ANWRA

Brudebuket - er tankerne realistiske

33 posts in this topic

Hej

Jeg sidder og har kigget på budgettet for brylluppet, over de ting der endnu ikke er bestilt m.v.

Brylluppet er godt nok til oktober, men derfor er det nu rart lige at få lidt feedback.

I bryllupsbudgettet har vi nemlig budgetteret med ca. 500 kr. til brudebuket og 2 brudepigerbuketter. Min H2B bryder sig ikke om knapshulsbuketter, så det vil han naturligvis være fri for, men er det overhovedet realitisk med denne budgettering?

og H2B var nærmest ved at tabe kæben da jeg nævnte at det traditionelt at det var gommen der skulle sørge for brudebuketten, men har sagt at han evt. lige måtte alliere sig med min storesøster eller vores mødre.

Men i forhold til prisen, så har vi kigget på buketter via Interflora og Euroflorist og der er der jo rigtigt mange fine buketter til de der 200-300 kr. og tænker at hvis man nu tager ned i en blomsterbutik og bare bestiller den som værende en alm. buket, så tænker jeg ikke at prisen bliver så dyr, da jeg antager at mange tager en dyr pris når det netop er en brudebuket der skal laves.

Ellers ved vi ikke om det er billigere at købe de blomster vi skal bruge løse og at han så selv med hjælp fra min storesøster eller vores mødre selv binder buketten.

I forhold til brudebuketten havde jeg forestillet mig noget med brudeslør, roser og evt. hyacinter. Noget enkelt - evt. noget i stil med følgende og tænker at det umiddelbart godt kan lade sig gøre til prisen. Den nederste er fra Euroflorist og den står til 210 kr. for en lille og til 310 kr. for en mellemstor buket, så der ville det jo sagtens kunne lade sig gøre. Der er i hvert fald 2 butikker tilknyttet i den by hvor vi bor. Den bliver jo solgt som en alm. buket.

God lørdag aften til alle derude :)

post-72384-0-76092800-1398526909_thumb.j

post-72384-0-84184300-1398526922_thumb.j

post-72384-0-38896900-1398526933_thumb.p

0

Annonce ♥

Og vi har et lilla / hvid / creme tema, så ville jo være perfekt med en brudebuket til prisen i stil med den i midten og så med lilla brudeslør, lyslilla og hvide roser og de mørkelilla hyacinter.

Men ja nu må vi se - kan også være H2B vælger noget helt andet :o selvom jeg forelægger ham mine ønsker.

Og nu er det jo også først til oktober, så er mere for at høre i andre brude om det overhovedet er realistisk med prisen og hvad i andre der ønsker / har ønsket en billig brudebuket har gjort?

Og hvor langt tid i forvejen skal man egentlig være med at bestille brudebuketten?

0

Forskellen på en alm buket og en brudebuket er hvordan bundet i bunden. Med en brudebuket er stilkene bundet sammen lidt som billedet 1.

Men jo du kan sagtens få en buket for de penge

0

Altså hvis det er en reel brudebuket og brudepigebuketter, så er jeg ret så sikker på at I ikke kan få det for 500 kroner.

Jeg har fundet en billig blomsterbinder i samme by som min mor bor i, og der kan jeg får min brudebuket+ en knaphulsbuket for 500.- , Og så koster de 2 ekstra brystbuketter 50.- pr. stk. Og det er altså super billigt, ingen andre steder i Århus området kan matche den pris. Hun har bestemte type buketter til den pris, skal man have noget andet, så ændre prisen sig også. Jeg bestiller selv min buket, da min kæreste ingen interesse har i det, og så får jeg den jo også som jeg gerne selv vil :tunge:

En alm. bundet buket er jo meget bredere forneden, og er måske ikke særlig behagelig at rende rundt med. Derudover bliver brudebuketter jo bundet op med bånd osv, så man ikke risikere at plantesaften smitter af på kjolen.

Det er noget med at man kan få noget som hedder en rådhus buket, den skulle være billigere end de almindelige, men så er den vist også mindre.

0

Annonce ♥

Umiddelbart så vil jeg sige at jeg tror det koster mere fordi den skal bindes på en anden måde, vi har sat 1000 kr af til brudebuket, 4 knaphulsblomster samt enten en lille brudepigebuket eller bare en enkelt langstilket pæon eller rose til min søster

0

Tak for feedback. Nu er der heldigvis også noget tid til endnu og tænker at 1 måned før er fint for bestilling at brudebuket.

Der er jo ikke andet at gøre end at tage fat i butikkerne for et uforpligtende tilbud og høre dem af hvad det ca. ville koste... mere så vi får et mere réelt billede. Priserne svinger jo også meget afhængig af butikken og hvilken by man befinder sig i.

Og hvis H2B har modet til det, må han jo så alliere sig med min storesøster eller vores mødre.

Min mor snakkede også om at hun kendte en blomsterbinder, så hende kunne man jo også høre ad.

0

Jeg tror også det kommer an på hvor i landet man er som alt andet.... Jeg har somme tider en fornemmelse af at prisen lige får et tak opad når der er et københavnsk postnummer....

0

Jeg TROR altså det er normalt at en brudebuket koster fra 1000.- Det er i hvert fald det indtryk jeg har fået både herinde, og ved de steder jeg selv har undersøgt priser. Jeg har som sagt bare fundet en som laver dem vildt billigt, men hun har det også kun som hobby virksomhed ( hun er uddannet blomsterdekoratør) .

0

Annonce ♥

Her i vores lille flække er det FRA 800; hos den ene blomter handler og FRA 1000; hos den anden. Og det er kun brudebukketten uden andet tilbehør. Jeg tror jeg skal lægges i kunstig koma for at kunne bære en så dyr buket. For mig er det bare alt for meget for en flok blomster. Men en buket vil jeg jo gerne have så...

Taktikken tror jeg bliver at bestille en "alm" buket i rette nuancer og så selv sætte lidt tape omkring og div pynt som jeg vil have med på dagen. Det er surt at hedde kurt og være fattig som en kirkerotte hihi :lol:

0

Her der koster en brudebuket mellem 500 -1000 tror min den ender i den høje ende, da der kommer orkideer i :loveshower::loveshower:

brudepigernes buketter binder jeg selv ellers får jeg enten min far eller farbror til det - hvis jeg har for meget om ørerne til den tid :floejt:

0

Jeg synes nemlig også at det er hammer dyrt med flere tusinde for en brudebuket. Tror også at det er når det sælges under navnet "brudebuket" så tager mange ekstra for det. Så tænker også at det måske er billigere at lave selv og købe blomster seperat eller købe en alm. buket og så selv vikle noget flora tape om og binde den op med noget bånd.

Nogle poster bliver man jo også nødt til at spare på. Man kan komme langt med lidt kreativitet.

Men ja der er ikke andet at gøre end af undersøge mulighederne.

0

Decideret brudebuket tror jeg ikke du får for de penge. Almindelig buketter jo :-)

Jeg var mod traditionen, med hos blomster handleren forleden, for at forklare hvad jeg ønsker ;-) mest fordi, jeg egentlig ikke ønsker en brudebuket, og når det nu endelig skal være, skal det være simpelt og enkelt.

Den kommer til at bestå af 4-6 gerbera, i to farver, bånd ned af stilkene. Intet andet. Den skal de have 275 kr for

0

Annonce ♥

Tror også 500 er i underkanten.

Jeg gav 900 for min brudebuket og 300 for brudepigebuket og 3 knaphulsblomster.det syntes jeg var en fairpris.

Bor i Glostrup.

0

Jeg er simpelthen for nærig til at give for mange penge for en buket, som bare ryger ud, når dagen er omme. Til at starte med, ville jeg slet ikke have en buket, men faldt så over Nemlig.com, som har nogle ret fine buketter. Da vi alligevel regner med, at skulle have leveret andre spiselige ting på dagen, bl.a. til de besøgende i løbet af formiddagen, så bestiller vi sgu bare sådan en fin buket med :) Min mor sørger for, at der kommer et bånd på, så den er rar at holde om og ellers er det bare at beslutte sig for en farve.. http://www.nemlig.com/soegning.aspx?searchterm=buket

0

Smide den ud når dagen er omme? hihi… jeg regner med min skal tørres og gemmes, det giver uheld at smide den ud :P

Hvis du selv kaster dig ud i en DIY brudebuket, så kan du jo overveje at tjekke:

http://www.pinterest.com/search/pins/?q=DIY%20wedding%20bouquets

Det kan være du finder lidt inspiration der :)

Personligt er jeg ikke lige kommet så langt, som at finde ud af hvad ting koster, men jeg tror blomster bliver en af de største poster på vores budget, da jeg regner med at skulle bruge en masse til at lave mit tropiske bryllup :D

0

Min buket skal nu også bare smides ud. Jeg gider ikke have den til at stå og agere støvsamler bagefter, og er generelt bare ikke fan af tørrede blomster. Jeg er så heller ikke overtroisk overhovedet :tunge:

Jeg regner med at min bliver stillet i en vase, og så kan den stå på spisebordet indtil den er helt slatten og død, og derefter kan skraldespanden få lov at få glæde af den :)

0

Annonce ♥

Som flere har skrevet, kan man sagtens få en "almindelig" buket for 500 kr. (og også en rigtig fin en).

Jeg har netop været ned og bestille min buket, da vi skal giftes om 14 dage. og hun anbefalede mig kraftigt at ofre de ekstra penge på en rigtig brudebuket.

Hun fortalte mig, at det bl.a. handlede om hvordan de blev bundet og at de var nødsaget til at tråde nogle af blomsterne, således at håndtaget var til at holde om med en hånd.

Men igen handler det jo om hvad man er til i stil. Jeg var meget fast besluttet på at jeg ville have en rokokobuket, hvor der er mange blomster tæt pakket, og det kræver bare noget ekstra arbejde.

Jeg endte selv med at give 800 kr. for selve buketten, og 50 kr. pr. knaphul.

Isoleret set er det jo mange penge, men i det samlet budget er det ikke der vi har valgt at spare :)

0

Endnu engang tak til alle for de gode inputs, så er der lidt at arbejde med / kigge på :)

0

Lige omkring det der med at bruge en almindelig buket, så vil jeg på det stærkeste fraråde det.

Udover, at der ikke er noget håndtag på (det kan man dog trods alt selv sætte på), så er almindelige buketter generelt rigtig store, og virkelig svære at holde på en måde som bliver pænt.

Min veninde, som blev gift for et par år siden, fik en almindelig buket, da der var sket en fejlkommunikation mellem blomsterhandleren og hendes mand. Det resulterede i en buket, som dækkede det meste af hendes overkrop, og som skyggede fuldstændigt for alle de fine detaljer på forsiden af hendes kjole :pokey::shooter: Det var rigtig synd, da hun faktisk havde en flot og meget detaljerig blondekjole på :c166:

Personligt vil jeg derfor fravælge en almindelig buket, og råde andre til at være påpasselige med at vælge den løsning.

0

Tak Roselein. Den kjole jeg har kigget på er nemlig en flot blondekjole med mange detaljer og også sten under brystet. Tænker også at det ville være synd med en alt for stor buket, som fjerner fokus fra kjolen. Skal dog også ud og kigge kjoler her d. 10 maj, så den er ikke endeligt valgt, men den jeg har forelsket mig i.

Men går vel også ud fra hvilke blomster man vælger. Overvejer i hvert fald at det bare skal være noget simpelt med brudeslør og lilla hyacinter, så det er enkelt, måske nogle roser, men ikke for mange så buketten bliver for voldsom.

Hvis H2B gerne vil stå for buketten som traditionen lyder lader jeg ham alliere sig med min søster, som ved hvordan kjolen ser ud, så jeg får noget der passer dertil, hvis han mener at blomsterne skal være noget helt andet.

0

Annonce ♥

Min mor gemte sin brudebuket og var ikke meget værd, da den først var tør, så for mig, er der ikke lige nogen grund til at gemme den.

Vi har dog snakket om at lægge den på min svigerfars grav, men ved ikke, om vi gør det.

Størrelsen på buketten er nok en smagssag, personligt er jeg vild med de store buketter: http://www.pinterest.com/blasfemis/wedding-bouquet/

0

Jeg kom lige til at tænke på noget, jer der vil enten gemme den eller lægge den på et gravsted, hvad gør i så med buketkastningen?

0

For mig er buketkastning ret amerikansk, så det har jeg ikke tænkt mig at gøre.

Min plan er, at den skal stå og pynte på gavebordet hele aftenen, og at jeg herefter tørrer den, eller simpelthen bare nyder den i et par dage (det har jeg endnu ikke besluttet). :)

0

Det er jo en amerikansk skik så det er ikke sikkert at der er så mange der buger den, Camilla :)

0

I øvrigt. Der er jo en del som får en blomst fra buketten forsølvet. Men efter gyserhistorien :o på bk om forsølvning af en rose skal man vist kigge sig rigtig godt for hvis man skal have det lavet. Så kan man jo sagtens smide resten af buketten væk uden at alle blomsterne er "væk". :wink::biggrin:

0