Ulogisk

Musik til festen, what to do? Nordjylland

13 indlæg i dette emne

Det er længe siden jeg har været til et bryllup. Hvordan gør man med musikken?

Har set diverse steder at musikeren normalt først spiller fra kl 22 og frem. Men tænker at man jo har brug for lidt dæmpet musik under maden, og nogle til st hjælpe med at styre indslag og taler sammen med toast masteren.

Der er ikke umiddelbart så mange af vores gæster som danser, så derfor har vi brug for at musikken kan hjælpe lidt med at gære det til en god og sjov fest og få folk op af stolene :)

Har i oplevet og har erfaring med noget musik som ville passe perfekt til et bryllup i Nordjylland?

Det skal helst ikke være alt for dyrt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da klart anbefale dig at tage fat i min gode kollega Hans Lynnerup, Limelightdisco.dk - Ligesom vi selv gør det sørger han både for musikken under middagen, musik til festsangene og for dansemusikken efterfølgende så I er sikre på at det bliver alsidigt og at der er musik for alle gæsterne, hvadenten det så er decideret dansemusik eller mere er "hyggemusik", som fordres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre ingen erfaringer jeg kan dele ud af, men sidder selv med de samme overvejelser mht. musikken. Vi skal giftes den 9. august i år, så vi er ved at være lidt pressede med at få taget en beslutning og få bestilt inden alt er booket op...

Vi er stadig meget i tvivl, om vi skal vælge et liveband eller en dj. Vi kunne egentlig rigtig godt tænke os livemusik, men som du også selv nævner spiller de fleste først efter middagen og typisk max. 3 x 45 minutter eller 2 x 60 minutter. Vi vil også gerne have lidt hyggemusik under middagen og det bliver altså lige rigeligt dyrt, hvis man skal have fat i både pianist og band. Så derfor er vi begyndt at overveje en dj, som kan spille både under og efter middagen. Puha, jeg synes det er svært at finde den rigtige løsning. Og det er bare så vigtigt med god musik til et bryllup!

Håber der er nogen med erfaringer med musikere i Nordjylland, som vil dele lidt med os :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man mest er til livemusik kan en DJ ikke konkurrere (på andet end prisen) men ellers er der jo både noget med spilletiden, alsidigheden i musikken, hvor en DJ kan spille mere bredt og så er der noget med pladsforhold. En DJ løsning ligger typisk på 5-6.000 kr. og så kan der være forskelle med hensyn til spilletid i den sidste ende.

Vi er da også flere som udbyder en ´pakkeløsning med pianist til middagen og efterfølgende DJ men langt de fleste af vores kunder vælger det vi kalder en ren DJ løsning. Det handler naturligvis om pris men for mange handler det også om at DJ'en kan spille mere alsidigt under middagen end en pianist kan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal hverken have toastmaster , dj eller band :tunge:

Vi har hverken råd eller plads til at der kommer en dj eller musiker ud , så vi laver bare nogle cdèr eller playlister med musik på, f.eks noget stille og behageligt til under middagen , noget med noget gang i til lidt senere osv. Men vi ønsker så heller et brag af en fest, med dans til den lyse morgen, for der er slet ikke os ( ingen af os danser)

Men hvis man ønsker liveband, men så føler man mangler noget musik til under middagen, så kunne man da bare lave cdèr eller playlister, så spare man da de penge, men har stadig musikken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer