Trinemor87

Mor med til polterabend ?

32 indlæg i dette emne

Hej alle.

Jeg er i lidt af et dilemma.. Siden min kæreste og jeg blev forlovet of fastsætte datoen for bryllup har min mor talt om min polterabend.

Jeg har et fint forhold til min mor, men jeg havde da aldrig forestillet mig at hun skulle være en del af min polterabend? Faktisk havde jeg forestillet mig at det bare var mine 5 tætteste veninder og mig der skulle have sjov og gang i gaden. Men nu er min mor jo begyndt at tale om det og min søster ligeså. Tror endda at de regner med at ville planlægge det. Og jeg har altså vidt forskellige hatte på når jeg er familie-Trine og når jeg er gang-i-den Trine. Så jeg frygter lidt at det bliver sådan lidt 'kedeligt' eller typisk med noget brunch og kanalrundfart. Jeg havde nu mere tænkt at den dag ville være veninde sjov med øl, kys salg på strøget og frække historier om sex og eks kærester. Ting jeg tænker min mor ikke behøver vide :-D

Er det normalt at ens mor og søskende (rimelig jævnaldrende ) er med?

Og hvad så med svigermor og svigerinden?

Er det tosset at jeg syntes at det er lidt underligt ? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan forstå det er meget forskelligt hvordan folk gør mht polterabend.

Min søster skal med til min, faktisk står hun for den sammen med min veninde og min kusine.

Men de er også mine bedste veninder og har festet mange gange sammen med dem :wink:

Min søster skrev og spurgte mig om jeg ville have min mor med og det har jeg det fint med. Men regner også med at hun tager tidligere hjem hvis vi andre f.eks. skal i byen. Så hun måske kun er med noget af dagen... men aner jo ikke hvad planerne er :)

Men jeg ved at alle 'unge' er inviteret med inklusive familie, og derudover og min mor og min svigermor.

Men tror ikke der er noget der er 'normalt' mht polterabend, men at det bliver tilpasset efter brudens ønsker og traditioner i omgangskredsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vel forskelligt fra brud til brud, hvem man ønsker skal være en del af ens polter, og hvad man har lyst til at lave. Jeg vil rigtig gerne have både min mor , svigermor , moster og stedmor med, og vil faktisk blive rigtig ked af det, hvis de ikke er med.

Men jeg ønsker så netop det som du nok vil syntes er en kedelig polter, jeg vil helst bare hygge og spise noget lækker mad, og så måske en enkelt aktivitet. Jeg vil ikke klædes ud ( et slør er okay), og jeg vil ikke ydmyges på nogen som helst måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er min søster (brudepige) der er primus motor på min polterabend, men ville synes det var underligt hvis min mor eller svigermor var med, ikke fordi det bliver det store druk-gilde for jeg må ikke selv drikke alkohol, men alligevel....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og svigerinde skal med, og det er efter mit eget ønske. Min mor skal ikke med, og hun har også selv givet udtryk for, at det mener hun ikke er noget for mødre. Jeg har slet ingen forestilling om hvor vildt eller ikke vildt det skal være, men jeg ser det også som en fest for de unge. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine søstre arrangerer min polterabend, og mine svigerinder er også på den liste jeg lavede, da de spurgte efter, hvem jeg kunne tænke mig at have med. Men mine søstre er også dem, der kender mig ultimativt bedst og ved, hvad jeg vil synes er sjovt på sådan en dag :)

Men jeg satte foden ned, da min svigermor kort efter vi havde fortalt hende om forlovelsen mente, at det var hende og min mor, der skulle stå for polterabenden og at de selvfølgelig også skulle være med. Det ønsker jeg så ikke. En ting er søstre og svigerinder, en helt anden ting er forældre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Igen skiller jeg mig total ud, ja jeg har faktisk lige snakket med min mor, og det bliver hende der skal planlægge min polter, ellers får jeg ikke en. Ja så skulle detvære hvis svigermor planlagde den, og så ender jeg bare med at blive pakket ind i lyserøde sløjfer -HAHA-

Mit "problem" er at jeg ikke har særlig mange veninder,og dem jeg har er enten kronisk syge, eller har meget om ørene,og kan derfor ikke overskue det. Jeg erkender da gerne at jeg lige nu følermig ret ligegyldig,for havde jeg ikke spurgt min mor,ja så havde jeg ikke fået en polter, folk står ikke ligefrem i kø.

Men altså det genere mig overhovedet ikke, at det er min mor der skal planlægge den, for så VED jeg at det ikke bliver noget med ydmygelser, druk eller noget vildt. Jeg vil allerhelst bare have en hyggedag,og spise noget god mad :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor var med på min polterabend og ville ikke have undværet hende.. Hun er en stor del af min liv og deler mange ting med hende, så det var helt naturligt at skrive hende på listen da mine veninder bad om en..

Derudover var min svigerinde og svigermor med til at spise morgenmad sammen med os, og så tog de hjem igen... Det var rigtig fint synes jeg.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ladet det være 100 % op til min veninde :) Men jeg ville faktisk synes at det var rigtig hyggeligt at have dem med :)

Hvis min mor (og moster) kommer med til min PA så er det nok kun om dagen, hvor vi så skal lave noget andet - de vil jo ikke tage i byen, eller sidde og drikke med os andre, hvis det er det vi skal :) Det er jeg faktisk meget sikker på :wink: Og mon ikke at din mor ville kunne tænke så langt også?

Min mor lagde også ud med at tro at det var min søster og svigerinde (brors kæreste), som skulle planlægge det. Der måtte jeg jo pænt fortælle at jeg allerede havde en til at gøre det :) Du må hellere gøre det samme, så du ikke ender med to PA'er :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til min polterabend i lørdags, og inden vi skulle spise aftensmad dukkede min mor, moster og faster op... Helt planlagt, men uden at jeg vidste noget. Det var så dejligt, og ville slet ikke have undværet dem :heart:

Umiddelbart før min PA tænkte jeg, at det kommer helt an på hvem der planlagde den om de ville blive inviteret. Men heldigvis havde en af mine gamle veninder fået trumfet igennem, at det skulle de. Det er jeg rigtig glad for. Jeg var dog blevet rimelig fuld på det tidspunkt, og da både min mor, moster og faster er lidt af "den gamle skole" frygtede jeg lidt om de kunne håndtere det, men det gik ud over alt forventning :) Det var rigtig godt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg følger klart din tanke.

Jeg havde mit polterabend lørdag d. 3, hvor min mor, moster, faster og svigermor deltog i første halvdel af dagen. De var med til morgenmad, lasergame (de var ret seje), frokost og dans om eftermiddagen. Da vi så kom til at skulle have aftensmad, træk "de gamle" sig og vi unge kunne feste for os selv.

Jeg synes det var hyggeligt og rart at de var der. Havde faktisk sagt til min svigerinde/brudepige at jeg ikke ville have min mor med, men det var faktisk ikke så slemt som frygtet. Havde også sagt til min mor at jeg kunne ville have hende med til morgenmad. Så man kan alligevel ikke få lov at bestemme alt ;)

Tror at du skal snakke med din søster om dine forventninger og ønsker, og måske appellere til at dagen kan "Deles" op i to. Tror heller ikke ens mor har lyst til at sidde og feste til den lyse morgen med veninderne. Og man bliver jo heller ikke stang-barcardi inden kl. 10 - så det kan jo være at det hele mødes på midten, hvis du snakker om det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et dilemma! Den slags er sikkert forskelligt fra familie til familie. For mig (og min mor) er det helt naturligt, at min mor ABSOLUT ikke skal med til min polterabend!!! Dog skal alle mine svigerinder med - både min brors koner som er noget ældre end mig, og min kærestes søster som jeg har meget lidt tilfælles med.

Hvis jeg var dig, ville jeg frabede mig, at min mor deltager. Du kan evt finde en anden, spændende opgave, som din mor kan være en del af - fx vælg af brudekjole. Din mor vil sikkert blive en smule skuffet, men hun vil også forstå. Husk, at det er DIT bryllup, DIN dag og DIN polterabend - og du sætter reglerne/rammerne for, hvordan du gerne vil have det, og du må gerne være egoistisk. Forhåbentlig får du kun den ene polterabend i dig liv! Held og lykke!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde absolut ikke tænkt mig at min mor skulle med. Men da jeg blev forlovet begyndte mor at snakke om hvor meget hun glædede sig til mit PA. Prøvede at forklare hende at jeg helst så at det kun var veninder. Næ nej, det skulle jeg sandelig ikke blande mig i. Nu har jeg accepteret at mor kommer med og er sikker på det betyder mere for hende at komme med end for mig at hun ikke gør. Nu tror jeg så også at jeg vil give den lige så meget gas hvis hun er der som hvis hun ikke er. Håber bare ikke min veninder tager hensyn til st hun er med og dropper det "vilde".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Både min mor og svigermor var med til mit polterabend forleden, dog kun første del af dagen. Så tog de hjem og jeg kunne feste resten af aftenen med veninderne. Det havde jeg selv valgt og de var helt enige. Jeg synes det var en god måde hvorved de blev en del af dagen. Mon det kunne være en løsning?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at det er forskelligt hvad folk ønsker. jeg vil f.eks ikke have mine svigerinder med, for jeg har ikke noget forhold til dem. Ligesom der også bliver 2 venners kærester jeg ikke vil have med ( altså kærestens venner), igen fordi jeg ikke har noget forhold til dem. Derimod skal jeg have en veninde med, som egentlig ikke skal med til brylluppet, eller hun skal være i køkkenet med hendes kæreste til brylluppet.

For mig er det naturligt at min familie skal med,hvor det for andre ville være en belastning. Men jeg vil så heller ikke alt mulig vildt, eller drikke mig fuld. Jeg vil bare gerne have en hyggedag.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uanset traditioner osv, så er det Din og din kommende mands store arrangement, og så må forældre altså respektere jeres ønsker,

om hvordan i gerne vil have det.

Jeg ville ej heller have min mor med til Mit polterabend .

jeg ville finde hende anmassende og respektløs hvis hun gjorde det imod mit ønske.

Så tag en seriøs snak med hende, fortæl hvordan du har det med det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror mine forældre skal passe Adrian, når vi skal have polter, men håber da, at de f.eks. kommer og spiser frokost med os eller lignende... Nu må vi se. Jeg synes det ville være nederen, hvis mor og svigermor skulle med hele dagen, men det ved min søster og veninder også godt, så det bliver ikke et problem. Når min søster står for min polter, så er der kun mine forældre tilbage til at være barnepige, så det er jeg sikker på, at de respekterer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal helt klart have have mor + svigermor med til PA. Det ville slet ikke være det samme uden dem, og tror også de ville være kede af at blive ekskluderet.

Jeg ser måske ikke det dilemma i andre nævner, for de er jo godt klar over at et PA kan blive vildt, men så er de jo bare med så lang tid de har lyst.

Til min søsters PA var forældrene med hele dagen og til spisning om aftenen og så dryssede de lige så stille fra. Det var slet ikke et krav fra nogen, men der var de ved at være trætte. Alle havde en rigtig sjov og dejlig dag, og der var ingen der var kedlige. De var også alle med til planlægningen, og det gik fint.

Ih hvor jeg glæder mig til det bliver vores tur, til at se hvad de alle har fundet på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal helt klart have have mor + svigermor med til PA. Det ville slet ikke være det samme uden dem, og tror også de ville være kede af at blive ekskluderet.

Jeg ser måske ikke det dilemma i andre nævner, for de er jo godt klar over at et PA kan blive vildt, men så er de jo bare med så lang tid de har lyst.

Til min søsters PA var forældrene med hele dagen og til spisning om aftenen og så dryssede de lige så stille fra. Det var slet ikke et krav fra nogen, men der var de ved at være trætte. Alle havde en rigtig sjov og dejlig dag, og der var ingen der var kedlige. De var også alle med til planlægningen, og det gik fint.

Ih hvor jeg glæder mig til det bliver vores tur, til at se hvad de alle har fundet på.

Jeg glæder mig også til at have noget familie med, det er jo også en stor begivenhed for dem , og tænker også at de jo bare kan deltage i det de vil, og hvis man er til en polter med masser af alkohol, jamen det betyder jo ikke at man SKAL drikke, så kan de jo bare springe over.

Nu bliver min polter så stille og rolig, og bliver mere en hyggedag, fordi det er hvad JEG ønsker mig, og så ville det bare være helt forkert hvis de ikke var med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt klart din dag og ingen andens. Uanset hvilken rolle man har i relation til dig så giver det ikke ubetinget ret til at blive "valgt" hvis du forstår hvad jeg mener. Du bliver nødt til at mærke efter om hvad du ønsker og ikke gå på kompromis. For hvis du vælger at tage din mor med på din polterabend og det ender med komplikationer tja så kan du for det første ikke lave det om og for det andet kan du ikke bebrejde din mor. Hvis du vælger ikke at tage din mor med, så kan hun blive fornærmet og du får en brag af en fed aften og med sikkerhed på din bryllupsdag har din mor glemt det..

Min mor kommer ikke med til min polterabend uanset hvad hun mener.

Held og lykke og håber du får en fed polterabend.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så heldig at have fået to PA'er. En med tøserne - hvilket jeg egentlig også havde forventet. Og en med familien - hvilket jeg overhovedet ikke havde forventet.

Den med tøserne var sjov, med bumberball, god mad, masser af drinks og tøsesnak. I en alder af 40 har jeg aldrig haft lyst til kys på strøget eller alt for vilde tiltag - det er bare ikke mig, og har faktisk aldrig været det.

Den med familien var hyggelig, med god mad, besøg på glasværksted og masser af hygge. Aldersspredningen var så også fra 9-64 år.

Og jeg ville ikke have været foruden nogen af dem.

MEN.... jeg skal da også være den første til at indrømme, at havde min mor været med til min første polterabend, så havde tøsesnakken ikke været den samme. Og det havde nok også lagt en dæmper på indtaget af alkohol, og måden den blev indtaget på :wink:

Du bliver nød til at mærke efter, hvad det er du gerne vil. Når du har fundet ud af det, så tag en snak med din mor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svar.

Dejligt med folk der kan forstå mit lille dilemma og godt med folk der kan belyse det fra en anden vinkel.

Jeg har et super forhold til min mor og til svigerfamilien og selvfølgelig mine søskende ..

Og jeg kan ikke se at jeg skulle gå ind i en 'diskussion' med folk om at de ikke skal/skal deltage for i sidste ende er det jo ikke op til mig:-)

Jeg vil elske dagen lige meget hvordan den blir for jeg ved at det er folk der gør det for mig fordi de holder af mig.

Jeg havde det nok mest 'stramt ' over ikke at 'kunne smide hæmningerne' på samme måde, som man kan når det er ens veninder som altid har været der og som man kender ind og ud...

Jeg tror at jeg har tænkt mig at tale med min søster om evt at ta en føler på situationen med min mor. For at hører om hun regner med at skulle hjem på et tidspunkt eller om hun regner med at være med hele tiden, for så må jeg jo bare mentalt indstille mig på det :-)

Man kan vel altid tage en 'vild' venindebytur og for pokker, de er jo altid sjovest når de er spontane ;-)

Tak for svar

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til min søsters bryllup var jeg med til at planlægge sammen med vores kusine og 2 veninder.

Vi havde inviteret mor, svigermor og de "gamle tanter" til branchen og derefter var det bare os "unge" som fejrede min Søs.

Det var vildt hyggeligt også var mor også lidt med 😉

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst mig til at det i realiteten er alle kvinder inviteret til brylluppet, som skal med. Og jeg kunne slet ikke forestille mig en PA uden min mor.
Deltagerne har jo mulighed for at fravælge deltagelse, men hos mig skal alle have muligheden :) Også selvom jeg har bedt veninden om at skaffe stripper, skal de have muligheden for også at se lidt guf dén dag ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer