Fr.Thomsen

Vielsesring - Hvad hånd vælger I ?

39 indlæg i dette emne

Hvad hånd har I valgt?

Kan se ved søgning at der faktisk er frit valg.. Hvad hånd har I valgt og hvorfor?..

Højre hånd : Det er den man giver Troskabsed med og håndslag

Venstre hånd : Der går en blodåre direkte fra hjerte ud i venstre hånd

Fandt desuden en detalje vi skal tænke på :floejt:

Gammel overtro siger at den der først sætter vielsesringen på sin ægtefælles finger er den der vil få magten i ægteskabet.. :sm:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har også valgt højre hånd.. men det er fordi jeg har en ring på venstre jeg ikke vil af med.. og den passer ikke på højre..

Men ville lige tjekke da manden mente der var faste regler for hvad hånd det skulle være..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må egentlig erkende at vi ikke har tænkt så meget over det, for mig ville det være fedest med venstre hånd,det ville jeg føle var rigtigt. Men tror måske vi ender med at høre præsten , jaja jeg er forvirret jeg ved det godt :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da kæresten friede satte han forlovelsesringen på venstre og når nu vielsesringen skal på, bliver det på højre. Vores forældre, bedsteforældre, tanter, onkler og venner har gjort det samme.. Tror det er det mest "normale", men det står jo helt frit for hvad man vælger 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have vores på højre, mest fordi min forlovelsesring sidder på venstre og kan ikke passe den på højre... Men jeg har også læst at det er der vielsesringen skal sidde.... Men personligt må jeg sige, at det er lidt ligegyldigt for os :) Jeg har aldrig rigtig gået med ring før vi blev forlovet, men vænnede mig hurtigt til det. Det er noget andet med min kæreste.... Han er lidt skeptisk, da han slet ikke er til den slags... Så må sige, at jeg sætter stor pris på, at han giver det et forsøg :loveshower: Spændende om han vænner sig til det, eller hvordan :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da der er frit valg (altså, faktisk ingen regel om det) sidder vores på venstre. Vi har en "kæreste" ring, vi købte efter et halvt års parforhold, som vi har siddende på højre, og den ville vi ikke af med. Og de passer ikke på venstre, så... :)

Men min tante fortalte mig faktisk umiddelbart efter vielsen, at det, vi havde gjort var forkert. Der blev jeg godt nok en smule stram :P Men nu havde jeg altså læst en del sider om det, så, jeg følte jeg med ro kunne sige, at der faktisk ikke var regel om det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min forlovelsesring sidder på venstre hånd fordi det var mest praktisk, fordi den stikker lidt ud og jeg er højrehåndet. Så den ville sidde fast i lidt for mange ting. Vielsesringen er designet lidt mere praktisk så den kommer på højre, hvilket også falder lidt naturligt. Der sidder nemlig den ring han gav mig for tre år siden. Den har lavet et spor så der er klar til vielsesringen som har samme bredde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I Danmark er det forlovelsesringen på venstre og vielsesringen på højre :)

Det er nemlig rigtigt, men for at gøre forvirringen total, så er det i USA faktisk omvendt. Så hvis nogen kommenterer, at man har gjort det "forkert", så kan man jo altid sige, at man gør det på amerikansk :tunge:

I USA er det jo i øvrigt også ganske normalt at sætte forlovelsesringen og vielsesringen på samme hånd.

Men jeg vil holde på, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde at gøre det på :) Min forlovelsesring sidder nemlig mest på min højre hånd :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har min forlovelsesring på højre - ved ikke om det er "forkert", men der føles det bare bedst. Vores vielsesringe kommer også på højre og så må jeg have begge ringe på samme finger. De passer jo så også til det. Der er en sten i min forlovelsesring og vielsesringene er helt glatte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores vielsesringe kommer til at sidde på venstre hånd, hvilket egentlig "irriterer" mig lidt.. Det var H2B der fik lov at vælge og fordi ringenstr. på hans venstre finger var større (= mere mandigt, tror jeg :wink: ) blev det, det endelige valg..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg puttede min forlovelsesring på ventre hånd, da jeg fik den.

Og min forlovede mener vielsesringen skal sidde på højre hånd, så sådan bliver det :)

Jeg har kunne finde argumenter for begge sider, så jeg følte at det var fint han valgte det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer