straubelyna

Bryllupskage - iiih det er dyrt

20 posts in this topic

ÅH gud hvor er de dyre de brylluskager...! Jeg bor I købehavn og skal i morgen til Rungsted til kagesmagning :loveshower: Uhm jeg glæder mig til det. Dog gruer jeg for prisen. Har hørt det er SÅ DYRT at købe bryllupskager men tænkte om der var nogle skønne mennesker herinde der kendte til gode steder?

Hvad har alle i andre gjort mht bryllupskagen? Havde tænkt den skulle serveres til receptionen da det er et eftermiddagsbryllup vi holder... Der er jo dessert til maden så der kan man

da ikke servere bryllupskagen? Forskellen er bare at kagen bliver billigere hvis vi servere den til festen da der jo er et mindre antal mennesker?

Hvad har I gjort?

:a1221:

0

Annonce ♥

Vi elsker kage, og er derfor endt med en af de dyre løsninger. Vi har valgt at bestille vores kage hos La Glace, som med en kuvertpris på 95,- ligger i toppen prismæssigt. Samtidig har vi besluttet at servere kagen til receptionen, hvor vi håber på, at der dukker ca 80 pers. op. Så det løber jo op...

Men glæder mig bare til at få lækker kage :metteholm :metteholm :metteholm

Men det kan jo gøres meget, meget billigere! Jeg har hørt flere herinde, der har bestilt kagen fra Bilka/Føtex/Salling, hvor man kan få kagen til 30-40,- per pers. Alternativt kan man jo få en amatørbager til at lave den privat, det kunne jeg forestille mig også er en del billigere.

Ellers synes jeg priserne ligger på omkring 60-75,- pr pers, hvis den skal laves professionelt.

0

Hey!

Jeg har fået min søde arbejdskollega til at lave vores bryllupskage, hvilket gør det en del billigere :) Så hvis man kender nogen der kender nogen...

Vi skal have bryllupskagen til kaffen efter middagen :) Vi holder ikke reception, ellers ville vi nok have valgt at servere den der, tror jeg :)

0

Min mor laver vores bryllupskage, så vi skal kun betale for ingredienserne til den. Det løber nok op mellem 500 og 1000 kroner for en kage med to forskellige slags bund og to slags mousse :)

0

Annonce ♥

Ja jeg overvejer kraftigt om jeg bare skal punge ud for at få det jeg gerne vil have. Havde nemlig i tankerne at der på kagen skulle være samme damask-mønster som der også var på indbydelserne? Det er ikke et nemt mønster så er bange for at jeg er nødt til at betale for at få det jeg gerne vil have?

Hvor ville det være dejligt at kende en der kunne lave ens kage! Skal I have et bestemt design på jeres kage?

0

Prøv at tjekke handbergskreative.dk ud... De laver bryllupskager til 25 kr pr. Person... Og 30 kr hvis den skal beklædes med ren marcipan.. ( ellers er det halv marcipan/halv fondant)

0

Prøv at tjekke handbergskreative.dk ud... De laver bryllupskager til 25 kr pr. Person... Og 30 kr hvis den skal beklædes med ren marcipan.. ( ellers er det halv marcipan/halv fondant)

Uha ja det var straks mere fornuftigt! Ved du om de laver gode kager? Jeg vil nemlig rigtig gerne have damask mønster på og har fået fortalt at det skulle være rigtig svært at lave?

0

Uha ja det var straks mere fornuftigt! Ved du om de laver gode kager? Jeg vil nemlig rigtig gerne have damask mønster på og har fået fortalt at det skulle være rigtig svært at lave?

Jeg tænker umiddelbart at det kommer helt an på hvordan det skal laves, om det skal frihåndstegnes på (det tager laaaaang tid) eller om det kan stemples på (jeg udskære selv motiv i plast som sættes på og så dupper jeg farven på, den er noget hurtigere

0

Annonce ♥

Jeg ved at min mors kollega som blev gift i april fik kage derfra og de var meget tilfredse... :) deruover skal en anden min mor kender som er kok have kage derfra, og han har været til kage smagning hos dem og sagde også deres kage var rigtig god...

Ved desværre ikke med mønstret, du må sende en mail afsted og spørger.. :)

0

Vi skal have vores monogram på kagen... Hende der skal lave den snakkede om, at man kan bruge noget specielt papir, hvor man kan skære det ud og så derefter lave det på kagen :) Der skal også laves nogle røde roser på, så det passer til invitationer, bordkort osv :)

0

Vi får vores lavet hos en lokal bager som laver bryllupskager fra Odense Marcipan :) på Odense Marcipans hjemmeside kan man. Se deres kager og om der er en bager i nærheden af en der laver dem... :)

Vi skal give 3000kr for en 4 lags kage til omkring 65 mennesker ;) og vi servere vores som Dessert... Det passer bedst ind i vores tidsplan ;) og de 3000 er inkl levering til feststedet...

Edited by Chm1234
0

Annonce ♥

Min søde svigerinde er smadder dygtig til at bage og laver vores , vi ved ikke helt med smag endnu, men det blivger dog med marcipan overtræk og ikke fondant da det smager klamt.

0

Vi skal have med fondant, da vi gerne vil have den helt hvid. Hvis det er marcipan bliver den mere råhvid. Samtidig kan min H2B slet ikke lide marcipan. Om fondant smager klamt, er vist lidt et holdningsspørgsmål. :)

0

Vi køber vores kage af min veninde som har er lille kagefirma. Hun tager omkring 40,- pr person og er super dygtig. Vi skal have fine små cupcakes til receptionen og en bryllupskage senere men det kan jo også være en billigere løsning at få en lille kage til toppen og så fylde kagestativet med flotte cupcakes som bryllupskage.

0

Annonce ♥

Annonce ♥