Miaws

Mulighed for svigt af veninde

31 posts in this topic

Kære alle - igen tak for jeres inputs.

Vi - og ikke mindst jeg - er blevet glade for beslutningen. Det er det rigtige, og man kan ikke altid få det 110% som man gerne vil. Heller ikke på ens bryllupsdag, når vi har valgt at invitere så mange mennesker på kryds og tværs :)
Jeg har selv overvejet, om jeg skulle fortælle hende, at vi har valgt at invitere kæresten med efterfølgende, selvom det egentlig ikke var planlagt i første omgang.

Jeg har dog valgt, at jeg ikke vil sige noget til hende. Tror ikke der skal så meget til at vælte læsset, og der er ingen grund til at bekymre hende mere end højst nødvendigt. Desuden får ingen af os gavn af, at jeg fortæller hende, at vi viser os som de store mennesker, vi er og tager ham med, selvom det egentlig ikke var planen. Men jeg vil foreslå hende, at vi møder ham - ligeså meget for hans egen skyld, så han ikke føler sig helt palle-alene-i-verden til vores bryllup.

Og det tror jeg, hun vil forstå :)

0

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som om I har valgt den bedste løsning muligt :D Jeg tror hun bliver rigtig glad!

0

Kære alle - igen tak for jeres inputs.

Vi - og ikke mindst jeg - er blevet glade for beslutningen. Det er det rigtige, og man kan ikke altid få det 110% som man gerne vil. Heller ikke på ens bryllupsdag, når vi har valgt at invitere så mange mennesker på kryds og tværs :)

Jeg har selv overvejet, om jeg skulle fortælle hende, at vi har valgt at invitere kæresten med efterfølgende, selvom det egentlig ikke var planlagt i første omgang.

Jeg har dog valgt, at jeg ikke vil sige noget til hende. Tror ikke der skal så meget til at vælte læsset, og der er ingen grund til at bekymre hende mere end højst nødvendigt. Desuden får ingen af os gavn af, at jeg fortæller hende, at vi viser os som de store mennesker, vi er og tager ham med, selvom det egentlig ikke var planen. Men jeg vil foreslå hende, at vi møder ham - ligeså meget for hans egen skyld, så han ikke føler sig helt palle-alene-i-verden til vores bryllup.

Og det tror jeg, hun vil forstå :)

God løsning :)

0

-

Edited by D+T
0

Annonce ♥

Godt, at I har fået truffet en beslutning, som I er glade for. :) Jeg er helt enig med dig i, at en smule ydmyghed ift. at blive inviteret til diverse store arrangementer, ville klæde de fleste. Vi har jo truffet nogle andre valg lige mht. det her spørgsmål end mange herinde synes om, men for os er det de daglige relationer, der er i fokus - og bare fordi vi skal giftes, betyder det netop ikke at vi pludselig skal ses med alt og alle. Hvis vi skulle begynde at invitere kærester med, som vi ikke kender, ville det betyde, at andre gode venner/veninder ikke kunne komme med. Det ville da være helt tosset i mine øjne - og vi vil absolut ikke øge vores, i forvejen meget høje, budget eller gå på kompromis med lokation eller mad fordi vi 'bør'(?) invitere fremmede med. Nu har vi så også rigtig mange venner/veninder både hver for sig og i par, og vi har heldigvis mødt fuld forståelse fra alle sider. :)

De, der er inviteret med, er netop dem som er af størst betydning for vores daglige liv - og det er jo et valg fra alle sider, hvem vi ses med parmæssigt og hvem vi ses med hver for sig (i hvert fald i vores omgangskreds). Jeg synes, man skal passe på med at dømme andres valg så firkantet, som nogen har tendens til herinde. Vi træffer jo vores valg på mange forskellige baggrunde! Det ville lidt svare til, at jeg skrev, at dem der inviterer alt og alle med enten ikke har ret mange venner, og derfor er det ikke noget problem at invitere flere, eller at de har valgt en så billig kuvertpris, at det er ligegyldigt. Alt er jo prioriteringer for os alle, og vi har så valgt at invitere vores daglige betydningsfulde relationer, hvilket er dem vi også ser en fremtid i.

0

Det er en lidt svær situation. På en måde kan jeg godt følge jer og på en måde ikke. I min familie indviterer man ikke bare med fordi man er kærester. Jeg har en kusine hun skifter kæreste som hun skifter underbukser. og har hele tiden en ny. Nå det sådan noget så gidder jeg ikke invitere en kæreste med, for måske er det slet ikke ham hun har med som der står i invitationen. Men når man nu har været kærester i ½ år så er det jo ikke bare den "Nye" kæreste længere. Så hvis jeg var dig så ville jeg indviterer ham med.

0