MissMeyer

Fest, reception, hvordan er jeres dag planlagt?

14 posts in this topic

Jeg sidder og suger ideer til mig😊

flere af jer skriver at i bliver f. Eks 60 til festen, men 100 til receptionen.... Hvordan er jeres dag planlagt, og hvordan differentiere i mellem mennesker der er inviteret til reception og mennesker der er inviteret til fest, og hvordan lader i folk vide hvad de er inviteret til???

Vi ved endnu ikke særlig meget, udover at vi gerne vil holde en reception, så børnene kan deltage. Da Festen er uden børn.

0

Annonce ♥

Vi har lavet to slags invitationer.

Den ene er til dem der skal med hele dagen, i deres står der hvornår vielsen finder sted, at det er reception efterfølgende og hvad tid de skal være på feststedet om aftenen.

I den anden står der hvornår vielsen finder sted, at der efterfølgende er reception, og i disse står der at receptionen slutter kl 17.00..

Den sidste type invitation har vi sendt ud til børnene, hvor deres forældre så har modtaget den til hele dagen.

Vi holder reception et sted og fest om aftenen et andet.. Så der bliver ikke noget "akavet" øjeblik med at nogen må blive og andre skal køre.. 😊

0

Vi invitere traditionelt til festen og over facebook til receptionen, overvejede først en skriftlig indbydelse, men vi synes det blev for formelt og fancy i forhold til en reception som tager 2-3 timer plus vielse...

Til festen skal vores familie og vores allernærmeste venner med (der er et max antal på 50 i festsalen) og så invitere vi resterende venner, kollegaer, studiekammerater, længre-ude familie osv. til receptionen

Vi holder også reception og fest forskellige steder og med et par timer imellem hvor festgæsterne kan gå over til hotellet, checke ind og slappe af mens vi får taget billeder, på den måde er vi med hele receptionen, synes det er synd hvis receptionsgæsterne skal vente 1,5 time før vi dukker op, men det er et personligt valg og jeg ved de fleste gør det omvendt...

0

Vi har tænkt op at vi er 50-60 til festen og ca 100 til receptionen , snakker om at vi laver to indbydelser og på den måde ved de hvad de er inviteret til.....

0

Annonce ♥

Vi ville også meget gerne have en reception, da vi har nogle gode venner som der bare ikke var plads til om aftenen.

Jeg tænker også at vi sender dem en mindre invitation hvor de bliver inviteret til kirke og reception. Vi overvejer godt nok stadig om

vi skal spare de penge på det, men vil gerne vise dem at de altså også er vigtige for os, så derfor tror jeg de nærmeste også får en invitation.

Så er der nok andre som vi bare inviterer til kirke og reception mundtligt, "I skal være velkomne hvis I har lyst, vi ville blive glade for at se jer".

Vi bliver omkring de 40 til festen og regner umiddelbart med omkring 60-70 til receptionen.

Vi skal videre til et andet sted om aftenen, så det giver heldigvis sig selv for dem der skal hjem og dem der skal med videre :)

0

Jeg er også lidt i dilemma, vi skal nemlig holde det samme sted hvilket jeg er lidt træt af.

Nå men vores reception er også mest tænkt så børn lige kan komme med og så hvis der er nogle enkle vi gerne vil se udover de inviterede gæster.

Vi har besluttet at vi inviterer mundtligt til reception, i form af at "i er velkomne til en kop kaffe efter kirken" eller sådan.

Er det fjollet? Vi forventer ikke at der kommer ret mange udover de 70 inviterede.

0

Vi har valgt reception fra. Vi skal først vies kl. 15, så vi synes det bliver for presset hvis der skal nås at være reception inden maden. Det betyder så også at vi kun inviterer dem der skal med til fest. Vi kører direkte til der hvor festen skal holdes efter vielsen.

Ville da gerne ha haft en reception, så vi kunne invitere hvis der dukker nogle op i kirken som ikke er inviteret til festen, men synes en reception på det tidspunkt ville blive for kort.

Vi har inviteret alle vi gerne vil se til festen og det er lidt over 70. Men det er så også hele familien og venner.

I forhold til at gerne ville have børn med noget af dagen, har vi sagt at det er op til forældrene om de vil have dem med. Nogle har sagt at de ikke tager dem med, andre at de har dem med noget af dagen/aftenen. Så holder man reception er det selvfølgelig også en god måde at kunne have børn med en del af dagen.

Edited by MissTigger
0

Vi holder et lille bryllup på 26 personer inkl. mig selv og H2B. H2B familie er ikke så stor og vi har valgt kun at invitere den nærmeste familie og de tætteste venner - dem som vi gerne vil fejre og se på dagen. Det skal være nogle vi har lyst til at ses og være i selskab med.

Vi skal vies kl. 13 og holder ikke reception, men inden festmiddagen kl. 18, bliver der serveret vores hjemmelavede bryllupskage og kaffe/the.

Mht. børn har vi ikke så mange i vores omgangskreds, men min niece og nevø er inviteret og min kusines datter. Min nevø har min storesøster så valgt kun skal med i kirken.

Det er op til forældrene hvor længe de skal være med, om det kun er noget af dagen/aftenen.

Edited by ANWRA
0

Annonce ♥

Vi skal vies kl 13. Derefter skal vi holde reception m bryllupskage og champagne i sognegården. Vi bliver 52 til selve festen, og 95 til reception. Gæsterne til receptionen er selvfølgelig den 52 fra festen og så vores kolleger. Vi har bare haft et uformelt opslag på vores arbejdspladser hvor der stod de var inviteret til kirke og efterfølgende reception fra 14-17.

0

Vi har tænkt os at lave to forskellige invitationer, faktisk tre. Vi inviterer til middagen, til receptionen og så en "offentlig".

Det gør vi fordi vi gerne vil have at dem der skal med til receptionen ved at vi føler de er noget særligt, men at der desværre ikke er plads til at alle dem vi vil have med, kan komme med. Og så laver vi en offentlig invitation på FB sådan at dem vi ikke har inviteret til middag eller reception har muligheden for at møde op, hvis de vil. Dette gør vi fordi vi mener at der sikkert er nogle af vores familiemedlemmer (som vi ikke ser så tit og derfor ikke føler for at de skal inviteres på den personlige måde) som vil dukke op, og så er H2B med i to loger hvor der sikkert er en masse af hans "brødre" som også gerne vil komme til globryllup.

Vi ved at vi bliver omkring 58-60 personer til bryllupsmiddag, hvor mange vi bliver til reception/globryllup aner vi ikke. Vi gætter bare og siger omkring 80+. Især fordi det er med børn til receptionen. Vi skriver tidspunkter på alle invitationer, både middag, reception og globryllup. Sådan er vi sikre på at folk ved at de er inviteret fra kl. 14-17 og så er de der skal med til bryllupsmiddag inviteret til kl. 17.30 til fordrinks og middag kl.18.

Vi holder reception og fest samme sted som vores vielse, men har tænkt os at alliere os med vores Toastmaster, sådan at vi kan få "ryddet" ud i gæsterne. Og så håber vi resten har "pli" nok til at gå når kl. er 17.00.

0

Vi skal giftes kl. 14:30 og holder reception for de samme som er inviteret til festen om aftenen 51 hvor vi servere bryllupskage og lidt "champagne" dette mens vi også får taget billeder, samme sted.

0

Vi har inviteret alle dem vi ønsker at have med til vores bryllup. Der er så nogle få som har ønsket at overvære vielsen og derefter har vi lavet en Facebook-begivenhed hvor vi har inviteret til globryllup og reception og sat de første 3 timer inkl. brylluppet til at være reception og der hvor de mennesker er som er inviteret til det :)

0

Annonce ♥

Vi inviterer 38 med STD og senere en formel invitation til vielse, reception + fest. Herudover inviterer vi en 15-20 stykker til vielse + reception. Receptionsgæster bliver ikke inviteret via STD da vi synes at det indikerer mere end blot vielse + reception, men om de senere bliver inviteret via en formel invitation blot kun til reception eller om vi bare går via mund til mund metoden, har vi endnu ikke besluttet.

Receptionen holdes hos mine forældre direkte efter vielsen hvor der vil være bryllupskage og en let tapas-buffet og selvfølgelig champagne m.m. Gæster til vores reception er bl.a. vores naboer, arbejdskolleger, mine barndomsveninders forældre som har været en stor del af mit liv, nogle vennepar til både mine og H2Bs forældre osv.

0

Vi deler simpelthen dagen op i 3 hold:

Hold 1: Er med HELE dagen - 30 personer. kl. 13.00-? (nærmeste venner og familie)

Hold 2: Er med til vielse og reception - ca 20 personer kl. 13.00-16.00 (udvidet familie)

Hold 3: Er med til fest - ca. 50 personer. kl. 22.00-? (venner)

Det virker nok lidt kringlet hæhæ, men på den her måde får vi altså set alle vi gerne vil, uden at vi er for mange på noget tidspunkt.

13.30: Vielse ( I alt ca 50 gæster)

13.30-16.00 Reception

14.00-14.45: Billeder

16.30: Velkomstdrinks i festlokalet

17.00: Middag (30 gæster)

21.00: Bryllupskage

21.30-22.00: Billeder i solnedgang

22.00: Festen skydes i gang (I alt ca. 80 gæster)

Edited by D+T
0