Leitschen

Dilemma efter polter...

11 indlæg i dette emne

Jeg var på polterabend i går. Havde en super dag men den historie må komme senere. Jeg er bare kommet i et dilemma som følge af dagen. Mine søstre havde arrangeret og valgt hvem der skulle inviteres. De havde blandt andet inviteret én jeg har spillet håndbold med og snakket rigtig meget med. Men det sidste halve år ca har hun været skadet og vi har faktisk slet ikke haft kontakt i den periode. Oprindeligt var hun på vores gæsteliste men vi slettede hende igen inden vi sendte invitationer pga den manglende kontakt. (Kan lige tilføje at de eneste der er inviteret fra håndbold er min træner som også er ven af os begge og hans kæreste som også spiller på holdet)

Jeg var selvfølgelig rigtig glad for at se hende igen i går til polter men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med hende nu i forhold til bryllup. Hun ved jo godt at vi har inviteret for længe siden. Skal vi invitere hende og hendes kæreste nu sådan lidt på efterbevilling (der er plads i lokale og budget)? Eller skal vi bare invitere dem til reception hvor vi inviterer lidt mere 'uofficielt' og ikke har gjort det endnu? Hvad ville I gøre? Og hvordan ville I have det med at blive inviteret på 'efterbevilling' efter polter?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær. Men Jeg tror jeg ville inviteret til festen, men med forklaringen om, at hun ikke var inviteret i første omgang da i ikke ser hinanden. men at du syntes det var så hyggeligt med hende i går og du har genovervejet sagen.

Men når det så er sagt, så kræver det jo at du havde det fedt med hende i går og har den der følelse af at detvar super fedt at se hende.

Og det der siger at du ikke skal invitere hende til festen er, at hun jo selv har valgt at deltage i en polterabend hvor hun vidste hun ikke blev inviteret til brylluppet. Så jeg mener ikke du skal gøre det af pligt, men fordi du vil dagen med hende.

Pøj pøj med det:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok invitere til receptionen. Hvis du inviterer hende til selve brylluppet nu, så ved hun jo, at du inviterer fordi hun var med til polterabend. Hvis det var mig, ville jeg føle mig lidt akavet ved sådan en invitation. Men jeg tror da bestemt jeg ville tage imod, fordi hvis jeg havde lyst til at komme til polterabend, så har jeg vel også lyst til selve brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også bare invitere til receptionen. Jeg skal have en veninde med til min polter, som ikke skal med til brylluppet. Eller det skal hun sådan set, for hende og hendes kæreste skal holde styr på køkken og mad . Men allerede inden det var aftalt, var jeg sikker på at jeg gerne ville have hende med til min polter, og hun har også ytret at det vil hun gerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal mærke efter i maven om du har lyst til at have hende med til festen eller om det kun er af pligt, når hun nu var med til din polterabend. Hvis du har lyst, synes jeg sagtens du kan sige til hende, at du havde tænkt, at jeres relation var gledet lidt ud i sandet, men at det var så hyggeligt at se hende igen at du gerne vil have hende med til festen. Hvis det ikke føles rigtigt i maven, så synes jeg fint du bare kan invitere hende med til receptionen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for input :)

Jeg har aftalt med hende, at vi tager en cafétur samme på søndag og så må jeg snakke med hende der. Så har jeg indtil på søndag til at beslutte mig for, hvad jeg vil. Men tror at jeg vil invitere hende og hendes kæreste med til festen. Det føltes på en måde forkert i lørdags, at hun ikke skulle være en del af festen. Og så må jeg jo bare være ærlig og sige, at hun først var på listen men senere blev slettet fordi vi ikke rigtig havde kontakt, men så efter at have set hende igen så har jeg alligevel fortrudt. Min kæreste siger bare, at det er min veninde så jeg bestemmer - for hans skyld må jeg da gerne invitere hende med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som den rigtige måde at gøre det på. Afgørende er jo om det er en/nogle I svinger godt med og gerne vil se mere til fremover, og det har I jo allerede mere eller mindre sagt ved at have dem på gæstelisten. Man kan vel også vende den om og sige at var hun ikke blevet skadet så var de vel blevet inviteret fra start. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan lige give en opdatering her... Jeg mødtes med min veninde i går, hvor jeg valgte at give hende og hendes kæreste en invitation til hele vores bryllup. Det føltes bare rigtigt i maven :) Og hun blev rigtig glad for den (efter at jeg flere gange havde overbevist hende om, at jeg ikke inviterede af pligt fordi hun var med til polter men fordi det var det, jeg havde lyst til). Så nu er vi spændt på at høre tilbage fra dem, om de kan komme...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer