jemar01

Black Tie - hvad skal gommen have på?

12 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg (gommen) står og skal vælge tøj og håber I kan hjælpe med mit lille dilemma.

Da vi planlagte brylluppet besluttede vi at sætte Black Tie Preferred som dresscode. Dvs vi ser gerne at mændende kommer i smoking.
Jeg har nu fundet mit eget tøj men problemet ligger i at det IKKE er en smoking.!?
Kan vi tillade os at sætte Black Tie som dresscode hvis gommen ikke selv møder op i smoking eller vil dette være dårlig stil!?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er at sætte gæsterne i et dilamme, da I har bestemt hvad de skal have på. Der er sikkert nogen der har været ude at investerer i tøjet Så jeg synes at det forpligter jer til at overholde jeres egen dresscode.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du skal noget andet skal det være finere end jeres dresscode, ellers er du som gom underdress, det synes jeg virker forkert, især hvis gæsterne har brugt mange penge for at opfylde jeres dresscode som det tidligere er nævnt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er meget enig med de andre - hvis det du har "bare" er et jakkesæt. Der er sikkert flere af jeres gæster som er nødt til at leje en smoking, for at kunne følge jeres dresscode. Det er jo dumt, hvis du kommer i noget mindre fint ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ikke sige det 'bare' er et jakkesæt og vil bestemt ikke mene jeg vil være underdressed. Valgte dette sæt fordi det er super lækkert og sidder perfekt .. Hertil kommer vest og kravet.!

Så synes ikke jeg kunne stå meget skarpere .. Og sættet i sig selv har de sorte farver og ligger ikke langt fra en smoking.. Men det er stadig ikke en smoking og det bekymrer mig lidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil ikke sige det 'bare' er et jakkesæt og vil bestemt ikke mene jeg vil være underdressed. Valgte dette sæt fordi det er super lækkert og sidder perfekt .. Hertil kommer vest og kravet.!

Så synes ikke jeg kunne stå meget skarpere .. Og sættet i sig selv har de sorte farver og ligger ikke langt fra en smoking.. Men det er stadig ikke en smoking og det bekymrer mig lidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bestemt ikke :-/

Man kan ikke lave sådan en dresscode og så selv komme i jakkesæt og det er uanset hvor flot et jakkesæt det er.

Ville selv blive ret skuffet / sur hvis vi var gæst og måtte ud og købe smoking til manden pga. Dresscode trods at han har et super flot jakkesæt

Men det er min mening

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ikke sige det 'bare' er et jakkesæt og vil bestemt ikke mene jeg vil være underdressed. Valgte dette sæt fordi det er super lækkert og sidder perfekt .. Hertil kommer vest og kravet.!

Så synes ikke jeg kunne stå meget skarpere .. Og sættet i sig selv har de sorte farver og ligger ikke langt fra en smoking.. Men det er stadig ikke en smoking og det bekymrer mig lidt.

Ja men så er der netop problematikken i at mange af dine gæster helt sikkert har skullet bruge penge på at komme i smooking...

Jeg vil råde dig til at fortælle dine gæster at jakkesæt også kan gøre det - for at undgå sure miner. Kan være rigtig besværligt hvis I allerede har inviteret mange gæster, men det skulle I så have tænkt på noget før :unsure: Desværre... For det er ubelejligt for de fleste almindelige mennesker når dresscode hedder smooking og lang kjole - netop fordi mange ikke ligger inde med det i forvejen. Så nytter det simpelthen ikke noget at I ikke selv følger den :rolleyes:

Men du tænker nok selv det samme, siden du spørger :)

Alternativt må du ud og finde dig en smoking - hvilket jo er rigtig træls når du allerede har fundet en jakke som sidder lige i skabet :pokey:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil ikke sige det 'bare' er et jakkesæt og vil bestemt ikke mene jeg vil være underdressed. Valgte dette sæt fordi det er super lækkert og sidder perfekt .. Hertil kommer vest og kravet.!

Så synes ikke jeg kunne stå meget skarpere .. Og sættet i sig selv har de sorte farver og ligger ikke langt fra en smoking.. Men det er stadig ikke en smoking og det bekymrer mig lidt.

Ja men så er der netop problematikken i at mange af dine gæster helt sikkert har skullet bruge penge på at komme i smooking...

Jeg vil råde dig til at fortælle dine gæster at jakkesæt også kan gøre det - for at undgå sure miner. Kan være rigtig besværligt hvis I allerede har inviteret mange gæster, men det skulle I så have tænkt på noget før :unsure: Desværre... For det er ubelejligt for de fleste almindelige mennesker når dresscode hedder smooking og lang kjole - netop fordi mange ikke ligger inde med det i forvejen. Så nytter det simpelthen ikke noget at I ikke selv følger den :rolleyes:

Men du tænker nok selv det samme, siden du spørger :)

Alternativt må du ud og finde dig en smoking - hvilket jo er rigtig træls når du allerede har fundet en jakke som sidder lige i skabet :pokey:

Enig.... Ellers er det lidt det samme som at skrive at I ikke tror på at jeres gæster selv kan finde et pænt jakkesæt..... Har man dresscode har man dresscode, det er derfor der er mange der skriver hvad gommen vil være iført og så retter alle andre ind derfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man plejer jo at sige at værtsparret skal være det pæneste. så det er lidt sært at i siger aller andre skal komme i det når man ikke selv gør. jeg ville finde en anden løsning end det du har

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer