Frk. dm

Hvorfor blive gift?

36 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hvis man vil sikre hinanden, kan man jo sagtens gøre det uden at blive gift - det hedder bare lidt mindre romantisk "(udvidet) samlevertestamente" og ville da klart være den billigste løsning!

Jeg synes, det betyder noget for mig, at vi bliver gift inden vi får børn. Hvis vi får udfordringer med det, så står vi sammen om det, og vi er ikke sammen, fordi jeg bestod testen som fødemaskine, men fordi jeg bestod som eneste ene (de 9 år forud) :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit første bryllup var af praktiske årsager fordi han var i søværnet og systemet er så forældet at man var meget ringere stillet som ugift hvis der skulle ske noget med ham når han var ude, det var et hemmeligt bryllup på rådhuset med to vidner (der ikke vidste noget i forvejen)

Det her bryllup (med ny H2B) er en ren kærlighedsfest og den ultimative kærlighedserklæring fra H2B til mig, det juridiske fylder ikke så meget i den sammenhæng...

Så to bryllupper med to forskellige gomme og to meget forskellige grunde... Jeg vil lige sige at jeg naturligvis elskede min ex-mand da vi blev gift men det var mere af praktiske grunde...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvorfor egentlig? Hmm... Til at starte med var det egentlig lidt fordi vi har optaget lån sammen, og der vist nok skulle være en eller anden skattefordel i at være gift i forhold til afvikling af disse lån. Men det er skubbet lidt i baggrunden nu. Det er blevet et løfte. Et løfte om at vi vil hinanden. Et løfte om ikke at give op. Et løfte for livet. Og det løfte mener Thomas betyder mere hvis vi deler det med familie og venner, så derfor holder vi bryllup med fest frem for bare at gå på rådhuset med to vidner - som jeg foreslog.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver gift fordi det føles rigtigt. Vi er begge to på den anden side af 35 og da vi mødte hinanden for 2 år siden, var det som om vi havde fundet den del der manglede af os selv. Brylluppet er for at fejre, som der står i vores invitationer, at vi endelig langt om længe fandt hinanden,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja hvorfor?

Vi fandt sammen for over 18 år siden, jeg blev gravid som 18 årig, uden uddannelse, kørekort m.m. Vi ville rigtig gerne giftes, men prioterere at jeg fik kørekort, uddannelse, 2 børn, en masse rejser som var vigtigt for os at give vores børn med i 'rygsækken' og så var der plads/ økonomi til bryllup,havde aldrig drømt om kirkebryllup, men det tog om sig og det er jeg så lykkelig for i dag.. Vi gjorde det af kærlighed..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super godt spørgsmål. Grunden til at vi skal giftes (efter at have været sammen i snart 8 år), er fordi at vi synes det er den ultimative kærlighedserklæring for hinanden og selvom vi naturligvis elsker hinanden, så er der noget symbolsk smukt over at sige "JA" til hinanden i kirken og til det med at ville leve med hinanden i medgang og modgang til døden skiller os ad.

Vi tror på hinanden og vores kærlighed og at vi skal leve sammen resten af vores liv sammen. Få børn sammen og dele både gode og dårlige stunder sammen og støtte hinanden.

Så det er for at fejre kærligheden til hinanden :)

Det med det juridiske er kun en lille del af grunden. For er da kun en bonus at kunne sikre hinanden og børnene (når de engang kommer), men var det kun af juridiske grunde var vi nok taget på rådhuset eller fået lavet et samlevertestamente. Nok primært mig der insisterede på kirkelig vielse, men er glad for at H2B også er blevet glad for beslutningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man vil sikre hinanden, kan man jo sagtens gøre det uden at blive gift - det hedder bare lidt mindre romantisk "(udvidet) samlevertestamente" og ville da klart være den billigste løsning!

Det er korrekt at man sagtens kan sikre hinanden uden at blive gift. Det er dog ikke korrekt at et testamente er det billigste. Tværimod. Det er gratis at blive gift, hvorimod det koster flere tusinde kroner at få en advokat til at udarbejde et ordentligt testamente og efterfølgende få det tinglyst. At mange så vælger at gøre brylluppet til deres livs dyreste fest, det er jo et valg og et tillæg, men ikke en obligatorisk del af et bryllup.

Vi vælger dels at blive gift fordi vi tror på at 'vi' er fremtiden og fordi at indgåelse af ægteskab er den ultimative kærlighedserlæring. Dels fordi at jeg som jurist allerede er arbejdsskadet, og kender konsekvenserne af ikke at sikre hinanden når man har børn, lån og andre par-forpligtelser. For os er der intet religiøst i denne gerning.

Redigeret af ANMU5EDE
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får konstant spørgsmålet, om vi "bare" skal giftes for at min kæreste kan få opholdstilladelse… Det gør mig lidt ked af det, at folk tror det..

Vi har bevidst levet et langdistance forhold mellem Danmark og Fiji i de sidste 5 år, fordi vi ligesom de fleste andre par gerne vil have lov at gifte os af lyst og troen på fremtiden, fremfor at blive gift af praktiske grunde.. Og nu er vi endelig kommet til det punkt, hvor vi er blevet enige om, at det er det rigtige for os :D

At det i første omgang bliver på rådhuset er af praktiske grunde (mest fordi man aldrig ved hvor forsinket man bliver med visum ansøgninger, og det ville være super ærgerligt at stå med mad og bryllup, og gommen så stadig er på Fiji :P Ville dog helst have holdt det rigtige bryllup en gang for alle), men til næste sommer skal vi holde et fantastisk hvidt kirkebryllup, og det glæder jeg mig sindssygt meget til :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja hvorfor... Fordi vi elsker hinanden og gerne ville bekræfte det overfor alle de andre...og så er det jo rart med en lille fest. Ja og så er det jo praktisk når man alligevel bor sammen og regner med at blive mere gamle sammen. Vi skulle alligevel igennem med særeje og testamente, da vi ikke har fælles økonomi og hver vores barn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende at læse om alle de forskellige grunde der er til at blive gift :-).

Vi bliver gift, fordi vi har lyst til at holde en kæmpe kærlighedsfest mens vi er unge, og fordi vi gerne vil have børn snart - så lige dele lyst og praktik tror jeg ;-). Og så fordi vi ikke kan forestille os ikke være sammen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er på ingen måder af praktiske årsager, vi har ikke børn, hus, lån sammen eller noget som helst ( vi har heller ikke fællesøkonomi/konto).

For os handler det om at det er den ultimative kærlighedserklæring, og på en eller anden måde så er det bare naturligt at det er næste skridt i vores forhold. For mig betyder det så også en del mere, der er så mange ting i mit liv, som jeg ingen kontrol her over, og som jeg ikke kan gøre noget for at ændre/bestemme, og der er mange ting jeg må undvære pga. de ting, og derfor er et bryllup bare ekstra vigtigt for mig.

Jeg er kronisk syg, som sætter sine begrænsninger, og gør at jeg aldrig ved hvordan jeg har det i morgen. Jeg kan ikke få børn uden hjælp ( og selv der er der chancer for det ikke vil lykkes da jeg taber fostret) . Vi har så valgt at vi ikke ønsker hjælp til børn, og har derfor valgt børn fra. Efter min kæreste så også blev syg, ja der var der slet ingen tvivl, vi skal IKKE have børn, det vil for det første blive en kamp bare at få et barn, dernæst vil det blive skide hårdt når vi begge er syge, og sidst med ikke mindst, så ville vi aldrig tilgive os selv, hvis barnet arvede min kærestes sygdom ( mit er ikke arveligt) .

Så ja, for os er vores bryllup den vigtigste dag i livet , og den største ting vi kan opnå sammen som par, og derfor vælger vi at give hinanden den ultimative kærlighedserklæring :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er på ingen måder af praktiske årsager, vi har ikke børn, hus, lån sammen eller noget som helst ( vi har heller ikke fællesøkonomi/konto).

For os handler det om at det er den ultimative kærlighedserklæring, og på en eller anden måde så er det bare naturligt at det er næste skridt i vores forhold. For mig betyder det så også en del mere, der er så mange ting i mit liv, som jeg ingen kontrol her over, og som jeg ikke kan gøre noget for at ændre/bestemme, og der er mange ting jeg må undvære pga. de ting, og derfor er et bryllup bare ekstra vigtigt for mig.

Jeg er kronisk syg, som sætter sine begrænsninger, og gør at jeg aldrig ved hvordan jeg har det i morgen. Jeg kan ikke få børn uden hjælp ( og selv der er der chancer for det ikke vil lykkes da jeg taber fostret) . Vi har så valgt at vi ikke ønsker hjælp til børn, og har derfor valgt børn fra. Efter min kæreste så også blev syg, ja der var der slet ingen tvivl, vi skal IKKE have børn, det vil for det første blive en kamp bare at få et barn, dernæst vil det blive skide hårdt når vi begge er syge, og sidst med ikke mindst, så ville vi aldrig tilgive os selv, hvis barnet arvede min kærestes sygdom ( mit er ikke arveligt) .

Så ja, for os er vores bryllup den vigtigste dag i livet , og den største ting vi kan opnå sammen som par, og derfor vælger vi at give hinanden den ultimative kærlighedserklæring :)

Stort at i tænker sådan omkring børn - respekt ;-)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er på ingen måder af praktiske årsager, vi har ikke børn, hus, lån sammen eller noget som helst ( vi har heller ikke fællesøkonomi/konto).

For os handler det om at det er den ultimative kærlighedserklæring, og på en eller anden måde så er det bare naturligt at det er næste skridt i vores forhold. For mig betyder det så også en del mere, der er så mange ting i mit liv, som jeg ingen kontrol her over, og som jeg ikke kan gøre noget for at ændre/bestemme, og der er mange ting jeg må undvære pga. de ting, og derfor er et bryllup bare ekstra vigtigt for mig.

Jeg er kronisk syg, som sætter sine begrænsninger, og gør at jeg aldrig ved hvordan jeg har det i morgen. Jeg kan ikke få børn uden hjælp ( og selv der er der chancer for det ikke vil lykkes da jeg taber fostret) . Vi har så valgt at vi ikke ønsker hjælp til børn, og har derfor valgt børn fra. Efter min kæreste så også blev syg, ja der var der slet ingen tvivl, vi skal IKKE have børn, det vil for det første blive en kamp bare at få et barn, dernæst vil det blive skide hårdt når vi begge er syge, og sidst med ikke mindst, så ville vi aldrig tilgive os selv, hvis barnet arvede min kærestes sygdom ( mit er ikke arveligt) .

Så ja, for os er vores bryllup den vigtigste dag i livet , og den største ting vi kan opnå sammen som par, og derfor vælger vi at give hinanden den ultimative kærlighedserklæring :)

Stort at i tænker sådan omkring børn - respekt ;-)

Mange tak :) For nogle år siden var vi i behandling, men der havde jeg snakket med både egen læge, kommunen og min daværende behandler, for at høre deres mening om det, da jeg ikke ønskede at sætte et barn i verden, som så bare ville blive fjernet. Men dengang var min kæreste ikke syg, og mit er som sagt ikke arveligt, så de så ingen grund til at vi ikke skulle kunne klare et barn. Vi valgte dog at stoppe behandlingen, da vi enten skulle tage skriftet videre til reagensglas behandling, eller stoppe Men nu hvor min kæreste er syg, og fejler noget som netop kan være arveligt, så er det bare HELT sikkert at vi ikke skal have børn, jeg vil simpelthen ikke byde et barn at skulle igennem et helvede som vi har været.

Så har vi vores skønne hunde i stedet for, og er slet ikke sådan at vi går og savner et barn, vi er ret så afklaret med at det er sådan, og ser på fordelene i stedet for manglerne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er det den en kæmpe kærlighedserklæring. Det er her vi foran alle bekræfter vores kærlighed til hinanden og siger højt at vi vil hinanden for altid. Vi har allerede to fantastiske børn og hus, så skulle vi have været gift af praktiske årsager, så skulle vi have været gift for længe siden. Vi har været sammen i 10 år i år, og ser frem til et romantisk bryllup, hvor kærligheden er grunden til valget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os er det uden tvivl en kærlighedserklæring. Vi har i vores 13 år sammen haft op- og nedture, og har virkelig måtte kæmpe for vores forhold. Det har, når det var sværest, været noget nært umuligt at se en fremtid sammen - MEN vi kunne bare ikke se en fremtid uden hinanden. Så vi valgte at kæmpe - og idag har vi et stærkere forhold end nogen sinde, det har været hver en tåre værd.

Så vi vil fejre, at vi elsker hinanden, at vi VIL hinanden. Der er ikke noget religiøst i det for os, vi får "bare" lov til at sige ja til hinanden, til vores kærlighed. Vi kunne da sagtens have valgt at blive borgerligt viet, men den ceremoni var bare for upersonlig for os. Så vi valgte kirkevielsen. Festen har vi valgt, fordi vi gerne vil fejre kærligheden og familien sammen med dem vi holder aller mest af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes af flere grunde :) Først og fremmest er det for at vise hinanden og omverdenen at vi vil hinanden - at vi vil kæmpe for vores forhold fra nu og for altid :heart: Der er sikkert nogen der synes det er ungt og/eller naivt, men vi mener virkelig at det skal være for evigt. Vi forpligter os til at sørge for at bevare vores kærlighed til hinanden også når vi ændrer os.

Dernæst kommer selvfølgelig det juridiske :)

Og sidst min ikke mindst er selve kirkehandlingen vigtigt for mig, idet det for mig betyder at vi forpligter os til noget højere, og ligger vores fælles fremtid i hænderne på dette.

Jeg er ikke sådan traditionelt kristen, langt fra, men jeg vil gerne tro på der er noget mere end det vi kan se og måle (jeg læser fysik, spørg lige hvor populær den holdning er på studiet - haha :tunge:).

For min H2B's vedkommende er det nok mere traditionen :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja hvorfor bliver man gift....

Vi er jo viet på rådhuset for 10 år siden. Den gang var det for at sikre hinanden og vores børn. Vi ville egentlig have lavet et testamente, men advokaten rådede os til at blive gift, hvis vi ønskede at sikre hinanden bedst muligt og så var det jo en billig løsning når jeg var på SU:)

Nu har vi så valgt at blive velsignet i kirken og denne gang har vi ikke behøvet at bekymre os om det juridiske. Vi kan ganske enkelt gifte os fordi vi har lyst :) Jeg glæder mig til endelig at kunne give mit ja til den mand jeg elsker foran familie og venner - og til endelig at få opfyldt prinsessedrømmen om et bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres forklaringer :)

Ultimativ kærlighedserklæring er jo klart årsagen - og håber da min hr. indser det en dag og frier :)

Tænk man kan blive så bryllupsskruk ;)

Tro mig, jeg begynder virkelig også for alvor at blive bryllupsskruk nu - og det gør det ikke bedre, når kæresten gerne vil, og faktisk synes, det er en god ide, at vi bliver gift næste år til sommer :blush: Jamen så kom da med det spørgsmål mand!!! :pokey: For han er jo overbevist om, at det er ham som skal på knæ.. Men så måtte han da egentlig geerne snart komme det, så jeg kan få lov til, sådan rigtigt at glæde mig :floejt::cheerleader3::a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer