Maj87

Digt om at følge mig op, til min onkel - ønsker feedback :)

17 posts in this topic

Hej alle skønne mennesker.

Min far døde af kræft for fem år siden, og jeg har derfor ikke ham til at følge mig op på DAGEN. Dette er selvfølgelig en stor sorg for mig, da han ville have elsket det, og været så stolt :heart:

Men nu når det ikke kan være anderledes, så har jeg tænkt mig at spørge min onkel, hans bror, om han vil følge mig op.

Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at spørge personligt (hvilket jeg helst ville) da jeg bor meget langt væk, så jeg har skrevet et digt til ham, som jeg vil sende i et fint kort.

Edit: Efter et forslag fra Gybbelgobbel, har jeg nu rettet i sidste vers, og det bliver sådan her det kommer til at lyde :) Men forslag modtages altid gerne.

En sørgelig slutning på et alt for kort liv

Skete en kold januar

Og nu hans datter, skal blive til viv

Desværre - uden sin far

Men en bror han har, er sikkert og vist

En bror der er rar og god.

Og selvom Far’s fravær på dagen er trist,

Er jeg dog fyldt op med godt mod

En stor dag i vente for manden og jeg

Vi vil feste, det bedste vi kan

Og nu mig en ære, at tilspørge dig:

Vil du følge mig op til min mand?

Edited by Maj87
0

Annonce ♥

Jeg undrede mig umiddelbart over overskriften men da jeg så så hvad det handlede om og årsagen var der ikke så meget at sige og det er der heller ikke til digtet. Det er hverken for kort eller for langt. Du siger det der skal siges og ingen tvivl om at din onkel vil blive meget glad og rørt over det.

0

Tusind tak for jeres svar :) Jeg tror også at han bliver glad. Har nu læst det igennem 1000 gange, og tror jeg vil se om jeg måske kan gøre det lidt mindre dystert - det er jo trods alt en glædelig begivenhed.

0

Annonce ♥

:boohoo::boohoo::boohoo:

:bearhug:

:heart::heart::heart::heart::heart:

Digtet og historien trak tårer!

Hvis du vil gøre den mindre dyster så prøv at fokusere på sidste vers og gør det vers glædeligt hele vejen igennem, så der er en glædelig afslutning!

0

:boohoo::boohoo::boohoo:

:bearhug:

:heart::heart::heart::heart::heart:

Digtet og historien trak tårer!

Hvis du vil gøre den mindre dyster så prøv at fokusere på sidste vers og gør det vers glædeligt hele vejen igennem, så der er en glædelig afslutning!

Rigtigt godt forslag :) Det har du helt ret i. Det vil jeg sikkert arbejde på. Tak for input :loveboard:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor smukt, min far døde også af kræft og min onkel skal føre mig op, gid jeg havde fundet på det der, så sødt ;)

Du må hellere end gerne låne det, og rette i det så det passer til dig. Jeg går ud fra at du allerede har spurgt ham, men du kunne jo give ham et fint kort alligevel :)

0

Annonce ♥