Kristina3-5-2014

Deling af billeder familie/venner

22 indlæg i dette emne

Uha nu nærmer dagen sig snart og de sidste detaljer skal på plads :)

Vi får hjælp af familie og venner til at tage billeder til festen, nogen der kender en god online tjeneste hvor folk nemt kan uploade deres billeder til os, sådan at vi/de ikke behøver brændbare diske/usb nøgler for at dele?

Kh Kristina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

App'en WedPics (til både Apple og Android) synes jeg umiddelbart er ret smart.. H2B og indtil videre bare hentet app'en til os selv og leget lidt med den, men som sagt umiddelbart virker den smart.

Det kræver dog at folk har smartphone og gider at hente app'en (den er gratis).

Den fungerer ved at gæsterne får et "ID" (som I selv vælger, fx "Kristina030514") og ID'et er så deres log-in via app'en. Det vil sige at det kun er de menner du giver ID'et til, som kan komme ind og se billederne.

App'en samler billeder under forskellige albums, fx 'kirken', 'receptionen', 'brudevals' osv. Du kan selv lave albums også. Både du og dine gæster kan lægge billeder op under de forskellige albums, og alle kan se alle billeder.

Man kan også købe (eller være snedig og bare DIY :wink: ) små kort som fx kan lægges ved hver plads, eller i kirken, hvor folk opfordres til at hente app'en og hvad ID'et er så de kan finde jeres bryllup og begynde at smide billeder op :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt. Kan folk ikke selv hente app´´en eller har de ikke en smartphone så har de helt sikkert nogle yngre familemedlemmer som kan hjælpe dem på det punkt.

Jeg føler mig pludselig MEGET gammel, for det lyder lidt som om du tror det kun er ældre mennesker, der ikke har en smartphone . Men okay, jeg er også i stor kontakt med min indre mormor -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg tænker bare på eksempelvis min mor som hverken har det ene eller det andet og for hvem det er en kamp at jeg har købt en ny bærbar til hende med Windows 8. :lol: og hvor får jeg selv "bistand" til at hente apps m.v. hos mine unger .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver en dropbox og så får nøglepersoner USB-stik med hjem til deres landsdel som så kan gå på tur til mostre, onkler og tanter der ikke bruger dropbox

Vi har i øvrigt også snakket om at finde et #-navn til vores bryllup så vi hurtigt kan finde billeder lagt op på instagram, tvitter osv. og så vil vi opfordre folk til at tage billeder igennem hele dagen også fra færgen, bilen og toget på vej til brylluppet så de små sjove glimt kommer med også selvom vi ikke lige er der... Jeg regner med at der bliver lavet fælles tur fra de forskellige landsdele så bilerne bliver fyldt, f.eks. ved jeg at min familie regner med at indtage samme færge og nærmest kører kolonnekørsel til Sjælland med flag og tyl, det er da lidt hyggeligt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner forresten bare med at spørge folk om de ikke vil maile billederne til os, hvis de har nogen de syntes vi skal have. Min stedfar skal være vores fotograf på dagen ( han er selvstændig fotograf) , så der regner jeg bare med at vi får billederne på en cd eller på en usb, og så kan vi selv få printet dem ud vi vil. Min ene veninde er også super god til at tage billeder, og hun har også lovet at gå foto-amok på dagen ( gør hun nu altid :lol: ) , og hun sender dem bare over mail som hun plejer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke man behøver USB-stik til samtlige gæster, jeg tror vi satser på 3-4 af dem der kan rumme rigtig mange billeder som så bliver sendt rundt, f.eks. bor min familie indenfor 10 km, så det kan de sagtens finde ud af at samle sammen og så regner jeg med at vores venner alle bruger dropbox, det bruger vi i forvejen til fødselsdagsbilleder, fælles rejser og vores årlige sommerhustur med hele flokken...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skriver i bordhæftet, at vi meget gerne vil have de billeder folk tager tilsendt på H2B's mail - hvorfor vi jo også har skrevet hans mail adresse i hæftet :)

Tænker at det er noget de fleste kan finde ud af, og på den måde kan vi også få de billeder der bliver taget med digitalkamera, som min familie bruger meget..

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup tænker jeg også at bruge app'en Wedbox. Det virker nemt og overskueligt og man kan både invitere pr. sms og mail og via en kode, så de kan tilslutte sig brylluppet. Måske det var en idé? Jeg ved ikke endnu, hvordan vi formidler det, men muligvis via små kort på bordene eller også som tilføjelse til når vi sender takkekort ud.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer