Oxytocin

Kan ægteskabserklæring "overføres" til anden kommune?

7 posts in this topic

Hellow

Som nogen herinde ved, så var det meningen vi skulle giftes i Vejle i hedengangne februar.

Det ender nok med at vi futter på rådhuset en formiddag - men vi har ikke synderlig trang til at køre til Vejle (fra Aarhus).

Attesten/erklæringen eller hvad det nu er, gælder til 13/5 - men er der nogen der ved om vi kan få den sendt videre/overført fra den kommune den ligger i - og om den overhovedet gælder i en anden kommune??

0

Annonce ♥

Mon ikke det bare ligger elektronisk i en stor database?? Men tjek det hellere med kommunen

0

HEJ OXY!!!! :bearhug: *vinker med begge arme oppe over hovedet*

Jeg mener at prøvelsesattesten følger jer og ikke kommunen. Ved dog ikke om man skal indhente prøvelsesattesten i sin egen hjemkommune, men så længe den stadig er gældende, skulle jeg mene at den gælder selvom man er flyttet i mellemtiden. Jeg skrev i hvert fald og spurgte om vi kunne blive gift på FRB rådhus frem for Hvidovre hvor vi bor (en idé jeg havde på det tidspunkt) og det kunne jeg sagtens jeg skulle bare indhente attesten i Hvidovre og selv give den videre til FRB.

0

Hej smækre Gybbel - og davs Camilla ;)

Den er sendt på papir. Elektronisk lader det sig ikke gøre, Camilla, så den skal i givet fald - som du fortæller dejlige Daisy - hentes og bringes, jo nok. Men det må vi så bare gøre; tror ikke jeg tør løbe an på, at én kommune skal sende til en anden.. Vi kan vist ikke nå at strikke en ny :wink:

0

Annonce ♥

Ja så ville jeg også medbringe selv, man skal aldrig stole på kommuners interne brevsystem ;-)

0

Jeg har nu alligevel aftalt med dem at DE sender - så der ikke bliver to "brevgange" hvor det kan gå galt.

Hm. Måske ender det alligevel med at vi bliver gift :wink:

Edited by Oxytocin
0

Ihhh, altså Oxy - hvor dejligt at høre :loveshower:

0