Macg

En god idé søges!

12 posts in this topic

Halløj alle jer dejlige damer :-D

Min H2B og jeg står med lidt af et problem...

Min kærestes søster er toastmaster, hendes datter (altså min kærestes niece) på 11 år skal være brudepige. Nu mangler vi en rolle til hans anden niece, som er 21 år...

Har I på nogen måde nogle idéer???

0

Annonce ♥

Vi har tænkt på, om hun måske skulle være forlover? Min kæreste har ingen forlover, så måske kunne det være en mulighed. De er meget tætte, og ved godt at en forlover burde være en mand, men kunne man give hende den rolle?

0

Annonce ♥

Ja det synes jeg da godt man kan! Det er vel noget man selv bestemmer… mange kvinder bliver jo også fulgt op af deres mor i dag…

(Og min kæreste har overvejet at spørge min 5 årige nevø, fordi han kommer fra udlandet, og derfor ikke har nogen venner han kan spørge :P - har dog sagt nej til at han må spørge min lille nevø, fordi forloveren gerne skal sikre han kommer sikkert frem til kirken :P hihi)

Du kunne jo også overveje at spørge hende om at være brudepige sammen med den anden niece? Brudepigens opgave er jo bl.a. at sørge for at hjælpe bruden på toilet, have hendes taske, hjælp lidt til hist og her - og det er måske noget en 11 årig ikke helt kan klare helt alene?

Begge min søster (på 30 og 35) og min lille niece på 2 år skal være mine brudepiger...

0

Ja det synes jeg da godt man kan! Det er vel noget man selv bestemmer… mange kvinder bliver jo også fulgt op af deres mor i dag…

(Og min kæreste har overvejet at spørge min 5 årige nevø, fordi han kommer fra udlandet, og derfor ikke har nogen venner han kan spørge :P - har dog sagt nej til at han må spørge min lille nevø, fordi forloveren gerne skal sikre han kommer sikkert frem til kirken :P hihi)

Du kunne jo også overveje at spørge hende om at være brudepige sammen med den anden niece? Brudepigens opgave er jo bl.a. at sørge for at hjælpe bruden på toilet, have hendes taske, hjælp lidt til hist og her - og det er måske noget en 11 årig ikke helt kan klare helt alene?

Begge min søster (på 30 og 35) og min lille niece på 2 år skal være mine brudepiger...

Ja det overvejede vi også, men det virker måske lidt som en "lappeløsning", at spørge hende så meget senere...

Og er glad, for dét du siger med forloveren :) Det kunne godt være den vej vi vælger at gå :)

0

Min H2B ringede sent til hende igår og spurgte om hun havde lyst til, at være forlover... Hun blev simpelthen så glad :loveshower: Det var sådan, at jeg fik helt tåre i øjnene. Det var den helt rigtige beslutning :)

Tak for jeres inputs :thumbsupsmileyanim::heart:

0

Annonce ♥

Hvor er det godt!

Jeg synes også det er helt i orden med en kvindelig forlover. Alle de her traditioner der omkring bryllupper er søde, romantiske og alletiders... men kun når de giver mening :-)

0

Hvor er det godt!

Jeg synes også det er helt i orden med en kvindelig forlover. Alle de her traditioner der omkring bryllupper er søde, romantiske og alletiders... men kun når de giver mening :-)

Er helt enig!

Vi startede ud med, at intet skulle være traditionelt, men da diverse familiemedlemmer kom ind over, blev det pludselig noget helt andet :wink: Men nogle ting vil vi sgu gerne have lov til selv at bestemme :lol: Men sådan er det, når jeg er enebarn og han er enebarn på hans fars side. Så finder man pludselig ud af, hvor meget ens forældre og deres ønsker betyder for én :) Det er nu også helt iorden... Det skal nok blive rigtig godt :happy::heart:

0

Fint - I har fundet en løsning og selvfølgelig kan hun være forlover. Min umiddelbare indskydelse var/er så vedr. den foreslåede rolle som gavekoordinator at vi taler om en pige på 21 år. Hun går måske knap så meget op i om "den ene niece får mere end den anden" i forhold til roller ved bryllupsfesten hvor det nok havde været noget andet hvis det havde været den anden vej rundt. Men ingen tvivl om at hun er beæret over at skulle være forlover.

0

Hun har bare følt sig lidt "overflødig" tror jeg... Min kæreste og hende har altid haft et helt specielt bånd til hinanden, så på den måde tror jeg hun havde håbet på en lidt mere speciel rolle :) Men vi har jo hele tiden tænkt, at en forlover skulle være en mand. Men selvfølgelig behøver det ikke, at være sådan,.,,

0

Annonce ♥