17maj2014

Når man bliver trist, og bare har lyst til at løbe skrigende bort

31 posts in this topic

Humøret er bare helt i bund...

Først meddeler min papbror (Han har været min papbror i 25år) , at han ikke kommer med til brylluppet, fordi ham og hans far(Min papfar) ikke kan enes. Bliver ret knust over det. Få dage efter skal min kommende mand på polterabend... Det er fint. Jeg skal lokke ham ud til min far, hvor han så bliver hentet. Vi er normalt ikke glade for at skulle sove væk fra hinanden. Men har det ok med, at han så skal sove ved hans søster, da det bliver en lang aften, og han bliver nok rimelig fuld:-) Kl 23.00 ringer han så for at sige godnat. Og siger så, at han vil hjem og sove, og hans søster har sagt, at hun vil køre ham hen, hvor han vil hen. Så vi aftaler at jeg ikke skal låse døren, for han kommer hjem. Han siger så også, at han ikke vil drikke sig alt for fuld, for vi har jo 4 børn hjemme om søndagen. Jeg siger så, at jeg skal nok tage børnene. Men nej han gider ikke drikke sig for fuld. Kl 4 vågner jeg, og han er så ikke hjemme! Jeg panikker, og skriver til ham... Men han svarer ikke. Får så ikke sovet mere den nat, er hamre nervøs for hvor han er. Kl 10 skriver hans bror så, at han er hos ham. Og så går der ikke længe før h2b skriver, at ingen ville køre ham så langt om natten. Ok... Det er da fair. Men han kunne have givet mig besked. Han ved jeg meget nemt bliver nervøs.Og går meget op i at folk overholder deres aftaler... Finder så ud af, at problemet ikke var ingen ville køre ham hjem... Nej han var blevet så fuld, at han ikke kunne klare køreturen!!! Og nu er det jeg er rassende! Kan på ingen måde tage folk lyver! Nu er jeg bare så gal, jeg har lyst til at løbe skrigende bort fra det hele! Et lille suk herfra:-(

0

Annonce ♥

Trist med din papbror :( Kan slet ikke forstå folk ikke kan være voksne nok til at være i samme rum, selvom man ikke bryder om hinanden. Jeg håber han ændre mening :)

Ang din H2B - dummeslag til ham, men så er det heller ikke værre :) Selvfølgelig er det belastende at han lyver, men jeg tror han har "panikket" og følt han har skuffet dig ved faktisk at foretrække at drikke sig i hegnet istedet for at komme hjem og putte med dig, og dermed ville han "skåne" dine følelser og smide skylden på en anden, så du ikke føler dig "fravalgt" :)

Under alle omstændigheder, så træk på skulderen over det, og sig til ham at du foretrækker sandheden fremover :) Og så skal du nok selv arbejde lidt med det der med at blive hurtigt nervøs, for det gavner ingen (I know - jeg har selv været sådan)

Du skulle aldrig have skrevet til ham - det er trodsalt hans PA, og tingene går sjældent som man planlægger på en PA :) Og han skulle aldrig have løjet for dig, eller forsøgt at lave aftaler med dig :)

0

Trist med din papbror :( Kan slet ikke forstå folk ikke kan være voksne nok til at være i samme rum, selvom man ikke bryder om hinanden. Jeg håber han ændre mening :)

Ang din H2B - dummeslag til ham, men så er det heller ikke værre :) Selvfølgelig er det belastende at han lyver, men jeg tror han har "panikket" og følt han har skuffet dig ved faktisk at foretrække at drikke sig i hegnet istedet for at komme hjem og putte med dig, og dermed ville han "skåne" dine følelser og smide skylden på en anden, så du ikke føler dig "fravalgt" :)

Under alle omstændigheder, så træk på skulderen over det, og sig til ham at du foretrækker sandheden fremover :) Og så skal du nok selv arbejde lidt med det der med at blive hurtigt nervøs, for det gavner ingen (I know - jeg har selv været sådan)

Du skulle aldrig have skrevet til ham - det er trodsalt hans PA, og tingene går sjældent som man planlægger på en PA :) Og han skulle aldrig have løjet for dig, eller forsøgt at lave aftaler med dig :)

Det er også de tanker jeg har, når fornuften sparker ind... Men bum så kommer skuffelsen og tristheden og sparker hele fornuften væk:-( Skal nok bare have et par dage til at køle ned. Jeg har det meget svært ved, at folk bliver så fulde, at de ikke aner hvad de laver. Jeg har en far, som tog på druk, og lod mig være alene hjemme som barn, når jeg var på weekend ved ham... Så jeg måtte ringe grædende til min mor... Det sidder hårdt i mig, og det ved han... Helt sikkert noget jeg skal arbejde med. Følelserne vælter bare ind over en i de her dage... Og jeg kan slet ikke styre dem...

0

Mega dårligt af din papbror - det er squ dårlig stil!

Ift. din kommende mand - er det ikke sådan noget de fleste mænd kan finde på? :tunge: Min ligger og brækker sig hver gang han er afsted - hold nu op hvor er jeg træt af det, men altså.. Det må jo være op til ham :huh::rolleyes:Jeg kan heller ikke udstå "løgne" - som jeg lidt synes det er, når de siger et og gør noget andet, men tror virkelig ikke det foregår sådan i deres søde hoveder :rolleyes:De tænker jo ikke klart når de er fulde og de vil så gerne være søde og sige det de TROR vi vil høre, men så glemmer de alligevel hvad de har sagt :rolleyes:

Fryd dig over eventuelle tømmermænd og så ellers bare ryst på hovedet af det ! :):hug:

0

Annonce ♥

... ikke løgne, blot en smule konfliktsky - for uanset hvad "de har gjort", eller hvad der skete, får de "skideballe" alligevel..

Op med hovedet, og nyd at det kan han ikke (fuldesyg) - send alle ungerne ind, og "far.. - kom far... - vi skal ..." nyd så freden, og brug den på dig selv..

Kærligt knus

0

Mænds hoveder tænker helt anderledes end vores, og sådan er det bare :)

Min erfaring siger mig at ofte når de drikker sammen med vennerne, så vil de gerne please kæresten derhjemme og samtidig give den gas med vennerne, men det lykkes ikke altid særlig godt for dem at klare begge dele... Jeg er begyndt at sige til min kæreste at han kan sove hos en ven når de har været i byen, for så kan jeg blive overrasket hvis han pludselig kommer hjem om natten. Det virker overraskende godt og han kommer nu hjem i pæn tid hver gang han tager i byen :)

Øv med din papbror, kunne du ikke snakke med ham om at de burde være voksne nok til at kunne være i samme rum og at det vil betyde rigtig meget for dig hvis han vil være der for din skyld? De behøver jo ikke sidde lårene af hinanden den ene dag, og de kan jo bare hilse pænt og så undgå hinanden...

0

Ja børnene var heldigvis geniale. Han nåede kun lige hjem, så stak sønnen ham en helikopter han skulle lave :-) I har nok ret i, at sådan er mænd bare... Og den må jeg så prøve at acceptere. Men nøj hvor er det svært... 12 dage til brylluppet... De her dage skulle bare være skønne, romantiske og fyldt med glæde... Ikke sådan her.

0

Øv med din papbror! Jeg begriber ikke hvorfor folk ikke kan lægge personlige forskelligheder til side for én dags skyld. Der kan jeg godt forstå at du er skuffet.

Og det er da også surt at din H2B fyrer en lille løgn afsted, men som nogle af de andre har sagt, så tror jeg også at han bare har forsøgt at skåne dine følelser lidt, nu når han havde lovet at komme hjem... Det er jo en polterabend, manden er ude og more sig, og morskaben var åbenbart ikke helt slut alligevel da han ringede til dig.

Jeg forstår godt hvorfor du ikke er begejstret, men jeg ville lade ham slippe denne gang. Hvis det gentager sig, så er det selvfølgelig en anden sag. :)

0

Annonce ♥

Ja børnene var heldigvis geniale. Han nåede kun lige hjem, så stak sønnen ham en helikopter han skulle lave :-) I har nok ret i, at sådan er mænd bare... Og den må jeg så prøve at acceptere. Men nøj hvor er det svært... 12 dage til brylluppet... De her dage skulle bare være skønne, romantiske og fyldt med glæde... Ikke sådan her.

Du er vel stresset over at de hele er så tæt på.. Men det er da ærgerligt at du har det sådan :(

Hvad med at I fik børnene passet en aften og lavede noget god mad bare jer to? Så I får en dejlig hyggeaften, hvor I lige kan huske hinanden på hvor dejligt I har det sammen og hvor meget I glæder jer til at blive gift?

0

jeg kan sgu godt forstå du er sur… en løgn er en løgn uanset hvad! Og problemet er jo lige præcis at man bliver væsentlig mere vred over at finde ud af at de lyver end det som sandheden egentlig er… min H2B gør det forholdsvis tit, fordi han forventer jeg bliver sur over noget, som jeg egentlig ikke ville have tænkt det mindste over, men jeg bliver vred og ked af det, når jeg finder ud af det er en løgn, også selvom hverken sandheden eller løgnen er særlig slem…

Og jeg synes ikke andre skal vurdere hvordan du skal have det… hvis du har brug for nogle dage til at køle af, så er det sådan det skal være!

Og jeg kender også godt problemet med at skændes i nogle dage, hvor man burde være glad… Lige nu sidder jeg selv midt i at søge om visum til min kæreste, og når man så kommer op og skændes over et eller andet dumt, så kan jeg godt sidde og føle at jeg heller ville rende skrigende bort end at søge det dumme visum… men jeg elsker ham, og jeg ved også at så snart vi har snakket om det, så vil jeg jo gerne have han kom tilbage hurtigst muligt… så jeg kan sagtens følge dig!

Jeg ved så også at for os plejer det at hjælpe at lave lidt kærestetid - så jeg synes du skal overveje at gøre som Rose90 skriver, og så lave en aften med god mad uden ungerne… Der er da ikke noget mere surt end at skulle gå ned af kirkegulvet med et halvt skænderi hængende over hovedet.

Men problemer er nu altså problemer uanset om man skal giftes eller ej, og når man bliver ked af det, så tror jeg ikke det hjælper at trække på skuldrene og glemme det (du ved selvf. bedst selv hvor stort et problem det her er for dig)… jeg synes I skal snakke om det og løse det, så I kan få vent dagene til det du drømmer om, og så I kan gå glade ned af kirkegulvet :D held og lykke...

0

Pap-broren er der ikke så meget at sige til. Det er trist men til det andet så ville jeg falde op og ned på det. Han var i selskab med folk du/I kender og skulle have en aften han kunne huske tilbage på (at han så måske ikke kan huske det hele er noget andet). Men jo de burde da have givet besked. Han burde selvfølgelig også have sagt det som det var, men hvor meget var han i stand til at huske.

0

En aften alene kunne hjælpe rigtig meget. Der er bare kun en weekend tilbage til brylluppet. Og der ved jeg, at jeg bliver hevet på polterabend:-( Med 4 børn, der har vi ikke mange aftener alene. Vi har kun 2 der kan passe vores børn. Min mor og svigermor. Og begge arbejder weekender...

0

Annonce ♥

Så tag en hverdagsaften, hvis i kan få mor/svigermor til at kigge efter og putte børnene :) Så tag i Biffen, ud at spise og bare nyd et par timer alene :)

0

En aften alene kunne hjælpe rigtig meget. Der er bare kun en weekend tilbage til brylluppet. Og der ved jeg, at jeg bliver hevet på polterabend:-( Med 4 børn, der har vi ikke mange aftener alene. Vi har kun 2 der kan passe vores børn. Min mor og svigermor. Og begge arbejder weekender...

Ihh altså det var da også træls.. Men hvad med fredag aften så (hvis det er lørdag du skal på polter)? Alternativt, så kunne en hverdagsaften være det næstbedste?

Kan I slet ikke få børnene passet... Hmm... Ved selvfølgelig ikke hvor gamle jeres børn er - men kunne I lave noget hygge for dem i et andet rum (med mad og film, så de er travlt optaget) og så sige at mor og far er på date i stuen? :biggrin::rolleyes:

0

Det er hvad du gør det til. Din mand var på polterabend. I skulle slet ikke have talt sammen lige netop den aften. Han ved jo godt hvordan du har det med de forskellige ting og har sådan set forsøgt at sige det du gerne vil høre. Han vil sikkert nødig skuffe dig. Det skulle slet ikke være nødvendigt at han skal stå til regnskab for hvad han foretager sig til sin polterabend, så længe det ikke har nogen reel betydning for jeres forhold i fremtiden. Og at han ikke lige kommer hjem som "aftalt" (der bør ikke være den slags aftaler på en polterabend), eller at han har fået lidt for meget at drikke (igen - polterabend), bør ikke have nogen betydning. Og det bør heller ikke have betydning for om resten af dagene op til jeres store dag bliver skønne, romantiske og fyldt med glæde. Når du mærker tristheden og skuffelsen komme snigende så gå ind for dig selv og skrig i en pude eller noget og gå så tilbage til din familie og hyg dig og vær glad.

Jeg har også RIGTIG mange komplekser, og har i mange år haft indstillingen at jeg nu engang har det sådan, og det kan man ikke ændre på og derfor skal min kæreste bare rette ind. Men sådan er virkeligheden bare ikke - i hvert fald hvis man vil have andre mennesker som en del af sit liv på en positiv måde. Det kan godt være at det er vores forældres og øvrige voksnes ansvar at vi er blevet som vi er, men det er vores eget ansvar at vi bliver ved med at være det. :)

Lad det fare. Og enig i hvad en anden foreslår, hvad med en enkelt "bare os to" aften uden børnene?

1

en god snak med din kæreste og så luk den der :) spild ikke mere tid på at være ked af det. Hvis han havde lavet lort i den på sin pa så var det en anden snak men han har bare været for fuld og så røg aftalen. Jeg håber at du kan ryste det af dig :)

0

Annonce ♥

Vi er begyndt at snakke sammen igen. Er stadig trist over han løj. Og det glemmer jeg ikke lige. Kan bare ikke, og kommer aldrig til at acceptere at folk lyver.

0

Det er selvfølgelig noget skidt at han panikkede og smed den i hoved på dig, men pas på at du ikke lader ham tage staffen for andres synder.... Han har helt sikkert sagt det for at skåne dig fordi han ved hvordan du har det med drukture.... Han er din kommende mand, ikke din far...

0

Der er ro i det lille hjem igen... Men vi skal sætte et stort party telt op senere, så måske der kommer kriser igen :lol:

Ej vi plejer heldigvis være super gode til at samarbejde.

1

Der er ro i det lille hjem igen... Men vi skal sætte et stort party telt op senere, så måske der kommer kriser igen :lol:

Ej vi plejer heldigvis være super gode til at samarbejde.

Hahaha shiiiiiiiit :tunge::tunge::tunge: Godt at I har fundet ud af det :)

0

Annonce ♥

Vi er dælme også hårdt ramt.... Nu står vi måske uden vielsesringe:-(

0

Vi er dælme også hårdt ramt.... Nu står vi måske uden vielsesringe:-(

Nej hvorfor det??

0

Har lige fået denne besked

Hej.

Jeg har jeres vielsesringe klar. Har fosøgt at sætte den sammen, men jeg synes ikke resultatet var tilfredsstillende. Det kan ikke holde. I kan komme og prøve dem, som de er, i kan finde nogle andre, eller I kan give jer pengene reur

0

What? Ej hvor mærkeligt! Hvor har I købt dem?

0