Metlux

diversitet eller ej? (bordplan)

9 posts in this topic

Jeg sidder og makker med vores bordplan, og nu er det endt sådan, at alle singlerne eller dem, der kommer uden ledsager sidder ved samme bord.

Derudover er familiemedlemmerne også endt ved samme bord. Jeg er udelukkende gået efter at sætte folk sammen med nogen, jeg tror, de vil have det sjovt med. Det er helt tilfældigt, at det er endt sådan.

Men er det kikset og skal man stræbe efter at blande folk mest muligt? Eller skal må gå efter "harmoni" ved bordene, om man så må sige?

På forhånd tak :loveshower:

0

Annonce ♥

Jeg sidder og makker med vores bordplan, og nu er det endt sådan, at alle singlerne eller dem, der kommer uden ledsager sidder ved samme bord.

Derudover er familiemedlemmerne også endt ved samme bord. Jeg er udelukkende gået efter at sætte folk sammen med nogen, jeg tror, de vil have det sjovt med. Det er helt tilfældigt, at det er endt sådan.

Men er det kikset og skal man stræbe efter at blande folk mest muligt? Eller skal må gå efter "harmoni" ved bordene, om man så må sige?

På forhånd tak :loveshower:

Jeg tror altså også, at vi ender med at lave en bordplan, der ser ud på den måde. Mest fordi, jeg tror det er sådan folk snakker bedst med hinanden, og de vil have det sjovest. Og vi vil jo rigtig gerne have folk har en god og hyggelig fest :)

0

Det vigtigste for os er at folk får et brag af en fest. Det er de færreste der bliver i rigtig festhumør af at sidde en hel aften ved siden af halvdøve moster Gerda og em genert teenagerkusine til bruden. Vores borde bliver sat udelukkende efter om vi tror folk får det sjovt. Vi ender nok med et "venne/druk"-bord, som alle advarer imod, men det er lige præcis det bord vi satser på er med os når solen står op :)

0

Annonce ♥

Vi havde også planer også et vennebord, men det er jeg lidt gået væk fra igen. For ellers ender det med at 2-4 personer, ender med at sidde ved dødbidder-bordet, og det ønsker jeg ikke at udsætte folk for, så hellere blande så godt som muligt, stadig så jeg er sikker på at folk kan snakke godt sammen og hygge sig. Men det kommer selvfølgelig an på hvor mange "trælse" personer man har inviteret, hvor mange man skal sidde ved hvert bor osv. Vi skal nemlig sidde 20 ved "hovedbordet", og så to borde med 10 personer ved hver. Så tror som sagt vi ender med at vælge vennebord fra, men lad os nu se hvad vi ender med.

0

Selvom der er længe til, at min mand og jeg skal til det med bordplan, så har vi allerede nu gjort os nogle overvejelser. Vi skal sidde i "hestesko" det sted vi har bestilt (eneste mulighed, hvis alle skal kunne være der).

Da min familie og min mands familie er vidt forskellige, virkelig som dag og nat, så har vi snakket om, at sætte hans famile på samme side som ham og nedefter i hesteskoen og det samme med min famile og så kommer vennerne i den ene ende ved min familie, da den ikke er så stor, som min mands.

Så ved os, bliver det ikke blandet. Men derimod familie mod familie. Vi har snakket meget om det, men vi kan simpelthent ikke se, hvorfor vi skulle blande dem, når de er så forskellige som de er og risikere at nogen ikke får en sjov og hyggelig aften, som vi satser på. Vi bliver ca 60, hvis alle kommer, de 17 af dem er min familie og 8 venner og resten er min mands famile. Men nu må vi se, der er jo længe til, så vi kan nå at ændre mening igen :)

0

Af de forskellige fester jeg har været til (både bryllupper og andre fester) synes jeg altid, at stemningen har været bedst, når man deler folk op så de sidder med nogen de kender. Efter min mening bliver det hele lidt mere stift, hvis man ikke kender dem, man sidder sammen med. Og hvis man skal kende dem, man sidder med til et bryllup betyder det som regel, at familierne bliver opdelt. Det kan jeg slet ikke se noget problem i at gøre og langt hen ad vejen kommer vi også til at gøre sådan. Men for at få det hele til at gå op bliver vi nok nødt til at blande lidt ved nogle borde. Men der må vi så bare tage hensyn til, hvem vi mener bedst kan håndtere at sidde med nogle de ikke kender.

0

Vi skulle gerne blive 60 til vores bryllup og vi har 5 aflange 12mandsborde til rådighed. Vi har tænkt os at skifte pladser efter forret og hovedret for at sikre sig, at vi selv kom til at sidde sammen med så mange forskellige som muligt. Derfor sidder vi under forret inddelt i familie og venner, hvor det første bord er brudeparret, vores forældre, bedsteforældre og gommens to brødre, andet bord af brudepiger og de ældste fætre kusiner og så er det ellers inddelt i familie, venner og forældres venner. Ved hovedretten skifter vi plads, så brudeparret sidder sammen med brudepigerne og lidt venner, resten sidder blandet efter hvordan de kender hinanden og humør. Til desserten er det kun brudeparret og 4 andre der bytter plads, sådan så vi kan komme til at sidde med de venner der er kommet langvejs fra. Og brudeparrets plads er altid i midten af bordet samt med udsigt over hele festen. Det håber og tror jeg, at det bliver rigtig godt.

1

Annonce ♥

Vi har heldigvis god tid endnu før vi ved om alle overhovedet kommer.

Men jeg lavede lige en prøve på hvordan det kunne se ud, da jeg selv var rigtig meget i tvivl om vi skulle blande eller ej.

Vi skal have runde borde, og det kan faktisk overhovedet ikke gå op hvis vi skal sætte folk som kender hinanden sammen.

Efter den prøve jeg lige lavede er der faktisk ikke voldsomt mange forskellige muligheder, så synes det lykkedes relativt godt.

Vi har mange unge med - venner og fætre/kusiner fra begge sider som jo egentlig ikke kender hinanden.

Så det hele bliver nok lidt blandet. Dog prøver vi altid at have lidt der kender hinanden ved samme bord.

Fx splitter vi ikke par op, og prøver så vidt muligt også at have 2 par som kender hinanden sammen med nogen de ikke kender.

Derudover bliver det helt efter hvem vi tænker kunne tale sammen på kryds og tværs :)

Det vi synes er sværest er hvem i alverden de sidste 2 skal være ved vores bord (udover os og vores forældre!)

0