Macg

Brudevals

16 posts in this topic

Skal I danse brudevals og i så fald hvordan? Skal I have danselektioner eller "gør I det bare"?!

Vi er i hvert fald helt på herrens mark.... Vi skal danse brudevals, mest fordi det er tradition og fordi det er en god afslutning på bryllupsdagen.

0

Annonce ♥

Vi har fundet nogle video'er på youtube (plus jeg kendte trinene i forvejen, da det jo bare er en vals) og så har vi øvet os her hjemme.. Vi gider ikke betale for danselektioner, når vi ikke skal bruge det igen..

0

Vi skal også danse brudevals, og bare den traditionelle. Eller det vil sige, det kan godt være det ender med at vi bare trisser rundt til musikken :tunge:

Min kæreste gider ikke øve trinnene, men hævder at han kan dem. Jeg kan dem også, da jeg lærte dem som barn til folkedans :bunny_4: . For mig er det på ingen måder vigtigt at det er perfekt, jeg tror faktisk jeg vil syntes det er sjovere, hvis vi laver lidt fejl , så kan vi da grine af det :)

0

Vi har gået til dans sammen, så vi kan begge danse vals. Tror bare det ender med, at vi øver til nogle videoer på nettet, så vi vænner os til at danse den lidt hurtigere :)

0

Annonce ♥

Jeg ville gerne gå til dans, mere for at blive bedre til generelt at danse, men synes ikke rigtigt jeg kan finde den "rigtige" danseskole uden at det koster flere 1000 kroner.... Så vi satser nok på den selvlærte ud fra DVD... Min gom har haft dans på efterskolen i sin tid så han er ret god til det og mine fødder er jo heldigvis gemt i kjolen :-D

0

Hmm okay.... Min kæreste har også gået til dans da han var barn, men det hjælper dog ikke her 20 år senere ;) Vi har også kigget på youtube og det bliver nok sådan vi gør det. Lige med hensyn til brudevals, så burde vi have valgt at holde fest og ikke bare middag :-P Så kunne vi da have brugt vores tilstand som undskyldning, og ikke at vi bare er virkelig dårlige :) Hehe

0

Vi skal danse traditionel brudevals.

Jeg har gået til dans hele min barndom så jeg kan godt danse vals. Min kæreste derimod kan ikke danse overhovedet. Men han har en kollega, der er tidligere topdanser og dansedommer og en anden (kvindelig) kollega, som skal giftes en uge før os og heller ikke kan danse. Så lige nu er han i gang med at lære de to at danse brudevals sammen og når de så kan det, så får jeg lov at komme med så vi kan lære at danse sammen :)

0

Vi skal også danse brudevals. Jeg har danset standard i 21 år, så jeg satser på at lærer ham det selv.

Hvis jeg skulle undervises i det ville jeg nok vælge Radich & Holde i Århus. De er super dygtige og har et specielt hold nu hvor det er bryllupssæson.

0

Annonce ♥

Jeg kunne godt tænke mig at vi tog nogle dansetimer, men det får jeg bestemt ikke manden med på... Så vi må bare fjolle rundt herhjemme til den tid og gøre det så godt vi kan :)

1

Vi skal også danse brudevals - vi har dog lavet en lille kreativitet til den. Vi har gået til dans i et par sæsoner, så valsen sidder der - og vores danselærer, som er Rene Christensen, har forslået lidt ekstra på den - så det glæder vi os til - Indrømmet, den rigtige takt er noget hurtigere end vi plejer, men det går faktisk super når vi øver, så vi glæder os vildt til at danse :-)

0

Jeg kunne godt tænke mig at lære den rigtigt. Jeg kan ikke danse overhovedet og min H2B er ok god til det. Men synes bare det er for dyrt at betale 2500 for 4 lektioner i KBH når vi kun skal danse den ene gang. Men vi har snakket om at få fat i en dvd som kan lære os det :wink:

0

Hvis man betaler 2.500 kr. for 4 lektioner i at danse brudevals gør man det heller ikke ene og alene fordi man ved at man skal danse en brudevals, hvor man typisk max. får lov at danse 1-2 min. i alt (det er i hvert fald hvad jeg oplever). Udover at man godt vil vise at man har gjort noget ud af det, gør man det for at prøve noget nyt, fordi man syntes det er sjovt/anderledes og fordi man derved har noget at tænke tilbage på i forbindelse med brudevalsen. I dag er det meget forskelligt hvor meget de forskellige brudepar har gjort ud af brudevalsen. Nogle tager det meget afslappet, andre har gjort meget ud af det og andre har det bare i sig. Uanset hvad man vælger kan man ikke "falde igennem".

0

Annonce ♥

Brudevalsen er en af de ting, som er noget anderledes på Fiji end her i DK, og da min fijianske kæreste er prof. danser på Fiji, så er det et af de punkter, hvor jeg har sagt ja til at inddrage hans kultur… Så er spændt på hvad det faktisk indebærer :P Kan ikke danse overhovedet… (Og han kunne snildt finde på at bilde mig ind at jeg skal i bastskørt med skørt headpiece :P hehe)

Ved dog at de benytter sig af, at parret vælger en sang, som repræsentere dem fremfor den originale melodi, og den ide kan jeg rigtig godt lide :) Men er alligevel lidt spændt på hvordan det kommer til at virke, samt hvordan gæsterne tager imod forandringen :)

0

Vi skal også danse brudevals. Kunne være sjovt med 1 lektion danseundervisning, for at prøve noget nyt og få en ny og helt anderledes oplevelse med H2B. Jeg tror dog jeg ville have svært ved at få ham lokket med og så kan jeg pt. ikke lige finde noget luft og plads til danseundervisning i budgettet, så jeg tror også det ender med You Tube klip og evt. en DVD. Så kan vi sikkert også få sjov ud af hvis min storesøster og svoger skal lære os det som er gift.

Går heller ikke så meget op i hvorvidt det er de korrekte trin - om ikke andet kan man lave sin egen lille alternative version, hvis man skulle glemme trinene :lol:

0

Tak for inputs :cheerleader3: Tror også bare, at vi skal tage det helt roligt og være afslappede omkring det... Kan bare mærke, at jo tættere vi kommer på, jo mere bridezilla bliver jeg... Heldigvis er der kun en måned til nu, så håber ham herhjemme kan holde mig ud indtil da :rolleyes::griner:- Hehe

0

Vi gav omkring 500kr for 1 lektion. Det var nok. Danselærers fortalte selv at man ikke behøvede mere. Vi øvede os derhjemme. Vi var ikke de bedste, men ingen af os kunne danse den inden. Så synes vi nåede langt

0

Annonce ♥