agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 posts in this topic

Skønt møde I har haft med feststedet! Dejligt at I fik planlagt alting, det gjorde vi jo også sa vi var afsted, og det giver altså bare en dejlig ro i maven at vide at der er styr på alting og at kemien er god med stedet osv.

0

Annonce ♥

Dejligt med en kærestedag hvor i fik styr på mange ting, fedt at i har fået så god service ved feststedet menuen lyder lækker og ikke mindst jeres kager mums elkser jordbærkager :metteholm

0

Fed caketopper, pæn taske og dejligt med godt feststed!

Jeg kan egentlig ikke lide bryllupskage, men vi skal da have det alligevel, fordi det er så pænt, så nogle gange overruler pænheden smagen :biggrin:

Det er godt at høre at alting falder på plads. Jeg er kun en lille smule misundelig på at I har nogen der klarer alt for jer :blush:

0

Puha, tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville have det hvis vi skulle stå med det hele selv. I denne proces er jeg for alvor blevet klar over, hvor dårlig jeg er til at spørge om hjælp. Helt rationelt kan jeg godt se, at folk hellere end gerne vil give en hånd, men når jeg så skal spørge, så får jeg det helt skidt. Og det kræver jo nogle hænder at banke en fest op for 50 mennesker:-)

0

Annonce ♥

Skønt at I også havde et godt møde med BonCat - tror vi får nogle formidable fester :cheerleader3: Hvordan fik I kringlet gratis mad til musikeren? (Det vil jeg også ha' :lol: ) Menuen lyder rigtig lækker og jeg tror også vi tager udgangspunkt i hvad der står på deres hjemmeside.. Måske bytter lidt rundt på nogle af tingene til hovedretten og skipper blåmuslingerne (dem er der næsten ingen i vores familier eller omgangskreds der spiser alligevel :huh:)

0

Vi elsker blåmuslinger, men var nervøse for om de bliver gummiagtige når de bliver kolde. Det forsikrede han for, at de ikke gør, men til gengæld er der kun 2 af dem på hver tallerken så det må nærmest opfattes som pynt:-)

Men jeg er sikker på, at de sagtens kan tilpasse det til jeres ønsker.

Jeg spurgte bare om der var personalemad til DJen og så svarede han, at så længe der ikke var helt specifikke krav om særlig forplejning, så vil der være sørget for det. Resten af personalet skal jo også have noget at spise;-)

0

Puha, tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville have det hvis vi skulle stå med det hele selv. I denne proces er jeg for alvor blevet klar over, hvor dårlig jeg er til at spørge om hjælp. Helt rationelt kan jeg godt se, at folk hellere end gerne vil give en hånd, men når jeg så skal spørge, så får jeg det helt skidt. Og det kræver jo nogle hænder at banke en fest op for 50 mennesker:-)

Ja, altså vi skal jo ikke lave mad selv, men vi skal sørge for at enderne når sammen. Så vi har selv funder bryllupskagebager, skal selv pynte op og ned og gøre rent bagefter og sådan. Det er ikke det helt store, men eftersom jeg er på SU og vi gerne vil have 5 retter, holde det i København og gøre lidt mere ud af det, er vi nødt til at spare visse steder. Hvis vi skulle vælge en pakkeløsning kunne vi først blive gift i 2025 :lol: :lol:

0

Ja, den problematik kommer man ikke udenom:-)

Vi skal også selv pynte op i receptionslokalet, men oprydning har vi i det store hele betalt os fra. Det der måtte være tilbage fra receptionen tager mine veninder sig af som en gave til os:-)

0

Annonce ♥

Vi mangler nu virkelig få tilbagemeldinger fra gæsterne. I morges tikkende der både svar ind fra min gynasieveninde og hendes mand, og fra H2Bs fætter, kusine og moster fra USA.

Vi er simpelthen så rørte over, at de vil bruge så meget tid og penge på at komme. Mosteren har jeg mødt en del gange og vi kommer rigtig godt ud af det med hinanden.

Fætteren har jeg mødt en enkelt gang, hvor vi legede turist guider for ham og hans kone og børn. Han flyttede til USA som 6 årig og er sådan helt vildt dansker patriotisk. Han har bl.a. indrettet et danskerrum i sit hus:-) Jeg tror det er derfor det betyder så meget for ham at være med til et rigtigt dansk bryllup.

Kusinen har jeg aldrig mødt, så det bliver spændende. De kommer fredag og flyver hjem igen tirsdag så vi satser på at bruge noget tid sammen med dem om mandagen. Bl.a. derfor er jeg vanvittig glad for vores beslutning om, at vi ikke skal lave alt for meget selv:-)

0

Ja, det er meget rørende egentlig.

Vi afventer stadigvæk svar fra mine kusiner, men ved de har arrangeret overnatning og børnepasning så mon ikke de dukker op;-)

Og så er der lige H2Bs far, der er ret gammel og ikke ved om han kan klare turen. Det må han meget gerne snart finde ud af, synes jeg, men det skulle ikke være første gang han ikke lige kan magte sin familie (fed type, hvis man spørger mig).

H2Bs bror har heller ikke meldt tilbage, aner ikke om han (og kæresten, som vi aldrig har mødt) kommer.

Og så er der min veninde, som fødte i onsdags. Hun har luftet tanken om, at de kun kommer til receptionen og det vil egentlig passe os fint. Vi er ikke så tætte længere og tænker hverken det er særlig fedt for dem, os eller dem de skal sidde ved bord med, at de er helt nye første gangs forældre.

0

Efter inspiration fra Mus gik jeg igang med at lave hjertepinde til indgangspartiet ved feststedet.

H2B mente bestemt, at hjerterne skulle være røde (hvad sker der for, at han pludselig har en holdning til det😉). Jeg mente derimod, at vi skulle følge det eksisterende farvetema og gik igang med det karton vi allerede havde liggende (det var jo et argument i sig selv☺).

Heldigvis er både H2B og jeg bevet rigtig godt tilfredse. På billedet er pindene placeret i vaser, men det er meningen, at de skal stikkes i jorden sådan lidt random mellem hinanden.

Det ser ikke ud af så meget her, men der er omkring 70 pinde i alt. Det må være nok😊

post-69668-0-14974600-1426744419_thumb.j

Edited by agnete79
0

Annonce ♥

Efter inspiration fra Mus gik jeg igang med at lave hjertepinde til indgangspartiet ved feststedet.

H2B mente bestemt, at hjerterne skulle være røde (hvad sker der for, at han pludselig har en holdning til det). Jeg mente derimod, at vi skulle følge det eksisterende farvetema og gik igang med det karton vi allerede havde liggende (det var jo et argument i sig selv☺).

Heldigvis er både H2B og jeg bevet rigtig godt tilfredse. På billedet er pindene placeret i vaser, men det er meningen, at de skal stikkes i jorden sådan lidt random mellem hinanden.

Det ser ikke ud af så meget her, men der er omkring 70 pinde i alt. Det må være nok

Hvor er de fine! Det var også et fedt inspirationsbillede Mus havde lagt op :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Dejligt I kan lide pindene. Det var et hurtigt og overkommeligt projekt, som forhåbentlig får en god effekt.

I dag da jeg kom hjem fra arbejde stod solen lige ind i stuen og gukd hjerterne stod glimtede om kap:-) Jow Jow, det skal nok gå hen og blive godt.

0

Og så gik det jo lige op for mig, at vi i dag har rundet 50 dages milepælen. Chok der er ikke lang tid tilbage nu!

Blev en lille smule stresset, men orkede ikke at gå i gang med de lister, som normalt hjælper mig videre når det hele bliver lidt presset.

I stedet fik jeg samlet de sidste bord kort og nu mangler vi kun at få sat navne på.

Vi fik også øvet lidt brudevals selvom H2B er nede med lidt feber og dårligdom. Aner ikke, hvor han fik energien fra, men danset blev der og vi er enige om, at det nok skal gå. Nu skal jeg bare øve mig i at lade mig føre:-)

Trinnene har jeg lært af en kollega, der har gået til standarddans da hun var barn og ung. Hun forklarede mig grund trinnene og så stod jeg ellers der og øvede mig da chefen kom forbi:-) hvad sker der også for kontorlandskaber med glasvægge;-)

0

Tillykke med 50 dages milepælen :-)

Vi skal selv i gang med brudevalsen i morgen mens børnene er ude af huset for en gangs skyld. Jeg lærte trinene på max 15 min med den guide der er herinde et sted. Men vi skal jo også kunne danse den sammen hi hi

Jeres hjerte pinde er i øvrigt blevet rigtig flotte :-)

Edited by Malu82
0

Annonce ♥

Vi valser lidt ind imellem når vi lige har hænderne fri - det er rigtig hyggeligt😊

Jeg har hygget mig lidt med skilte til receptionen. Vi har købt to typer mousserende vine, en Moscato D'Asti, som er sød og derfor passende til kagen og en Cava semi secco, som er lidt mere tør. For at folk kan finde ud af, hvad de skal vælge, så blev vi enige om, at det var passende med lidt info.

Jeg har skåret teksten i to forskellige farver karton (der passer til resten selvfølgelig😉) og så er de sat på guld karton (kan godt være lidt svært at se på billedet). De skal monteres på en lille pind, der bare lige skal sprayes guld først og så skal de stå i nogle cremefarvede potter jeg fik for en 10'er i Kvickly.

post-69668-0-48371500-1427028689_thumb.j

0

Selvom både H2B og jeg skranter nu, så har det alligevel været en produktiv dag sådan bryllupsmæssigt. Jeg har forsøgt at tage billeder, men kvaliteten er altså ikke noget at råbe hurra for. Håber I kan leve med det😊

Vi kommer til at invitere nogle mennesker lidt uformelt til vielsen og reception. For et par stykkers vedkommende (f.eks nogle fra opgangen) vil vi dog gerne, at det sker på skrift. Jeg har derfor kreeret disse "light" invitationer:

post-69668-0-03685800-1427051662_thumb.j

post-69668-0-67203800-1427051704_thumb.j

0

I går var vi til Ramasjang koncert (fantastisk oplevelse i øvrigt) og der rendte vi ind i et vennepar, som skal med til brylluppet. At møde dem fik mig til at tænke på sidst vi var til bryllup sammen. Jeg måtte forsyne kvinden med kleenex for hun havde selv glemt at få med og hun blev rørt af bare at gå ind i kirken. Sådan har jeg det grinede vi af den gang.

Da vi så kom hjem i går tænkte jeg, at vi da skal have Kleenex i kirken. Igen, en fuldstændig unødvendig gimmick, men ikke desto mindre meget sødt, synes jeg.

Det tog lidt overtalelse af H2B, men han gav sig

Så i dag er der også blevet produceret 60 styks Kleenex pakker (2 styks i hver)

post-69668-0-17411800-1427052496_thumb.j

post-69668-0-02999700-1427052532_thumb.j

Edited by agnete79
1

Sikke nogle fine ting du har fået produceret. Kan godt lide jeres cirkeltema og fine farver. Elegante og moderne på en skøn måde.

Synes det er hyggeligt med kleenex-pakker.

God bedring til jer begge.

0