Jeanetteliv

reception eller eftermiddagskaffe

11 posts in this topic

Hej piger.

Nå. Her den anden dag var jeg sammen med en masse damer der er blevet gift for en del år siden.

Vi snakkede om min dags forløb, hvad der skulle foregå osv. og jeg fortalte at vi ville holde en hyggelig og afslappet reception efter kirken, med kaffe, sandwiches og bryllupskage. Vi tænker ikke at lave en invitation, udover til vores arbejdspladser, egentligt. Og hvis der så er nogle enkle vi gerne vil se til receptionen siger vi det mundtligt til dem, og så er receptionen også tænkt til børnene da de ikke er inviterede til festen.

Hmm, her blev der så rynket lidt på næsen - for så havde det da slet intet med en reception at gøre, da det åbenbart er en meget fin og formel ting og de mente i øvrigt at det var dumt af os ikke at sende en invitation ud til dem vi vil have med til denne del med et tydeligt sluttidspunkt, da de jo så kunne tro at de skulle være med til hele festen.

Jeg gik hjem med en rigtig øv følelse i maven!

Kan folk ikke godt selv regne ud at man ikke skal med til en bryllupsfest når man ikke får en skriftelig invitation?

Og hedder det så ikke en reception, eller er det "bare" eftermiddagskaffe med bryllupskage?

Eh, hjælp?!

0

Annonce ♥

Vi har tænkt os at skrive (formuleret på en sjov måde) at vi løb tør for stolepladser, men at vi alligevel meget gerne vil se folk til lidt festivitas efter vielsen med en bid mad og et glas, jeg synes ikke det kan misforstås, når man er til receptioner i forbindelse med arbejde er det jo også bare lidt hapsere, en lykønskning og lidt small-talk

0

Ja lige præcis, vores tanke er at invitere H2Bs kollegaer via mail og resten via facebook, H2B synes det bliver alt for formelt og højrøvet (sorry hans ord) at sende skriftlig indbydelse ud når det "kun" er til reception, det skal bare være nede på jorden og hyggeligt og en måde at få nogen mennesker med som der hverken er plads til eller som vi er såå nære med at de skal med til bryllupsfesten

0

Annonce ♥

Vi har nu ikke skrevet et sluttidspunkt på vores invitationer til receptionen, men regner nu med, at folk godt ved at en reception er en kort fornøjelse, der slutter omtrent når brudeparret bevæger sig videre.

Oven i købet, så har i jo netop ikke sendt receptionsinvitationer ud, og helt ærligt, er det så nogen mennesker der inviterer til bryllupsmiddag, uden at sende en invitation? Det har jeg da i hvert fald aldrig hørt om...

En reception er jo næsten altid en kortere fornøjelse, tænk på, når folk har jubilæum på jobbet, eller når man fylder rundt og holder en reception, for fx. forretningsforbindelser. En reception er ofte formel, men det er en bryllupsfest vel i virkeligheden også?

Tænker at man kan gøre det, som man har lyst, enten meget formelt, eller helt afslappet, der er jo mange gode eksempler på begge dele herinde. Synes ikke der er noget der er mere rigtigt end andet, det vigtigste er vel I virkelighed, at det afspejler, hvem I er som personer, og hvilken fest/reception I selv ville nyde.

Eftermiddagskaffe med bryllupskage lyder meget uformelt i mine ører, eftermiddagskaffe er i min verden noget man får, når man uanmeldt dukker op hos familie/venner, men det er måske bare mig :tunge:

Tror virkelig ikke, at det bliver et problem, og jeg ville bestemt forsætte med at kalde det en reception :wink:

Nogle gange skal man bare være lidt ligeglad med, hvad alle andre siger. Der er rigtig mange, der har en holdning til ens bryllup, og det er jo umuligt at gøre det, alle synes er det rigtige. Jeg har efterhånden lært at smile og komme med uforpligtende kommentarer, når nogen foreslår noget, som jeg ved slet ikke er os.

0

Vi har nu ikke skrevet et sluttidspunkt på vores invitationer til receptionen, men regner nu med, at folk godt ved at en reception er en kort fornøjelse, der slutter omtrent når brudeparret bevæger sig videre.

Oven i købet, så har i jo netop ikke sendt receptionsinvitationer ud, og helt ærligt, er det så nogen mennesker der inviterer til bryllupsmiddag, uden at sende en invitation? Det har jeg da i hvert fald aldrig hørt om...

En reception er jo næsten altid en kortere fornøjelse, tænk på, når folk har jubilæum på jobbet, eller når man fylder rundt og holder en reception, for fx. forretningsforbindelser. En reception er ofte formel, men det er en bryllupsfest vel i virkeligheden også?

Tænker at man kan gøre det, som man har lyst, enten meget formelt, eller helt afslappet, der er jo mange gode eksempler på begge dele herinde. Synes ikke der er noget der er mere rigtigt end andet, det vigtigste er vel I virkelighed, at det afspejler, hvem I er som personer, og hvilken fest/reception I selv ville nyde.

Eftermiddagskaffe med bryllupskage lyder meget uformelt i mine ører, eftermiddagskaffe er i min verden noget man får, når man uanmeldt dukker op hos familie/venner, men det er måske bare mig :tunge:

Tror virkelig ikke, at det bliver et problem, og jeg ville bestemt forsætte med at kalde det en reception :wink:

Nogle gange skal man bare være lidt ligeglad med, hvad alle andre siger. Der er rigtig mange, der har en holdning til ens bryllup, og det er jo umuligt at gøre det, alle synes er det rigtige. Jeg har efterhånden lært at smile og komme med uforpligtende kommentarer, når nogen foreslår noget, som jeg ved slet ikke er os.

Lige præcis, har aldrig tænkt reception som noget der tog mere end max et par timer, og eftermiddagskaffe er noget med besøg hos ens bedsteforældre, intet festligt over det

0

hmm synes den er svær da folk jo har meget forskellige meninger.

I vores indbydelse til dem der skal med til festen står da at vi holder reception mellem vielsen og middagen med bryllupskage og boblevand.

Ved ikke om vi inviterer nogle kun til reception men har overvejet at sige til kommende kollegaer at de var velkommen (skal lige have et job først .-)). Og hvis der var nogle der dukkede op til globryllup ville de også være velkommen til reception.

Hvis jeg sendte særskilt indbydelse kun til reception så ville jeg sætte slutdato på bare så der slet ikke er nogle misforståelser med folk der ikke går især hvis det er samme sted som festen holdes. Men tror nu slet ikke at jeg ville sende en rigtig indbydelse, men i stedet inviterer mundligt, over Facebook eller via sms. Vi har engang fået en rigtig fin indbydelse til bryllup, hvor vi kun var inviteret til reception. Det der glædes sug i maven da vi modtog indbydelsen blev til sådan en kedelig knude i maven, da vi så at vi slet ikke var inviteret til selve festen. Vi ville hellere have undværet invitation. Det skal lige siges at det var til et nært familiemedlems brylluppet som vi forventede at skulle med til (og stadig ikke kan forstå den dag i dag at vi blev sorteret fra).

0

Vi sender også invitationer ud til dem der kun er inviteret til receptionen. Af den grund at selvom at det 'kun' er en reception så er de jo også vigtige for os at se dem, og derfor skal de også føle at de er en del af vores dag og det er så sådan vi vælger at vise det ;-) derudover kommer der folk der (sandsynligvis) vælger at have en lille gave med og derfor syntes jeg personlig ikke at receptionen skal "formindskes" med en mundtlig invitation. Men det er jo din /jeres dag og du/i bestemmer jo helt selv og folk der kender jer, ved hvad i er for nogle. I min omgangskreds (store langt-ude familie og kollegaer) tror jeg også at folk syntes det ville være meget mærkeligt uden en invitation og en reception, og hvis din omgangskreds generalt syntes en mundtlig invitation er fint så er alt jo perfekt, så kan du jo være ligeglad med hvad et fåtal af dine veninder mener :-) :-)

0

Annonce ♥

Vi sender ingen invitationer ud til dem vi kun har mulighed for at se til reception. Vi lader det være mundtligt, via sms, facebook osv. Og så går jeg ud fra at alle efterhånden godt ved at en reception er en øl eller to, samt lidt fingerhapsere, small-talk og så farvel og tak :)

0