ANWRA

Gode råd mod bumser

31 indlæg i dette emne

Måske et lidt underligt spørgsmål, men tænker ar der ikke er noget der hedder dumme spørgsmål i dette forum.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre jeres gode råd mod bumser.

Jeg skal giftes om 5 måneder, har valgt en kjole med bare skuldre. Jeg døjer dog med bumser, især på venstre skulder og vil da helst at disse er væk på dagen, da det ser grimt ud. Ved da godt at jeg altid kan dække dem med make-up på dagen, men ja...

Kom med jeres gode råd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gå til lægen og få en recept på Dalacin i kutanopløsning. I ca 14 dage før skal det appliceres både 2 gange dagligt. Det er et antibiotikum til lokalbehandling. Jeg brugte det da jeg var teenager i ansigtet, og det virker.

Hvis du ikke lige er til lægemiddel vejen, så kan jeg anbefale Cliniques anti blemishes serie, den har jeg også rigtig gode erfaringer med. Det er dog en lidt dyr løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et meget simpelt råd: Skift dit sengetøj inkl lagen OFTE. Det er helt vildt hvor mange baktusser der kan sidde i det skidt. Jeg kan se med det samme på mine kinder og skuldre hvis jeg gør det mindre end en gang om ugen.

Der ud over vand og motion. Kedeligt men sandt

Jeg er også tilhænger af Cliniques produkter. Dog har jeg erfaret at min akne tit bliver tricket af for hårde renseprodukter og det er de produkter til uren hud ofte. Jeg bruger derfor deres produkter til irriteret/sart hud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, jeg døjer også med besværlig hud, selvom jeg passer så godt på den. Jeg har haft glæde af Dalacin, som Rose nævner, men er blevet immun overfor den. MEN det virkede.

Den bedste løsning, jeg har fundet, er dette:

*Basiron 5%. Den kan også fåes i 10% men det er ikke sikkert, at det er en fordel, da den udtørrer meget. Basiron kan fåes i håndkøb på apoteket. Smøres på hver aften, ulempen er at det afbleger tøjet.

Jeg bruger den hver aften, og det virker!

*Kemisk peeling - Link til pudderdåsernes artikel her

De bedste er fra Paula Choice og Cleanance K

* god og MILD ansigtsrens hver dag.

Jeg har tidligere nedprioteret dette, men med tendens til acne, så har jeg fundet ud af, at denne rens hjælper mig. "Clear Pore Normalizing Cleanser" fra Paula Choice

* Rent håndklæde til ansigtet og rent sengetøj. Skifter pudebetrækket oftere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MEN ulempen ved kemisk peeling og acne er, at det er nødvendigt at bruge solcreme, og at finde en solcreme egnet til hud med tendens til acne, er meget svært. Mange solcremer tilstopper porene.Jeg har endelig fundet en der virker for mig. Basiderm ansigtscreme med spf 30.

Har også læst at flere har haft held med cliniderm, men den virkede ikke for mig.

Håber du kan bruge det :)

Redigeret af Fru.Frøken
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres råd :)

Vand & Sæbe: Ja det bruger jeg

Skrifter sengetøj inkl. lagen 1 gang om ugen.

Drikker vand og dyrker motion.

Så gør alt det gængse man kan gøre, men det hjælper ikke rigtigt. Har prøvet matas renseserie til uren hud. Det hjælper også en periode hvor de stille begynder at forsvinde, men de bliver ved med at blusse frem igen.

Har kigget på Cliniques anti blemishes serie, men synes den er lidt dyr når man er på S.U., men ja er da værd at prøve for 285 kr. for produkter der rækker til 4 uger, hvis det virker.

Jeg har kigget på Manhattan Clearface, som er et lidt billigere produkt. Nogle som kender til det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at undersøge excuviance! Jeg døjede også med grim acne, men deres grønne sæbe har taget det hele! Den er virkelig fantastisk - jeg bruger den morgen/aften og flasken holder i små 5-6 måneder :-)

http://www.exuviance.dk/produkter/alle-produkter/rengoring.aspx - det er den grønne :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var dig, så ville jeg holde op med at bruge vand og sæbe. Helt almindelig sæbe har en tendens til at tørre huden ud, hvorefter talgkirtlerne kommer på overarbejde, for at producere ekstra fedt til den tørre hud. Derfor ender man med mere uren hud end da man startede. Det er også årsagen til at man, når man har uren hud bør undgå produkter med alkohol, da de udtørrer huden.

Det er også rigtig vigtigt at huden får tilført nok fugt, personligt bruger jeg en fugtighedscreme efter Cliniques anti-blemishes serie. Jævnfør princippet ovenfor, så risikerer man flere bumser, hvis huden ikke er tilstrækkeligt fugtet, dog bør man være opmærksom på hvilken creme og i hvilke mængder man bruger, for hvis man bruger for meget eller for fed creme så ender man jo med fedtet hud igen...

Jeg er enig med mms8777 at nogle acne-produkter kan være kradse, men det er ikke min opfattelse at Clinique har det problem (jeg ved der er en del hudlæger der anbefaler dem). De skriver på anti-blemishes serien, at man skal trappe ned i brug/holde op, hvis man oplever hudirratation. Den Clinique-dame jeg købte mine produkter af i sin tid, anbefalede netop også at jeg brugte creme (Superdefense til dry/combination i øvrigt), for at huden ikke skulle tørre ud. Jeg bruger maksimalt anti-blemishes en gang om dagen, netop også for at undgå tør hud.

Jeg er også meget enig med mms8777 i at det er super vigtigt at få skiftet håndklæder og sengetøj ofte, men det virker det som om du er godt i gang med :) Hertil kan jeg tilføje at det er rigtig vigtigt, hvis man går med foundation, pudder el. lign. at skifte det efter det antal måneder der står på bøtten. Der vokser rigtig mange bakterier i den slags.

Når nu det kun er den ene dag du gerne vil af med bumserne, så ville jeg helt sikkert gå efter en 14-dages dalacinkur, det virker 100 %. Men hvis du mere permanent vil behandle bumserne, så er det hudpleje.

Et sidste godt lille tip er soleksposition, det får også bumser til at forsvinde :)

Det blev godt nok også et lidt langt indlæg :blush: Håber du kan bruge det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes altså du skal prøve nogle mildere produkter til sart hud. De produkter der er lavet til akne hud er ofte meget kradse, hvilket bare provokere din hud

Hvad vil du så anbefale? Hvilket mærke for at være helt præcis.

Du har tidligere skrevet om Cliniques produkter, men det er så ikke den serie til uren hud du mener så. Hvad hedder de produkter fra dem du vil anbefale?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var dig, så ville jeg holde op med at bruge vand og sæbe. Helt almindelig sæbe har en tendens til at tørre huden ud, hvorefter talgkirtlerne kommer på overarbejde, for at producere ekstra fedt til den tørre hud. Derfor ender man med mere uren hud end da man startede. Det er også årsagen til at man, når man har uren hud bør undgå produkter med alkohol, da de udtørrer huden.

Det er også rigtig vigtigt at huden får tilført nok fugt, personligt bruger jeg en fugtighedscreme efter Cliniques anti-blemishes serie. Jævnfør princippet ovenfor, så risikerer man flere bumser, hvis huden ikke er tilstrækkeligt fugtet, dog bør man være opmærksom på hvilken creme og i hvilke mængder man bruger, for hvis man bruger for meget eller for fed creme så ender man jo med fedtet hud igen...

Jeg er enig med mms8777 at nogle acne-produkter kan være kradse, men det er ikke min opfattelse at Clinique har det problem (jeg ved der er en del hudlæger der anbefaler dem). De skriver på anti-blemishes serien, at man skal trappe ned i brug/holde op, hvis man oplever hudirratation. Den Clinique-dame jeg købte mine produkter af i sin tid, anbefalede netop også at jeg brugte creme (Superdefense til dry/combination i øvrigt), for at huden ikke skulle tørre ud. Jeg bruger maksimalt anti-blemishes en gang om dagen, netop også for at undgå tør hud.

Jeg er også meget enig med mms8777 i at det er super vigtigt at få skiftet håndklæder og sengetøj ofte, men det virker det som om du er godt i gang med :) Hertil kan jeg tilføje at det er rigtig vigtigt, hvis man går med foundation, pudder el. lign. at skifte det efter det antal måneder der står på bøtten. Der vokser rigtig mange bakterier i den slags.

Når nu det kun er den ene dag du gerne vil af med bumserne, så ville jeg helt sikkert gå efter en 14-dages dalacinkur, det virker 100 %. Men hvis du mere permanent vil behandle bumserne, så er det hudpleje.

Et sidste godt lille tip er soleksposition, det får også bumser til at forsvinde :)

Det blev godt nok også et lidt langt indlæg :blush: Håber du kan bruge det.

Tak for alle de gode råd. Jeg døjer ikke så meget med acne i ansigtet.. kun lige hvor der kommer en 2-3 stykker. Det er mest på skulderen at jeg døjer og synes bare det ville være grimt til brylluppet, nu hvor det netop er en kjole hvor skuldrene er barer som jeg har valgt.

Bruger nu heller ikke alm. sæbe, for ved at det ikke er så godt. Jeg døjer som sagt med det primært på skulderen og bruger sæbe i form af en mild bodyshampoo uden parfume fra matas i forbindelse med mit bad.

Efter badet bruger jeg en fugtighedscreme fra matas til uren hud, men selvom den er lavet til uren hud, er den måske for fed. For det hjælper en periode, hvor nogle af dem begynder at forsvinde, men ligeså snart jeg tror det er ved at være væk, så kommer der nogle igen.

Nu er det da primært i forbindelse med brylluppet at jeg gerne vil af med det, men kunne jeg finde en permanent løsning ville det da være dejligt. Synes ikke det er så fedt om sommeren at rende rundt i top og bikini og så have de grimme bumser.

Men ja kan da være jeg skulle snakke med lægen om at få en 14 dages dalacinkur.

Det er dog en jungle med alle de forskellige produkter der findes på markedet mod acne og uren hud og alle får jo netop deres produkt til at fremstå som om at det er det bedste, så det er rart at høre fra nogle der har prøvet det, hvad der rent faktisk virker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres råd :)

Vand & Sæbe: Ja det bruger jeg

Skrifter sengetøj inkl. lagen 1 gang om ugen.

Drikker vand og dyrker motion.

Så gør alt det gængse man kan gøre, men det hjælper ikke rigtigt. Har prøvet matas renseserie til uren hud. Det hjælper også en periode hvor de stille begynder at forsvinde, men de bliver ved med at blusse frem igen.

Har kigget på Cliniques anti blemishes serie, men synes den er lidt dyr når man er på S.U., men ja er da værd at prøve for 285 kr. for produkter der rækker til 4 uger, hvis det virker.

Jeg har kigget på Manhattan Clearface, som er et lidt billigere produkt. Nogle som kender til det?

Jeg bruger Manhatten Clearface, og jeg vil i hvert fald gerne anbefale det. Der gik dog lige 6 ugers tid før det virkede - i en kort periode blev min hud også værre. Jeg har brugt det i ca. 5 måneder nu, og det har virkelig gjort en stor forskel for mig. Jeg var egentlig ked af at skifte til det renseprodukt fordi det jo på ingen måde er fri for parfume, parabener osv., MEN det virker for mig, og det er trods alt vigtigere. Jeg bruger rens, skintonic og creme både morgen og aften, og så dupper jeg min hud tør med køkkenrulle frem for et håndklæde. Jeg har dog kun erfaring med at bruge det i ansigtet. Håber du finder en løsning, der virker for dig - kan sagtens sætte mig ind i hvor træls det er. :) Redigeret af SarahBJ
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Detoxen er med forskellige faser, så lidt komplekst at forklare kort (se evt vægttabstråden) men primært udelukkelse af mælk, sukker, korn og det meste kød og i stedet fokus på masser af grønt, nødder, fisk, frugt og gode olier - ikke meningen at man skal leve efter det i mere end 14 dage, men det virkede for mig :-).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har samme udfordring, så da jeg valgte en kjole med bare skuldre begyndte jeg at gå til kosmetolog 1 gang om måneden. De har givet mig råd til lige min hud, og dybte renset huden. Det er ikke væk, men det er flot nok til at glæder mig til at skulle have bare skuldre i kjolen om en uge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers så overvej mild kemisk peeling dagligt - jeg døjer selv med store porer og talgknopper i ansigtet, og er begyndt at bruge Avene Cleanance K for et par dage siden, og min hud er allerede meget glattere og ensartet - glæder mig til resultatet efter et par uges brug. Købte den på apoteket til 139kr for 40ml.

Jeg købte den efter at have læst denne artikel på Pudderdåsernes blog.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers så overvej mild kemisk peeling dagligt - jeg døjer selv med store porer og talgknopper i ansigtet, og er begyndt at bruge Avene Cleanance K for et par dage siden, og min hud er allerede meget glattere og ensartet - glæder mig til resultatet efter et par uges brug. Købte den på apoteket til 139kr for 40ml.

Jeg købte den efter at have læst denne artikel på Pudderdåsernes blog.

Det vil jeg prøve med det samme. Kan se de anbefaler Clinique til akne, og det mærke bruger jeg jo i forvejen :) Tak for tip.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers vil jeg anbefale PH formula. Det er det bedste produkt jeg har haft nogensinde (og jeg har haft det hele mod urenhed og pigmentfejl). De kan altså bare noget, uanset hvilket hudproblem du har. Pt arbejder jeg på mine pigmenter, men går hen over sommeren over på deres acneprodukter. Jeg har ikke acne, men grov hud (og pigmentfejl, heldige mig...) og den skulle være så god til lige netop mit problem.

Jeg har også fået lokket min mand over på det, og han har døjet meget med tør og rød hud. Aldrig har hans hud været så pæn efter bare 3 ugers brug og han har brugt dermalogica i de sidste 8 år, bare uden den store effekt.

Som bonus er det et super godt produkt også, uden alt muligt skrammel i, og ok pris.

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da mange af jer anbefaler Cliniques produkter har jeg kigget nærmere på disse. Synes dog de er rigtigt dyre - især når man er på S.U. og penge er små. Jeg har derfor kigget på dette Trial kit som skulle være nok til 10 dage, for at prøve det af, for tænker at jeg ikke vil smide flere 100 kr. i noget som jeg måske ikke føler virker:

http://www.clinique.dk/product/1571/12591/3-Trinshudplejesystemet/St-med-3-Trinshudplejesystemet/3-Trin-Trial-Kit--Type-3/index.tmpl

Nu er det jo ikke direkte Anti-Blemish serien, men der blev også nævnt at det måske kunne være for skrads. Men kan de 3 produkter i prøvekittet gå an? Synes i hvert fald at det udfra beskrivelsen lød som de samme som du anbefalede mms8777?

Ellers har jeg også kigget på Dalacin og der er igen for og imod at anvende dette, da det typisk bruges ved svære tilfælde, men tænker at det prismæssigt sagtens kunne være 1 mulighed som nødløsning, såfremt clinique ikke virker. Jeg leder nemlig efter en lidt mere holdbar løsning, så jeg ikke risikere at det kommer igen efter de 14 dage, samt at jeg gerne vil prøve det af inden brylluppet, så jeg ikke risikere at slå fuldstændigt ud af det 14 dage før brylluppet, såfremt det ikke virker.

Faldt over dette produkt fra Matas, men ved ikke om det bare er penge ud i luften. Skulle være et naturprodukt: http://www.matas.dk/ren-hud-100-kap. Nogle som kender det?

Synes stadigt det er en jungle derude med en masse forskellige produkter og alle vil gerne fremstå som at det bare er deres produkt der er det bedste og man kan jo købe sig fattig i forskellige produkter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep det er lige præcis den serie jeg bruger med undtagelse af deres skintonic, da den er for krads (det er smerte at få den på huden = ikke godt til mig) Jeg er der i mod begyndt at bruge http://charlottebonnen.dk/clarifying-lotion-1-200-ml-400-ml efter anbefalinger her fra tråde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du skal bruge den serie, så ville jeg helt sikkert ikke bruge 3'eren. Hvis du skal bruge det, så ville jeg tage 1'eren. Jeg har selv brugt den serie, og var ikke glad for den, da den udtørrede min hud, så problemet blev værre, så jeg vil bestemt ikke anbefale den.

Tilgengæld vil jeg gerne anbefale at bruge ansigtscreme efter 3-trins serierne (både anti-blemishes og den almindelige), da man så undgår at udtørre huden så meget.

Generelt er jeg ikke ret vild med idéen om kosttilskud, men det er bare mig. Kan heller ikke se, helt biologisk, hvor dan blomsterpollen og gær skulle kunne kunne gøre noget for at gøre huden renere. Derudover har produktet fået ret dårlige anmeldelser (to ud af fem stjerner), så det siger måske også noget...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer