Rose.M

kræsne børn

31 indlæg i dette emne

Vi har valgt buffet til vores bryllup, menu er ikke helt på plads endnu men til hovedretten kommer der fjerkræ, fisk, okse og gris samt tilbehør. nu er det det at nogle børn fra min forlovedes familie er ekstrem kræsne. mine nevøer og niecer spiser stort set alt. Nå men mine svirforældre er begyndt at snakke m at det kunne være en god ide med en buffet til børnene. men det syntes jeg er unødvendigt efter at der bliver 4 ting til hovedretten at vælge fra. Men de bange for at børnene ikke spiser noget. Men jeg kan godt blive lidt irriteret over at skulle servere pizza og pomfritter, da det nærmest er det eneste de ville spise. Er det mig der går i for små sko, eller hvad ville i gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg ville satme ikke lave specialmad til de kræsne børn!! :) Det er squ forældrenes problem :) Det var noget andet, hvis der var noget allergi at tage hensyn til eller lign.

Det synes jeg faktisk er meget langt ude - men det er sikkert bare svigerforældrene der er begyndt at tænke lidt for langt. Kan ikke forestille mig nogen forældre, som ville forvente en speciel børnebuffet ;)

Undskylder sprogbruget :huh::rolleyes:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener heller ikke det burde være nødvendigt, og da slet ikke når det er buffet med en hel del forskelligt. Det var noget andet hvis I serverede østers til forret, selleribøf til hovedret, og ost til dessert :tunge:

Var det mig ville jeg stå fast på , at der altså er så meget forskelligt, at der burde være noget for enhver smag.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er helt enig med dig, de må spise det der er! Hvis man skulle til at tænke på hvad alle kan lide eller ikke kan lide, så ville man jo ende med 100 forskellige ting på buffeten, og det er jo bare fjollet! :-)

Hvis ikke der er noget af det de kan lide, så må de spise et ekstra stykke brød :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej... Jeg ville på ingen måde heller lave særbuffet til børnene. Der burde være rigeligt med valgmuligheder, med så meget forskelligt slags kød og garanteret en masse lækkert tilbehør :)

Pizza og pomfritter... Uhhh den diskussion hører sig vist til et andet sted :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og om de så ikke spiser noget en enkelt aften dør de heller ikke af det! Synes heller ikke i skal diske op med en særlig børnebuffet. I min familie har der også været mange kræsne børn (alle voksne nu, nogen af dem dog stadig meget kræsne), men der er aldrig blevet lavet særlig mad til dem. Nogen gange har mine forældre selv haft særlig mad med til min bror for at undgå et surt og besværligt barn til festen, for det er jo næppe lige stedet at tage kampen op, MEN er helt enig - synes ikke i skal lave en særlig buffet.

Om kræsenhed så ligger lidt i samme boldgade som veganer og vegetar kan man diskutere - ingen af dem er jo allergier. Og man plejer jo gerne at tage hensyn til vegetarer og veganere, og lave særlige retter til dem, men alligevel...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fætter på 13 (bliver 14 på vores bryllupsdag) er ekstremt kræsen og jeg spurgte derfor hans mor hvordan og hvorledes, vi skal jo have portionsserveret mad så det er sådan lidt det eller intet-agtigt, men deres holdning er at der ikke skal gøres noget specielt ud af det, enten må han spise det der bliver serveret eller også må han være sulten....

Når I ligefrem har buffet så må det være muligt at finde noget de kan spise, det er jo et bryllup ikke en børnefødselsdag.... Hvis det er et kæmpeproblem må forældrene tage madpakke med til dem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De har heldigvis heller ikke nævnt det siden, jeg sagde nej. De bare de typer der ville gøre alt for andre mennesker (de er utrolig søde). Men de få børn der er bliver. bliver ekstremt forkælet. til deres 60 årsfødselsdag hvor der også var buffet fik de en tallerken med pizza, pomfritter, pølser og fiskefilet tror jeg. men nu har jeg heller aldrig været den store fan af børnemenuer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har heldigvis heller ikke nævnt det siden, jeg sagde nej. De bare de typer der ville gøre alt for andre mennesker (de er utrolig søde). Men de få børn der er bliver. bliver ekstremt forkælet. til deres 60 årsfødselsdag hvor der også var buffet fik de en tallerken med pizza, pomfritter, pølser og fiskefilet tror jeg. men nu har jeg heller aldrig været den store fan af børnemenuer.

Hahahaha shiiiiiiiit :rolleyes: Ej hold du fast i dit nej og lad bedsteforældrene om at forkæle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville på ingen måder lave speciel mad til kræsne børn, det havde været noget andet hvis der var noget de ikke kunne tåle...men bare fordi de er kræsne så må de se om der noget de kunne lide ellers ja så er det bare ærgerligt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var et af de der super kræsne børn (jeg er heldigvis vokset lidt fra det nu). Men jeg har da været til familefester, hvor jeg stort set kun spiste brød og kartofler.... Og det var faktisk helt fint!

Det er aldrig noget jeg har brokket mig over, eller der er nogen som har taget særlige hensyn til, og det synes jeg heller ikke man skal. Hvis jeg vælger at spise ris med ris på, fordi der ikke er andet jeg kan lide, så har jeg på en måde lidt selv valgt det, da jeg jo egentlig bare kunne vælge at smage på noget af det andet :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej, synes simpelthen at det er for meget at skulle tage hensyn til kræsenhed!

Fair nok at folk har allergier eller en religion eller livsstil der gør at de ikke spiser bestemte ting. Men specielt ved en buffet hvor der er forskellige muligheder, synes jeg virkelig det er forældrenes eget problem hvis børnene ikke kan lide noget som helst!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du går bestemt ikke i for små sko - Hvis der skal laves sær buffet på grund af der er nogle børn som er så kræsne at de kun kan spise Pizza og Pomfritter, hvor er vi så henne?, så kan man jo blive ved og man kan altså ikke please alle, så hvis de børn ikke kan spise det mad der bliver serveret, så er det bare ærligeligt, så må de (som der også er sagt før) sulte det tager de ikke skade af, måske det kan lære dem at smage hvad der kommer på bordet først, inden de vrænger ad maden ...

- Var der derimod tale om at der var nogle gæster som evt. var allergiker, ja så ville jeg have mere forståelse og så vidt muligt prøve at få lavet noget de også kunne spise, men ellers så er der grænser

Det er helt fint at bedsteforældrene vil forkæle de kræsne unger hjemme hos sig selv, men de skal ikke begynde at kræve I skal lave sær behandling,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var forresten også et af de kræsne børn , og er stadig kræsen. Det er dog slet slet ikke så slemt, at jeg er gået sulten fra en fest, der har altid været noget jeg kan lide. Men ind imellem har jeg da måtte springe en forret eller en dessert over, eller skubbe noget til side på tallerkenen, og jeg er i hvert fald stadig i live :)

Jeg kan til dels se problematikken, hvis man vælger en MEGET speciel menu, altså jeg tænker f.eks østers og foie gras eller sådan noget , men det er jo fordi at det er noget som rigtig mange ikke spiser. Når der er tale om mere almindelig mad, så burde der altså være noget alle kan spise.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som mor til fire vil jeg bare sige at der ikke skal være specielle retter til børnene. Vores den yngste spiser ikke steg, nr 2 spiser ikke grønsager, nr 3 spiser ikke kartofler og den ældste spiser alt. Man skal ikke tage, så meget hensyn til børnene til en bryllupsfest som er en voksenfest, de skal nok få noget mad og hvis ikke så er der altid kagen eller desserten - de dør ikke af at spise brød en enkelt aften.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hahaha. Rose elsker din kommentar 😄😄

Og nej, ingen specielkost til ungerne, forstår simpelthen ikke at man gør det, det bliver det jo ikke bedre af.

Til vores bryllup er der også kræsenpinde og mange af dem, om end det er tomat eller ost eller en helt tredje ting, så er der altid noget folk ikke kan lide også må man pænt skubbe det til side. Vi har gæster der ikke kan tåle fisk og det er en helt anden snak ☺️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep... Som mor til 3 (en af dem er kræsen) vil jeg synes det er fjollet at lave en særlig børnemenu - de kan jo lige så godt lære at verden ikke retter ind efter dem. Jeg hader i øvrigt de der usunde børnetallerkner med pommesfriter og en eller anden fedt bombe. det ville jeg til have et anstrengt forhold børnene fik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det altid godt at hører hvordan andres mening er. Jeg ville jo gerne gøre det godt for mine gæster, men når det er en buffet så er der nok at vælge imellem. også syntes jeg det går over gevind efterhånden med speciel mad til børn, hvorfor kan børn dog ikke spise det samme som voksne.. Nå men det jo en hel anden snak.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at tage hensyn til vegetarer og servere ikke svinekød, da halvdelen af gæsterne ikke spiser det. Dog ingen hensyn til kræsne børn. De hygger sig sikkert fint med at drikke sig mætte i sodavand og spise sig mætte i kage - og lige præcis den dag er det ok :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke en fredag aften med Disneysjov I er ved at arrangere, så synes bare I skal lade dem spise det de vil fra buffet'en. Ved vores bryllup bliver vi ca. 50, hvoraf de 10 er børn, og så må børnene spise af det de vil have. Jeg tror nu ikke det bliver det store problem, da vi både skal have adskilt salatbar, 3 forskellige blandede salater, brød, pastasalat og ovnkartofler som tilbehør, så der skulle være noget for enhver smag, det er der sikkert også i jeres buffet :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er ok med specielle børne menu'er (ikke lige nødvendigvis usundt), men kun hvis parret selv synes der skal være det - jeg kunne godt finde på det til vores bryllup!

Men når I nu ikke føler for det, så synes jeg måske det ville være god stil at ringe til forældrene, når menuen er fastsat, og så kan de jo vurdere om de tror der er noget børnene kan lide, og hvis ikke, så er de advaret og kan selv tage mad med…

Personligt vil jeg gerne gøre at vores fest bliver lige så god for ungerne som den gør for os, og jeg gider ikke hører på deres brok over der er noget de ikke kan lide… og regner desuden med at vi skal have hotdog til natmad, så måske det bliver det, som bliver børnemenuen - for det ved jeg i hvert fald at min lille nevø eeeeeeelsker :D hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De kan spise hvad der bliver serveret, basta! Er der ikke noget de kan lide er det bare tough noogies, så må de sulte. Magen til (manglende) opdragelse. Allergier kan man tage hensyn til, men ikke kræsenhed.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer