FRK2014

Ca budget?

29 indlæg i dette emne

Hej :)

Vi snakker om at gifte os til næste sommer, men så begynder jeg selvfølgelig at tænke..

Hvad koster et bryllup egentlig?

Ingen af os er til det store herregård mm.

Er der nogen af jer der kan komme med nogle priser på hvad I har givet eller regner med budget er?

På for hånd tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er et godt spørgsmål... Jeg tror vores ender med ca 50.000-60.000 kr.

Det er med 50 gæster :)

Men alt er jo relativt... Tror nu sagtens man kan gøre det billigere. Og dyrere kan det altid blive :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lander på ca. 120.000 kr. Vi bliver 35 gæster. Til det skal det så siges de 20.000 af dem er bryllupsrejse. Og vores ringe er ikke med i det regnestykke 😊det koster 15.000 kr. Men har valgt ikke at spare på noget overhovedet. Så kunne nemt have gjort det billigere. Skal i øvrigt giftes og 36 dage ❤️❤️❤️❤️😍😍

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at vores løber op i 47.000 kr.. Max 50.000 kr. vi bliver i alt 26 til selve brylluppet og 30 til receptionen, hvis alle som er inviteret kommer.

Den dyreste post for os er helt klart selve festen til 596 kr. pr. kuvert, men så er det også med alt.

Vi kunne sagtens have gjort det billigere ved at leje forsamlingshus, men så ville vi også skulle stå for det hele selv.

Kommer helt an på hvad i ønsker på jeres store dag.

Lige et eksempler på udgifter fra vores budget. Priserne variere selvfølgelig alt efter hvad man ønsker:

Middag/festen: 15.500

Musik (DJ): 5.000

Transport: 3.450

Brudekjole + sjal: 8.100

Tingene løber hurtigt op og så er der jo også vielsesringe (her regner vi med 2.000), brudebuket/brudepigebuketter, tøj til H2B, bryllupskage (den laver vi så selv) og så udgifter til invitationer, dekorationer m.v. så har vi også regnet 6.000 kr. ind til et ophold, så vi kan tage afsted nogle dage sammen efter brylluppet. Bryllupsrejsen venter vi med til næste år. Vi skal giftes op til efterårsferien og der er det bare dyrt at tage ud og rejse. Vi regner så med at tage på et spaophold inkl. alt.

Grunden til max 50.000, er at vi til receptionen at drikkevarer bliver afregnet efter forbrug. Vi har sat et ca. tal ind, men ved ikke helt hvor meget det kommer til at koste og så er det rart med lidt ekstra på bryllupskontoen som buffer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige nu siger budgettet 86.000 men jeg satser på at kan få det ned til 50-60.000, allerede nu har jeg sparet en del penge ved at kigge efter priser mv.... vi er ca 40 til festen og 80-100 til receptionen

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kommer til at bruge max 70.000kr... Og det vi har brugt flest penge på er festen som kommer til at koste omkring 35.000kr, min kjole der alt i alt har kostet 12.000kre og så vores kage til 3000kr...

Ved de andre poster har vi heldigvis kunne spare en masse penge :) vi kender en der kan låne os en fin bil til kørsel, vi skal kun gi' 800kr for en fotograf (ikke professionel) og vi har givet lige omkring 500kr for invitationer, bordkort og menu'er fordi vi har bestilt dem på nettet...

Og så der selvfølgelig alle de andre små ting... Men jeg vil helt sikkert sige at det er smart at sætte flere penge af til det end man regner med... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ender med 120.000 kr. Ca 55 gæster på et badehotel i Silkeborg området. I de 120.000 kr har vi afsat ca 10.000 kr til bryllupsrejse.

Er sikker på et bryllup kan gøres billigere, vi har valgt løsninger hvor vi ikke skal særlig meget selv. Vi har fotograf, band, kørsel, frisør osv.

Er ikke særlig kreativ men hvis man er det kan det helt sikkert gøres billigere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lander på ca. 120.000 kr. Vi bliver 35 gæster. Til det skal det så siges de 20.000 af dem er bryllupsrejse. Og vores ringe er ikke med i det regnestykke det koster 15.000 kr. Men har valgt ikke at spare på noget overhovedet. Så kunne nemt have gjort det billigere. Skal i øvrigt giftes og 36 dage ❤️❤️❤️❤️

Det er lige som vores - de penge er givet godt ud, og jeg ville gøre det igen uden at blinke med øjnene :7himmel:

Nu nærmer dagen sig også bare med hastige skridt. Du bliver så smuk, i den smukkeste kjole!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger 30.000 kr. til brylluppet - vi bliver 25 og 40.000 til rejsen :) Vi skal på en laaaaang ferie rundt i Californien :loveshower:

Vi skal spise middag i Tivoli og så regner vi med, at vi skal gå rundt derinde bagefter, men det har vi ikke helt besluttet endnu.

Budgettet ser således ud:

  • Mit udstyr: 0 kr. (min mor betaler)
  • Gommens udstyr: 0 kr. (betaler han selv)
  • Invitationer og takkekort: 500 kr
  • Vielsesringe: 4.200 kr.
  • Fotograf: 4.800 kr.
  • Middag: 15.000 kr.
  • Tivoli indgang og evt. turpas: (max) 5.500 kr.
  • Bryllupsrejse: 40.000 kr.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg måske også lige nævne, at vores budget er hvad det kommer til at koste -ikke hvad vi reelt betaler selv :wink: Mine forældre og min H2B´s far betaler en stor del af gildet, så indtil videre og hvad jeg ved vi selv kommer til at betaler er ca 8.000 til tøj og sko til os begge og så en masse småting til invitationer, bordkort osv... Så tror muligvis vi ender med at betale 10.000-15.000 selv.

Super fantastisk med dejlige forældre der vil give en masse :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ender nok også i 100.000 +, selvom jeg ikke synes vi er gået all in, men alting koster bare. Vi har inviteret 66 til festen, og alle dem der har lyst til reception, så det løber hurtigt op.

Redigeret af anneton
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vidt forskelligt fra par til par, hvor mange penge de bruger på deres bryllup. For det første kommer det jo an på hvilken type fest man ønsker, dernæst kommer det an på hvad man vil/kan bruge på et bryllup.

Vores løber nok op i ca 25.000 i alt, altså inkl. ALT ( uden bryllupsrejse, den ønsker vi os penge til i gave) . Vi kommer dog ikke selv til at bruge 25.000, da mine forældre betaler drikkevarer og blomster, og mine svigerforældre betaler vores ringe .

For os er det det beløb vi kan bruge på dagen ( hvis vi ikke skulle vente et år mere), og vi vil heller ikke bruge meget mere. Vi har hele tiden vidst at vi f.eks ikke ville bruge 50.000 på en enkelt dag, da vi tænker over hvor meget andet man kunne få for de penge. Men igen alle par er jo forskellige, og der er intet rigtigt eller forkert. Det handler om at vælge det man ønsker, og det man kan/vil betale :)

Vi bliver forresten 40 hvis alle kommer, og holder ikke reception som sådan, alle er med hele dagen :)

Redigeret af Rikke aka rapanden
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vidt forskelligt fra par til par, hvor mange penge de bruger på deres bryllup. For det første kommer det jo an på hvilken type fest man ønsker, dernæst kommer det an på hvad man vil/kan bruge på et bryllup.

Vores løber nok op i ca 25.000 i alt, altså inkl. ALT ( uden bryllupsrejse, den ønsker vi os penge til i gave) . Vi kommer dog ikke selv til at bruge 25.000, da mine forældre betaler drikkevarer og blomster, og mine svigerforældre betaler vores ringe .

For os er det det beløb vi kan bruge på dagen ( hvis vi ikke skulle vente et år mere), og vi vil heller ikke bruge meget mere. Vi har hele tiden vidst at vi f.eks ikke ville bruge 50.000 på en enkelt dag, da vi tænker over hvor meget andet man kunne få for de penge. Men igen alle par er jo forskellige, og der er intet rigtigt eller forkert. Det handler om at vælge det man ønsker, og det man kan/vil betale :)

Vi bliver forresten 40 hvis alle kommer, og holder ikke reception som sådan, alle er med hele dagen :)

Præcis... Vi ville slet ikke kunne betale det hele selv. Hele fornøjelsen er også kun blevet arrangeret "så stort", fordi vores forældre ønskede at betale. Det har så også gjort, at de har haft en del mere at skulle have sagt...

Hvis vi selv skulle betale, havde budgettet max været på 20.000 kr :) Jeg er også ret nærrig i forhold til, at det kun er en enkelt dag :biggrin:

Men er nu også sikker på, at man sagtens kan arrangere en rigtig fin og god dag for mindre midler end det vi ender med at bruge.

Som du skriver... Det kommer helt an på hvem man er :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vidt forskelligt fra par til par, hvor mange penge de bruger på deres bryllup. For det første kommer det jo an på hvilken type fest man ønsker, dernæst kommer det an på hvad man vil/kan bruge på et bryllup.

Vores løber nok op i ca 25.000 i alt, altså inkl. ALT ( uden bryllupsrejse, den ønsker vi os penge til i gave) . Vi kommer dog ikke selv til at bruge 25.000, da mine forældre betaler drikkevarer og blomster, og mine svigerforældre betaler vores ringe .

For os er det det beløb vi kan bruge på dagen ( hvis vi ikke skulle vente et år mere), og vi vil heller ikke bruge meget mere. Vi har hele tiden vidst at vi f.eks ikke ville bruge 50.000 på en enkelt dag, da vi tænker over hvor meget andet man kunne få for de penge. Men igen alle par er jo forskellige, og der er intet rigtigt eller forkert. Det handler om at vælge det man ønsker, og det man kan/vil betale :)

Vi bliver forresten 40 hvis alle kommer, og holder ikke reception som sådan, alle er med hele dagen :)

Præcis... Vi ville slet ikke kunne betale det hele selv. Hele fornøjelsen er også kun blevet arrangeret "så stort", fordi vores forældre ønskede at betale. Det har så også gjort, at de har haft en del mere at skulle have sagt...

Hvis vi selv skulle betale, havde budgettet max været på 20.000 kr :) Jeg er også ret nærrig i forhold til, at det kun er en enkelt dag :biggrin:

Men er nu også sikker på, at man sagtens kan arrangere en rigtig fin og god dag for mindre midler end det vi ender med at bruge.

Som du skriver... Det kommer helt an på hvem man er :loveboard:

Præcis, jeg har f.eks aldrig drømt om det store slotsbryllup, fin gourmetmad osv, og min kæreste kunne nøjes med en tur i pølsevognen :tunge: Så det er jo ikke fordi vi føler at vi går på kompromis overhovedet. Og fordi at vi i hverdagen har en stram økonomi, så fylder det der med "tænk lige på hvor meget man kan købe for 50.000", altså bare rigtig meget. Ja selv de penge vores bryllup ender med at koste, er vanvittig mange penge for os.

Men hvis man ønsker noget andet, og kan/vil betale for det, så er det jo ikke mere rigtig/forkert, end de løsninger vi har valgt.

Og ja, jeg er bestemt også sikker på at vi får en fantastisk dag, det vigtigste for mig er selve vielsen, og så at fejre dagen sammen med de nærmeste, så har jeg egentlig ikke super mange krav til resten af dagen. Selvfølgelig skal maden smage godt, og der må gerne være fint pyntet op, men altså det behøves jo ikke koste mange penge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde lavet en ca beregning der landede på omkring 12- 15.000

Men det er blevet dyrere.

Vi havde sparet omkring 25.000 op da vi sendte invitationer ud.. og ligger stadig til side.

Nogle tal fra vores Budget: Vi bliver 36 pers.

Lejet spejderhytte ( hel weekend ) 3800,-

Mad :

Helstegt gris m/ tilbehør 5400,-

Morgenmad/ Dessert / Chips 1000,-

Drikkevarer ( Tyskland) 4000,-

Kjole- Sko- Hårpynt 1800,-

Bordpynt - DIY 1000,-

Frisør 300,-

Gommens tøj 0,-

Ringe 0,-

Vi skal ikke på bryllupsrejse og betaler selv festen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Budgetter ser meget forskellige ud afhængig af hvordan i kunne tænke lige netop jeres fest skal være. Vores budget er 130.000 uden bryllupsrejse. Tror vi bliver 100 personer til receptionen og 70 til selve bryllupsfesten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver 50 til festen om aftenen og ca 120 til reception.

Vi havde lidt på opsparringskontoen da kæresten friede, men har ellers sparet lidt over 100.000 kr på et år.

Pt. ser der ud til det ender på 115.000 kr., oveni kommer bryllupsrejsen.

Troede vi kunne holde det på omkring 60-70.000 kr., men når det hele blev lagt sammen blev det lige noget dyrer end først antaget. Vi har så valgt at vi holder vores livs fest, og bruger det det nu koster så længe vi ikke sætter os i gæld for det.. 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et budget på ca 50000 kr.. VI har sparet op og købt løbende... Min H2B er på elevløn, og jeg var afløser i en kantine (nu arbejdsledig )

Så vi har levet meget stramt det året for at klare det, men nu er vi snart i mål :biggrin: Vi bliver 43 til hele dagen ^^

Budget:

Bordkort m. menu : 700 kr

Brudebuket og Knaphuseblomster: 505 kr

Brudehår: 1000

Brudekjole: 6000-7000 kr

Brude sko: 250 kr

Brudgommens tøj: 2000 kr

Fotograf: 700 kr

Kage: 1820 kr

Lokale med mad. drikke, personal og pynt ink: 22180 kr

Gæstebog, organzaposer, strømpebånd, Div: 350 kr

Hotel til bryllups natten: 1388 kr

Invitationer: 500 kr

Undertøj: 500 kr

Ringe: 11000 kr

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et budget på 100.000 kr. Men så skal det så tilføjes, at vores tøj ikke er med i dette budget, da vi selv betaler det hver især. Mit tøj bliver en del dyrere end min kærestes, og da jeg ikke vil gå på kompromis her, har jeg foreslået, at vi holder det ude af budgettet, så kan jeg selv bestemme! :) Bryllupsrejse er heller ikke med i dette budget. Vi bliver ca 60 gæster, og skal stå for det mest selv - men går så heller ikke rigtig på kompromis så mange steder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at kunne holde det på omkring 60.000… og vi regner med at blive ca. 40-50 til spisning…

Tænker vi lejer et fint forsamlingshus, og en rigtig fotograf til brudebilleder. Ellers bliver det familiens fritidsfotografer og min fætter sørger for musikken. Maden tænker jeg vi forsøger at holde på 300-400 pr. kuvert og henter drikkevarer i tyskland.

Bryllupsringe tænker jeg at vi gerne bare vil have nogle af de billige, og mine forældre betaler en del af min kjole…

Vi vil heller ikke bruge mere end de 60, fordi jeg er på SU og min kæreste kommer fra udlandet, så vi sidder også lidt stramt i det… og da vi på et tidspunkt skal holde reception for hans familie på Fiji, så løber den fest jo også op… Så det skal kunne lade sig gøre :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer