Maj-bruden 2014

Hvordan beder man om børne-hensyn?

79 indlæg i dette emne

Det har du nok fuldstændig ret i Fr. Thomsen. Jeg kan såmænd godt fornemme den nervøsitet der ofte er at spore hos brudeparrene og i særdeleshed brudene og har også en rimelig god fornemmelse af hvad der "foregår inde i deres hoveder" men selvfølgelig er det ikke samme som at være i situationen selv. Jeg ved jo at der planlægges til yderste detalje for at lave det perfekte og det kan godt være at det ikke er noget som betyder noget på dagen men det betyder noget for ens selvtilfredsstillelse og det gør at man kan være rolig på dagen og tænke vi har gjort alt hvad vi kan.

Derfor er jeg også enig i at man skal træffe de forholdsregler og bestemme hvad man gerne vil gøre for at "sikre at dagen bliver som ønsket" men jeg ser jo også barnevognene som står udenfor lokalet og nogle gange står der rigtig mange af dem. Jeg tvivler på at det er noget som brudeparret bemærker overhovedet. Det man jo også skal huske på at der i løbet af en bryllupsmiddag er rigtig mange pauser og dermed rig lejlighed til forældrene til lige at tilse babyen.

Men du rammer hovedet på sømmet for selvom man ikke er "sippet" så handler det jo som du siger om at fjerne den angst der kan være for at disse babyer vil påvirke forløbet og ikke mindst indslagene. Selvom forældrene angiveligt tager det for givet at babyen sover udenfor middagslokalet så er det heller ikke noget problem at man forventningsafstemmer med dem som Maj Bruden 2014 er inde på, sådan at det er helt på det rene. Det er jo ligesom også hvad tråden handler om. Det handler ikke om for eller imod børn for det ligger ligesom fast at der ønskes en børnefri fest og så er det sådan. Det er spædbørnene det handler om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup kommer 1 baby... de spurgte ikke, men sagde bare at de tog ham med....

Udgangspunktet hos os er også INGEN BØRN bortset fra vores egne 2.

Men har det fint med at de tager ham med. Han er 6 måneder.

Men jeg har det sådan at jeg forventer at de tager 100% hensyn... de får plads tættest på døren så de kan liste ud, uden at hele selskabet ser det. osv.

At tage hensyn er efter min mening også at man ikke forlader festen halvdelen af aftenen, dvs. hvis man ved at ens barn græder fra 19-22 så melder man afbud. For hvem skal man sætte dem ved bord med, hvem skal sidde uden borddame/herre halvdelen af festen??

I kirken forventer jeg også at de sætter sig tættest på udgangen så de kan liste ud, hvis baby hyler... jeg tager ikke snakken med dem, da jeg forventer at de godt ved at man gør sådan.

Hensyn er efter min mening også at det ikke er baby der er i fokus osv.

Jeg tror ikke det bliver et problem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et lille pip om at nu hvor I har sagt ja til fætterens barn så gælder det ja selvfølgelig og I skal ikke komme med instrukser. Men jeg giver andre ret i st der er STOR forskel på en er ugers og en 9 mdrs baby. Min søn kunne gå da han var 9 mdr og pludrede/ råbte en del, så personligt ville jeg (hvis jeg ville have børnefrit bryllup, hvilket jeg faktisk ikke vil) sætte 'grænsen' ved de helt små babyer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at det ville være bedre at sige nej til at de kommer med, end at sige ja men de skal helst blive udenfor festlokalet, for det ville være lig med at jeg skulle deltage i festen udenfor festlokalet når barnet ikke sov, og helt ærligt det ville jeg ikke gide. Så hellere at der blev sagt helt fra, så kunne jeg få mit barn passet hvis det var gammelt nok, eller blive hjemme hvis det ikke var. For ja det må man regne med hvis barnet ikke er så gammelt. For ja for forældre bliver ens barns tarv altså bare vigtigere end andres holdninger og følelser :-) Alt respekt for at man ønsker en børnefri fest, ingen problemer i det, og ja 9 måneder er anderledes end en helt lille, men at sige ja til at de må komme med, men bare ikke må være der, det er måske lige at stramme den efter min mening.

Og så lige en lille en jeg sikkert bliver revset for. Og ikke jeg selv er meget troende, men det fik mig altså til at trække lidt på smilebåndet. irretationen over børn i kirken??? Det er da stik mod hvad kirken står for!!! Kirken er åben for alle især børn. Lad de små børn komme til mig, dem må i ikke hindre. Er det ikke sådan ligende det hedder? Så tænker bare lidt, at hvis man ikke kan tåle børn i en kirke, så har man måske valgt at være det forkerte sted?

Men ja alle har ret til at vælge til og fra, men synes ikke rigtig man har ret til at være småsur på nogen man selv har sagt ja til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil mene at man godt kan få passet sit barn på 9 mdr.

Syns ærligtalt ikke det er i orden at tage det som en selvfølge ens barn skal med. Vi holderbryllup m reception hvor børn er velkomne men til festen senere er de ikke.

Til festen har vi heller ikke vores egne børn med.

Hvis der er tale om et spædbarn ville jeg ikke have et problem med det.

Men 9 mdr? Syns men ærligt kan melde klart ud at man ikke ønsker barnet deltager.

Det har vi gjort over for min h2b s bror og dame. De har en dreng på 15 mdr..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt børn fra, med undtagen vores to, da de er med som brudepige og brudessvend. Planen er at den mindste vil blive passet efter kirken og den ældste kan være med til bryllupskagen er spist. Alder på disse er henholdsvis 1 og 8 år da brylluppet foregår, så jeg håber at min "opdragelse" på hende igennom disse årene, har en indvirkning på denne dagen.

Men siden det er enda lidt tid til mit bryllup, så kan jeg ombestemme mig ihvertfald 5 gange til før jeg må tage en endelig beslutning på hvad jeg gør med mine barn :)

Og for at være ærlig så har jeg ikke helt kommet mig til stadiet hvor kun jeg skal være i fokus og dagen er kun vores. (håber vel måske jeg ikke kommer dit heller) Jeg magter det simpelthen ikke at bekymre mig for meget, heller la ting gå naturlig af sig selv, jeg tænker fokuset ER og BLIVER på brud og brudgom, fordi der er et bryllup mener jeg, der vil blive snakk om kjole, tema, maden, bryllupsvalsen, lokale, og sidst men ikke mindst hvor vakker bruden og brudgommen er og hvor godt de passer sammen :loveboard:

La os bare håbe de husker vores bryllup som noget fantastisk og vakkert, end sure miner over at der var noget der gik galt, som måske er en bagatel i forhold til hvad brylluppet egentlig handler om: TRO, HÅB & KÆRLIGHED, mellem to mennesker!

Tak for at jeg fik ytre min mening, og jeg føler mig ti ganger gladere :)

(muligens udenfor emne dette:O)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

Øvøv..... Gik forældrene ikke ud med barnet begyndte at skrige??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

Øvøv..... Gik forældrene ikke ud med barnet begyndte at skrige??

Jo, ud i våbenhuset. Hvor man så stadig kunne høre det meget tydeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

Øvøv..... Gik forældrene ikke ud med barnet begyndte at skrige??

Jo, ud i våbenhuset. Hvor man så stadig kunne høre det meget tydeligt.

Ikke fedt :-(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

Øvøv..... Gik forældrene ikke ud med barnet begyndte at skrige??
Jo, ud i våbenhuset. Hvor man så stadig kunne høre det meget tydeligt.
Ikke fedt :-(

Tænker at når de er gået ud i våbenhuset at så har de sikkert ikke vidst at det stadig var så tydeligt inde i kirken og hvis ikke nogen fortalte dem det så har de jo heller ikke haft en chance for at handle anderledes... Ved at gå ud i våbenhuset har de jo netop vist at de gerne vil tage hensyn. Så skulle kirketjener/kordegn eller en gæst jo have stukket hovedet ud og sagt noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

Øvøv..... Gik forældrene ikke ud med barnet begyndte at skrige??
Jo, ud i våbenhuset. Hvor man så stadig kunne høre det meget tydeligt.
Ikke fedt :-(
Tænker at når de er gået ud i våbenhuset at så har de sikkert ikke vidst at det stadig var så tydeligt inde i kirken og hvis ikke nogen fortalte dem det så har de jo heller ikke haft en chance for at handle anderledes... Ved at gå ud i våbenhuset har de jo netop vist at de gerne vil tage hensyn. Så skulle kirketjener/kordegn eller en gæst jo have stukket hovedet ud og sagt noget...

Faren var ikke med ude til st starte med, han gik først derud fem min senere, så de vidste det godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er jo som bekendt overstået, og jeg må bare sige, at jeg fortryder helt vildt, at vi ikke holdt fast i vores nej!!! Ungen forstyrrede både vielse og taler, og mange gæster har påpeget det efterfølgende. Man kunne høre ham skrige under hele vielsen, så jeg hørte ikke rigtig, hvad præsten sagde.

Øvøv..... Gik forældrene ikke ud med barnet begyndte at skrige??
Jo, ud i våbenhuset. Hvor man så stadig kunne høre det meget tydeligt.
Ikke fedt :-(
Tænker at når de er gået ud i våbenhuset at så har de sikkert ikke vidst at det stadig var så tydeligt inde i kirken og hvis ikke nogen fortalte dem det så har de jo heller ikke haft en chance for at handle anderledes... Ved at gå ud i våbenhuset har de jo netop vist at de gerne vil tage hensyn. Så skulle kirketjener/kordegn eller en gæst jo have stukket hovedet ud og sagt noget...
Faren var ikke med ude til st starte med, han gik først derud fem min senere, så de vidste det godt.

Okay ja det kan jeg godt se så...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æv at du fik ret. Ikke på grund af diskussionen her men på grund af hændelsen. Faderen kunne høre alt inde i kirken og burde derfor have været mandfolk nok til at gå ud i Våbenhuset og få kone og spædbarn helt ud af kirken. Min umiddelbare tanke var hvad med resten af dagen og festen men der nævner du jo selv taler. Også der kan man sige det samme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æv at du fik ret. Ikke på grund af diskussionen her men på grund af hændelsen. Faderen kunne høre alt inde i kirken og burde derfor have været mandfolk nok til at gå ud i Våbenhuset og få kone og spædbarn helt ud af kirken. Min umiddelbare tanke var hvad med resten af dagen og festen men der nævner du jo selv taler. Også der kan man sige det samme.

Det er simpelthen så respektløst når man nu har hørt det.... Min kusine har valgt at hendes mindre børn skal blive hjemme til festen og at de kun kommer med i kirke og reception hvis de har en god dag for som hun selv siger gider hun ikke selv at have ødelagt dagen pga skrig og skrål og hun gider ikke risikere at skulle stå udenfor kirken (i regnvejr) så er det nemmere at få dem passet hele dagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv at du fik ret. Ikke på grund af diskussionen her men på grund af hændelsen. Faderen kunne høre alt inde i kirken og burde derfor have været mandfolk nok til at gå ud i Våbenhuset og få kone og spædbarn helt ud af kirken. Min umiddelbare tanke var hvad med resten af dagen og festen men der nævner du jo selv taler. Også der kan man sige det samme.

Ja, det var øv, at jeg fik ret. Det var ret slemt! Jeg håbede, at det var mig, der havde været særligt sensitiv, men vores videoer fortæller desværre noget andet. Både min far og mand havde tydeligt svært ved at koncentrere sig om deres taler.

At de så tydeligvis har løjet om, at han kun kunne få mad for bryst, er noget helt andet. Det gør mig gal, at de bruger den undskyldning, når vi kan se på billederne, at han tydeligvis har fået mad fra glas.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æv at du fik ret. Ikke på grund af diskussionen her men på grund af hændelsen. Faderen kunne høre alt inde i kirken og burde derfor have været mandfolk nok til at gå ud i Våbenhuset og få kone og spædbarn helt ud af kirken. Min umiddelbare tanke var hvad med resten af dagen og festen men der nævner du jo selv taler. Også der kan man sige det samme.

Ja, det var øv, at jeg fik ret. Det var ret slemt! Jeg håbede, at det var mig, der havde været særligt sensitiv, men vores videoer fortæller desværre noget andet. Både min far og mand havde tydeligt svært ved at koncentrere sig om deres taler.

At de så tydeligvis har løjet om, at han kun kunne få mad for bryst, er noget helt andet. Det gør mig gal, at de bruger den undskyldning, når vi kan se på billederne, at han tydeligvis har fået mad fra glas.

Øv hvor er jeg bare ked af at høre det hele endte sådan, men desværre er det også bare sådan jeg har oplevet skrigende børn i kirke og til fest.

Og hold nu op hvor er det frækt at de har sagt det med at barnet skulle ammes , også når de vidste I helst så en 100 procent børnefri fest. Er virkelig ked af at høre det endte sådan for jeres dag, håber at i på trods af skrigende barn, havde en god dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har da også enkelte gange oplevet skrigende spædbørn til fester men der har forældrene været gode til hurtigt at tage affære. Kirkerne har jeg derimod ikke så meget erfaring med udover at det kan være svært at få spædbørn og børn til at være stille i så lang tid, hvor de ikke kan foretage sig noget. Og ja noget af en provokation at de har givet barnet mad fra glas når de samtidig har sagt at det skulle ammes. Var der ikke nogle undervejs som sagde noget til dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan altså bare ikke genkende handlingen med at forældre tager affære... Måske fordi jeg ikke selv har børn at jeg lægger mere mærke til det? Gang på gang på gang er der grædende, klynkende, skrigende børn i kirken, og jeg har oplevet 1 gang, at moren gik ud med barnet. 1 gang! Og jeg kommer ret til til bryllup :) Og sidder på bagerste række så jeg kan høre det hele.

Om aftenen skal jeg ikke kunne udtale mig, fordi det er sjældent at der har været børn med der - og det syntes jeg er en god plan ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever meget sjældent grædende/klynkende/skrigende/larmende børn i kirken. Jeg har heller ikke børn.

For nylig var jeg til bryllup, hvor der var i hvert fald over 5 småbørn (0 måneder, som den mindste) med og hvis de sagde bare det mindste piv, så gik mor eller far ud på kirkegården med barnet. Når der blev fyldt op på bænkene, så bad vedkommende med et barn selv om at komme til at sidde yderst, for hvis nu :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Færdes som sagt ikke så meget i kirkerne så kan ikke rigtig være med der .:) Om aftenen er der meget ofte børn med og i særdeleshed spædbørn. Dem bemærker man stort set aldrig men selvfølgelig kan der være enkelte ind i mellem som har kolik eller andet. Der plejer forældrene så at være 100% på hvad de generelt altid er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manner jeg kommer til alle de forkerte bryllupper :lol: Eller mig gør det jo ikke noget.. Jeg får bare så ondt af brudeparret - men måske har de ikke noget imod det. Det kan jo være de kan lide børn :tunge: De lader sig i hvert fald ikke mærke med det. Men jeg krummer altid tæer på deres vegne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manner jeg kommer til alle de forkerte bryllupper :lol: Eller mig gør det jo ikke noget.. Jeg får bare så ondt af brudeparret - men måske har de ikke noget imod det. Det kan jo være de kan lide børn :tunge: De lader sig i hvert fald ikke mærke med det. Men jeg krummer altid tæer på deres vegne.

Selvom folk siger det ikke handler om det, så er jeg altså også overbevist om , at det handler meget om hvor "sart" man er. Jeg er overbevist om at vi to ville høre skrigende og larmende unger, hvor andre måske ikke ville bide mærke i det. Det er i hvert fald min opfattelse, at jeg tit oplever børn der støjer og larmer, hvor andre ( oftest folk der selv har børn), overhovedet ikke har bidt mærke i det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manner jeg kommer til alle de forkerte bryllupper :lol: Eller mig gør det jo ikke noget.. Jeg får bare så ondt af brudeparret - men måske har de ikke noget imod det. Det kan jo være de kan lide børn :tunge: De lader sig i hvert fald ikke mærke med det. Men jeg krummer altid tæer på deres vegne.

Selvom folk siger det ikke handler om det, så er jeg altså også overbevist om , at det handler meget om hvor "sart" man er. Jeg er overbevist om at vi to ville høre skrigende og larmende unger, hvor andre måske ikke ville bide mærke i det. Det er i hvert fald min opfattelse, at jeg tit oplever børn der støjer og larmer, hvor andre ( oftest folk der selv har børn), overhovedet ikke har bidt mærke i det.

Givetvis :lol: Men i de tilfælde her burde de altså være gået ud, i mine øjne. Så "stille" var det heller ikke. Slet ikke. Men måske er jeg bare sart hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer