jeanetteak

bryllup hvad gør i

17 posts in this topic

Hejsa

vi er helt nye i dette her, og jeg synes det er meget svært at finde hoved og hale med planlægningen og hvor jeg skal starte.

jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i vil og kan hjælpe med mig.

here it comes

musik under brylluppet er det levende eller jukeboks eller en helt tredje ting.

hvor lang tid før begyndte i at planlægge og hvad startede i med først.

på forhånd tak

mvh jeanette

0

Annonce ♥

Først så velkommen til, tag et kig ned gennem planlægningstrådene, der er meget inspiration at hente og mange forskellige måder at gøre tingene på....

Vi blev forlovet 30. december 2013 og gik i gang med planlægningen i midten af januar hvor vi bookede feststed og kirke så de vigtigste ting var på plads, og så har jeg taget det sådan rimeligt roligt og flydende med alt det andet, det er faktisk først her for en måned siden at jeg begyndte sådan rigtigt målrettet....

Mht musik har vi valgt at prioritere pengene andetsteds så det bliver playlister vi kører på forlovers anlæg der bliver sat op i festsalen, lokalet er i forvejen godt fyldt da vi har inviteret absolut maksimum af hvad der kan være i lokalet så kunne ikke lige overskue hvor vi skulle gøre af DJ eller levende musik...

0

Hej Jeanette og velkommen til :)

nå ja og stort tillykke med brylluppet naturligvis :wink:

Jeg vil mene at det første vigtige som du og din kommende skal sætte jer ned og finde ud af er de store ting:

Hvilket slags bryllup ønsker vi?

Vielse i haven/rådhuset/kirken eller noget helt fjerde?

Drømmer vi om det store prinsessebryllup eller en enkel vielse og så frokost/middag med de nærmeste på en restaurant? Eller noget helt andet?

Jeg synes det vigtigste er at det bliver JERES dag - ikke DIN og ikke HANS - men JERES :wink: Find ud af hvad jeres fælles drømme er, og arbejds så ud fra dem med at lægge et budget og se på hvad der er realistisk og hvor meget I vil bruge på det.

For at svare på dine spørgsmål:

Vi skal have dj i ca. 8 timer fra festens begyndelse til brudevalsen og igen derefter til festen engang slutter. Vi har valgt DJ fordi vi mest hører det nyeste musik fra radioen og Itunes top 100 (som et eksempel) og vi vil gerne have at vedkommende kan klare at spille det sidst nye men også kan spille de gamle fra 80'erne som er fede at danse til :thumbsupsmileyanim:

Hvornår startede vi med at planlægge? hmm.. Godt spørgsmål.. Jeg har brugt Pinterest lææænge og været herinde også længe inden vi blev forlovede. Bare samlet inspiration og set mig omkring. Vi blev forlovede 24. december 2013 og gik igang med at få planlagt de store ting (kirke, feststed, overordnet budget osv) med det samme. Vores planlægning og DIY projekter går nok for alvor igang når der er et år til, dvs. til september i år.

0

Velkommen til :)

Planlægningen og hvor langt tid før i skal starte afhænger meget af hvilken tid på året i skal giftes og om i ønsker noget bestemt. Især i forbindelse med musik, fotograf, at det skal holdes et bestemt sted eller lign.

Vi blev forlovet marts sidste år, men begyndte først planlægningen for alvor planlægningen i September måned, hvor vi fandt datoen, skrev til kirken. Vi lagde også budget og afstemte forventninger. Det vigtigste er at det bliver vores dag og vores begge ønsker afspejler sig i brylluppet.

I starten af året sendte vi Save The Date korts ud, fordi at vores bryllup ligger lige op til efterårsferien og vi så ville sikre os at dem vi gerne ville have med fik sat et kryds i kalenderen. Vi begyndte så i februar måned at kigge på feststeder. Da stedet var på plads begyndte vi at kigge på de andre ting som musikken (Vi har lejet en DJ til at spille fra kl. 18:00 - 02). Invitationer sendte vi ud i April måned og ja så fik vi transport, ting til dekorationer på plads. For ikke så langt tid siden købte jeg min brudekjole.

Selvom der er 4 1/2 måned til endnu, så har vi allerede styr på det meste. For os har det været vigtigt at få styr på de "store" ting først og få booket de ting der nu skulle bookes, for at være sikker på at det kunne lade sig gøre.

God fornøjelse med planlægningen :)

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med jeres Bryllup.. :)

Vi blev "enige" om at skulle giftes i December 2013.. Startede med at afstemme hvad vi hver især gerne ville.. og blev enige om Maj / Juni 2014.. Bookede feststed.. så maden og til sidst tid på Rådhuset..

Hvis I skal i kirke er rækkefølgen nok Kirke.. Fest sted og Mad ..

Vi sendte så invitationer ud i Januar ..

Vi laver playlister hjemmefra da vi ikke ønsker levende musik.. og Jukeboks er tit dyr i forhold til hvor meget forskelligt musik der er derpå.. Vores gæster er imellem 25 og 70 + så det skulle spænde vidt..

Så vi har "kun" været i gang i ca 5-6 mdr.. :)

0

Ok tak for svar alle sammen det er helt sikkert råd jeg vil skrive mig bag øret.

Hvad betyder pinterest og diy

0

Pinterest er en side hvor man kan få en masse gode idéer til bryllup :)

DIY betyder "Do it Yourself" dvs. de ting man laver selv fra bunden.

0

Pinterest er en side på nettet hvor man kan finde ALT.. total tidrøver og man kan finde rigtig meget inspiration derinde..

DIY er en forkortelse af Do It You self.. ( stavefejl kan forekomme.. :wink:)

0

Annonce ♥

Ok tak for svar. Hvor meget er jeres budget og har i alle pengene stående på kontoen som i så bare kan bruge af eller køber i løbende. Måske et lidt dumt spørgsmål

0

Ok tak for svar. Hvor meget er jeres budget og har i alle pengene stående på kontoen som i så bare kan bruge af eller køber i løbende. Måske et lidt dumt spørgsmål

Vi har spart op og købt løbenede, og haft en fast sum i måneden der gik til brylluppet :) Vi syntes det var nemmest, men det kommer jo helt ann på økonomien osv :)

Vores budget står på 50000

Edited by Nahdia
0

Min H2B har sparet op uden jeg vidste det så da han friede stod der 80.000 på bryllupskontoen som vi primært bruger til alle de store ting, derudover køber jeg selv ting og sager løbende for "mine egne" penge

Vi har prioriteret at vores bryllup skal være med overnatning til alle gæster og brunch dagen derpå

0

Vi har budgetteret med 47.000 kr., men sparer 50.000 op, for at have en buffer.

Vi havde sparet en pæn sum op, men sparer også op løbende. Vi har også købt løbende og så er pengene trukket fra bryllupskontoen så vi har styr på det, så har jeg et excelark med budgettet og hvor meget der står på bryllupskontoen og hvor meget der mangler, så vi er sikre på at kunne nå at spare op.

0

Annonce ♥

Vi sparer op løbende men har også monster lang tid endnu, men vi regner med at kan gøre det for 50.000 da vi køber mange af tingene løbende så det kun er de store poster til sidst.

Vi har valgt DJ til vores bryllup

Edited by Marie E
0

Vi spare også op løbende, der ryger et fast beløb i opsparingen hver måned,og så køber vi tingende sådan løbende. Det er for os det nemmeste, fremfor at skulle have hele opsparingen klar fra start af, for så ville vi skulle vente det længere, med at begynde at planlægge bryllup.

Vi skal bare spille musik over et anlæg til brylluppet, vi har for det første ikke plads til en musiker/dj i lokalet, og for det andet er det også en post vi har valgt at spare væk :)

Men man kan jo gøre lige præcis hvad man selv ønsker , når det kommer til en bryllupsfest. Der er ikke noget rigtigt og forkert, og alle par har jo forskellige ønsker. For os har det handlet om at det er VORES dag, og derfor bliver det som vi ønsker, og ikke hvad andre tænker/forventer :)

0

Velkommen til. Musik til bryllupsfesten kan være mange ting. Det kan være alt lige fra et hjemmeanlæg/en computer, en jukeboks, en DJ løsning som det vi selv udbyder, et band, en pianist/musiker eller en kombination. Det er helt op til jer selv hvad I vælger og der er fordele og ulemper ved stort set alle løsningerne.

Hjemmeanlægget/jukeboksen har den ulempe at de ikke kan tænke selv, de kan ikke spille musik til de festsange gæsterne kommer med og der er også en risiko for at musikken bliver farvet af det mindretal af gæsterne som er meget aktive med hensyn til at ønske og at der ikke tages hensyn til de øvrige gæster. Der kan man så gøre meget med playlister men der er meget arbejde i det og de er heller ikke "bevægelige".

Ønsker man at det skal være livemusik bør man vælge et band eller en musiker men ulempen her er at spilletiden som regel er meget kort set i forhold til at en bryllupsfest typisk varer 8-12 timer og at spillestilen måske er knap så alsidig. Når vi taler band er der også en økonomisk faktor og en fysisk faktor. På mange feststeder er der ganske enkelt ikke plads til et 5 mands band eller det vil komme til at syne uforholdsmæssigt meget.

DJ løsningen er meget populær i dag. Særligt den løsning hvor DJ'en spiller såvel under middagen som efterfølgende og også spiller de festsange gæsterne kommer med. Det kan man se ud af ovenstående indlæg og 90% af de mange bryllupsfester vi laver er da også hvor vi er med hele vejen. Ulempen er at det ikke er livemusik men til gengæld er der længere spilletid (i vores tilfælde fra start til slut). En DJ vil også altid kunne spille mere alsidigt end de fleste bands og tilpasse sig jeres ønsker/forventninger og ønsker fra gæsterne hvor et band/en musiker har et fast repertoire. Men er man til livemusik og ønsker man det så kan en DJ ikke være med i konkurrencen

0

Annonce ♥

Velkommen til

Vi har været meget uenige omkring musik. H2b ville have en amatør dj efter middag fordi....det er billigst. Min mor VIL have dinnermusik a la. spansk guitar til middag og liveband til senere (hun har fra starten sagt at hun vil give os musikken). Jeg vil helst have live musik men kan gå med til andet.

Vi har nu fravalgt musik til middagen (pga. plasmangel, økonomi og h2b frygter det bliver larm) og live band til efter middagen.

Min brors barndomsven som er kommet fast i mit barnfomshjem siden han var 4 år gammel har et party band og de skal spille :-) Er helt sikker på at de kan sætte gang i festen.

Edited by Kiranha
0