Aganini

Hvad gør jeg med den kjole!?

37 posts in this topic

Jeg havde egentlig heller ikke plads til kjolen i skabet, men så blev der sorteret med hård hånd til den lokale røde kors butik- og se så var der pludselig plads.. Har aftalt med manden min at vi skal have bryllupstøjet på igen til vores første bryllupsdag, imens vi spiser kagen... Glæder mig sååå meget til at få den på igen :loveshower:

0

Annonce ♥

Det lyder skønt! :)

0

Jeg har fra start af ønsket at lave trash-the-dress.. Vi mødte hinanden i Copenhagen Shibari Dojo og har en fælles interesse for japansk bondage.

Så det har hele tiden været et ønske at få lavet nogle smukke billeder med det tema.

Jeg har købt min kjole brugt for 2500 kr. og betragter det som en engangskjole. Så jeg tænker at den holder til trash-the-dress og derefter ryger den ud. Evt. klipper jeg nogle detaljer fra og syer en pude eller sådan :-)

0

Jeg ved ikke hvad jeg gør med min endnu, men uanset hvordan vi vender og drejer det, så kommer den i hvert fald ikke stil at stå/hænge fremme. Vi bor i et lille 2 plans hus på 70 kvm, og har 2 hunde. Så enten ryger den i skabet, ellers bliver den solgt/givet væk. Vi skal ikke have børn, så det med dåbskjole er heller ikke relevant for os :)

0

Annonce ♥

Da min bliver i silke og Helblonde, (den bliver syet) bliver den indfarvet bagefter og syet om (mest lagt op), så jeg kan bruge den til fest kjole. ;)

0

Jeg synes Trash the dress er mega fedt, men jeg ville simpelthen ikke kunne gøre det mod min smukke kjole. Planen er at sælge den bagefter, men nu må vi se om jeg vil af med den når det kommer til stykket. Som trøst kunne pengene fra kjolen gå til vores bryllupsrejse eller første bryllupsdag eller sådan noget.

Er ret enig i den ide. Jeg tror ikke det vil give mig noget specielt godt at rive den i småstykker. Så hellere at en anden kan få glæde af den. Spørgsmålet er jo så, OM en anden kan få glæde af den. Der er mange til salg derude, og mangler vælger at købe en ny. So did I. :)

0

Jeg synes Trash the dress er mega fedt, men jeg ville simpelthen ikke kunne gøre det mod min smukke kjole. Planen er at sælge den bagefter, men nu må vi se om jeg vil af med den når det kommer til stykket. Som trøst kunne pengene fra kjolen gå til vores bryllupsrejse eller første bryllupsdag eller sådan noget.

Er ret enig i den ide. Jeg tror ikke det vil give mig noget specielt godt at rive den i småstykker. Så hellere at en anden kan få glæde af den. Spørgsmålet er jo så, OM en anden kan få glæde af den. Der er mange til salg derude, og mangler vælger at købe en ny. So did I. :)

Trash the dress er jo ikke nødvendigvis hvor kjolen rent faktisk bliver ødelagt. Men f.eks. hvor man går ved vandet og kjolen kommer i vandet osv. Dette gør jo at hvis det er på ens bryllupsdag er kjolen ødelagt; Men i de fleste tilfælde kan den jo fikses med en rensning.

Se f.eks. denne her: http://vophotographers.com/ola-joseph-trash-the-dress/

Kjolen er jo intakt, den har bare været i en sø, noget man nok ikke ville kunne gøre på en bryllups dag....

0

Spørg din fotograf om han/hun tager trash-the-dress. Konceptet kan udleves i forskellige grader.

Ved dog ikke om kjolen tager skade af saltvand. Nogle eksperter på området?

Jeg mener at man kan bruge salt til at fjerne pletter på tøj, så umiddelbart vil jeg tænke det ikke burde ødelægge den... Det kommer jo selvfølgelig nok an på hvor fint stoffet er...

0

Annonce ♥

Jeg køber en syrefri æske til min kjole og slør hos en skrædder og ligger det deri. Ved ikke endnu om jeg vil sælge min kjole bagefter.

0

Jeg har beholdt min - den hænger hos mine forældre. Vi snakker om, at det kunne være sjovt, at få taget nye billeder i vores tøj omkring vores årsdag hvert år - så længe, vi kan passe tøjet altså :)

Gud ja det var da en super ide! Det har jeg aldrig tænkt på før.

Vi fik det gjort d. 5. september - altså taget nye billeder, og det var en rigtig god oplevelse. Vi fik VIRKELIG mange gode billeder ud af det, aftalen med fotografen havde lydt på ca 30, men vi endte faktisk med at få 55 billeder ud af det, det er så fedt. Jeg spammer jer lige lidt med nogle af dem :)

Det var sjovt at være i tøjet igen, og vi hyggede os rigtig med det - og følte os meget forelskede igen ;)

2U0A3738.jpg

2U0A3700.jpg

2U0A3647.jpg

2U0A3663.jpg

2U0A3770.jpg

billederne er taget af Thellufsen foto: http://www.thellufsenfoto.dk/

og det kan altså varmt anbefales! :)

0

Lidt dårligt billede, men min står som skrevet tidligere i gæsteværelset.

post-43541-0-50395800-1411297665_thumb.j

0

åh ja den kjole.. Jeg har været/ er meget i tvivl om hvad jeg gør. Men lige beholder jeg den. Gav for det først ikke så meget for den og elsker at kigge på den. Har tænkt mig at købe en syrefriboks og papir og lige den deri. I vores familie på min side har vi en dåbskjole ud af vores konfirmationskjoler så det skal den ikke bruges til

0

Annonce ♥