ByMummy

Hvor tidligt på dagen - vielse i kirke?

14 indlæg i dette emne

Som overskriften antyder - hvor tidligt kan man tillade sig at lægge en vielse?

Vi overvejer nemlig at lægge den allerede kl. 10 eller 10.30 - kan man det?

Umiddelbart tænker vi følgende om dagen:

Vielse 10.00/10.30

Bryllupsbilleder inde i kirken

Hvis vejret er ok, så også billeder ved en sø (5 minutter fra kirken)

Fest i telt i haven:

Mens vi får taget billeder tager gæster hjem til os - der er øl, vand og grissini'er (italienske brødstænger).

Kl. 12.30 senest (når vi kommer tilbage fra fotografering) Velkomstdrinks efterfulgt af,

Kl. 13.00 frokost - italiensk buffet med forret, hovedret og bryllupskage til dessert.

Kl. ca 19.30 "nat-mad" - pizzaslice.

Jeg har svært ved at vurdere om vi har tid nok til evt. udendørsbilleder hvis vi lægger vielsen 10.30? Så er vi færdige 11.30 - og har så 1 time til billeder i kirken + evt. udendørs. Vi skal ikke have mange billeder, men vil rigtig gerne have et af os som par, et af os som familie (med 2 børn), et kyssebillede og så et af buketten og ringene fx.

Er det bedre at starte kl. 10 i kirken måske?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal snakke med kirkekontoret/præsten, det er op til dem hvornår I kan blive viet :) Men umiddelbart tror jeg da ikke der skulle være noget galt i at blive viet så tidligt. Du skal så bare huske på at du skal op meget tidligt, for at blive gjort klar, og at hvis du skal have en til at ordne hår/make-up, skal du være sikre på at de vil det så tidligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 1230 og det synes jeg er lige tidligt nok taget i betragtning at man forventes at se intet mindre end fantastisk ud. Det er noget af et pres hvis man tænker over det. Gisp.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, at et formiddagsbryllup lyder dejligt :) Men jeg tænker også, at tiden er knap inden kirken. Vi skal vies kl.14, og jeg føler mig presset både før og efter... Men det er også bare mig og min kontolhjerne, der selv vil have styr på alt... Kunne nu godt bruge en halv time imellem alle de andre timer :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte den seneste tid vi kunne få - kl. 14.30, da vi ikke vil have at vores middagsgæster skal "vente" for længe på maden. Der er reception ind i mellem kirke og middag, hvilket gør at vi får mulighed for at se de bekendte der dukker op og vores middagsgæster kan hygge sig i haven (Det er jo strålende solskin den dag!) indtil maden bliver serveret.

Vi har kun sat 45 minutter af til fotograferingen, da vi ikke vil være væk fra vores gæster for længe.

Tal med jeres fotograf om hvad der kan lade sig gøre? Vi talte med vores og hun foreslog selv en tidsplan for eftermiddagen, der gør at vi kan nå det hele uden at stresse. De bryllupsfotografer har jo prøvet noget af hvert, så jeres fotograf har helt sikkert ideer, der kan gøre at jeres formiddag glider som en leg og at i ikke skal bekymre jer om i nu kan nå det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vises kl. 12.30. Først havde vi fået en tid kl. 14.00, men da vi kiggede nærmere på tidplanen efterfølgende ville det blive svært af nå det vi gerne ville. Reception, fotograf, fest om aftenen. Tror man mange steder er villige til at lave tider uden for de ellers faste tidsrammer. Vores tidpunkt ligger nemlig udenfor nu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kl. 10 er måske lige tidligt nok med tanke på at der kan være gæster som kommer langvejs fra men ideen med en tidlig bryllupsmiddag er rigtig god. Har oplevet det nogle gange, mest i forhold til vielser på stedet, og det man kan se er at mange af de gæster som typisk ville tage af sted lige efter brudevalsen også er med efterfølgende og får det hele med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som diskobil skriver så overvej hvor lang transport jeres gæster har... 75 pct af vores gæster kommer fra Jylland og Bornholm plus et par stykker fra Lolland så vi har lagt vores vielse så alle har mulighed for at komme samme dag så de slipper for en ekstra overnatning på Sjælland, det er så vidt jeg ved kun vores forældre der kommer over et par dage før brylluppet så de kan hjælpe med det sidste....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til et bryllup for et par år siden, hvor vielsen startede kl. 11 og var færdige ved 11.45-tiden. Lige efter var der lidt Asti ved kirken og brudeparret fik taget lidt billeder, og bagefter ud med fotograf. Seancen med fotograf tog nok en 1-1,5 time (fotosession tager altid lidt længere end man liigge forventer) Jeg tror at vi satte os til bords kl. 13.30 først. I mellemtiden var der dog serveret lidt forskellige snacks og drikkevarer - det var ret vigtigt, så gæsterne ikke nåede at blive sultne og utålmodige. Jeg tror umiddelbart det er nøgleordet - snacks indtil I skal spise - så kan man godt trække tidspunktet lidt for, hvornår I starter med "den rigtige mad". Og på den måde måske lige skyde vielsen til kl. 11 i stedet for kl. 10, hvis I som andre nævner har gæster som kommer langvejs fra.

Redigeret af Lenebee7
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville først gerne vies kl.11. For jeg skal have så meget ud af dagen som overhovedet muligt.

Kordegnen jeg talte med var så lidt.. ehm... det var hendes erfaring at det var lige vel tidligt og mens kl.11 tiden var en af de sidste som blev taget - var 12-15 tiderne der var rift om. Så hun ville anbefale mig at tage kl.12 for så havde jeg lige en time mere at gøre mig parrat i.

Jeg valgte at følge hendes råd :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl 11 :) Har valgt denne tid da det passer perfekt med vores tidsplan som egentlig minder rigtig meget om jeres..

vielse kl 11

fotograf efter kirken mens gæsterne får snacks

"middag" kl 13.30

kaffe mm kl 16.30-17 -ish..

slut omkring kl 18 ( her går de gamle "nok" hjem og vores børn bliver hentet og så er der natmad ( ved 20 tiden) og drinks til de resterende "vilde og unge" )

vi ville rigtig gerne at vores børn kunne være en del af dagen hele dagen uden der kommer et tidspunkt hvor de bliver alt for trætte, så derfor har vi valgt at starte tidligt og "slutte" forholdsvist tidligt også ;)

Havde ikke overvejet det der dilemma med at ,man ikke havde så lang tid om morgen.. :blink: håber vi når det hele.. det skal vi jo ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer