Marie E

Hvordan laver i jeres drinkskort

22 indlæg i dette emne

Jeg er blevet lidt hooked på at lave drinkskort til vores store dag, hvilket er noget jeg allerede kan sidde og nusse med .....MEN hvordan gør man, er bestemt ikke en it haj.......

Er faldet lidt for Mette Holms drinkskort, men er bare håbløs,har word2013 hvis det er til nogen hjælp

post-58278-0-03211800-1397306939_thumb.j

post-58278-0-56936000-1397306959_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med:)

Jeg er blevet lidt hooked på at lave drinkskort til vores store dag, hvilket er noget jeg allerede kan sidde og nusse med .....MEN hvordan gør man, er bestemt ikke en it haj.......

Er faldet lidt for Mette Holms drinkskort, men er bare håbløs,har word2013 hvis det er til nogen hjælp

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.bryllupsklar.dk/forum/73724/drinkskort-skabelon.html/

Der er en skabelon her:)

Jeg er blevet lidt hooked på at lave drinkskort til vores store dag, hvilket er noget jeg allerede kan sidde og nusse med .....MEN hvordan gør man, er bestemt ikke en it haj.......

Er faldet lidt for Mette Holms drinkskort, men er bare håbløs,har word2013 hvis det er til nogen hjælp

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.bryllupsklar.dk/forum/73724/drinkskort-skabelon.html/

Der er en skabelon her:)

Jeg er blevet lidt hooked på at lave drinkskort til vores store dag, hvilket er noget jeg allerede kan sidde og nusse med .....MEN hvordan gør man, er bestemt ikke en it haj.......

Er faldet lidt for Mette Holms drinkskort, men er bare håbløs,har word2013 hvis det er til nogen hjælp

Jamen det er i Pdf fil, og der kan man ikke ændre i dem :( eller kan man :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal finde det sted hvor du kan få dokumentet lagt med (i 2007 er det i page layout tabben, og derefter klikker man på "orientation" og "landscape", men hvor det er i 2013 ved jeg ikke, den version har jeg ikke endnu). Når du har lagt dokumentet ned kan du lave tekst bokse (dem finder man i 2007 i insert tabben, hvor man enten vælger en prædefineret boks eller selv kan "tegne" en hvor du får et tool til at trække en firkant du kan skrive i). Her skriver du de forskellige drinks i. Og sætter billeder ind. Du kan evt. dele siden ind i 3 spalter for at holde øje med at du får inddelt siden korrekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal finde det sted hvor du kan få dokumentet lagt med (i 2007 er det i page layout tabben, og derefter klikker man på "orientation" og "landscape", men hvor det er i 2013 ved jeg ikke, den version har jeg ikke endnu). Når du har lagt dokumentet ned kan du lave tekst bokse (dem finder man i 2007 i insert tabben, hvor man enten vælger en prædefineret boks eller selv kan "tegne" en hvor du får et tool til at trække en firkant du kan skrive i). Her skriver du de forskellige drinks i. Og sætter billeder ind. Du kan evt. dele siden ind i 3 spalter for at holde øje med at du får inddelt siden korrekt.

:blush: føler mig ret dum, for fatter hat af hvad du mener :unsure:

kan man få den oversat til dummies :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal finde det sted hvor du kan få dokumentet lagt med (i 2007 er det i page layout tabben, og derefter klikker man på "orientation" og "landscape", men hvor det er i 2013 ved jeg ikke, den version har jeg ikke endnu). Når du har lagt dokumentet ned kan du lave tekst bokse (dem finder man i 2007 i insert tabben, hvor man enten vælger en prædefineret boks eller selv kan "tegne" en hvor du får et tool til at trække en firkant du kan skrive i). Her skriver du de forskellige drinks i. Og sætter billeder ind. Du kan evt. dele siden ind i 3 spalter for at holde øje med at du får inddelt siden korrekt.

:blush: føler mig ret dum, for fatter hat af hvad du mener :unsure:

kan man få den oversat til dummies :rolleyes:

Jeg laver lige en billede gennemgang :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

3 fløjet drinkskort i Word 2007 med tekstbokse og billeder

Jeg har desværre ikke word 2013 - så jeg håber at det jeg gennemgår her kan bruges til noget. Du kan altid lede efter ting der hedder noget tilsvarende i din version.

Først skal dokumentet ligges ned. Det gør du ved at klikke på page layout i øverste menu. Derefter klikker du lige nedenunder på den hvor der står "orientation" og derefter "landscape" - er din Word på dansk må du lige oversætte og se om du kan finde de tilsvarende knapper på dansk.

post-68857-0-78192100-1397316360_thumb.p

Hvis du gerne vil have en idé om hvor meget plads du har til hver kolonne kan du lave 3 spalter i dokumentet så målelinjen øverst deles i tre, klikker du nu på "column" og derefter "three". Vil du have en streg mellem hver spalte skal du i stedet klikke nederst på "more colums..." og så popper der en boks op hvor du kan vælge 3 og sætte et hak i "line between".

post-68857-0-55597600-1397316988_thumb.p

Så ser målelinjen foroven nogenlunde således ud (din har måske nogle større blå områder imellem sig, det er ikke så vigtigt for du skal ikke rigtig bruge det til noget andet end som guideline til hvor meget plads der er til hver side.

post-68857-0-43503700-1397318384_thumb.p

Nu skal du så have sat en tekstboks ind hvor du kan skrive om drinksen. Vi gør det i tekstbokse for at du kan flytte frit rundt på teksten efterfølgende. Klik på det menupunkt foroven der hedder "insert". Find derefter "text box" og klik nederst hvor der står "draw text box".

post-68857-0-31076300-1397317448_thumb.p

Du får så et plus tegn der hvor din mus er. Klik, træk og slip og du har lavet en tekstboks! Skriv lidt om din drink!

post-68857-0-33564600-1397317480_thumb.p

Vi skal nu have et billede ind. Gå tilbage til "insert" og klik picture - vælg dit billede og klik ok.

post-68857-0-60585100-1397318416_thumb.p

Billedet popper måske ind bag ved din tekstboks, det kommer an på hvor du har lavet den. Men så flytter du bare boksen lidt (klik øverst på boksen, hold musetasten nede og træk den væk).

post-68857-0-97477800-1397317779_thumb.p

Højreklik på billedet, svæv over "text wrapping" og vælg "in front of text".

post-68857-0-03682400-1397317879_thumb.p

Du kan nu flytte frit rundt på billedet!

post-68857-0-05722200-1397317914_thumb.p

Hvis du nu synes din tekstboks skal se anderledes ud, f.eks. at den ikke skal have den sorte kant, skal du højreklikke i tekstboksen og klikke på "format text box"

post-68857-0-69309300-1397318085_thumb.p

Du får nu denne dialogboks op hvor du kan vælge baggrundsfarve og kantfarve, tykkelse osv. Leg lidt med det.

post-68857-0-25096200-1397318491_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har ikke kunne fine din tråd - har du en Marie ? :blush:

Jeg har også et drinkskort hvis det stadig har interesse? Jeg har lavet det i word:

ja nu har jeg :blush: NU har lige oprettet en ny :blush:

ja det har det rigtig meget årh hvor er du sød at du har tænkt på mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver en stor plakat 60X84 som hænger oppe så alle kan se den, lige meget om de står i baren, på dansegulvet, sidder ned and so on. Det Synes vi ser flot ud og skaber hygge at man kan stå fælles og snakke om hvad man ønsker. Vores layout ser sådan ud:

barmenu.pdf

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver en stor plakat 60X84 som hænger oppe så alle kan se den, lige meget om de står i baren, på dansegulvet, sidder ned and so on. Det Synes vi ser flot ud og skaber hygge at man kan stå fælles og snakke om hvad man ønsker. Vores layout ser sådan ud:

hvor er det bare godt lavet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gybbelgobbel du er simpelthen sådan et overskudsmenneske og super betænksom... Tak fordi du hjælper mig og andre herinde, som ikke er så "teknisk smarte" som dig, du er guld værd!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:blush: Tak.. Jeg synes jo bare at vi lige så godt kan dele viden herinde, og når jeg ser spørgsmål som går igen, og som jeg kan hjælpe med, synes jeg lige så godt jeg kan lave en ordentlig gennemgang som man kan henvise til når nye spørger...
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke lige hvor meget jeg får gået i gang med "det tekniske", for med mig er det lidt enten eller... Og det her falder mig bestemt ikke naturligt, men ville ønske jeg kunne det hele i første hug :oops: Men godt at vide, at der er folk som dig at læne sig op af :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer