gybbelgobbel

Opskrift på hvid chokolade/passionsfrugt mousse?

10 posts in this topic

Ja, som opskriften siger - er der nogen der har en god opskrift på kagemousse med hvid chokolade og passionsfrugt?

0

Annonce ♥

UHM! Jo den første med ganachen er vist noget i den retning jeg søger! Tak! Har du prøvet nogle af dem selv?

0

UHM! Jo den første med ganachen er vist noget i den retning jeg søger! Tak! Har du prøvet nogle af dem selv?

Det var så lidt, nej ikke endnu men den lyder SÅ lækker

0

Annonce ♥

Når jeg får prøvet en af dem af skal jeg nok melde tilbage så :biggrin:

0

Når jeg får prøvet en af dem af skal jeg nok melde tilbage så :biggrin:

super :thumbsupsmileyanim:

0

Mange tak! Den må jeg også prøve på et tidspunkt så. :biggrin:

Jeg ville egentlig helst at det var samme mousse som indeholdt begge dele... Der er den med ganachen umiddelbart det bedste bud til dette forsøg, man kan jo også piske en ganache op så den bliver mere luftig og mousse agtig.

Har helt sikkert også lange øjne efter tobleronemousse! Det lyder lækkert uanset hvilken variant man laver det med!

0

Annonce ♥

Ok, så har jeg prøvet ganachen af, dog lavede jeg lidt om på det, da jeg ikke kunne få glukose i matas som beregnet, og jeg ikke ville bruge penge på både essens af og frysetørret passionsfrugt, så de tre ting blev udeladt. Det kan man fint. Jeg valgte dog - da jeg havde lavet ganachen og pisket den op, at blande flødeskum i, for at få en mere mousseagtig konsistens. Det fungerede fint. Jeg fik puttet lidt vel meget passionsfrugt i, men det smagte godt alligevel, men ville nok putte lidt mindre i næste gang.

Generelt fik jeg også smidt for meget mousse i i forhold til tykkelsen af bundene, og så blev det lidt kvalmt til sidst selvom kagen smagte rigtig godt. Den var med almindelige hjemmelavede sukkerbrødsbunde, jordbærmousse, hvid chokolade/passionsfrugt mousse og overtrukket med Nutella-smørcreme. Lige en note til smørcremen - brug rigtig nutella, de billige bliver alt for søde i en creme.

0

Skønt med nogle gode opskrifter her, tak, de damer, dem må jeg prøve! 

0