Leitschen

Vores bryllup 14/6 2014 - BERETNING er afsluttet...

78 posts in this topic

Hej alle

Troede aldrig det skulle ske men nu sker det så alligevel. Jeg prøver at oprette en planlægningstråd. (spændt på om jeg kan finde ud af/huske at opdatere den)

Lidt om hvad tråden (forhåbentlig) kommer til at indeholde

Lidt om os

Status på planlægningen

- Budget: 150.000 (pt ser det ud til at vi ender omkring 122.000 så der er overskud :thumbsupsmileyanim: )

- Datoen/tidspunkt (på plads - 14/6 2014 vielse kl 13.30)

- Kirken (på plads - Ansgars Kirken i Aalborg)

- Feststedet (på plads - Scheelsminde, Aalborg)

- Menu (på plads - prøvesmagning 25/4) - nu med billeder

- Kjolen (på plads)

- Skoene (på plads)

- Buketten (på plads)

- Hår og make-up (på plads - Hair by Rytter)

- Gommens tøj (undervejs)

- Ringe (undervejs - Ege Art)

- Musik (på plads - Claus Søndergaard under middagen og A Celebration efterfølgende)

- Fotograf (på plads - min svogers søster)

- Kørsel (på plads)

- Toastmaster (på plads - min onkel)

- Gæsteliste (på plads - invitationer sendt ud i februar)

- Min tale ??? (overvejer)

- Bordplan (afventer endelige tilbagemeldinger)

- Alt det jeg har glemt lige nu...

Tror jeg har luret polterabend - og så lige lidt mere brænde på bålet... :)

Beretning fra polterabend den 3/5

Beretning fra den store dag

Edited by Leitschen
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Lidt om os

Vi mødte hinanden på nettet (ikke super romantisk men whatever) og der gik ikke lang tid før vi blev kærester - hvilket skete den 22/9 2008. På det tidspunkt studerede jeg på universitetet i Aalborg og var håndboldtræner for nogle u12 piger mens Jeff boede i Esbjerg, hvor han arbejdede i butik og var fodboldtræner for nogle u11 piger. Det betød, at vi begge havde rigeligt at se til både i hverdagen og i weekenderne, så det var ikke altid lige nemt at få tid til at se hinanden. Men så ofte som muligt tog han bilen til Aalborg for at besøge mig eller jeg tog toget til Esbjerg for at besøge ham.

I løbet af foråret 2009 begyndte vi at snakke om at flytte sammen men da jeg endnu havde godt et år tilbage af min uddannelse på universitetet var jeg umiddelbart ikke så let at flytte rundt med. Jeff fik mulighed for at blive flyttet fra butikken i Esbjerg til en butik i Randers fra august 2009 så den greb han og pr 1/8 2009 flyttede han ind i min lejlighed i Aalborg, hvor vi har boet siden.

Jeg har aldrig lagt skjul på overfor ham, at jeg gerne ville giftes og at jeg nok skulle sige ja, hvis han en dag skulle finde på at fri. Og flere gange gennem årene tænkte jeg, at NU måtte det da være. Da jeg næsten havde opgivet håbet (og i hvert fald havde forbudt mig selv at forvente noget mere fordi jeg var træt af at blive skuffet) var vi på en ferie i Paris. Her er vi fremme ved august måned 2012. Jeg har åbenbart været så stålsat på ikke at forvente noget, at jeg slet ikke så alle de små tegn på, at der var noget under opsejling. Da kufferterne skulle pakkes holdt han hårdt på, at vi havde hver vores kuffert (det plejer han ellers ikke at gå op i). Når vi er afsted plejer han altid at bede mig vælge tøj til ham og finde det frem mens han er i bad men på denne tur sørgede han selv for det. Vi havde en aften bestilt en rigtig god middag på en båd så vi skulle sejle op og ned af Seinen mens vi spiste (super romantisk - kan VIRKELIG anbefales!!). Det var en meget lun aften men han insisterede på at have en jakke med (det kunne jo være koldt når vi skulle hjem som han sagde). Desuden bad han mig på intet tidspunkt om at holde hans jakke, hvilket han ellers ofte ville gøre og selv på båden hang han jakken på stolen frem for at lade den ligge på bænken overfor hvor jeg sad. Efter middagen (vi kommer af båden omkring kl 23.30) går vi op til Eiffeltårnet. Her finder vi et roligt sted på græsplænen og sætter/lægger os ned og venter på at det skal blive midnat hvor tårnet giver sig til at blinke. (det er meeeget usædvanligt, at han frivilligt sætter sig ned på en græsplæne i sit pæne tøj). Ved midnat da tårnet blinker rækker han ud efter den jakke han har slæbt rundt på hele aftenen, finder en æske med en ring frem og frier til mig :) Åh hvor var det bare fint :)

(lige en lille sjov sidehistorie: da han skulle købe ringen havde han allieret sig med min lillesøster, som skulle hjælpe ham med at vælge. Da vi har fællesøkonomi og det primært er mig der står for den var hun desuden nødt til at lægge ud for den for at jeg ikke skulle opdage noget. Efter de har valgt ring går de over for at spise frokost. Da de har spist og skal betale - og tjeneren står liiige der - så siger Jeff til min søster: "Hey du må hellere lægge ud her også. Hun må jo ikke lige finde ud af, at jeg har været her..." Gad vide, hvad den tjener ikke måtte tænke.. hahaha)

Nå... Men i hvert fald. Nu er vi forlovet og brylluppet skal stå i Aalborg den 14/6 2014 - hvilket er lige om lidt!

Og endnu mere lige om lidt har vi kastet os ud i endnu et projekt. Vi skal da selvfølgelig også lige bygge hus og flytte ... INDEN brylluppet... Puha... Det var en fælles idé vi fik og mange gange har jeg godt nok tænkt at det da var en helt sindsyg tanke vi fik. For nu har vi ikke kun en bryllupsplanlægning at tænke på men oveni også et husbyggeri og en flytning med alt hvad dertil hører. Så der er nok at holde styr på. Vi overtager nøglerne til vores nye hus den 23/5, har opsagt lejligheden pr 1/6 og så venter brylluppet den 14/6... Så det bliver en travl og spændende sommer :) Men godt det ikke er hvert år man skal igennem al den planlægning :)

Edited by Leitschen
0

Tillykke med brylluppet..

Vi skal også have A celebration til spille til vores bryllup - de stiller også op med en til at spille under middagen.. Kender du dem i forvejen?

Spændende :) og nej, jeg kender dem ikke i forvejen så krydser fingre for, at det er i orden :) Jeg ved godt, at de også kan stille op til at spille under middagen men det er lidt en anden stemning vi går efter under middagen end den de leverer. Så derfor har vi valgt, at de først skal komme bagefter og så bruger vi Claus Søndergaard under middagen. Totalt blev det alligevel næsten den samme pris ved at dele det op på den måde

0

Budget

Vi var hurtigt klar over, at vores bryllup på den økonomiske side ville komme til at ligge i den tunge ende. For det første er vi ikke villige til at gå på kompromis med vores ønsker og så vil vi gerne skulle gøre så lidt som muligt selv. Vi gider ikke skulle spekulere på oppyntning inden festen, oprydning efter festen, bestille personale til køkken, servering osv., køre ture til Tyskland for at hente billige drikkevarer, sidde i timevis og nørkle med hjemmelavede invitationer osv. Jeg beundrer dybt dem, der kan/gider men jeg/vi ville aldrig selv komme igennem det. Så vi har valgt at betale os fra det i stedet. Dertil kommer, at vi allerede havde pengene til at stå på en opsparing. Det har for os aldrig været en mulighed at låne penge til brylluppet. Budgettet lyder på 150.000 kr og lige nu er der rigeligt luft. Det ser ud til, at vi ender omkring 122.000 i stedet.

Desuden får vi ikke (ligesom jeg kan forstå at de fleste får) økonomisk hjælp fra vores forældre af nogen art. Egentlig har jeg det rigtig fint med, at det er sådan, for så er det kun vores egne penge vi bruger og dermed føler vi os ikke forpligtet til at tilfredsstille nogen eller spare på noget for andres skyld. Eksempelvis kiggede jeg ikke på prismærket da jeg valgte min kjole men hørte først prisen da jeg skulle betale. Havde min mor eksmpelvis sagt, at hun ville give mig kjolen havde jeg helt sikkert som det første tjekket prismærket og var sikkert endt med at købe en billigere kjole (jeg er IKKE god til at bruge andres penge!!)

Fordelt på poster ser vores budget lige nu således ud:

Scheelsminde (som står for både reception og fest): 70.000

Musik: 11.000

Fotograf: 6.000

Kjole inkl tilretning: 10.300

Sko: 300

Buket+brystbuketter: 700

Hår+Makeup: 1.850

Gommens tøj: 8.000

Ringe: 8.000

Kørsel: 3.500

Invitationer, bordkort, takkekort mv: 2.000

Overnatning på feststedet: 500

0

Annonce ♥

Datoen/tidspunkt

Da forlovelsen var en realitet var Jeff hurtig til at melde ud at "vi skal ikke giftes i 2013!" Han er lidt overtroisk og har det ikke godt med ulige tal få han ville bestemt ikke giftes i så "forskrækkeligt" et årstal :rolleyes:

Men jaja... Så betød det bare mere tid til planlægning, så jeg klagede ikke. Det lykkedes at få ham overtalt til, at det skulle være i forsommeren (hans første forslag var august). Så jeg kiggede i kalenderen og kom op med fire datoforslag: 24/5, 31/5, 7/6 og 14/6. Derfra fik han lov til at vælge, og hans valg faldt på den 14/6. Efterfølgende er jeg kommet i tanke om, at det nok var meget godt, at han ikke valgte den 24/5, da der er karneval i Aalborg den dag. Dels ligger vores lejlighed nærmest direkte på optogets rute og dels ligger Ansgars Kirken, hvor vi skal vies lige over for Kildeparken, hvor der er fest til karneval (dem der kender Aalborg og karneval vil forstå problemet :) )

Da tidspunktet skulle fastsættes var der flere ting, vi gerne ville tage hensyn til. Vi snakkede med min søster og svoger, som blev gift i 2010 (eller var det 2011? Bliver helt i tvivl :blush: ). De blev viet kl 15 og syntes set i bakspejlet, at det nok var lidt for sent fordi det ikke gav meget tid om eftermiddagen, hvis man gerne vil have reception. Så vi var hurtigt enige om, at vi ville vies tidligere på dagen. I den anden ende ville vi gerne sikre, at folk havde tid til at få noget mad inden kirken så de ikke skulle blive alt for sultne. Derfor faldt valget på kl 13.30.

0

Vi skal også have A celebration til spille til vores bryllup - de stiller også op med en til at spille under middagen.. Kender du dem i forvejen?

Spændende :) og nej, jeg kender dem ikke i forvejen så krydser fingre for, at det er i orden :) Jeg ved godt, at de også kan stille op til at spille under middagen men det er lidt en anden stemning vi går efter under middagen end den de leverer. Så derfor har vi valgt, at de først skal komme bagefter og så bruger vi Claus Søndergaard under middagen. Totalt blev det alligevel næsten den samme pris ved at dele det op på den måde

Hvis prisen alligevel næsten er det samme, så kan det være lige meget ja :)

Min storebror har hørt dem før, til et bryllup han var til sidste sommer, og han sagde at de var rigtig gode, så nu har vi store forhåbninger :cheerleader3:

Sikke en sød måde H2B friede på :loveshower: Har selv været i Paris en enkelt gang (med min mor), og Eiffeltårnet er helt vildt flot når det blinker sådan.. Vil gerne der hen med min H2B, når vi engang får råd til en bryllupsrejse. Vi er selv lige flyttet i eget hus (godt nok ikke helt nyt), og det sætter en smule pres på økonomien..

0

Kirken

Nu kan der endelig begynde at komme lidt billeder efter de mere "kedelige" indledende ting er overstået. :)

Kirken og præsten er en af de ting, som har været rigtig vigtig for mig, da jeg selv er kristen og nyder at gå i kirke så ofte chancen byder sig (desværre sker de ikke så ofte som jeg gerne ville). Egentlig hører vi til Aalborg domkirke, men den har jeg intet forhold til og synes i øvrigt at den er for stor og for mørk. I stedet kommer jeg til daglig selv i Ansgars Kirken, som også ligger 15 minutters gang fra hvor vi bor. Det er en super dejlig kirke og jeg synes den er utroligt smuk.

I første omgang ville jeg gerne have haft en af mine barndomsveninders far (som er præst i Holstebro) til at stå for vielsen. Men da han er i udlandet på det tidspunkt kunne det ikke lade sig gøre. I stedet har vi fået en af Ansgars Kirkens præster, som jeg også er rigtig glad for. Så tabet er ikke så stort :)

Se billeder af kirken her

SetWidth700-0915ansgarskirken.jpg

SetWidth700-0919ansgarskirken.jpg

0968ansgarskirken.jpg
0

Min storebror har hørt dem før, til et bryllup han var til sidste sommer, og han sagde at de var rigtig gode, så nu har vi store forhåbninger :cheerleader3:

Sikke en sød måde H2B friede på :loveshower: Har selv været i Paris en enkelt gang (med min mor), og Eiffeltårnet er helt vildt flot når det blinker sådan.. Vil gerne der hen med min H2B, når vi engang får råd til en bryllupsrejse. Vi er selv lige flyttet i eget hus (godt nok ikke helt nyt), og det sætter en smule pres på økonomien..

Åh ja, jeg vil også rigtig gerne tilbage til Paris igen en dag :) det er sådan en smuk by... Og med masser af god mad

Og du har godt nok ret i at der er nok at holde styr på økonomisk når man skal have hus... Det kræver lige at man holder tungen lige i munden når man jonglerer med bryllups- og husbudget på én gang ;) Og med min uddannelse som økonom forventer alle, at det har jeg selvfølgelig fuldstændig styr på... puu... Men indtil det modsatte er bevist så tror jeg da også at det nok skal gå :wink:

0

Annonce ♥

Feststedet

Da vi begyndte planlægningen var feststedet det første vi kiggede efter. Vi havde endnu ikke besluttet, om brylluppet skulle holdes i Aalborg (hvor vi bor), i Holstebro (hvor jeg kommer fra) eller i Esbjerg (hvor Jeff kommer fra). Vi valgte ganske simpelt at søge efter mulige feststeder i alle tre byer og så ville vi lade det afgøre, hvilken by der vandt. Vi havde følgende krav til feststedet:

1. De skulle stå for det hele (reception, fest, mad, serveringspersonale, opdækning, oprydning osv)
  2. Der skulle være overnatningsmulighed for de gæster som kommer langvejs fra
  3. Maden skulle bare være i orden og gerne lidt finere
  4. Lokalerne skulle selvfølgelig være flotte og der måtte gerne være noget smuk natur

Ud fra kriterierne faldt valget på Scheelsminde i Aalborg, som kunne leve op til alle vores krav.

Billeder:

16199342.jpg

98c45d343fe94f4ba4ea323e90d0512f_MVC010F

Bryllup%20001.jpg

Lokale10.jpg

bryllup4.JPG

0

Menu

Vores menu ser således ud:

Til receptionen (kl 14.30-17.00) serveres der bryllupskage. Bryllupskagen bliver med hvid chokolade, hindbær og nougarknas. Udseende er endnu ikke endeligt men det bliver noget rødt som er vores temafarve.

Kl 17.30 er der velkomstchampagne som serveres med snacks

Kl 18 starter middagen, hvor vi skal have i alt fem retter:

Forret 1:

Tappastallerken med fiskespecialiteter:

Grillet tun med mango og æble

Cannaloni af laks med rygeostevreme og karse

Glas med bulgur, avokadocreme og stegt tigerreje

Grillet kammusling med ærtepuré og -skud

Forret 2:

Hummerravioli serveret med skummende hummerbisque og krydderurter

Mellemret:

Citron-/myntesorbet

Hovedret:

Indbagt oksemørbrad i krydret souffléfars med soltørrede tomater. Hertil sommerens spæde grøntsager, nye bagte cherrytomater samt kartoffeltimbale og lys timiansky

Dessert:

Klassisk creme brülee serveret med lakridsis og sprødt.

Til kaffen er der fyldte chokolade og kransekager

Natmad:

Variation af tærter (både grøntsags-, fiske- og kødtærter) Hertil blandet salat og friskbagt brød.

Vinen er ikke bestemt endnu men det bliver den når vi skal til prøvesmagning i næste uge. Så kan der også lige komme nogle billeder på :)

Og så også lige en sjov historie i forhold til menuen. Da vi var ude for at snakke om menu var forret nr 2 (hummerraviolien) vores eget forslag. Vi havde et billede med af, hvordan vi havde tænkt os, at den skulle se ud. Da vi viste ham vi var til møde med billedet sagde han: "Det kan vi godt lave, og vi kan også lave det bedre end det der..." Vi fortalte ham så, at den der var på billedet var én vi havde fået nogle måneder tidligere, da vi havde været i London og spise på en af Gordon Ramsays restauranter derovre... Det så ud til, at han kom til at svede lidt over den besked ;) Så nu er vi spændte på, om Scheelsminde giver Gordon Ramsay baghjul.... Der skal en hel del til vil jeg sige ;)

0

Åh ja, jeg vil også rigtig gerne tilbage til Paris igen en dag :) det er sådan en smuk by... Og med masser af god mad

Og du har godt nok ret i at der er nok at holde styr på økonomisk når man skal have hus... Det kræver lige at man holder tungen lige i munden når man jonglerer med bryllups- og husbudget på én gang ;) Og med min uddannelse som økonom forventer alle, at det har jeg selvfølgelig fuldstændig styr på... puu... Men indtil det modsatte er bevist så tror jeg da også at det nok skal gå :wink:

Da jeg er uddannet revisor, tror jeg også de fleste mener, at det med økonomi har jeg sikkert styr på.. Jeg har da endnu også en opsparing, som ikke forsvandt til huskøb men som skal bruges til bryllup istedet.. Ellers har mine forældre sagt, at vi skal ikke holde det bryllup vi har råd til, men det vi har lyst til.. Kan sagtens følge dem, men vil nu helst kunne betale for det hele (selvom min mor dog har købt min kjole, og mine forældre (helt uventet) købte noget mouserende vin til bryllupskagen, da de i efteråret var i Alsace)

Selvom vi laver en del af tingene selv til brylluppet (invitationer, bordkort, bryllupskage), gider vi ligesom jer, ikke selv at skulle stå for selve festen - så der har vi også fundet et sted, som tager sig af mad, servering, borddækning osv til rimelige penge.

Men nøøj, hvor ser det flot ud, den gård I har fundet. Og menuen lyder mums :metteholm

0

Kjolen

Lige kort efter vi blev forlovet var jeg en tur nede hos Kennedys sammen med min søster. Det var en helt hemmelig tur, som der stadig ikke er andre end os to, der kender til. Jeg skulle bare lige lure lidt og prøve en kjole, jeg havde forelsket mig i - en Maria Karin sag til 23.000 kr... AV!

maria karin.jpg

Kan desværre ikke finde større billeder af den på nettet længere :(

Jeg fik prøvet kjolen (som alligevel ikke helt levede op til forventningerne) og nogle flere og lærte et par ting undervejs. Vigtigst af alt fandt jeg ud af, at havfruesnittet klædte mig godt. Og heldigvis for det, for alle kjoler, som jeg falder for på nettet har det snit... Og så lærte jeg forskellen på en billig og en dyr kjole. Jeg kunne mærke HELT tydeligt forskel på, om kjolen kostede 3.000 eller 15.000 når jeg havde den på. Så jeg var klar over, at mit kjolebudget var nødt til at ligge i den høje ende. Heldigvis var Jeff enig i, at jeg da selvfølgelig skulle købe den kjole, jeg gerne ville have uanset prisen (næsten). Han gav mig et kjolebudget på 20.000 kr...

Det første sted jeg (officielt) prøvede kjoler var i Humlum sammen med min mor i sommerferien sidste år. Der var da nogle pæne nogle men ikke noget der sådan lige sagde WAW... Min mor opdagede så en lille kjolebutik i Holstebro (MetteDK), som jeg ikke havde været inde på når jeg havde kigget kjoler på nettet. De havde ophørssalg på brudekjoler fordi de fremadrettet kun vil forhandle festkjoler så der var 30 % rabat på alt og de havde tilsyneladende masser af kjoler med havfruesnit ( :cheerleader3: ) Så jeg skyndte mig at booke en tid. Jeg inviterede alle mine tre søstre, min mor, min mormor, min svigermor og min svigerinde med. Svigermor og svigerinde måtte desværre melde afbud. Så vi kom en ordentlig flok derned for at prøve kjoler. Jeg tror jeg prøvede 10-12 forskellige og der var flere rigtig smukke imellem. Og utroligt nok var vi allesammen meget meget enige hele vejen igennem. Der var heller ingen (hverken tilskuere eller jeg selv) der var i tvivl, da jeg fik den rigtige kjole på. Jeg var bare solgt... Den kjole måtte bare være min!

kjole.jpg

kjole1.jpg

kjole2.jpg

Til kjolen fik jeg så også lige et laaaangt slør. Sløret har en bred blondekant hele vejen rundt som lige nøjagtig går ud over kjolens slæb. Så smukt :) Troede egentlig ikke jeg skulle have slør men da jeg prøvede dette vidste jeg bare, at det måtte jeg bare have :)

Da der jo var ophørssalg kunne man ikke lægge kjoler til side så jeg handlede samme dag. Jeg er efterfølgende kommet i tanke om, at det var på vores 1 års forlovelsesdag (9/8 2013) så det måtte da bare virkelig være meant-to-be... :) Og siden den dag har kjolen hængt hjemme i min onkels hus og venter på at komme herop til mig nu i påsken så jeg kan få den tilpasset (den er lidt for stor). Har tid hos skrædderen tirsdag efter påske :)

post-61486-0-34977100-1397562750_thumb.j

post-61486-0-31722800-1397562863_thumb.j

post-61486-0-75322200-1397562945_thumb.j

post-61486-0-74909400-1397562959_thumb.j

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup, datosøster :cheerleader3:

Supersmuk kjole!

Vi boede tæt på Ansgar, før vi købte hus, så jeg kender godt problematikken med Ansgar og karneval :wink:

Tillykke med huskøbet! Må man spørge, hvor I har købt henne?

0

Tillykke med huskøbet! Må man spørge, hvor I har købt henne?

Vi er i gang med at bygge i Støvring :-) Det kommer godt nok til at give mig lidt transporttid til job i Aalborg men Jeff arbejder stadig i Randers så han får noget kortere :-)

0

Buketten

Min kære kommende mand har ikke meget begreb om blomster og går ikke meget op i traditioner, så det der med brudebuketten har han stille og roligt givet mig lov til selv at stå for :)

Det er en lokal blomsterhandler, der skal levere blomsterne til feststedet og vi skal selv stå for at aftale med dem, hvad vi godt kunne tænke os. Så jeg syntes det var nærliggende også at lade dem lave min brudebuket. Så ved jeg, at det kommer til at passe sammen. Blomsterne på bordene kommer til at bestå af røde roser og bordeaux farvede callaer samt noget langt græs. Mit udgangspunkt var derfor, at min buket skulle indeholde de samme blomster. Men efter samtale med blomsterhandleren valgte vi at droppe roserne i brudebuketten, da hun ikke var sikker på, at de ville kunne holde sig pæne hele dagen uden at buketten skulle i vand undervejs. Så buketten bliver kun boudeaux callaer og langt græs. Lidt i stil med denne (blot en anden farve)

White_Calla_Lily_Bouquetweb.jpg

I forhold til båndet gør vi det også lidt specielt. Jeffs tøj bliver skræddersyet hos David Andersen i København og han skal blandt andet have en rød vest. Designeren har så bestilt lidt ekstra af det røde stof hjem som vi kan få med hjem. Så det skal jeg ned og aflevere til blomsterhandleren og så bliver båndet, der skal rulles rundt om buketten laves af det. Og eventuelt skal der tilsættes lidt hvide perler. Uhh er så spændt på at se resultatet :)

Da jeg kom hjem fra blomsterhandleren og fortalte Jeff hvad vi havde aftalt blev jeg ekstra glad for, at han havde bedt mig selv sørge for den del også. For han blev meget overrasket over, at jeg ville have så lille en buket. Hvis han skulle have bestilt den havde han valgt en stoooor en ... Men jeg er bare ikke personligt til de store (traditionelle) buketter og tror egentlig også at en buket af denne type vil passe betydeligt bedre til kjolen :)

0

Annonce ♥

Tror jeg har luret dagen for min polterabend ... ?

Efter traditionerne i min familie ved jeg INTET om min eventuelle kommende polterabend. Jeg forventer, at det er noget mine søstre står for, men det er aldrig noget, der er nævnt med et eneste ord - hverken dato, deltagere indhold eller noget som helst andet. Det er fuldstændig op til dem at finde frem til hvad der skal ske, hvem der skal med og hvornår jeg mon har tid. Og må indrømme at jeg faktisk har haft lidt ondt af de stakler, som skal finde rundt i mit program her i disse tiden (og så ovenikøbet uden at kunne spørge mig). For jeg synes godt nok at weekenderne fra nu og indtil brylluppet er booket godt op - dels pga bryllupsrelaterede ting men lige så meget fordi vi flytter i hus blot tre uger før brylluppet. Så der er nok at se til. Det var lige lidt forhistorie - nu til mine mistanker :)

Her i påsken var vi sammen med min søster og svoger en dag. Min søster spørger mig så hvor mange fra mit håndbold det er, der skal med til brylluppet...? Jeg svarer selvfølgelig ganske naturligt (og tænker straks uden at sige det, at det spørger hun om, fordi hun vil være sikker på, at de har inviteret alle til polter). Men egentlig tænkte jeg også, at jeg måske overfortolkede situationen. Måske var hun bare almindelig interesseret i det...

Dagen efter får jeg så en SMS fra vores fotograf (som er selvsamme søsters svigerinde). Vi havde i første omgang aftalt, at vi skulle snakke nærmere med hende om foto til brylluppet for nogle uger siden men det blev aflyst/udskudt fordi hun var syg. Så hun skrev for at høre, om vi kunne lave en ny aftale lørdag den 3. maj, hvor hun alligevel skulle til byen for at besøge min søster og svoger. Jeg svarede at det kunne vi da godt, kæresten ville være hjemme fra arbejde omkring kl 16 så hun kunne da komme til aftensmad og så tage min søster og svoger med. Men den var hun ikke helt tilfreds med. Hun spurgte videre om vi ikke kunne mødes tidligere på dagen og tage ud og se den location vi gerne vil fotograferes på. Så jeg måtte svare at det kunne vi da godt. Jeg har et socialt arrangement med arbejde som er med overnatning fra fredag til lørdag men jeg regner med at være hjemme i løbet af formiddagen.

Denne lørdag er den SIDSTE lørdag, hvor vi ikke har planer, der ikke kan aflyses inden brylluppet så jeg har en kraftig mistanke om, at denne aftale med fotografen er fake og blot et forsøg på at sikre, at jeg er hjemme denne dag. Så det er i hvert fald helt sikkert, at jeg ikke står og laver frokost til vores fotograf den dag. Hvis det så viser sig at være en reel aftale alligevel, så må vi jo bare købe en sandwich i byen :tunge:

Synes virkelig at det her polter hemmelighedskrammeri er for sjovt :) Jeg nyder virkelig at balancere mellem at være totalt mistroisk og tolke på alt hvad folk siger til mig/aftaler med mig/spørger mig om og så samtidig spille lidt dum og lade som om at jeg da slet ikke mistænker noget som helst... De stakler kæmper jo så hårdt for at holde det hemmeligt så vil ikke spolere det hele for dem ... hihi... Men hvad siger I? Lyder det ikke lidt som om det godt kunne være den dag der sker noget?

0

Skoene

Skoene blev købt allerede sidste sommer engang da jeg var en tur i byen med min mor. Havde egentlig ikke planlagt at kigge efter sko men så stod de bare lige der og var så fine :) Først havde jeg egentlig truet med bare at bruge mine gamle guldsandaler fordi jeg ved at jeg kan holde til at have dem på en hel dag. Men min kæreste mente bestemt, at jeg da skulle have nye så da jeg så de her var jeg ikke i tvivl. Og så kostede de også kun 280 kr fordi de var på udsalg. :cheerleader3: Farven er lidt utraditionel men passer jo ind i vores tema... og så slipper jeg for at bekymre mig om, hvorvidt farven på en hvid sko vil passe til farven på den hvide kjole. I øvrigt er de bare vildt behagelige at have på og det var et must at de ikke måtte være for høje (eeeeelsker at tage 12 cm hæl på, men da jeg kun er 8 cm lavere end min kæreste må jeg hellere begrænse mig denne dag)

(parantesbemærkning: Jeg var ude at købe bryllupstøj med/til svigermor i lørdags og her fandt vi den samme sko bare i sort som hun købte til at have på til brylluppet - hahaha)

post-61486-0-92057700-1398162032_thumb.j

post-61486-0-30404500-1398162045_thumb.j

0

Går lidt i disse dage og overvejer, om jeg skal have ordnet negle til brylluppet... Plejer ikke at gå meget op i mine negle og har en dårlig vane med at pille i dem - især når jeg er stresset. Jeg kan dog godt hvis jeg virkelig vil lade være og lade dem vokse sig lange. Som regel bliver de bare ikke specielt pæne når jeg gør det. Oprindeligt havde jeg egentlig tænkt, at jeg bare ville lade dem være halvlange og så selv give dem lidt lak i en perlemorsagtig farve, jeg har stående derhjemme. Men er kommet lidt i tvivl. Frisøren, som skal ordne mit hår og makeup kan også lave shellac negle for ca 300 kr. Men jeg har absolut INGEN erfaring med noget som helst når det kommer til negle. Kan nogen fortælle mig hvad shellac er i forhold til andre løsninger, om det vil være en god løsning til bryllup og om 300 kr er en rimelig pris for at få det lavet? (og er det egnet til en nybegynder indenfor negle)

What to do ??

0