Maj-bruden 2014

Hvordan beder man om børne-hensyn?

79 indlæg i dette emne

Det er meget muligt du har ret Rikke. Jeg hører jo også selv tit små ting som gæsterne angiveligt ikke bemærker. Det kan være personale der går og skramler med ting eller taler udenfor festlokalet, udefrakommende støj etc. og der går jeg typisk over og lukker pågældende dør. Kirken kan jeg som sagt ikke tale med om men hvad resten angår er det meget få gange jeg har oplevet at børn har forstyrret i taler i form af inpulsive udbrud. Når det er sket har det som regel været noget som blot har været med til at skabe stemning i selskabet. Det har ikke været anderledes end de spontane udbrud og reaktioner som gæster uvilkårligt kommer med undervejs. Det er med til at skabe stemning og at gøre det knapt så stift men kan også blive for meget af det gode hvis det er de samme og de samme det kommer fra hele tiden. .

Selvom det ligger mange år tilbage husker tydeligt en lille pige/datter til et brudepar som rakte hånden i vejret mens gommen holdt tale. Det havde hun jo lært at man skulle. Jeg husker ikke hvad hun ville spørge om/sige men jeg husker at det tog kegler hos samtlige i selskabet inkl. gommen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører til dem der syntes at børn giver festen en ekstra tand. Det er meget sjældent at de giver anledning til tæer der krymper i skoene, at de forstyrrer eller afbryder taler, Jeg har mere en oplevelse af at de hjemmefra har fået helt klare beskeder på hvad de må og hvordan de skal opføre sig. Det sker ret tit at en DJ har børn bag pulten og at de hjælper til. I den sammenhæng har jeg udelukkende positive erfaringer, børnene er meget velopdragne og har på ingen måde haft nogen negativ indflydelse på hvad der sker på dansegulvet, nærmest tværtimod. Et elle andet sted syntes jeg også at det flot og ekstra gestus overfor brudeparret når forældrene har bekostet smoking, jakkesæt og flotte festkjoler til børnene. Kort fortalt så syntes jeg det er festligt og positivt at der er børn med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu vil jeg som mor sige noget. Vi har selv valgt ingen børn ved vores vielse eller fest! Slut.. det bliver kun min datter som på det tidspunkt vil være 13 år!

MEN MEN MEN... jeg har altså været med til en del fester hvor der var børn og jeg har krummet tæer hver gang. Da Isabella var lille og vi var til noget fest eller andet, sørgede jeg altid for at gå ud af lokalet når hun bare begyndte at klynke en lille smule. MEN jeg har flere gange oplevet at fordi folk vil have det hele med, så bliver de bare siddende selvom ungerne tydeligt forstyrrer. Hold nu kæft hvor kan jeg blive harm.

ISÆR når det er et bryllup. Det er grunden til at vi har valgt børnefri vielse og fest. Medmindre der skulle være en som lige har født i familien og barnet ikke er gammelt nok til at kunne blive passet, men jeg mener.. (og nu fornærmer jeg nok nogle) at man kan malke ud og så sørge for at barnet som bliver passet stadig får den mælk de er vant til... Nu var Isabella født 9 uger for tidligt og jeg nåede aldrig at danne mælk, så hun fik flaske, hvilket er skide besværligt, men det er da en løsning hvis man gerne vil overvære vielsen uden barneskrål!

Synes det er synd at jeres bryllup blev forstyrret på den måde. Jeg personligt ville nok ikke have holdt min kæft og det ved jeg at min h2b heller ikke ville. Jeg havde nok bedt dem pænt om at gå udenfor eller noget i den stil... dog kan dette ikke lade sig gøre under en vielse, men så havde jeg måske snakket med en som ikke sad ved alters om den person kunne sige noget til evt larmende personer. Men det er nok fordi jeg selv ville have fortrukket mig eller så kunne man have sagt at den ene part overværede vielsen og den anden sørgede for at barnet var stille eller gik for at der ikke blev forstyrret. I mit tilfælde blev min x-svigerinde gift mens Isabella var omkring ½ år og jeg valgte at blive væk fra vielsen fordi jeg ikke ville have hun forstyrrede og min xmand var så med, da det betød noget for både ham og hans bror. Og da hans far skulle holde tale, blev Isabella ked af det, fordi hun var utryg med de mange lyde, så jeg rejste mig og gik op på vores værelse på hotellet og gav hende mad og hun fik ro så hun kunne sove. Og personalet var så søde at de havde båret hendes barnevogn ind så hun kunne stå i forhallen og sove, så hun var tæt på hvis hun klynkede. Der var mange som bagefter fortalte mig at de synes det var så dejligt at hun ikke havde forstyrret, fordi jeg tog hensyn. Og ja, jeg ville da gerne have været med til skålene og talerne og sangene, men det kan bare ikke lade sig gøre når man har spædbørn med. Og så må man evt lave en ordning hjemmefra hvor man skiftes til at tage barnet, så det ikke forstyrrer.

Man kender jo ligesom sit barn, uanset det er første gang eller 4. gang. Og om barnet er 1 måned eller 6 måneder eller 12 måneder. Rutinen kommer ret hurtigt... det er ihvert fald min erfaring.

Undskyld min galde, men jeg kan blive så øv når man hører en fest og især et bryllup blev forstyrret så meget af et barn, når forælderne kunne have taget bedre hensyn!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen det er der næppe nogen der er uenige i. Naturligvis er det forældrenes ansvar og opgave at sørge for at barnet ikke forstyrrer om det så betyder at de skal gå udenfor, gå en tur med barnet o.l. Det er som sagt også min oplevelse at de fleste er gode til det. Ligesom ovenstående siger det er det sjældent jeg oplever børn der forstyrrer under taler. Om det så er festligt, fornøjeligt og godt at have børn med er en helt anden sag. Det kommer så sandelig an på hvilken slags fest vi taler om og ikke mindst om stedet egner sig til det. Det er jo i bund og grund et spørgsmål om hvad brudeparret vil med deres fest.

Når vi taler om taler og indslag er min oplevelse at det faktisk er værre med personale på feststederne som ikke alle er lige gode til lige at lukke en dør ud til køkkenet eller dæmpe sig når der er taler. Jeg har faktisk selv påtalt det nogle gange og har også oplevet gæster der har gjort det. Dengang jeg brugte hovedtelefoner (bruger in-ears i dag) skulle jeg også altid sikre mig at jeg ikke havde output på dem under taler for ellers ville det kunne høres af gæsterne nogle gange i meget stille passager. Det samme med min ene laser selvom den står standby og som derfor ikke er tændt under middagen. Mange aircondition anlæg, slush-ice maskiner og ølanlæg er et særligt problem når vi taler om taler. Utroligt hvad nogle udlejere vil byde folk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer