt os det skulle blive i August, men pludselig skulle mange af vores nære venner på ferie, og kirken var stort set heller ikke ledig i August. Så nu bliver det 20 September, selvom det er lidt senere end jeg havde tænkt. Satser på at skoven stadig er smuk til den tid!!

post-73257-0-33640000-1396446251_thumb.j

Edited by EaCathrine
0

Annonce ♥

Velkommen til!

Sikke en flot kirke. Jeg kan godt forstå den er svær at få fat i, men septemberbryllupper er der jo ikke noget galt med :wink: ...

Glæder mig til at følge med... Selv om jeg selv har været i gang i længere tid er der jo kun 10 dage imellem os, så det kulminerer næsten samtidig!

0

Pyha!

I løbet af i går og i dag kom der endeligt styr på feststedet og fotografen. Neej hvor det lettede! Nu er de vigtigste ting som skal bookes efterhånden ved at være på plads :biggrin:

Det første sted vi gerne ville have, havde lige solgt den dato da jeg snakkede med dem. Øv øv. Vi har så et stykke tid været i kontakt med Vodskov Kro som ligger rigtig fint i forhold til kirken, da det hele ligger lidt nord for Aalborg. Stedet har vist tidligere været ret trist men vi læste at der var ny ejer og renovering af stedet som nu også kun bruges til netop selskaber. Så vi måtte vente på at vi kunne komme og se det, velvidende at de andre par steder vi overvejede nok ville forsvinde snart. Heldigvis så det rigtig flot ud :cheerleader3:

Vi kender dog stadig ikke helt prisen, da han siger at det kommer jo helt an på hvad vi vil have. Så det må vente, men vi kan vist godt holde det lidt nede!

OG så har vi booket Lea fra Memorable.dk til fotograf hele dagen. Det er jeg så glad for, jeg tror det bliver rigtig godt :)

Edited by EaCathrine
0

Kjole inspiration

Kjoleprøvningen er i fuld gang! Her kan i se nogle af de kjoler der har været min inspiration til den stil jeg kan lide!

Jeg har prøvet kjolen længst til venstre fra Sincerity, dog i champagnefarvet med hvide blonder,

og den er indtil videre favorit!

Den har det jeg altid havde forestillet mig, så er den vildt behagelig at have på og den rigtig meget mig! Jeg tænkte først no way da jeg så den champagnefarvede men det var faktisk rigtig flot på, da de flotte blonder så træder frem!

Jeg eeelsker blonder :cheerleader3:

Alligevel... er jeg siden kommet lidt i tvivl, da jeg ikke synes den er så wauw agtig på billederne. Det tænkte jeg heller ikke selv da jeg havde den på. Og når den så også er champagnefarvet, bliver den så lidt for lidt en brudekjole? Det er det jeg går og tænker over! Har også været i en del lidt større kjoler med tyl, og det er jo også bare flot.

Har stadig 2 steder jeg skal prøve i løbet af den næste uge og så skal jeg også gerne have besluttet mig for at de kan nå at få den hjem. Nemt er det jo ikke :)

Nå, her er billedet:

post-73257-0-74882700-1396518638_thumb.j

0

Annonce ♥

Kjole inspiration

Kjoleprøvningen er i fuld gang! Her kan i se nogle af de kjoler der har været min inspiration til den stil jeg kan lide!

Jeg har prøvet kjolen længst til venstre fra Sincerity, dog i champagnefarvet med hvide blonder,

Den har det jeg altid havde forestillet mig, så er den vildt behagelig at have på og den rigtig meget mig! Jeg tænkte først no way da jeg så den champagnefarvede men det var faktisk rigtig flot på, da de flotte blonder så træder frem!

Alligevel... er jeg siden kommet lidt i tvivl, da jeg ikke synes den er så wauw agtig på billederne. Det tænkte jeg heller ikke selv da jeg havde den på. Og når den så også er champagnefarvet, bliver den så lidt for lidt en brudekjole? Det er det jeg går og tænker over! Har også været i en del lidt større kjoler med tyl, og det er jo også bare flot.

Har stadig 2 steder jeg skal prøve i løbet af den næste uge og så skal jeg også gerne have besluttet mig for at de kan nå at få den hjem. Nemt er det jo ikke :)

Nå, her er billedet:

Jeg elsker også blonder - og som du også beskriver kan de være super lækre at have på... Det er mine også og var i sidste ende det der gjorde udslaget i forhold til min forhåndfavorit.

Har du undersøgt muligheden for om en anden butik har kjolen hjemme i en ivory i stedet for champagne? Bare for at se om det er farven der ikke giver wow?

- og for resten... Pas på med det der wow! Det er bare ikke os alle der får den fornemmelse med det samme... Vi har vist set lidt for mange afsnit af "Say yes to the dress" når vi sådan forventer det :tunge: .

0

Kjole inspiration

Nå, her er billedet:

Jeg elsker også blonder - og som du også beskriver kan de være super lækre at have på... Det er mine også og var i sidste ende det der gjorde udslaget i forhold til min forhåndfavorit.

Har du undersøgt muligheden for om en anden butik har kjolen hjemme i en ivory i stedet for champagne? Bare for at se om det er farven der ikke giver wow?

- og for resten... Pas på med det der wow! Det er bare ikke os alle der får den fornemmelse med det samme... Vi har vist set lidt for mange afsnit af "Say yes to the dress" når vi sådan forventer det :tunge: .

Jeg var også virkelig begejstret for hvor rar den var at have på. Ingen korset, stivere eller store skørter! Jeg har ikke lige set andre butikker i nærheden der har den, men jeg kunne egentlig også godt lide champagnefarven, blev bare bekymret for at det så ligner mere en fin selskabskjole.

Haha, ja man skal nok passe på med hvad man forventer. Jeg skal som sagt lige prøve 2 steder - i morgen og på onsdag. Men medmindre der kommer noget totalt wow, så køber jeg den anden :biggrin:

0

Kjole og slør er købt! :loveshower:

Prøvede i dag nogle kjoler i Lucca i Aalborg. Der var nogle gode bud, men jeg havde alligevel liiige lyst til at prøve den champagnefarvede fra Sincerity igen. Så ringede til dem og kunne godt komme. Da jeg kommer får jeg så at vide at de lige har solgt kjolen, så den kan jeg faktisk ikke prøve! :o

Men den søde ekspedient ringer til hende der har købt kjolen og spørger om jeg godt må prøve den. De vil nemlig kun bestille den hjem til mig hvis jeg køber den. Og hun siger ja! :biggrin: Så fantastisk. TUSIND tak til både ekspedienten og den søde brud som lod mig prøve.

For da den kom på igen var jeg jo ikke længere i tvivl. Jeg prøvede den også med et bedre slør - det havde nemlig også irriteret mig på de billeder jeg havde fra sidst. Så nu købte jeg både kjolen og sløret (eller det vil sige det gjorde min søde mor som vil give mig det!)

Er så glad :cheerleader3:

Edited by EaCathrine
0

Annonce ♥

Tak, det er bare så skønt! :loveshower:

Er lidt bekymret for at lægge billeder op, men har jo også lyst til at vise den frem!

Min H2B har godt nok udtalt på et tidspunkt hvor jeg ville have ham til at læse noget herinde,

at "han ville altså ikke sidde på en eller anden bryllups side!" Haha

Så måske er det sikkert nok!

0

Min kjole :loveshower:

Så kommer der lige lidt billeder af kjolen!

Er virkelig glad for den, den er bare så behagelig at have på og lige min stil!

Det er sløret i midten jeg har købt dertil. Det andet var flot bagfra men ikke forfra.

Jeg kan godt lide et helt klassisk slør med hvide kanter når jeg nu har en champagnefarvet kjole.

Det gør lige det sidste synes jeg :)

post-73257-0-87677800-1396635182_thumb.j

Edited by EaCathrine
0

Annonce ♥

Kan PUDSIGT nok godt li' kjolen, da vi skal giftes i samme model :loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower:

Hvad gør du med bh?

Neej, er det godt nok samme model? :loveshower:

Synes også virkelig din lignede, men så alligevel lidt anderledes ud på billederne!

Første gang jeg prøvede den, der prøvede hun at lige lægge sådan nogle skum bh-skåle i, som så kan syes fast.

Og det synes jeg egentlig fungerede, så det tror jeg bare jeg skal have gjort! Synes den er liiige tynd nok til ingen bh at have på :lol:

Hvad havde du tænkt?

0

Neej, er det godt nok samme model? :loveshower:

Synes også virkelig din lignede, men så alligevel lidt anderledes ud på billederne!

Første gang jeg prøvede den, der prøvede hun at lige lægge sådan nogle skum bh-skåle i, som så kan syes fast.

Og det synes jeg egentlig fungerede, så det tror jeg bare jeg skal have gjort! Synes den er liiige tynd nok til ingen bh at have på :lol:

Hvad havde du tænkt?

Det er da en Sincerity 3785, du er end i, ik? :)

Jeg ved ikke rigtig, om det virker at få syet noget bh i, da underkjolen jo er satin?

Derfor er jeg vist ude i klister-bh :)

Jo, det er da den samme så :biggrin:

Jeg har slet ikke tænkt på om det kan syes i, det tænkte jeg bare da hun foreslog det,

at så havde hun nok styr på det. Jeg ved selv intet om sådan noget!

Men det kan da godt være jeg lige skal undersøge det lidt mere, og evt også kigge lidt på klister-bh :)

0