Tricas

Er jeres kjoler rare at have på?

21 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Jeg er kommet i et dilemma - ved ikke om jeg synes min kjole er rar at have på...

Det er en Justin Alexander 8465, Har prøvet den i to forskellige butikker, i forskellige størrelser, købt den brugt hvor den er syet lidt ind i brystet som den skal, og tror umiddelbart at den sidder helt perfekt. Ikke så meget at komme efter der.

Men det er jo en korsagekjole, og det er noget jeg aldrig har haft på før (bruger en str 70F så det har altid været bedst med en bh med stropper) Ingen problemer med barmen heller i kjolen, den sidder også super.

MEN den strammer godt til i det bløde sted i maven, lige over hoftebenene. Det er jo der stiverne lige sætter sig ind og holder hele kjolen oppe. Og det ved jeg ikke om jeg kan holde ud en hel dag. Gør jeres også det??? Jeg tænker, at det er en kort kjole jeg har, og alligevel er den tung - hvordan holder i andre ud at have en lang kjole, slæb og alt muligt på, med korsage? Hvor sidder den fast? - over barmen? går stiverne ud over hoftebenene også, så den ikke strammer så meget til i taljen? eller???

Jeg er 180 høj, og min kjole er en US str 10 der er syet lidt ind - så tænker, at det måske også er fordi jeg er langlivet i forhold til kjolen?

Jeg har jo prøvet en masse andre kjoler også, og umiddelbart har jeg ikke prøvet en hvor jeg bare følte at den var blød og behagelig... men måske er det bare sådan med brudekjoler, at vi skal lide for skønheden! (for smukke er de jo, de kjoler) :wink:

øv bøv, jeg er noget frustreret!

håber i vil komme med input

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er behagelig at have på, for det var jeg fast besluttet på, at den skal være! Men kom da først til at købe en, med massere stivere i. Den var ikke tung, men den strammede ind. Og det giver jo unægteligt en flot figur. Men jeg ville ikke kunne holde det ud en hel dag! Generelt får jeg meget ondt i maven, når noget presser på den - har meget irriterede tarme og er tit smertefuldt oppustet. Så min mave er jo nok lidt ekstra sart. Men til min konfirmation, hvor jeg var meget meget slank og korsagen var syet så den præcis passede - ikke noget med snørre eller stramme en masse ind, den sad bare - der måtte jeg smide korsagen efter forretten, fordi jeg havde så ondt i maven. Så jeg forstå slet ikke folk, der kan holde ud at gå i stramt shapewear hele dagen eller være snørret godt ind af en korsage. Men du kender jo din krop bedst - plejer din mave at give problemer?

Har læst en beretning fra en, der havde samme kjole på til sit bryllup, og kan huske hun skrev meget om, hvor tung og ubehagelig kjolen var. Kan huske det tydeligt, fordi hun skrev, de var smuttet allerede inden midnat, fordi hun ikke kunne holde ud at være i sin kjole mere og havde så ondt i maven!!

Selvom min kjole er meget behagelig i strech kun med 2 meget bløde stivere, så tager jeg en skifte-sommerkjole med. Så kan jeg skifte hvis det er. Skal ikke være den første, der forlader festen til mit bryllup pga en dum kjole :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min er ikke spor ubehagelig at have på. Den er lidt tung, med sidder fantastisk .. :)

Tænker at du måske kan tage en "slimmer" på, så det ikke føles ikke som om at de stikker ind? Det har jeg gjort med min - Måske er det derfor den ikke er ubehagelig at have på .. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt i første omgang for en anden kjole. Gudesmuk men den kradsede. Den jeg endte med at løbe er blød og behagelig. Tror altså at det er nummer 1 at den er dejlig at have på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min er også virkelig behagelig at have på. Den er selvfølgelig valgt fordi den er lige min stil, men at den er rar at have på gjorde helt klart det sidste for at det blev den.

Prøvede også mange smukke kjoler med korset, stivere, store skørter osv og det ser jo virkelig flot ud, men mens jeg havde dem på tænkte jeg bare på hvordan jeg skulle sidde, gå rundt, spise, trække vejret ordentligt osv hele dagen. Og jeg vil i hvert fald ikke skulle være træt af sådan noget på min bryllupsdag.

Det kommer jo an på hvordan du selv har det med sådan noget, hvad der er vigtigst for dig og så er det jo med at mærke efter hvor meget du tror det vil genere dig! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøvede en kjole hos lucca, som jeg egentlig var ret vild med, men jeg fik den geniale idé at sætte mig ned i kjolen, inden jeg besluttede mig. Det var en rigtig god idé, for det viste sig, at jeg faktisk slet ikke kunne holde til at sidde ned i kjolen! Det var ikke noget problem når jeg stod op, men det gjorde simpelthen så ondt, når jeg sad ned. Så den kjole skulle jeg helt sikkert ikke have.

Jeg har valgt at købe min kjole hos Lasse Spangenberg, hvor kjolen bliver syet til mig. Da jeg købte kjolen, havde vi en snak om stivere, og om det ville blive ligeså ubehageligt, som i den anden kjole jeg havde prøvet.

Han sagde, at der altid vil være et vist ubehag forbundet med stivere, men ved at bruge metalstivere burde det blive mindre. En anden ting, som jeg hæftede mig ret meget ved (jeg er selv en 75F) var, at han sagde at det jo er stiverne der bærer barmen i en stropløs kjole. Så hvis man har en meget stor barm, så vil man også opleve et større ubehag fra stiverne, da de jo også bærer mere.

Da jeg ikke har tænkt mig at forlade festen pga. en kjole der gør ondt, så har jeg allerede nu besluttet mig for at have en mere uformel kjole (stadig i hvid) jeg kan skifte over til, hvis jeg slet ikke kan holde ud at have den store kjole på længere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole er super behagelig at have på, men den er også uden stivere. Den giver mig ikke helt så flot en figur som hvis der var stivere i, men jeg vil hellere have en kjole jeg ikke får det skidt i, og som er behagelig at have på, end at have en killer-body og så have det mega ubehageligt.

Jeg havde først købe en anden kjole, men den var netop med stivere i, og den var altså virkelig ikke særlig rar at have på. Følte nærmest jeg havde en kost oppe i måsen, fordi man bliver så "stiv" i kroppen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frygt og der er kun 14 dage til. Stå op og gå går fint, men tror desværre ikke den er behagelig at sidde mange timer i...så tager en ekstra med til at skifte til hvis det skulle blive nødvendigt....men tænker da at man har ofret så mange penge på sådan en fin kjole og så har jeg ikke haft det som første prioritet at den skulle være behagelig at have på når men sidder.. Lidt øv, men den ser super fin ud ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg købte kjole, bad ekspedienten mig faktisk om at prøve at sætte mig, netop for at føle efter om det var til at holde ud. Det er jeg virkelig glad for at hun var opmærksom på, for sådan noget ville jeg slet ikke have tænkt på, men jeg tænkte meget over at kjolen generelt skulle være behagelig at have på, heller den var behagelig og så ikke strammede mig så meget ind, end at jeg fik en total killer-body, og den så var drøn ubehagelig at have på. Folk ved jo ligesom godt hvilken størrelse jeg har normalt, så de forventer jo ikke at jeg kommer total åleslank på dagen :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Netop dette problem har jeg også tænkt over.

Nu er der noget tid til at jeg skal seriøst prøve kjoler, men det er også enormt vigtigt for mig at der er snøreryg i, at den er behagelig også selvom den skulle have stivere og vigtigst af alt, jeg skal kunne sidde i den uden at føle mig ubehageligt til mode.

Det er svært, for falder man for drømmekjolen som bare sidder som en drøm, men er mega ubehagelig at have på... så må man jo gøre op med sig selv hvad man ønsker sig mest! At have det behageligt eller have Killebody, som rapanden siger.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er ret behagelig, men den har også ærmer og er slank i siluetten, så der er ikke en masse kjole, der skal holdes oppe. Den kommer dog til at sidde stramt, så dét kan være et problem efter maden, hvis jeg kender mig selv ret!!

Tror du skal gøre op med dig selv hvilken slags kjole det skal være! Tylkjoler er alt andet lige tungere end en enkel blondekjole som jeg har valgt, og derfor er der nok mere "arbejde" i at have sådan en på. Før du går ud og kigger efter kjoler igen ville jeg gøre op med mig selv, om den slags kjole du drømmer om kan overhovedet laves mere behageligt end din Justin Alexander - er ret sikker på at et så godt mærke lavet kjolerne bedst muligt. Ellers overvej om en lettere kjoletype kan leve op til drømmen, og hvis ikke, så overvej en dansekjole som flere af de andre nævner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole er også ret tung og der er også stiver i siden for at holde den oppe og har os siddet i den.. Den strammer som sådan ikke, men kommer til at sidde meget ret den dag... :)

Har dog en aftale med en veninde om at vi lige går ud på toilettet indimellem og lyner mig op så jeg lige kan trække vejret :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min kjole er også behagelig at have på .. den er så heller ikke med korsage men bare med indsnøring eller hvad man skal kalde det ... den mest vigtige test (synes jeg) at lave er om man kan sidde ned i den... jeg gjorde det inde i butikken og hvis sælgeren ikke havde sagt havde jeg da heller ikke tænkt over det .. med det hele passede som det skulle og jeg glæder mig så meget til at have den på. men hvis du ikke kan holde ud at sidde ned i den .. skal der klart findes en løsning .. ellers synes jeg du skal prøve at ignorere det selvom det er træls .. men til gengæld ser du sikkert tæske lækker ud hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min er rar at have på, det er også en corsagekjole men slet ikke så tung i det som din. Din har jo så vanvittigt meget tyl som gør den tung, så mon ikke det er derfor?

Personlig ville jeg ikke købe en brudekjole der ikke var rar at have på, men det er bare min mening :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer.

Jeg er kommet i et dilemma - ved ikke om jeg synes min kjole er rar at have på...

Det er en Justin Alexander 8465, Har prøvet den i to forskellige butikker, i forskellige størrelser, købt den brugt hvor den er syet lidt ind i brystet som den skal, og tror umiddelbart at den sidder helt perfekt. Ikke så meget at komme efter der.

Men det er jo en korsagekjole, og det er noget jeg aldrig har haft på før (bruger en str 70F så det har altid været bedst med en bh med stropper) Ingen problemer med barmen heller i kjolen, den sidder også super.

MEN den strammer godt til i det bløde sted i maven, lige over hoftebenene. Det er jo der stiverne lige sætter sig ind og holder hele kjolen oppe. Og det ved jeg ikke om jeg kan holde ud en hel dag. Gør jeres også det??? Jeg tænker, at det er en kort kjole jeg har, og alligevel er den tung - hvordan holder i andre ud at have en lang kjole, slæb og alt muligt på, med korsage? Hvor sidder den fast? - over barmen? går stiverne ud over hoftebenene også, så den ikke strammer så meget til i taljen? eller???

Jeg er 180 høj, og min kjole er en US str 10 der er syet lidt ind - så tænker, at det måske også er fordi jeg er langlivet i forhold til kjolen?

Jeg har jo prøvet en masse andre kjoler også, og umiddelbart har jeg ikke prøvet en hvor jeg bare følte at den var blød og behagelig... men måske er det bare sådan med brudekjoler, at vi skal lide for skønheden! (for smukke er de jo, de kjoler) :wink:

øv bøv, jeg er noget frustreret!

håber i vil komme med input

Nu kan jeg godt se at dit indlæg er ret gammelt, så du har sikkert afholdt jeres skønne bryllup - men jeg vil lige besvare dit indlæg alligevel.

Jeg har købt samme kjole, og jeg må indrømme at jeg er ret chokeret over hvor dejlig den er at have på.

Ligesom dig, har jeg en barm der er til den større side, og kjolen er bare perfekt over brystet.

Jeg har prøvet andre kjoler - enkelte af disse var simpelthen rædsomme at have på! Jeg var også i en anden kjole der er langt blødere end Justin Alexanders 8465.

Jeg håber du havde en fantastisk bryllupsdag, hvor du følte dig godt tilpas - hele dagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer